Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Green_Whiskey

Zaailingen 7*ww, 7*nl, 7*g

Recommended Posts

Kleine Update: Dag 22

 

Vandaag hebben de dames een preventief anti-bugs badje gehad.

Ze groeien momenteel erg hard, zijn mooi groen en maken nog steeds een frisse indruk.

 

In het kader van het experimenteren heb ik 3 Grapefruits getopt, aangezien deze het hardst groeien.

Maar terwijl ik mijn dames hun prachtige groene hartjes eruit stond te knijpen, vroeg ik me af of het eigenlijk wel wetenschappelijk bewezen is of dit wat oplevert. Moet nog beetje eelt op mijn ziel bijkweken denk ik.

 

Nu ze beetje aan het uitgroeien zijn, moet ik zeggen dat de WW er het compactst (krijg het bijna niet getypt) uitzien. Net een parapluboom (of zoiets).

Had eigenlijk deze ronde organisch willen gaan, maar eerst moet reguliere voeding op.

Het kostenplaatje he? :lol:

 

Heb grrs@@%%!!grrr nog nooit zo'n dure hobby gehad...!

 

Maar dat zal velen bekend voorkomen...

 

Zal komend weekend nog wat nieuwe foto's plaatsen (alleen voor de geinteresseerden dan he :wacko: )

 

Grtz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

he GW,

 

ik w8 op je fotos :wacko:

 

mn zaad is eindelijk binnen, mar niet zonder slag of stoot.(had die dag al stekken gehald (30 euro voor 6!!!) en die middag kwam ook het zaad binnen .. pfffffffff d8 ik

en tot overmaat van ramp heeft van de 6 stekken, maar 1 overleefd!

 

nouja het zaad ligt nat, en ik begin met 9x smm zaad in 10 literpotten, en 1 stekje in een 4 literpot.

 

FF over jou grapefruits.. tuurlijk groeien deze het hardst. want dit is meer sativa ras en gaan dus heel erg de hoogte in. je WW darintegen is weer meer een indica ras en die blijven compact. :wacko: parapluvormig :lol:

 

jij had toch ook een warmteprobleem? ik heb daar iets op gevonden. heb gisteren nl co2 tabs gehaald van no mercy. dat schijnt goed te werken.

 

keep up the good gardening

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BK: Waren het zulke slechte stekken dan?

Ach, je hebt in ieder geval goed zaad geregeld toch? Ben benieuwd.

 

 

Update Bloei dag 6 ( Dag 24)

 

Zo, druk weekend gehad, dus eigenlijk weinig aandacht voor de ladies, maar daar zitten ze geloof ik niet zo mee.

Heb net foto's gemaakt... weer met licht ! (sorry voor de fotografen op dit forum)

Ik beloof beterschap :lol:

 

Even foto overzicht links:

 

med_gallery_7642_471_39082.jpg

 

 

 

En rechts:

 

med_gallery_7642_471_190308.jpg

 

 

 

Kan tot nu niet anders zeggen dat het goed gaat, want ze groeien echt goed. Zelfs de grapefruits die getopt zijn, groeien vrolijk verder. :wacko:

Op dag 22 (bloei dag 4) ben ik begonnen met bloeivoeding (Cannaflores). Heb er minder in gedaan dan wat er op de verpakking stond, en ga eens bekijken hoe dat uitpakt.

 

Foto Grapefruit (Bloei dag 6):

 

med_gallery_7642_471_1813696.jpg

 

 

 

Foto WW (Bloei dag 6):

 

med_gallery_7642_471_129151.jpg

 

 

 

Foto NL (Bloei dag 6):

 

med_gallery_7642_471_1711140.jpg

 

 

 

 

Groene Grtz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi mooi mooi, ik denk dat ik ze ook ff een tijdje laat voorgroeien, was eerst van plan maar een week maar ik doe het 2 weken, dan iedere 2 dagen een uurtje korter licht :wacko: net als in het echt.

 

dan 3 weken 12/12 en de rest 13/11 (kijken of dat effect heeft).

