Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tJieLeR

2de Ronde ! 6 Ww Female Zaailingen (600w)

Recommended Posts

Update 30 dagen 12/12 !

 

De temperatuur blijft wel aan de lage kant met zo'n 24 tot 27° met lamp in en gemeten op tophoogte maar helemaal in de hoek. De rode stengels hier en daar zijn daar mss het resultaat van, samen met lichte overvoeding ? Want enkele bladpuntjes zijn van lichtgeel tot zelfs bruin.

 

Hier wat pica's !

 

Overzicht rechts

med_gallery_5826_508_780050.jpg

 

 

Links

med_gallery_5826_508_571692.jpg

 

 

Hier een mooi topje. het origineel was te donker en door het contrast en brightness wat te wijzigen komt er nog een mooi effect uit.

med_gallery_5826_508_350228.jpg

 

med_gallery_5826_508_801788.jpg

 

med_gallery_5826_508_1180750.jpg

 

Commentaar, ik hoor het graag ! :wOOt

 

Grtz,

tjieler ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar in de ruimte bevinden zich die gele toppen ? probeer de tensio op ongeveer 80 mbar te houden ,of deed je dat al .

 

Heb je voldoende lucht circulatie in de ruimte zelf ( dus niet de afzuiger).

 

Mogelijk is in sommige potten een deel van de grond volledig droog komen te staan ,waardoor die grond nu geen water meer opneemt ,of heel moeielijk . Dit is een mogelijke verklaring voor het vergelen van bepaalde toppen.

 

Nu alleen op bloeivoeding doorgaan toch ? en gewoon dagelijks water geven met potten .

 

Ze zijn al een redelijk eind op weg ,daardoor zal het niet meer echt lukken het blad weer groener te krijgen, maar dat is niet erg .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De gele en bruine bladpunten situeren zich o.a. in het midden van dit overzicht. In het wat donkere gat, dus niet helemaal bovenin.

med_gallery_5826_508_96704.jpg

 

 

med_gallery_5826_508_24216.jpg

 

 

wazige pic

med_gallery_5826_508_7147.jpg

 

 

Enkele verdorde bladeren onderin heb ik weggehaald. Ik geef ze nu een goeie liter langs onder en soms zo'n 300ml langs boven (zijkanten) extra. Na enkele uren, soms zelfs de volgende dag staat geeft de meter 50 a 80mbar weer. Na 2 dagen is de zuigkracht zo'n 350 a 400mb. Veel meer water geven per beurt zal denk ik sneller problemen geven qua overbewatering omdat ze dan te lang in het water staan, en bij lagere temperaturen lijkt me dat zeker niet bevorderlijk. Of zou ik dan nog beter dagelijks water geven ??

med_gallery_5826_508_6250.jpg

 

 

Deze bladeren vind ik onderin.

med_gallery_5826_508_18801.jpg

 

 

Even off topic..

 

Heb even liggen knoeien met een hollen plastieken profiel die ik nodig had om een vouwdeur te plaatsen en daar wat picas door genomen, gericht op de tv met dit als resultaat.

 

Niks in de mouwen ..

 

med_gallery_5826_508_436802.jpg

 

 

med_gallery_5826_508_215301.jpg

 

 

med_gallery_5826_508_42550.jpg

 

 

med_gallery_5826_508_101676.jpg

 

 

Pure kunst is het ! .. of heb ik teveel geblowd ? :wOOt

 

Grtz,

tjieler

Share this post


Link to post
Share on other sites

tJieLeR ziet er vet uit je moet je niet zo druk maken over de bladeren

onderin die geen licht krijgen haal ik altijd weg maar niet te veel in

een keer darna een behandeling met bacto ;) maar verder gaan ze

wel goed tog als de bloemen maar dikker worden :wOOt

 

gr mi laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey 40 pp, ik maak me niet echt zorgen hoor. Zolang het niet iets is dat steeds verergerd door 1 of andere reden. Nogmaals dank voor al je info 40 pp ! ;)

 

Ik denk dat ze onderin iets te weinig luchtcirculatie hebben zoals atmo al liet weten. Bovenin zit praktisch alles dichtgegroeid waardoor er amper licht en ook te weinig lucht onderin kan circuleren.

 

Verder ben ik echt tevreden over de topvorming. <_<

 

 

grtz,

tjieler :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

eine kleine updeet halberwege week 5 bloei !

 

 

De laatste dagen hebben ze ietsje meer last van gele en bruine vingertoppen maar alles blijft binnen de perken en de bloeivorming blijkt er niet onder te lijden.

 

Vandaag heb ik ipv 1ml groei en 2ml bloei nu 0.5 groei en 1ml bloei per liter gegeven. Ze krijgen zo'n 1.3 liter per dame om de 2 dagen, na 1 dag staat de tensiometer tussen de 70 en 80mb. De volgende dag als de lichten aan gaan duid hij tussen de 350 en 450mb aan.

