Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Green_Whiskey

Zaailingen 7*ww, 7*nl, 7*g

Recommended Posts

leek me leuk om vanaf nu kweekverslag bij te houden, aangezien ik nog veel moet leren.

Opbouwende kritiek, adviezen en tips altijd welkom!!

 

Eerst ff wat technische info over de kast:

 

Grootte kweekruimte: 1.25b en 2.35L

Lampen: 2*600W Philips

Afzuig: 1600m3

Actieve toevoer: 1000m3

 

Aarde is van merk Plagon mix met perlite

 

Na veel verschillene adviezen heb ik besloten om ze direct in de 17L potten te doen.

Heb helaas geen kuiltje kiemgrond erin gedaan, maar dat wordt dus voor de volgende keer.

 

Op 25 augustus heb ik de mooiste zaadjes geplant en 7 dagen later was alles boven. :no

De lampen hangen nu ongeveer 50cm boven de potten.

 

Hier een foto van een Grapefruitje (dag 5)

 

gallery_7642_471_477883.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We zitten inmiddels op dag 11, ze hebben er zo te zien allemaal nog zin in.

 

 

gallery_7642_471_688846.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vind wel dat de dames nogal wiebelen door de ventilator, is dit juist aan te bevelen? Of moeten ze zo weinig mogelijk bewegen?

 

Hier nog een foto van een grapefruit van vandaag.

 

gallery_7642_471_7954.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tot nu toe hebben ze alleen afgezuurd water gekregen. Zit nu eigenlijk beetje te twijfelen over voedingsschema. Is het het beste om strak voedingsschema te volgen of op gevoel?

Wat denken jullie?

 

 

Grtz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

gegroet

 

naar mijn weet is een beetje beweging nooit verkeerd, worden ze stevig van .

en met mijn kweekervaring (niet veel ) zou ik een beetje op het gevoel uit gaan kwa voeding betreft, beter te weinig dan te veel zou ik zeggen.

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de plantjes lekker laat bewegen krijg je lekkere stevige plantjes van

en voeding zou ik nog niet aan beginnen, de aarde waar ze in staan bevat waarschijnlijk voeding genoeg voor de eerste 3 weken.

 

Zelf doe ik in de groei periode helemaal geen voeding en ik begin pas te voeden als ze de bloei in gaan.

 

Zelf doe ik het op gevoel, ik hou altijd minder aan als op de fles sta en bouw dat langzaam op

 

Veel succes met je kweek en ik ga je volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk dat je een verslagje gaat bijhouden

Alleen heb je per ongeluk de thumbnails geplaatst, daardoor zijn je foto'tjes zo klein.. (kan je fixen door bij de foto link het stukje tn_ weg te laten)

Ik ga je zeker volgen, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he greenwhiskey,

 

ik ga dit verslag zeker ook volgen. ik heb nu ook 6 WW zaden tussen mijn bloeiende WW's staan.

 

en die vraag van de wiebelende plantjes had ik dus ook, dus da scheelt weer een vraag van mij.

 

keep up the good work

:no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zoveel ruimte als jij de planten geeft zul je ongeveer 2,5 week moeten voorgroeien en één keer toppen ,ff herstellen en dan in de bloei .

 

Wel mooi dat ze rechtstreeks in die grote potten zijn gegaan , kan de penwortel gelijk de diepte in en je voorkomt de stress die met overpotten gepaard gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik persoonlijk geef altijd pas voeding als de topvorming begint te komen. Das na 1 week voorgroei toch pas na ongeveer 2,5 tot 3 weken. En dan begin ik met de helft van de dosering die ze aanbevelen (Canna).

Dat ga ik dan langzaam opbouwen tot aan de aanbevolen dosering.

 

Werkt altijd goed moet ik zeggen.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames lachen me nog steeds toe... Tot nu toe geen noemenswaardige hoogteverschillen.

 

Moet wel zeggen dat ik de weergoden toch nog es ff aan moet spreken. :no

Het is leuk geweest met die zomer, laat de herfst maar komen. Vanmiddag was het in mijn hokje 32 graden. Toen gingen de lampen wel al bijna uit, maar toch vind ik dat geen ideale temp.

Voeding krijgen ze nu natuurlijk nog niet. Pas over week of 2. Dus sowieso geen groei-voeding .

 

@patser&solomine: Waarom de helft van de dosering van Canna. Is dit door eerdere slechte ervaringen?

 

Ben ook van plan preventief de plantjes te behandelen. (Jaah shit, heb al es midden in een trips-war gezeten)

Is het zo dat je de plantjes na behandeling ook af moet spoelen? En wat zijn jullie ervaringen hiermee?

