Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

G!rly

Eerste Binnenkweek: G!rly.

Recommended Posts

heey jongens, en meiden natuurlijk.

 

nou, hier is het dan. de dag is aangebroken dat ik kan gaan beginnen met het bouwen van mijn hok.

het rommelhok is opgeruimd en heb der even snel wat ruimte gemaakt, zodat het hok er eerst kan staan en draaien, daarna komt de rommel wel aan de beurt.

 

maar de rommel ter zijde, is er dus plaats voor mijn hok.

even de specs:

- 0.8m bij 1.2m en 2.1m hoog.

- binnen wanden van hout.

- zwart wit folie aan de binnenkant.

- 1 lamp 600Watt.

- afzuiging.

- aan"zuiging".

- koolstof-filter.

- 5 planten.

 

ik ga nu naar de bouwmarkt om nog wat dingetjes te kopen, en dan ga ik aan de slag.

de foto's ( die zullen zeker volgen ) worden zo snel mogelijk gemaakt. de baterijen zijn namelijk op en zitten nu in de oplader.

 

hihi, vergeten (A)

 

 

 

voor advies en het hele rataplan, reply alsjeblieft.

 

ik zal het zovaak mogelijk updaten.

 

doeg doeg, Groetjes G!rly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes in ieder geval, en we wachten op de pics :P

welke afzuiging en aanzuiging heb je?

ga je op aarde kweken?

 

Groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey G!rly,

 

Alvast veel succes met het bouwen van je kast en je eerste ronde ! Ben benieuwd wat het gaat worden. :P

 

Heb je al een idee of je voor zaailingen gaat of stekjes ?

 

 

Grtz tjieler :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey

 

@ citroax: dankjewel, en ik ga op aarde kweken. de afzuiging zal wel 600m3 worden, maar dan voor de aanzuig weet ik het nog niet. wat is daar het beste voor? moet je een overdruk of onderdruk hebben in je kast? of moet het gelijk zijn?

 

@ tjieler: thx, ik ga op zaailingen kweken. ze worden wel gewoon bij een stekkenboer geplant, maar ik ken die meneer en daarom hou ik ze in de gaten. ik zaai er 10 en selecteer daar mijn vrouwtjes uit. maximaal 5 worden het er, want het moet legaal blijven.

 

 

heb net mijn eten op, dus ik ga nu even langs de bouwmarkt.

Btw: baterijen zijn nog niet volopgeladen, dus duurt nog ff.

 

 

groetjes van G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 600kub afzuiger is een goed idee. In je kast heb je een lichte onderdruk nodig zodat er geen lucht/geur ontsnapt door kieren enzo.

 

Je kan kiezen voor een passieve inblaas, gewoon zorgen dat het totaal van de inlaatgaten zo'n 3x groter is dan de afzuigdiameter. Indien het echt te warm wordt in je kast kan je eventueel een inblaasventilator erbij plaatsen.

 

Succes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

G!rly je bent goed bezig, :P

zal dit zeker volgen, eens kijken of we je kunnen helpen om er een goed kokkie

van te maken.

 

Die 600m3 is een goed plan, en net wat tJieLeR zegt zorg voor een licht onderdruk.

Begin met gaten 2x zo groot als de inlaat (eerst 2) is de onderdruk nog te groot maak je er nog 1 bij.

Vergeet niet een ventilatortje te kopen, zorg dat de lucht niet stilstaat in het hok.

 

5 planten wordt misschien gedoogt, maar niet met een lamp erboven :smoke

 

Kom maar op met die foto`s

Succes.

 

Spock.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi,

 

@ tjiel (+ beetje voor spock ook): ik maak het zo, het wordt een bak (waterdicht) van 40 cm hoog met perfecte aarde. daarin komen dus 5 planten. nu kan ik dus geen lucht van onder de bodem laten komen. is het niet verstandiger om een inblaas te gebruiken i.p.v. gaten met roosters en shit en nog zorgen dat er geen licht uit ontsnapt. . . ? "hoe groot moet die inblaas zijn( exact ) ?

 

@ spock: de foto's worden denk ik vanavond gemaakt. baterijen nog steeds aan het opladen. dus de foto die ik geplaned had staan voor een overzicht van de lege ruimte, kunnen we wel vergeten, want ik kan niet wachten met bouwen. !