 

rechts

med_gallery_5826_508_1316110.jpg

 

 

links

med_gallery_5826_508_1185501.jpg

 

 

vergeethoek linksachter

med_gallery_5826_508_120428.jpg

 

 

een duo vooraan

med_gallery_5826_508_190118.jpg

 

1 van enkele toppen die ik daarnet heb geknakt.

med_gallery_5826_508_307306.jpg

 

 

 

Het is er nog niet van gekomen om Topmax te halen maar het lijkt me ook verstandiger om ze eerst wat op adem te laten komen ivm die verbrande bladpunten en eind deze week (begin week 6 bloei) topmax toevoegen.

 

Commentaar ik hoor het graag.

 

Grtz,

tjoeler :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor deze geruststellende woorden :specool

 

@Banananas

Waarom zou ik topmax achterwege laten ? Ik heb er geen ervaring mee maar als het de toppen wat compacter kan maken ..?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah, als het er zo ene is die je in je vat doet maakt het je EC hoger en je portefeuille leeg :specool

Komt ook niet ten goede van de smaak

 

 

nog eens, dat veldje ziet er super uit, mooi egaal. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten,meer info? HIER

 

Thx banananas, ik werk niet met een vat maar zal je raad opvolgen en die topmax achterwege laten !

 

Grtz,

tjieler

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten,meer info? HIER

 

nou dan moet het zelf maar weten maar die top max organiche

van biobizz is wel nodig hoor :specool

 

maar goed de dames zien er lekker uit maar ze hebben ergens

gebrek aan zo te zien anders waaren ze wel mooi op kluer

geweest en geen verkluerde blad punten

 

veel succes gr mi laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zult wat meer water moeten gaan geven per plant . Wanneer de tensio op boven de 200 staat is het echt te droog . probeer de tensio altijd onder de 150 te houden . na watergift zal de tensio tijdelijk op 0 kunne gaan staan.

 

Ik denk dat je de watergift niet genoeg hebt laten meegroeien met de planten waardoor je juist wat water tekorten hebt gehad . Hierdoor zijn stukken grond waarschijnlijk helemaal droog komen te staan waardoor ze vervolgens geen water meer uit de schotels opnamen .

 

Je temperatuur is niets mis mee , moet niet te hoog worden met Indica's liever 20 dan 30 graden

 

 

Trouwens ; CoCos aarde door je grond heen mengen is echt super voor de wateropnamecapaciteit van je grond ,het geeft een goede cappilaire werking ,het water in je potten verdeeld zich beter en sneller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat je te veel voeding hebt gegeven ,maar dat j eaarde wel een te laag vochtgehalte heeft gehad met een toename van de EC van je grondwater als mogelijk gevolg . (een factor die heel vaak wordt genegeerd )

 

Je had de PH van de grond op 6.1 gemeten , in werkelijkheid ligt de ph nog ietw lager omdat je verdunning met ged. water hebt toegepast . Pas op voor verzuring , wat voor soort grond is het ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@40pp

Ik was nog niet zeker of ik nu wel dan niet die topmax zou gebruiken maar als iemand me kan overtuigen is het 40pp :blink:

 

@atmo

Ik gebruik verse B'cuzz bio-aarde.

 

De hoeveelheid water heb ik langzaam opgebouwd, na ongeveer 4 weken groei gaf ik ze 1 liter per pot om de 2 dagen en heb dit een hele poos aangehouden.

 

Ik had een paar weken terug al het gevoel dat de bovenste lagen van de aarde te droog kwam te staan en dacht dat de aarde het water niet genoeg naar boven kon zuigen, daarmee ben ik dan begonnen om ook wat water langs boven te geven.

 

Maar wat je aangaf zal wel de juiste analyse zijn, nl dat ik in de loop van de tijd te weinig water begon te geven en het bovenste deel van de aarde te droog kwam te staan waardoor het op de duur geen water meer kon opnemen. Dat zou dan ook de reden zijn waarom het water te lang bleef staan in de schotels toen ik ze zo'n 1,5 liter gaf.

 

De laatste 2 waterbeurten gaf ik 0.5ml groei en 1.5ml bloei per liter. 2 dagen na m'n laatste waterbeurt gaf de tensio 160mb aan. 24uur ervoor was dat 60. Ik heb toen ongeveer een liter per pot gegeven.

 

De vorige keren -2 dagen na een waterbeurt- stond de tensio veel te hoog, 350 a 460mb ;) Dit gaan we dus nu vermijden !

 

 

Bedankt atmo voor je nuttige info ! :specool

 

Grtz,

tjieler

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 41 op 12/12

 

med_gallery_5826_508_97612.jpg

 

 

De dames beginnen meer gele bladeren te tonen. Bij enkele toppen krullen de bladeren naar boven..