 

 

In ieder geval leuk dat jullie meeleven!! Ben van plan om wekelijks wat (hopelijk) sappige foto's te maken.

 

Grtz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites
@patser&solomine: Waarom de helft van de dosering van Canna. Is dit door eerdere slechte ervaringen?

 

 

Ik doe ongeveer hetzelfde als patser geen voeding ( wortelstimulator geef ik wel mee eerst 3 weken groei ) tijdens de groei en begin pas met bloeivoeding als ze 1 a 2 weken nadat ik ze in bloei 12/12 heb staan dat doe ik omdat er nog voeding in de aarde zit, en ik de voeding dan langzaam op kan bouwen. Als je te veel voeding geeft dan krijg je vaak veel andere zorgen en kan je je moeilijk aan een voedings schema houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze eerste keer wortelstimulator gegeven bij het natmaken van de aarde.

En verder afgezuurd water.

 

En Ph-waarde van water in mijn vat is ook nogal onstabiel.

Vandaag water netjes afgezuurd op Ph6. Ging vanavond nog es meten jahoor Ph 6.5.

 

Nog een foto van vandaag (dag 12). (kon het niet laten!!) :no

 

med_gallery_7642_471_993847.jpg

 

 

 

Grtsz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

wortelstimulator geef ik ook mee maar wel maar 2 keer ofzo.

 

Nee geen nare ervaring gehad met voeding maar heb dat hier geleerd en me er altijd aan gehouden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ze nu 40 ml per dag (water met ph 6,0) en 2 a 3x per week voeg ik rhizotonic erbij (ook ph 6,0)

 

en af en toe als ik ga kijken en de toplaag is heel droog dan sproei ik de aarde nat met water en rhizotonic.

 

bij jou gaan ze beter als bij mij whiskey :P alleen die van jou zijn ook een weekje ouder en hebben 200 watt extra :whistling en die van mij zijn geplant onder 12/12.

 

ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt zowel met jou als met mijn kweekje. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je beetjes kweker.... Je moet gewoon beetje geduld hebben. Gaat helemaal goed komen met jouw en mijn kweekje.

Zo niet dan toch!! :smoke We zullen in ieder geval leren wat we niet moeten doen.

 

Moest ook nog wit-zwart plastic (achter rolgordijn) gaan vervangen, Griebusding kwam naar beneden.

Dit zit gelukkig niet in mijn hok, maar wil toegangswegen graag prive houden. :P

Prachtige dekbedovertrek erop en we kunnen er weer tegen.

 

Zit er ook aan te denken om er nog wat wormen bij te doen. Zou dat nog kunnen, of moet je dat in het begin doen?

 

Grtz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites
@patser&solomine: Waarom de helft van de dosering van Canna. Is dit door eerdere slechte ervaringen?

 

Wanneer je op grond kweekt en dus niet kunt doorspoelen ( wordt de grond veel te nat van) gaan bepaalde ongewenste stoffen die in je voeding zitten zich ophopen in je grond . Ballaststoffen noemen we ze ook wel .

 

De door Canna geadviseerde hoeveelheid voeding blijkt voor op grond veel te veel te zijn , dat doet meer kwaad dan goed !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ga denk ook een paar wormen vangen, zon 2 per pot ofzo denk ik.

 

voor el cheapo wormenmest haha. alleen ik laat mijn grond altijd best ver uitdrogen, overleven de wormen dit wel? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke topics zijn dat altijd van zaailingen

Keep it up :P

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames gaan nog steeds prima.

 

Vind wel dat de WW minder mooi staan dan de grapefruitjes; Die zien er zeer gezellig uit.

Sommige plantjes lijken ook wel last te hebben gehad van de wamte, zie foto:

 

 

med_gallery_7642_471_1282291.jpg

 

 

 

 

 

 

Als ik die dan weer vergelijk met deze:

 

gallery_7642_471_1692535.jpg

 

 

Maar goed, nog niet klagen. Eerst maar es strategie bedenken voor het vangen van ehh.. 63 regenwormen!!?? :P

 

En dan he? Lanceerputjes graven om ze ter aarde te bestellen....

 

 

 

Grtz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey GW

:P

ziet er goed uit, wel een beetje warmtestress maarja die lamp moet zo laag mogelijk he, da probleem ken ik

Bij mij is de temp tusen mijn zaailingen ook 33 graden overdags met de lamp aan. Volgende ronde ga ik sn8s draaien ivm de temp.

