Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pampers

Bigbud

Recommended Posts

wat is nu een bigbud is dat voornamelijk een sativa of een indica.

ik heb er namelijk 2 uit zaad opgetrokken.en deze lijken echt heel veel sativa eigenschappen te bezitten, lange dunne 11 vingerige blaadjes. tis een beetje een open plantje , niet zo gedrongen als een indica.

wie heeft er wel eens mee gekweekt en wat waren de resultaten. kan er maar weinig over vinden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx rinus. maar ik bedoelde eigenlijk de % dus hoeveel met name sativa bigbud is.en de ervaringen indoor vind ik heel intressant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat verklaart wel dat je 1 soort kan hebben en toch onderling veel verschil.

maar het zegt dus eigenlijk niets . het is dus mogelijk dat de ene bigbud meer sativa is dan een ander,ofwel de standaard toch weer ergens mee gekruist is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey pampers

 

Het klopt dat de ene BB of de andere verschillende eigenschappen hebben als je uit zaad kweekt

want als je kruist met een vader die bijvoorbeeld veel sativa eigenschappen heb en een moeder met

veel indica is de kans groot dat je een mix daarvan krijgt maar het ene zaadje kan ook veel sativa en het ander veel indica eigenschappen bevatten maar er zal ook zaad tussen zitten die van allebei eigenschappen hebben dus zal je moeten selecteren wat voor eigenschapen je wil hebben waar je naar op zoek ben,

Dat geld touwens voor alle kruisingen en niet alleen voor Big Bud.

 

greetz

 

sjap

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is toch wel vaag eigenlijk . dan kun je dus ook een heleboel verschil ervaren tijdens het roken.ik dacht eigenlijk dat dat uitzoeken van de verschillende types al lang geleden gedaan was en er dus een uniforme plant is ontstaan de bigbud.of eigenlijk maakt dat niet uit welk soort ,elke soort heeft dan toch zijn eigen specifieke kenmerken die hem die specifieke soort maakt. natuurlijk kun je haar dan wel kruisen en daar weer uit selecteren tot je weer een stabiel soortje hebt met bv meer sativa eigenschappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Big Bud is al een oud Sensi soortje, voornamelijk indica en winnaar van de Cannabis Cup in 1989. (geen typo) Er schijnt iets van een Skunk door te zitten en volgens Sensi zou zo'n 25% van de planten iets 'speciaals' hebben, bijvoorbeeld een extreme citrusgeur o.i.d.

 

Er bestaat ook een Big Bud variant uit British Columbia waar zo'n 35% sativa in zou zitten, maar ik weet niet of deze plant in zaadvorm te krijgen is. Waarschijnlijk heb jij een doorkruising van die Sensi BB. Misschien met een heel specifieke fenotype van een originele Big Bud, maar misschien komt ze van een andere zaadbank vandaan en zit er iets anders doorgekruisd of hebben ze getracht BB na te maken met andere planten. De naam Big Bud is snel gegeven natuurlijk en er wordt wat 'afgesjoemeld' in de zaadwereld... Niet altijd met kwade bedoelingen trouwens.

 

De naam Big Bud stamt nog uit een tijd dat "witte" soortjes nauwelijks bestonden en doet daarom misschien wat overdreven aan. De buds zijn best groot, maar niet indrukwekkend vergeleken bij sommige modernere soorten en ook de potentie kan sterker. Het is wel een heel klassiek wietje met een zachte smaak en normaal gesproken zijn de planten in 8 à 9 weken afgebloeid.

 

Het kan dat jij een hele typische fenotype getroffen hebt waarin de sativa-eigenschappen zeer present zijn, maar ik vermoed dat er iets anders doorheen zit. Wat voor zaad heb je en van welke breeder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

shayanashop . dacht doe eens gek . maar vooraf eigenlijk niet zo over nagedacht. dat er zoveel verschil in zou zitten. denk dat je wel gelijk hebt en dat er iets doorheen zit .zal eens kijken of ik er een foto op kan knallen en dan wil ik je mening nog een keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha het was dus de befaamde Skunk#1! Die stond destijds bekend als zeer stabiel met weinig variatie in fenotypen. In theorie zou je dan in een F1 kruising eerder de indica-kant naar boven zien komen dan de wat verder weg gestopte sativa genetica die pas in latere inkruisingen weer naar boven komt. Het hangt dus voor een groot deel af van de stabiliteit van de gebruikte ouders van jouw Big Bud. Ik gok dat als het daadwerkelijk Big Bud is deze afkomstig is van Nirvana, die hem op hun beurt weer van Sensi zullen hebben overgenomen. Wat er in de tussentijd gebeurd is met de genen weet ik niet. Misschien dat Nirvana er iets door gekruisd heeft, of misschien zijn ze verder gaan stabiliseren of terugkruisen met een minder stabiele Skunk#1 of hebben ze een onzuivere Afghaan-kruising gebruikt waardoor je nu ineens typische sativa-trekjes tegenkomt. Het blijft gokken of die dunne vingers afkomstig zijn van een oorspronkelijk gebruikte Thai of Colombiaan of dat er een andere factor is...

 

Ben benieuwd naar de foto's. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry voor de kwaliteit van de fotos . maar goed hier komen ze dan.med_gallery_5808_398_19543.jpg

en nog een fotomed_gallery_5808_398_98148.jpg

en nog maar ene dan een mannetje.www.wietforum.nl/uploads/1157450775/med_gallery_5808_398_77257.jpgen de laatstewww.wietforum.nl/uploads/1157450775/med_gallery_5808_398_223950.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn wel hele mooie dames, maar eerlijk gezegd herken ik er niet direct een Skunk#1 of Big Bud in. Ik zie wel dat de bladeren aan het eind ineens heel taps toelopen, dat is meestal een Afghaan kenmerk. Maar verder lijkt het inderdaad alsof er een sativa de kop opsteekt. Ze doen me nog eerder denken aan een Colombiaan dan aan een Thai eigenlijk, moest ik kiezen. Maar de vraag blijft welke planten er in deze Big Bud gekruisd zitten, dus voor hetzelfde geld is wat je nu ziet het resultaat van iets heel anders dan de oorspronkelijke voor de Big Bud kruising gebruikte planten. Koffiedik kijken dus, tenzij je er via de verkoper achter kunt komen wat de herkomst is. Misschien kun je ze eens bellen of mailen voor wat meer info.

 

Hoe dan ook hele mooie planten. Kun je al wat ruiken als je met je vingers langs de stam wrijft of even je hand over de toppen haalt? Ik heb het vermoeden dat ze een beetje spicy zal zijn en niet zozeer zoet zoals Big Bud. Wat mij betreft heb je een leukere plant te pakken dan de originele Big Bud, ik ben erg benieuwd wat het wordt.

 

Succes verder! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dat mannetje toch iets verder weg zetten als je geen zaad wil kweken.

Aan de andere kant van de stad ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha ja het is de bedoeling voor zaad ja. enne mad ik vind het ook wel een mooi soortje,blij dat je het met me eens bent dat er toch wat sativa inzit. hier nog een piccamed_gallery_5808_398_77257.jpg

 

 

med_gallery_5808_398_223950.jpg

zo de laatste

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik ben erachter gekomen dat ze idd van nirvana vandaan komen.

dus zou het zomaar eens kunnen dat wietzaadje gelijk heeft . toch wel appart dat het dan toch zoveel sativa eigenschappen bezit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...