 

med_gallery_5826_508_1011414.jpg

 

 

 

med_gallery_5826_508_1149156.jpg

 

 

 

med_gallery_5826_508_475775.jpg

 

 

 

 

Vandaag stond de tensiometer alweer op 160 dus heb ik weer zo'n 1,2 liter per plant gegeven. 1ml groei- en 2,5ml bloeivoeding per liter water afgezuurd op ph 6,2.

 

Ook heb ik de afzuiger wat hoger gezet om de lv wat te doen dalen en vooral omdat ik vrees dat ze mss te weinig verse lucht kregen omdat de afzuiger gedimd was tot zo'n 35%, en dit met een passieve inlaat. Aangezien ik nu de temperatuur toch wat onder controle heb staat de afzuiger nu op zo'n 70%.

 

 

Nog zo'n 3 weken te gaan dacht ik ..?

 

Graag jullie bevindingen.

 

Grtz,

tjieler :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx guys, volgende keer hou ik er eens een aansteker naast als referentie want zo is de grootte wat moeilijk in te schatten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er super uit tjieler!!

 

alleen denk ik dat ze iets te warm staan, omdat bij sommige bladeren de punten naar elkaar toetrekken.

 

succes, en een topoogst :specool

 

die halve kilo zit er zo wel in :j

 

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

het beginnen al lekkere fakels te worden :specool

 

ziet er weer strak uit :huh:

maar nog geen top max :j

 

 

 

 

laters pp...............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 50 op 12/12

 

Om te beginnen een paar overzichtjes van hoe het er vandaag bij staat.

med_gallery_5826_508_2768.jpg

 

 

Zoals je kan zien vertoont m'n tuintje een wijd kleurenpatroon. Van lichtgeel tot paars !

med_gallery_5826_508_40133.jpg

 

 

Op deze foto's zie je goed de kleurverschillen van de bladeren.

med_gallery_5826_508_113655.jpg

 

 

med_gallery_5826_508_21213.jpg

 

 

Dit topje vertoonde al van int begin misvormde bladeren, nu slaat het paars uit. Dat geel wat je op het kleine blad ziet vind ik wat raar, ik dacht aan eitjes ofzo want ik zat met een mot of soort vlinder in m'n hok.

Ik dacht ook aan toprot aangezien de rare kleur en wou deze eerst onthoofden maar vond geen rot. Onderin deze top ziet alles normaal uit. Check it out ! :no

med_gallery_5826_508_51773.jpg

 

 

Eergisteren ben ik wat banaantjes tegengekomen om 2 verschillende toppen. Deze (een stuk of 4) heb ik eruit geplukt met m'n vingers omdat ik geen pincet had. Sommige breekten af waardoor er nog een stukje achterblijft. Als het verergert hak ik desnoods deze toppen. :j

med_gallery_5826_508_851498.jpg

 

Bij 1 plant lijkt het erop dat de stam wat aan het rotten is aan een uitsprong. De top daarvan ziet er nog steeds goed uit. Sorry voor de wazige pic maar krijg ze niet scherper.

med_gallery_5826_508_22326.jpg

 

 

Om met een positieve noot te eindigen nu wat pics van wat toppen die al mooi aangedikt zijn, en dat is het belangrijkste ! :specool

med_gallery_5826_508_40434.jpg

 

 

med_gallery_5826_508_22314.jpg

 

med_gallery_5826_508_31257.jpg

 

med_gallery_5826_508_19843.jpg

 

 

LV schommelt tussen 35 en 70% !

 

Een degelijke ontvochtiger is me wat te duur en te luid met minimum 40db. Ik heb zo'n vochtvreter van Bizon gekocht dat werkt met zoutkorrels die het vocht opnemen.

Veel resultaat moet ik er denk ik niet van verwachten maar als het de LV 10% kan doen zakken ben ik al blij. De afzuiger staat vollenbak te draaien!

 

Temperatuur komt nu niet meer onder de 15 graden en max 26° in een hoek van m'n hok gemeten.

 

De lamp die wat te laag hangde hangt inmiddels zo'n 8 cm hoger. De afstand tot de toppen was soms 35cm waardoor ze hebben afgezien. Nu de filter die gezakt was terug hoger hangt kan m'n lamp dus gelukkig ook wat hoger.

 

@40pp:

Ik heb inmiddels 2 voedingsbeurten topmax meegegeven.

 

De doseringen op 10 liter waren:

8ml groei

20ml bloei

20ml topmax de 1ste beurt, 30ml de 2de beurt.

 

Zou overvoeding de oorzaak zijn van het paars worden van de bladeren ? Of eerder de koude die soms tot 13° zakte ?

 

@neus, pitt en budgetkweek

Thx for the comments ! Maar 500gr zoals neus liet vallen klinkt zalig maar lijkt me een beetje te optimistisch. Doordat het zo dicht zit zijn er veel kleinere topjes die amper licht krijgen. Als ik terug 350gr haal ben ik al super tevreden !

 

Commentaar, ik hoor het graag !

 

grtz,

tjieler :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...