Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mainstream

Te Nat Weer?

Recommended Posts

heb gelukkig in de afgelopen 3weken alleen gister een kleintje beetje regen gehad :no

 

ga ze wel naar binnen halen voor de zekerheid

zeiltje vind ik te riskant,vocht hou je toch niet 100% buiten

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

is zeker lekker weer de laatste tijd, volgende week blijft het ook boven de 20 graden.

morgen 27 :no dat gaat allemaal goedkomen met min schatjes, en tegen wat regen, moete ze wel tegenkunnen

Share this post


Link to post
Share on other sites
heheh heb het gemerkt vandaag, lekker weertje ja :D waar woon je eigenlijk?

 

ik in roermond B)

 

 

Omgeving Venray :D (Noord-Limboland) :smoke

 

Het weer is weer perfect hoor! :no

De laatste paar weken gaat t weer de goede kant uit, en de rot is bijna zo goed als weg! :wOOt

Maandag de eerste plantjes oogsten :rofl

 

Jahbless :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Ahh is de rot weg? dat is wel mazzel voor je ja :wOOt bij mij gelukkig nog niet voor gekomen :smoke en met dit weer duurt het nog maar een paar weekjes :no

moet nu alleen nog een goeie plek vinden om alles te drogen hehe :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon ook tussen Venray en Venlo in ergens en ik heb 1 puntje rot geconstateerd en ben van mening dat toprot pas echt een gevaar word als de planten bijna oogstrijp zijn dwz als de bloemen uitgebloeid zijn nu ze nog in ontwikkeling zijn zijn ze resistanter tegen rot als uitgebloeid.

 

Mensen van 20 hebben ook veel minder kans op ziektes als 70-80 jarige mensen en ouderen kunnen aan virussen als de griep hard verslechteren en jongen mensen hebben er wel last van maar genezen veel sneller,de weerstand is groter en zo zie ik het ook.

 

Het weer is ook een belangrijke factor bij rot maar de dauw is niet zo probleem zo lang ie maar snel genoeg weg is en de zon de zaak weer mooi droog kan maken is er nog weinig kans op rot maar als er veel dauw en mist is en de zon komt er niet door en het is windstil en koud dan ga ik me zorgen maken nu nog niet.

 

En hoe verder we in de tijd gaan des te kouder word het en des te korter de dagen worden met de pech dat je planten minder zonlicht en meer dauw krijgen en met wat meer pech heb je ook veel regen in deze tijd,we hebben het nog niet zo slecht gehad de laatste 3 weken,en aankomende week belooft ook nog goed weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bernie

 

Zo denk ik ook over, maak me nu nog geen zorgen over toprot, want het waait hier ook hard, en er is alleen s' nachts wat dauw, maar met dit weer is dat zo weg :smoke

en het blijft ook nog een tijdje zon weer dus :wOOt :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou heren.. kan uit ervaring van meerdere jaren er van meepraten dat een paar vochtige dagen echt rampzalig kunnen zijn hoor. Ook op planten die pas 4 weken bloeien. Zoals mijn PP momenteel, alweer rotte plekjes weggehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey whazzup, kan je daar is een foto van maken? want ik heb namelijk ook 14 pptjes, maar ik heb nog geen toprot gespot... of kijk ik nu scheel :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

toprot foto's staan nog in mijn oude topic. Er staan meer goede toprot foto's op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er toprot verschijnt op je planten, en ze zijn bijna zo goed als ready om te oogsten, is het dan niet beter dat je ze iets vroeger oogst om meer verlies aan toprot te beperken ?

Ik denk dat ik 1oktober ga oogsten.. als het dat haalt. anders 3 oktober als er nog ni zoveel veranderd is.

 

Tzijn wel spannende tijden nu :wOOt :no

 

Hoe zit het met jullie ? gaan jullie binnekort oogsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@argulas, zo beoordeel ik het ook. Tegen de oogst kijk ik naar de hoeveelheid rot in de plant, is de weersverwachting voor de komende week droog en winderig dan kan de plant rustig blijven staan. Is het anders, dan gaat ie om. Tegen rot valt nou eenmaal niet te vechten als de omstandigheden ongunstig zijn. Je verliest dan meer aan rot dan dat je wint aan topopbouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is elk jaar weer een grote strijd in de herfst! We mogen nog niet echt klagen, maar beter kan altijd.

De laatse 5 van mij staan ook nog en het is telkens kijken en nog eens kijken, gelukken kunnen ze onder het afdak staan.

