Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pope

Wat Bepaalt Eigenlijk Het Gewicht Van De Toppen?

Recommended Posts

Mijn plant is aan het afrijpen, staat 9 weken in de bloei. mooie dikke toppen, maar ze wegen haast niks.

'k Moet niet eens de 2 hoofdtoppen opbinden.

 

Wat maakt de toppen zwaar(der)?

 

Zal sebiet eens fotoke plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat maakt de toppen zwaar(der)?

 

Het gewicht :no lol geintje.

 

Ik denk de voeding (soort), omstandigheden waarin ze opgroeien, soort plant.

En zo zullen er nog zeker meer zijn.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Het start bij de juiste genetica, goede voorouders dus. Daarna komt het allemaal aan op het creeeren van de optimale omstandigheden (voeding, klimaat) voor de plant. Bovendien zal je het juiste moment van oogsten moeten vinden en daarin is geduld heel belangrijk. De toppen kunnen in een laatste week nog behoorlijk aandikken.

 

Maar over het algemeen kan je toch wel voelen wat het ongeveer gaat worden zo twee weken voor het eind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klimaat heb je buiten natuurlijk niet in de hand, het aantal zonuren en temp bepalen tijdens de bloei natuurlijk heel veel. En met die slechte nazomer kan dat wel eens een paar grammetjes schelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd genetika is een belangrijke factor

en ikzelf gebruik altijd een booster van bac

maar dan moet je wel de hele lijn van bac gebruiken <denk ik >

 

 

 

grt kc :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn ze dan.

 

Easy Sativas, 10 weken bloei. Krijgen PK13/14 en BN Grondmix.

 

eerste weken

 

Er zitten ook niet zo véél kristallen op. Kan dit aan het koudere, natte weer liggen?

Ga ze in ieder geval nog minstens een week laten staan. Er komt goed weer aan.

 

een.jpg

 

 

twee.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier op het forum ergens gelezen weet niet meer waar

dat als je er nu een mannetje bijzet zij meer kristallen aanmaakt

om het stuifmeel te laten kleven :no

vind het voor de rest wel een mooie plant

en ff geduld kan nog wat gebeuren in een week

 

 

 

mzzl kc :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is het juist andersom :no

als er een mannetje bij staat en ze wordt bevrucht, dan is het vrouwtje tevreden :lol:

als je de mannetjes weglaat dan gaat ze juist meer toppen en kristallen aanmaken om zo meer kans te hebben om wat stuifmeel op te vangen. dit lijkt me ook logischer trouwens :D

 

En ik zou er zoiezo geen mannetjes bij plaatsen omdat je dan zaad oogst en dat wil je meestal liever niet in je wiet toch ;)

 

ziet er mooi uit :whistling

Heb je verduisterd omdat ze nu al zo ver in bloei staan buiten? De mijne beginnen nu pas een beetje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn beiden eind juni spontaan in de bloei gegaan. Daar ik dacht dat het voorbloei was heb ik er ene verduisterd begin juli.

Deze rijpt vlugger af , heeft minder kristallen en minder dikke toppen.

Eerstdaags plaats ik nieuwe foto's van beide planten. Maar ik wil ze eerst een paar dagen laten zonnen :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij is het juist andersom :no

als er een mannetje bij staat en ze wordt bevrucht, dan is het vrouwtje tevreden :P

als je de mannetjes weglaat dan gaat ze juist meer toppen en kristallen aanmaken om zo meer kans te hebben om wat stuifmeel op te vangen. dit lijkt me ook logischer trouwens :lol:

Helemaal waar. En hoe later het seizoen hoe desperater ze worden en steeds harder gaan bloeien. Bevrucht me bevrucht me! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gewicht van je toppen wordt na het drogen voor een groot deel bepaald door de harsen ('kristallen' )

Het uitgedroogde plantmateriaal zelf weegt haast niets droog . dit blijkt als je alle harsen er uit haalt met bv petroleum ether,

en je weegt daarna het overblijfsel .

Gedurende de bloei worden de bolletjes hars(trichs) steeds groter , steeds zwaardere toppen dus .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helemaal waar. En hoe later het seizoen hoe desperater ze worden en steeds harder gaan bloeien. Bevrucht me bevrucht me! :smoke

 

 

Dat roepen vrouwen van tegen de 40 ook steeds :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat roepen vrouwen van tegen de 40 ook steeds :P

 

hehe daarom zit ik ook in de beste leeftijd tokkie :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je de mannetjes weglaat dan gaat ze juist meer toppen en kristallen aanmaken om zo meer kans te hebben om wat stuifmeel op te vangen. dit lijkt me ook logischer trouwens :P

 

Is dit wel zo ? want de harsen (kristallen ) kunnen niet bevrucht worden ,daarvoor hebben we de stampers ( witte haren ) . Harsen worden in ieder geval ook aangemaakt om de toppen te beschermen tegen weersinvloeden ,en tegen dieren en insecten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo goed als atmo en anderen zit ik niet in de biologie, maar ze zullen toch vast ook wel een functie hebben bij de voortplanting. Wellicht niet direct, maar waarom geuren de planten anders zo? Over het algemeen lokken planten met hun zoete geuren de insecten voor bestuiving (als ik me dat goed kan herinneren van mijn biologie lessen :P). Ik kan me goed voorstellen dat dat bij cannabis ook het geval is, of in ieder geval als een nevenfunctie.

 

Ik heb wel gelezen dat in zeer warme gebieden de hars gewoon smelt over de bladeren heen om deze tijdens de koude nachten te beschermen, maar is dit het enige doel ervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me niet nee .

 

Opvallend is dat bv katten geen blad met harsen erop opeten . Zit er geen hars op dan 'eten' ze het graag .

Rupsen bv laten de bladeren met hars ook me trust . Ook trekken de toppen door hun geur bepaald einsekten niet aan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is allemaal speculatie, het is niet bekend waarom cannabis trichomes aanmaakt. Er zijn verschillende redenen voor bedacht waar allemaal wel een kern van waarheid in zit, maar echt hard bewijs is er niet.

 

Het lijkt mij dat ze er iig niet zijn om insecten te lokken, meeste insecten die op de trichomes gaan zitten gaan daar ook dood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik er van denk of weet is dat de hars aangemaakt word om de zaadhulzen te te beschermen dus met of zonder zaad zal er altijd hars op kleven, wat ik weet is dat overdag in het felle zonlicht de hars beetje bij beetje ofgebroken word om dan 's nachts terug aan te maken, daarom dat sommige kwekers hun planten 48u voor de oogst in het donker laten staan

 

dat van insecten doden, de hars dood het insect niet rechtstreeks maar door zijn kleverigheid blijven ze er in plakken waardoor ze een langzame dood sterven(ziet dat er mensen nog denken dat thc dodelijk is)

 

Blessings

B.O.G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hooi

 

Ik denk dat de genetica heel belangrijk is , daarnaast de leef omgeving, het klimaat .

Het aanmaken van de hars is MI juist om zich zo aantrekkelijk mogelijk te maken vóór insecten zodat deze de plant eindelijk eens kunnen bevruchten.

 

 

groetn nogalwiedus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...