Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bambo

Stekken Drama

Recommended Posts

Jongens, wat een drama is dat tegenwoordig met de stekken! Ik heb de laatste maanden alleen maar puinhoop gezien. En de prijzen stijgen van die verlepte en uitgemergelde kutzooi. 3 euri het stuk voor een stek, die ik me schoonmoeder nog nie zou toewensen!

Dank de Heer weer op me knieen dat ik die buitenboel van me heb gestekt.

Maarre ik ga weer back to nature. Heb inmiddels een partij zaden Exile en dan gaan we dat maar weer doen. Oh jee dat wordt weer uitbreiden................

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Goede keus. Het lijkt me sowieso moeilijk om aan betrouwbare stekken te komen. Die keer dat ik dat via een GS heb geregeld moet je ook maar blind vertrouwen dat je de soort krijgt die ze zeggen dat het is. En ik heb nog mazzel gehad, die stekken waren schoon! Geen beessies en geen TMV. Een zeldzaamheid, als ik iedereen hier zo mag geloven.

 

Als je de ruimte vrij zou kunnen maken: koop een spaarlamp en zet je eigen moeder in een kast. Scheelt een hoop stress en is erg leuk om je eigen stekken te snijden. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet om tof over te komen hoor.... Ik heb paar weken geleden nog voor 1,75euro stekken gehaald bij me local growshop. Meschien moet je wel iets verder van huis zoeken......? (Gelderland, waar al het groen vandaan komt....) :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik kom ook uit gelderland, heb de laatste keer 2.50 betaald voor k@t stekken met TMV. :no

En de kans op nieuwe wordt steeds kleiner.(misschien ken ik wel niet de goede mensen)

 

Dus besloten om ook maar een hok te gaan maken voor een paar moeders uit zaad. :whistling

Ik wil alles in de hand hebben van a tot z weet je teminste wat je hebt.

 

Gr Spock.

 

 

ps ga over dat hok een verslag maken over 1a2 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snij altijd mijn eigen stekken.

ik heb 1 keer 3 stekken van de shop gehad, dit viel me vies tegen.

ze hadden rare trekjes en ook het TMV :whistling

dus, snij lekker je eigen stekken en weet waar je je hok mee vol propt :no

succes met de zaden bambo :P

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

:no Jullie moeten betere vrienden maken op het foum :whistling

Ik als leekie kan er ook aankomen, en dan niet alleen hier.

 

zoeken :P

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mikeh @ ert

 

Nog ruimte voor een nieuwe vriend, als het moet kan ik best aardig zijn hoor :no

 

Mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier mun ouwe stekkenboer weer opgezocht.Heeft 7 soorten.........niet te geloven!! :no

Ik ga voor NLX.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjonge ouwehoeren over een stek van 3 euries, jaren terug waren ze al F 6,50 (gulden voor de jonkies :no )

En dan nog, kijk eens hoeveel je van 3,50 euro kan maken ook al pak je 10 gram per plant heb je het er nog dik uit.

Jankerds haha

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, een vooruitziende blik gehad. Heb alles nog liggen voor moedersbak en die staat inmiddels. Zal m voorlopig nog ff niet ingebruik nemen. Moet alles nog optrekken vanuit zaad en dan moet die ruimte eerst leeg. Die staat nu nog vol met die buitenstekken op kleine potjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zegt wel iets over de stekkenboer als hij zoveel soorten kan leveren . Misschien is het er één die moeders uit zaad gebruikt en misschien zelfs selecteerd , dan heb je een goede Ries !

 

Ik kan het niet laten om hier nog maar eens te zeggen na het lezen van dit topic : Je kunt ook zonder stekken kweken en gewoon je hok vol stabiele zaailingen zetten . Werkt sneller als zelf stekken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Atmosphere, zou je daar iets specifieker in kunnen zijn? Welke zaden zijn stabiel genoeg daarvoor volgens jou? evt leverancier? Het lijkt me perfect om zo te werken. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

in het noorden is het ook niet best met stekken. De laatste keer 120 stekken gekocht en 2 week later de helft dood.............. :lol:

 

zat in twijfel, opnieuw beginnen of een paar lampen uit en de helft van m`n hok gebruiken. heb maar voor het laatste gekozen omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om de overgebleven dames de nek om te draaien.

 

Dat word dus weer geen klapper over 6 7 week. :no :whistling

 

Toch maar eens investeren in een eigen stekkenhok........... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey atmosphere

 

Jij had toch een tijdje geleden een topic op HD.nl over je zaadkweek... Deed je er nu intotaal 8 weken over ? Heb het dan ook over ontkiemen he.

Zaadje in de grond en gelijk 12/12 en over +- 8 weken oogsten ?

 

Als dat zo is ga ik het zeker proberen binnenkort.

 

Groeten Smebber

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou hier in limburg is het ook een drama, ik heb zelf nu mn buitenplanten naar binnen gehaald, maar bij de growshop was niks te krijgen, en als er weer kwam was het 3,50 ipv 1,50 wat ik normaal heb betaald. In maastricht vroegen ze deze zomer zelfs 7,50 voor een stekje.