 

 

ik hou jullie up to date.

 

reply er lekker op los, dan heb ik ook nog wat te antwoorden enzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi.......lijkt me helemaal goed komen. Alleen ben ik bang tot als je met 10 zaadjes begint tot je er geen 5 over hou.....Met een beetje mazzel heb je 50% maar er zijn altijd achterblijvers.Zelf wil ik er bij mijn kweek 3 a 4 over houden en ben dus met 12 zaden begonnen.

 

Veel plezier met deze kweek en ik hou hem in de gaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

G!rly men houd in het algemeen een verhouding aan van 2.1

Dus afzuiger bv 600m3 dan de inblaas 300m3

 

Dat heb ik zelf ook gedaan, ik heb 2x een actieve inblaas en heb daarbij 1x een passieve

gemaakt.

 

ik heb overal een terugslagklep gemaakt, deze gaat open op het moment dat de inblaas aangaat.

Bij die passieve gaat hij open op het moment dat er een onderdruk in mijn hok komt.

Zodat ik nooit een te grote onderdruk krijg.

Werkt perfect, en ook nog goed tijdens de donkere uren, klep valt dan dicht en er komt geen licht doorheen.

Te koop bij elke bouwmarkt, het zijn die kleppen die men ook gebruikt bij de afzuiger voor in de keuken.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@G!rly.

Jij hebt helemaal geen inblaas nodig. Je afzuiger is prima in orde dus is echt niet nodig.

 

Zorg wel dat je ventilatie gaten groot genoeg zijn en doe er roosterjes voor :P Komt er ook geen licht door .of Sbuizen dus 2 bochten in elkaar.

 

Verder komt het wel goed daar geloof ik wel in.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

g!rly succes met je kweek ga u ook zekers volgen,5 plantjes maar ik zou er wat meer onder zetten want met lamp er boven mag niet.

 

 

greetz bjorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Spock: komt goed. ik kijk en verzin wel wat. in ieder geval bedankt met dat onderwerp.

@ ert: ertjuh :smoke, ik doe wel een inblaas, om zo de onderdruk min mogelijk te houden. als ik in een kamer met onderdruk zit, is het ook niet zo fijn, hehe.

 

update:

 

ik heb even de baterijen uit de lader gedaan om ff wat plaatjes te schieten. ze zitten er nu weer in hoor :smoke

 

let btw niet op de rotzooi, gaat allemaal weg hoor :wOOt. zijn net nieuw in het huis dus alles is een zooitje+vorige bewoners waren niet erg netjes (gezien de deuren).

de pallet (vloer, komt een plank bovenop) met de palen die gebruikt zullen worden.

pict3812gb3.jpg

 

 

 

de barometer, op zijn kant was beter te lezen, dus hij ligt op zijn kant.

pict3815bw5.jpg

 

er komen nog meer foto's. maar dat zal morgen of vanavond zijn.

 

 

comments are welcome.

 

groetjes G!rly ( status gelukkig :P eindelijk met de bouw begonnen )

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey dan. eerste dag van de bouw zit erop. ik was net niet optijd om vandaag gipsplaten (ja, ik ben van hout naar gips gegaan) te halen. nu hopen dat er morgen een bouwmarkt mee doet met de koopzondag hier.

 

hier een paar foto's van de veranderingen van vandaag.

 

pict3816ta5.jpg

 

 

pict3818yb9.jpg

 

morgen ga ik de bovenkant afmaken, en eventueel rondom in het midden versteviging maken.

 

 

hoop dat jullie er wat mee kunnen,

 

 

doeg doeg slaap lekker en groetjes G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk he dat bouwen , succes met je hokkie..!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn die vezelplaatjes op de bodem niet verlijmd ?

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel eens gelezen dat je dat beter niet kan gebruiken, wegens giftige dampen voor je plantjes ofzo. Iemand anders misschien die er wat meer over weet ?

Beter meteen ff zeker weten, nu is het nog makkelijk te veranderen eventueel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles heel goed in de blanke lak zetten ,liefst meerdere lagen dan moet dat goedgaan.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Succes met je bouw Girly :P

 

straks heb je eer van je werk.

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemorgen,

 

@ Aza: idd en thx.

