Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mc Sticky

1e Kweekje (northern Light Zaailingen)

Recommended Posts

Hier men eerste kweekverslagje, even de achtergrond schetsen;

 

Ik heb men setup (250W lamp + reflector + lv/temp-meter) gekregen van een maat en hij stelde voor om men eerste keer "old skool" te kweken. (alles zo basic mogelijk, zonder te grote investering daar ik spoedig een home box wil aankopen en hij zelf met deze methode toch ook en redelijke opbrengst wist te behalen) ik heb dus geen kast, heb een stuk van 70cm x 70cm afgespannen met witzwart folie en daarin de lamp bevestigd, geen afzuiging (buiten een open raam :P ) en 2 zwenkventilatoren voor de nodige luchtaanvoer.

 

Voorts heb ik maandag 10 NL zaadjes gekocht en deze laten ontkiemen tussen watten. vanmorgen waren ze allemaal mooi geopend en heb ik ze in aparte 1,5l potjes gezet, gevuld met growmix, het merk ontsnapt me even.. damn stoner! :wOOt

 

Ze staan nu dus lekker onder 18/6, hoewel ik ni zeker ben dat dit al moet; de plantjes komen nu eenmaal nog ni bovengronds.. :smoke

 

temp = 25ºC (18u) / 21ºC (6u) , LV = 70-80% <-- that's okay, right?

 

Nu dus weer gespannen wachten of en wanneer het eerste plantje de kop op steekt..

 

Mijn plan is om hopelijk vier vrouwtjes te bekomen, ze een 16tal dagen te laten groeien en dan overschakelen op 12/12 voor de nodige 7-9 weken. Ik wou ze dan elk in een pot van 25 liter zetten en mooi laten opgroeien tot een grote plant (heb immers tot 2m10 ruimte, dit zal wel voldoende zijn hoop ik).

 

Does this all make sence?!?

 

ik ben helemaal mee aant groeien met men baby'tjes, echt een wonderlijk gebeuren allemaal. :smoke

ik kijk uit naar jullie reacties en zal zeker naarmate het proces vordert regelmatig updaten met fotootjes!

 

zo nu nog eentje dichtrollen, en dromen over men eerste oogst..

 

greetz, Mc Sticky

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd of het je gaat lukken met deze beperkte middelen.. Alles ziet er geloof ik wel ok uit, zodra de zaadjes zijnt ontkiemt kan je LV wel wat lager, alleen stekken hebben de eerste dagen baat bij een hoge lv, zaailingen niet..

Suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...