Ook heel weinig keus, ze hebben meestal 1 of 2 soorten, en meer is er niet te kiezen...

Dus over 1,5 maand zoek ik ook een vriendje... En anders maar uit zaad proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap echt niet waarom het allemaal drama is om eerlijk te zijn heren... Kijk ik snij zelf erg kleine hoeveelheden zo dat ik zelf goed in de stekken zit, dus ikzelf zal geen problemen hebben...

 

Maar qua stekkenboeren enz, iedereen zit op 't moment gewoon goed in z'n stekken, gemiddeld kosten ze € 2,- (wat op zich een redelijk is) en bij wat grotere aantalen zelfs € 1,50...

 

€ 3,50 voor een stek??! Ik zou het er alleen voor betalen als het zo'n super kwaliteit of soort is. Een slechte PP/NLX/enz stek met tvm en/of beestjes is 't imo helemaal niet waard om aan te beginnen. Dan kan je nog beter zaad kopen en deze ontkiemen, meer opbrengst, kan beter tegen ziektes, en 100% tvm/ziekte vrij..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken gelukkig een hele betrouwbare stekken-meneer :no

Van de vorige heb ik niets meer gehoord dus die 50 euro blijft weg maar de stekken die ik nu heb doen het geweldig :D (8 in de kast en 2 in de buitenlucht)

Vanaf gister staan ze op 12 uur en krijgen ze water vanaf de onderkant, wil niet weer die klote vliegjes :lol:

 

Het blijft moeilijk om de goede persoon te vinden, zeker omdat je ze niet op een forum of elders kan aanbieden.

Zelf stekken snijden begin ik niet aan, ik neem wel contact op en ga met een Praxis verhuisdoos naar een parkeerplaats :whistling :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik snap echt niet waarom het allemaal drama is om eerlijk te zijn heren... Kijk ik snij zelf erg kleine hoeveelheden zo dat ik zelf goed in de stekken zit, dus ikzelf zal geen problemen hebben...

 

Maar qua stekkenboeren enz, iedereen zit op 't moment gewoon goed in z'n stekken, gemiddeld kosten ze € 2,- (wat op zich een redelijk is) en bij wat grotere aantalen zelfs € 1,50...

 

€ 3,50 voor een stek??! Ik zou het er alleen voor betalen als het zo'n super kwaliteit of soort is. Een slechte PP/NLX/enz stek met tvm en/of beestjes is 't imo helemaal niet waard om aan te beginnen. Dan kan je nog beter zaad kopen en deze ontkiemen, meer opbrengst, kan beter tegen ziektes, en 100% tvm/ziekte vrij..

 

 

Heyy stilo,

 

Waarom heb ik dan nog geen adresje van je gekregen waar ik ze voor 1,50 kan halen? :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

3,50 voor een goede stek =minstens 90 euri,s opbrengst 30 x 3 en dat is minstens :smoke

 

 

snap het gezeur niet en kijk eerst ff goed in de doos voor dat je afrekent :smoke

niet goed 3 blaadjes ofzo neem je ze tocg gewoon niet

en voor mooie goeie stekken is 3,50 toch ook niet veel :P

 

 

 

greetz kc :wOOt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Atmosphere, zou je daar iets specifieker in kunnen zijn? Welke zaden zijn stabiel genoeg daarvoor volgens jou? evt leverancier? Het lijkt me perfect om zo te werken. :P

 

Er zijn zaadbanken die een percentage stabiliteits opgeven voor elk ras dat ze verkopen , weet ff niet gelijk meer welke zaad-merken dat doen .

 

Om er maar eens één te noemen waarvan ik weet dat ze stabirel zijn : Double Fun van No Mercy.

 

 

Hey atmosphere

 

Jij had toch een tijdje geleden een topic op HD.nl over je zaadkweek... Deed je er nu intotaal 8 weken over ? Heb het dan ook over ontkiemen he.

Zaadje in de grond en gelijk 12/12 en over +- 8 weken oogsten ?

 

Als dat zo is ga ik het zeker proberen binnenkort.

 

Groeten Smebber

 

Nee niet precies op die manier maar bijna 8 weken in het bloei hok , en daarvoor zat nog de tijd dat ze onder TL's hadden gestaan . Het totaal duurde ongeveer 11 weken . Toch kun je om de 8 weken oogsten ,moet je alleen een kleine voorbloeiruimte hebben of de nieuwe lading tussen de afrijpende toppen in kleine potjes op hoogte plaatsen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij het beste om lekker zelf uit zaad wat moederplantjes te laten opgroeien en daar lekker het hele jaar je eigen stekjes van te maken.

  • het lijkt mij een leuke bezigheid
  • het scheelt je geld (als je veel stekken nodig hebt)
  • je hebt controle over je stekken
  • geen ziektes
  • etc etc

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...