 

@ soca: hier komen de planten niet op hoor. er komt straks (als de wanden zijn geplaatst) een bak van 50 cm hoog, met daarin 40 cm perfecte aarde. die bak zelf wordt waterdicht gemaakt met vijverfolie.

 

 

 

weet niet of er nu nog iets is waar ik rekening mee moet houden? want die platen liggen zeg maar niet rechtstreeks in mijn hok bij mijn planten.

 

@ miss j: thx, en ik hoop het zeker ja :P

 

 

ik ga vanmiddag ergens weer verder.

 

groetjes en eetsmakkelijk,

G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey mensen,

 

na een lange drukke tijd, had ik vandaag (woensdag 13 september) weer tijd om verder te bouwen aan het hok.

er zijn vandaag gips platen geariveerd en heb ik vijverfolie gekocht.

de gips platen zitten er tegen aan. behalve het stukje waar de deur zich gaat bevinden.

het plafond komt ook een volgende keer, dat zal deze vrijdag zijn.

ik krijg mijn afzuiger, aanblaasventilator, zwenkventilator, lamp + bulp + vsa en koolstoffilter deze zaterdag binnen.

 

dus dit weekend wordt druk en hopelijk heb ik dan midden volgende week mijn planten + potgrond binnen en kan ik beginnen met draaien.

 

de foto's van de bouw van vandaag komen morgen. heb er nu even geen tijd meer voor. maar ze volgen snel.!!!

 

 

 

nog even een vraag, ik ga mijn gipsplaten (zijn overigns wit, maar niet helemaal vocht bestendig denk ik) overschilderen met wit kalk. nu de vraag daar over, kun je dat gewoon bij de formido kopen?

 

alvast bedankt en kom maar op met de reply's (laat ff weten wat je er van vindt) hihi..

 

 

groetjes G!rly.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

He girly!

 

Je hokje ziet er al aardig uit.

Bekleed je de binenkant wel met zwart/wit folie?!

En witkalk tegen vocht kan je gewoon bij iedere bouwmarkt kopen.

Succes verder met bouwen!

 

Greetz Yakuza :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het de eerste keer is voor je geen potgrond maar voorbemesteaarde neemen en dan om de 2weeken grondmonster neemen dan vertellen ze in de gs wel wanneer je moet gaan voeden.succes met het bouwen verder :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey boys and girls,

 

vandaag gebeurt er niks aan het hok, het werk gaat morgen avond weer verder. dan is er tijd vrij.

nu zul je net zien, wil ik toennet foto's maken, gaat de camera stuk :wacko: :wacko: :lol: :wacko: :kill: :wOOt :D

 

dus, foto;s komen niet vandaag, ik probeer ergens zo snel mogelijk foto's mee te maken.

anders is het zo saai voor jullie, kijkers.

 

 

@ yakuza: thx en ik ga morgen kijken bij de formido.

@ tokkie: ik ga denk ik alleen wit kalk erop doen. wat is trouwens goedkoper als ik folie moet halen moet ik voor 10 m² halen. hoe duur is dat gemiddeld? en hoe duur is wit kalk (A) voor de oppervlakte.?

 

@ bierkrat: mijn kennis gaat me helpen, die heeft zijn eigen perfecte potgrond, en die legt het neer en zegt wat er moet gebeuren, dus het komt helemaal goed, thx.

 

 

commetaar altijd welkom, doeg doeg.

G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

he daar mensen,

 

gelukkig is de camera gemaakt en is er wat gebeurt vandaag in het hok.

 

hier volgen wat foto's van het hok. (overzicht)

 

pict3877iv6.jpg

 

pict3878vk7.jpg

 

pict3879om8.jpg

 

pict3880ky5.jpg

 

 

pict3881wb1.jpg

 

 

pict3882mt4.jpg

 

 

pict3884rn3.jpg

 

 

 

vanavond heb ik mijn spullen binnen en worden er gaten gezaagd voor de buizen. en wordt de lamp gemonteerd.

 

commetaar = welkom.

 

 

groetjes van G!rlyyyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjiek hoor G!rly ! :wacko:

 

Begint mooi vorm te krijgen.

 

Doe je trouwens alles zelf ? Enne.. hoe oud ben je als ik vragen mag ? :lol: :wacko:

 

 

Nog veel bouw- en growplezier ! :D

 

 

Grtz,

Tjieler :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...