 

naar aanleiding van jou en mijn verslag zal ik altijd voor zaden blijven kiezen... zo mooi, bijna symetrisch planten.

 

vind stekken sowieso nix, eerste uren is het egt in leven houden geblazen.. te veel stress als je geen goede apparatuur hebt.

 

ga zo door meis want ik ben trots op jouw planten haha.

 

zitten er bij mij nu 7 in de grond :lol: [[correctie nu al 16 :wacko:]]

 

tot volgende poost :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

he meiske,

 

zijn er al 6 boven de grond bij mij, ik ga er toch wel 12 planten, zodat ik er maar 4 weg hoef te gooien.

 

maar hoeist met uw plantekes? update please haha tot snel hopelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini-update (bloeidag 10):

 

Nog geen herma's gesignaleerd in mijn hokje.

Zag wel onder 1 van mijn bladeren heel, piep klein MotherF33@@@!&&^tje grrrrrrrrrrr. klein, zwart met vleugels (1 mm) :no

Heb alle dames gefouilleerd en verder niks te vinden. Ga dit weekend tot nog ff buzz-offen.

 

Ook zag ik dat enkele plantjes wat warmtelast hebben gehad... Lampen weer ff wat hoger gehangen.

Kan niet anders zeggen als dat ze er verder prachtig uitzien.

 

Verder zijn de meeste plantjes 25-30 cm. Enkele uitschieters van 40 cm. Dus volgens mij alles goed :smoke

 

Komend weekend ga ik scrognet ophangen. Is denk ik niet zo stevig als vastgeniet aan houtconstructie maar toch moet het deze ronde zo.

Is volgens mij wel nadeel om ze vanaf dan water te geven. Is nu al zo manouvreren in het hok.

Twister-spelletje is er niks bij. :(

 

Morgen post ik weer wat groene foto's.... (voor de trouwe lezers :wOOt )

 

 

Grtz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

he GWtje!

 

ik w8 ook op de fotos, ben benieuwd.

 

ik ga ook een net hangen, maar niet om te scroggen. gewoon puur voor de ondersteuning.

 

zodat al dat lastige werk met stokken achterwege blijft. ik vind dat stokken de topvorming van de hoofdtop ook een beetje belemmeren daarom.

 

en met stokken heb je altijd meer lichtverlies dan met een net, (ook al is dit nihil) alles is meegenomen :no

 

voor het wateren heb ik ook wel een klein tipje: gebruik een trechter en koop luchtslang wat goed strak om de punt van de trechter kan zodat je zeg maar een verlengde trechter hebt. leg je het uiteinde van de slang in de pot en schenken maar :smoke.

 

zo hoef je niet ammel je planten aan de kant te duwen enz.

 

maar goed, ik w8 op de fotos (trouwens bij mij zijn ze alle16 boven :wOOt )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update Bloeidag 11 (dag 29),

 

Was net ff bij de dames om foto's te nemen, net voor het licht aanging...

Dus vandaag iets betere foto's. Komen de kleuren beter tot zijn recht iig.

 

Heb de eerste haartjes ontdekt vandaag en ben daar errug blij mee :wOOt

 

Tot nu toe nog geen herma's. Dus ben zeer tevreden over het zaad. Alles is uitgekomen, en alleen vrouwen. Lang leve de female seeds!

Weet het, ben er nog wel niet... maar we zien het wel...

 

Ook vandaag foto van mijn buitenschatje (voor Tomas)!

 

med_gallery_7642_471_2177163.jpg

 

 

Zijn er in totaal 3, kun je niet zien op de foto. 2 andere staan erachter.

Net Daltons; de eerste is het grootst en dan steeds kleiner :no

 

 

Maar goed dan de indoor-ladies:

 

Overzicht rechts:

 

med_gallery_7642_471_775903.jpg

 

 

Overzicht links:

 

med_gallery_7642_471_1026586.jpg

 

 

 

Dan een grapefruit:

 

med_gallery_7642_471_998299.jpg

 

 

 

 

NL:

 

med_gallery_7642_471_207456.jpg

 

 

 

WW:

 

med_gallery_7642_471_1380454.jpg

 

 

 

En nog foto (grapefruit), die ikzelf heel goed gelukt vind, van de eerst bloeiverschijnselen:

 

med_gallery_7642_471_752783.jpg

 

 

Zijn weer ff genoeg pics dacht ik zo.