Ik weet zeker, dat ik volgend jaar weer vroeg ga verduisteren bij de helft van de planten, om nog een keer te kijken wat het meeste opleverd. In werk weet ik het wel, is gewoon 4 weken verduisteren, maar ja, ik heb de tijd, 60+.

 

Gr. Ria

 

Hier nog een foto van diegene die nog in de twijfel staan, maar daar komen nog een paar mooie dagen!

 

SUC51296.JPG

 

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wacht nog op zn minst 4 weken.

Wacht je nog 4 weken?? :specool hoe wil je dat gaan doen dan? binne verder kweken? ;)

Ik denk dat ik in ieder geval wel een paar op me kamer ga zetten, want wil wel een grotere budss krijgen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot hoelang blijven ze eigenlijk toenemen in formaat ?

Ik zou mijn plantjes anders dinsdag of woensdag gaan oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is erg nat in de tuin....

 

De dames zijn zeik nat ( en heb er niet tegenaan gepiest)

staat gelukkig een zuid westen wind en de toppen gaan heen en weer ;) en worden weer droog gewaaid...

 

Ik wou toch al gaan uitlogenen...... denk dat ik de komende week geen water meer hoef te geven...dat wordt dus oogsten met volle maan :specool

 

mits de laatse dagen droog en zonnig zijn natuurlijk !

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef al een week of twee geen water meer en de plantjes blijven nog steeds lekker groen (grondwater denk ik).

 

Maar ik vraag me nu dus wel af of het met dit weer handiger is om te wachten of om te choppen... ik bedoel wat zou het nog opleveren ten opzichte van de grotere kans op budrot ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wacht je nog 4 weken?? :blink: hoe wil je dat gaan doen dan? binne verder kweken? :ph34r:

Ik denk dat ik in ieder geval wel een paar op me kamer ga zetten, want wil wel een grotere budss krijgen :kill:

En toen sloeg de rot in en nam Epiteth alles terug..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben al begonnen met oogsten.

 

De schimmel zorgde ervoor dat het noodzakelijk werd, als ik het zo bekijk is het geen onaardige wiet, veel kristallen en lekker kleverige toppen.

Alleen zijn nog weinig haartjes bruin, misschien 10% ofzo.

Ik ben alleen wel bang dat ik alles moet watercuren want ik zag al dat de schimmel doorgroeide op toppen die ik eergister heb geoogst, ik heb nu een half kilootje onder water staan (Door het water nu wel meer dan een kilo :blink: ) morgen en overmorgen de rest maar oogsten.

 

Wel veel werk trouwens, ik heb nog geen 20% geoogst maar ik heb nu al een blauwe plek op mn duim waar die schaar tegen aanzat.

 

Schimmel, k*t k*t k*t.

 

Maarja we zullen het zien...

Edited by Ro1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ro1984

 

dat is klote ja, heb ik ook gehad, moest 4 planten al oogsten omdat ze te lang op de grond hadden geleden omdat ze omgewaaid waren.

dus toptrot gekregen op een aantal plekken, maar ik moet wel zeggen dat het goeie wiet is, al was ie nog niet klaar. want de hele toppen waren super kleverig en echt heel veel kristallen.

 

we hebben gewoon hasj gemaakt van wat er allemaal van de schaar afkwam :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helpt het tegen rot als je je plant na een regenbui doorspuit met een compressor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde probleem;

Mijn planten moeten nog een weekje of twee staan maar toen ik gisteren thuis kwam lagen ze plat op de grond, wel weer redelijk drooggewaaid maar omdat er weer regen en onweer op komst was heb ik ze gisteren de schuur in geschoven. Direct goed geinspecteerd en de rotte plekjes (niet veel maar al wel iets) weggenknipt.

Vanochtend een dilemma; naar buiten of toch binnen laten. Ik heb er toch voor gekozen om ze binnen te laten omdat het behoorlijk regende.

Rest van de week is ook regen voorspeld.

Wat is nu wijs? Kan ik de planten nu beter binnen laten staan of heeft dat geen enkel effect? Of misschien juist een negatief effect? Naar buiten in de regen is in elk geval geen optie.

 

Binnen in de schuur is het overigens tamelijk donker, echt licht krijgen ze daar niet.

Nu oogsten vind ik zonde...

 

What to do?

 

EtK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helpt het tegen rot als je je plant na een regenbui doorspuit met een compressor?

lol je kunt ze ook droogstrijken op de hennepvezel stand.

 

In een donkere schuur is ook niet echt bevorderlijk. Dat overleven ze niet zo lang. Kun je ze niet gewoon binnen voor het raam zetten? Zoiets dus?

gallery_5211_120_351561.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...