 

ja mijn zaden staan er ook nog steeds onder, (ik kan ze nog niet killen, pas als mn nieuw zaad binnen is) en ze gaan best goed. jammer dat ze er niet meer zo lang staan.

 

ik heb nl van sannie een stel zaden gehad, s.m.m. (sannie meets mota) en die ga ik proberen groot te brengen.

 

verder veel suc6 he

 

blijf je ondanks alles wel volgen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 17:

 

Dametjes groeien goed. Zie wel verschil tussen de soorten.

De WW hebben echt slabladeren. Zal volgende keer foto van meeposten.

 

De grapefruitjes "wortelen" het makkelijkst, tenminste dat lijkt zo. Een aantal plantjes

blijven wat kleiner. Vooral degene die het dichtst onder de lamp staan (Logisch :smoke )

Heb dus ook al wat geswitched.

 

Maar overall indruk is dat WW en NL kleiner blijft. Heb toch het plan van het scroggveld opgenomen

in the masterplan, dus dan scrog ik de Grapefruits.

 

Als ik zo naar de foto's kijk, heb ik de indruk dat planten in linkerzijde hok wat achterblijven op

rechterzijde hok. Strange...

Maar dit komt misschien ook dat de meeste grapefruits rechts staan.

 

Wat pics van dag 17 (links):

 

med_gallery_7642_471_1009488.jpg

 

 

 

En dan rechts:

 

med_gallery_7642_471_2106701.jpg

 

 

En het favorietje: :wOOt

 

med_gallery_7642_471_405004.jpg

 

 

Grtz, :P

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrouwke,

 

ik kan nie anders zegge da ge goed bezig bent.

mijn zaailingen heb ik al omgelegd. w8 op de nieuwe zooi :wOOt

 

maar ik volg je nog steeds.

 

Tip: als je regenwormen wilt vangen... steek dan een riek (weetjewel zon puntig boere gereedschap) schuin in de grond.

(best diep) en dan moet je gaan wiebelen (of er steeds op tikken met je vuist) met da ding zodat de aarde beetje omhoogkomt.

 

als je dit een 10 of 20 minuten doet. dan heb je zon 30 wormen. (geloof me ik was een visserke)

de wormen kruipen in paniek allemaal naar het oppervlak. :smoke

je moet wel goed kijken want het is niet dat ze geluid maken ofso haha :P

 

suc6 nog

 

groeten van BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

BK,

 

Tnx voor het compliment. Mag ook hopen dat ik goe bezig ben :wOOt

 

Bedankt, voor de wormenopsporingstip :smoke

 

Kunnen die wormen eigenlijk wel tegen voeding? Niet dat ze strax beetje gaan liggen stinken in

mijn schone hokkie?!! :P

 

 

Foto van grapefruit (dag 19):

 

med_gallery_7642_471_810820.jpg

 

 

 

Foto van Northern Light (dag 19):

 

med_gallery_7642_471_2332871.jpg

 

 

 

Foto van White Widow (dag 19):

 

med_gallery_7642_471_1283521.jpg

 

 

De kleuren zijn niet helemaal geweldig, want het licht is aan. Weet het, is mooier met licht uit, maar kwam ff niet uit.

 

 

Vanaf vandaag heb ik ze in de bloei gezet. Nu wil ik ze nog graag behandelen met buzzoff. Iemand hier ervaringen mee?

 

 

Grtz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

he vrouwke,

 

ja ehm.. er zijn meerdere mensen die wormen in hun potten hebben\hadden heb ik gezien op het forum. en ik heb het ook voor jou en voor mij aan sannie gevraagd. hij zei ook dat het ok was.

 

het ziet er allemaal GE-WEL-DIG uit! ondanks de stress.

moooi laag en breed.

 

met buzzoff heb ik geen ervaring. maar het is ten alle tijde het beste dit te gebruiken voor de topvorming.

 

mijn zaden zijn er nog steds niet, en de andere zaden heb ik al de nek omgedraaid :lol:.

denk dat ik vandaag stekjes ga halen. omdat ik tog graag rond de kerst wil oogsten.

k moet om half 12 beginnen met werken dus ik heb nog even de tijd.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit :lol: krijgen ze al 12 uur licht of nog steeds voorgroei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ze zijn vanaf gisteren in 12/12 modus gezet :wacko:

 

dus op dag 7 was alles boven en dan 12 dagen 18/6. Heb nog nooit eerder mijn planten getopt, en ben dus van plan de grotere plantjes te toppen en de rest gewoon te laten.

Mocht ik nou veel grote-verschillen hebben ga ik scroggnet maken. (ook nog nooit eerder gedaan, dus lekker experimenteren dus :lol:

 

Grtz,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...