 

 

Grtz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 vingers, ze zullen het wel naar hun zin hebben :no

 

Ziet er goed uit dacht ik zo,mooi vol.

 

Succes.

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie gedrongen, groene zaailingen.. zien er zo veel mooier uit dan stekken :no

je buitenplanten mogen er trouwens ook wezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt voor jullie interesse!!

 

@ BK: You follow me, I follow you... who is following who? :no

 

@Tomas: Jij hebt toch meer verstand van het buitenkweken toch? (heb ik natuurlijk ook nog vraagje over)

 

@atmosphere: Weet dat het nog herma's kunnen worden, maar ik check ze regelmatig. Weet dat er heel veel te doen is geweest over Female-seeds en in hoever ze de 99.9 % vrouwelijke planten halen.

Heb een en ander van speescees gelezen en om 100% female seeds te maken, moet je van goede huize komen, zo gezegd.

Zou wel heel mooi zijn dat ik dan 3 zakjes perfect vrouwlijk zaad gekocht zou hebben.(Had misschien ook gelijk ff staatslot kunnen kopen) :wOOt

Maar ik vind het tot nu toe, in vergelijking met stekken, nog steeds de moeite waard. Ook al zouden er Herma's tussen zitten. Gewoon een lokale castratie-operatie en Tadaaa......De groene belofte... :smoke

De planten beginnen nu met bloeien en laten nu al een voor een zien wat voor geslacht ze hebben.

Hoelang kunnen herma's nog kleur bekennen? Is dit tegelijk met vrouwelijke planten of kunnen ze zich later nog bedenken?

 

@ Miss_J

Als je dit toevallig leest heb ik ook nog vraagje voor jou. Aangezien jij toch wel scrogg-mistress genoemd mag worden (slijm, slijm :( )

Doordat ik 3 verschillende soortjes heb staan, twijfel ik nogal over hoe hoog ik het scroggnet moet hangen.

Heb ergens gelezen dat jij ze 50 cm boven potten hangt.

De plantjes zijn gem. 25-30cm en de grootste 40cm. Ze staan 12 dagen in de bloei en groeien behoorlijk.

Zou dat voor mijn kweekje ook raadzaam zijn?

Alvast bedankt.

 

@Spock

 

med_gallery_7642_471_486394.jpg

 

 

 

Grtz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja follow is niet het goede woord, ik let op jou en jij let op mij.

 

de reden dat ik jou volg is dat jij al struikjes heb en ik net van die sprietplantjes. :no

 

verder ben je nog steeds mijn no.1 volg- verslagje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej, Green Whiskey! :smoke

 

Je ziet het, ook ik heb eindelijk mijn weg gevonden naar het forum!

 

Alles goed met jullie dames? Het wordt wel weer eens tijd voor een foto-update hier.

*hint hint*

 

Onze twee meiden staan er ook lekker bij. Het is te hopen dat het nog even zulks lekker weer blijft.

Gistermiddag stonden ze ook weer heerlijk in het zonnetje te genieten. ;)

 

Is het trouwens nog gelukt met je netje? :specool

 

Spreek je later!

Groetjes, G-string.

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee G-string, welkom op het forum en bedankt voor de reactie! :smoke

 

Is inderdaad tijd voor update.... Komt eraan hoor!

 

Afgelopen week ben ik in de scroggnachtmerrie beland.. Het blijft natuurlijk aanmodderen met zo'n net in zo'n klein hokje. ;)

Waren dus ook heel optimistisch begonnen om over de hele breedte net op te hangen. Kan ik ook niemand aanraden om met "je betere helft" in zo'n hokje een net op te hangen. :bier

Toen besloten om enkel de grotere planten te scroggen. Maar water geven langs onder is dus echt moeilijk, met net erboven. Ook controleren van planten is moeilijk. Dus heb het weer eruit gehaald.

 

Voor mijn dames buiten hoop ik idd dat weer zo mooi blijft.... en jullie dames natuurlijk!!!

 

trouwens G-string... nu valt het kwartje pas, haha :no :specool

 

 

Grtz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke Update Bloeidag 17: :bier

 

Zoals eerder vermeld scroggnet weer verwijderd, want ik heb dan geen overzicht meer.

Zal ook wel aan de ervaring liggen, maar moet ze goed kunnen bekijken, ivm potentiele hermanezen :specool

Het plaatsen en verwijderen van scroggnet is ook niet zonder slag of stoot gegaan.

Heb zelfs tak geknakt :no

Heb 3 planten getopt, bij 2 is het goed gegaan, maar bij 1 grapefruit heb ik het verpest.

Had het nog niet eerder gedaan en wil niet doen of alles nou meteen helemaal goed gaat ;)

 

De dames groeien zeer goed. Steeds minder ruimte in het hokje :(

Ze zijn nog steeds mooi groen, maken 9- en 11- vingerige bladeren aan.

Geen paarse stengels te zien. Bloeiverschijnselen zijn het meest te zien bij de grapefruits.

 

Overzicht links:

 

med_gallery_7642_471_646011.jpg

 

 

 

Overzicht rechts:

 

med_gallery_7642_471_176677.jpg

 

 

 

En natuurlijk net als ik foto's ga maken, gaat het licht aan... Bij de volgende foto's is dit duidelijk te zien.

 

Grapefruit:

 

med_gallery_7642_471_403353.jpg

 

 

WW:

 

med_gallery_7642_471_245296.jpg

 

 

 

Grapefruit:

 

med_gallery_7642_471_639374.jpg

 

 

 

 

Grtz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW! :specool Ze staan er echt prachtig bij!

Ik ben vet jaloers op jullie prachtige 9- en 11-vingerige bladeren. ;)

 

Onze meiden hebben inmiddels in een week tijd hun toppen 2x zo breed gemaakt.

En mán, wat ruiken ze lekker. :bier

Let the sun keep on shining!

 

:smoke G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er prachtig bij Green Whiskey :smoke

 

het net van Miss_J hangt niet op 50cm maar op 30 als ik me niet vergis.

 

Met bloeidag 18 bedoel je denk ik 18de dag op 12/12 ?

 

Je rekent best vanaf de eerste bloeiverschijnselen.

 

Allesinds veel succes nog :specool

 

 

Grtz,

Tjieler ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Hi Green Whiskey

Complimenten voor je planten zeg, er-rug mooi ;) Ik ben in luv op die Grapefruit wauwie, wat een pracht he, zaailingen?

 

Ik zag helaas je vraag aan mij nogal laat. Ik heb mijn net bij een kweek op 50cm gehad maar vond dat achteraf voor mijn lampen te hoog. De onderste buds kregen zo geen licht en dat heeft me grammen gekost. Deze kweek doe ik het net op 30cm en alle uitlopers die het net niet halen knip ik af aan de onderste internodes (= dieven).

 

Het is wel even wennen inderdaad en ik kan nog tussen de planten stappen omdat ik tussen de netten nog 25cm loopruimte heb. Anders zou ik ook niet achter in de kast kunnen komen. Ik heb de lampen aan katrollen en kan dus ze helemaal omhoog halen en dan enigzins makkelijker (killing voor je rug :smoke ) de planten scroggen.

 

Door te dieven hou ik de planten onder het net kaal en kan ik makkelijk tussen de stengels door de potten bereiken. Flatteus is anders als ik op mijn knieen voor de kast lig met mijn achterwerk in de lucht. Alhoewel JD regelmatig komt 'helpen' en vooral van het uitzicht schijnt te genieten :specool

 

Mocht je nog eens stekken zetten, probeer dan nog eens een scrog-poging. Het is best leuk als je het een beetje handig opzet.

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...