Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mainstream

Te Nat Weer?

Recommended Posts

Ik had begin zomer ook een chronic mama buiten gezet en zag vanochtend de eerste schimmel plekjes ! (moet nog wel een weekje a 1 1/2 )Wel dikke toppen hoor en kei hard !!! Wist eigenlijk niet hoe ze het buiten zou doen maar vond het zonde om haar weg te gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik word helemaal gek van die klote toprot. het komt gelukkig wel bij nog maar 1 plant voor, maar dalijk is die hele plant kaal. want telkens knip ik de hele top eruit waar rot inzit, maar ik vind steeds meer toppen met rot, terwijl hij nu al een aantal dagen op me kamer staat

Share this post


Link to post
Share on other sites
In een donkere schuur is ook niet echt bevorderlijk. Dat overleven ze niet zo lang. Kun je ze niet gewoon binnen voor het raam zetten? Zoiets dus?

http://www.wietforum.nl/uploads/1159626053..._120_351561.jpg

 

Dat zal lekker ruiken :blink:

Ik heb 1 plaats voor een schuifpui, maar mijn woonkamer is aardig donker door de bomen. Bovendien zou ik zere ogen krijgen van de lucht.

Vandaag was ik ook blij dat ze binnen stonden, het heeft de hele dag geregent..

Maar ik denk dat ik een oplossing heb: Onder het zonnescherm!

Wel even "verankeren" maar morgen gaan ze er maar onder, hoop ik dat het scherm er nog hangt als ik thuiskom...

 

Groet

EtK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ywu

 

Mijn planten zijn nog maar 1.5 week in de bloei, officieel dus (eerste haren).

Maar ik heb K2's gekocht in de smartshop. Maar dat was een binnenplant :blink: Maar khad egt gene geld toen voor buiten, en hebk het maar geprobeerd.

Dus ik schat eiglijk dak veel toprot ga hebben :ph34r: shit.

 

Denken jullie ook, ik zat te denken voor kleine doorzichtige doosjes boven me toppen te spannen Goed idee?

 

Groeten Mark

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar ik denk dat ik een oplossing heb: Onder het zonnescherm!

Dat is goed tegen de regen, maar de lage temperatuur en de hoge luchtvochtigheid geven nog steeds een hoge kans op rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ma di wo do

Zonneschijn (%) 60 30 20 30 30

Neerslagkans (%) 10 20 10 20 20

Neerslaghoeveelheid (mm) 0 0-1 0 0 0-1

Minimumtemperatuur (°C) 8 7/10 10/12 10/13 10/13

Middagtemperatuur (°C) 18 16/19 17/19 18/21 17/20

Windrichting ZW Z ZO ZO VAR

Windsnelheid (bft) 3 3 2 3 3

 

Hoop doet leven, bovenstaand de weersverwachting voor volgende week. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten stonden onder de parasol lekker droog!

 

Ze bleken echter niet weerzaam tegen schimmel....

Ik moest dus toch oogsten...

 

Vandaag mn laatste plant geoogst, ben in totaal toch nog een week wezen knippen.

Deze plant was trouwens wel rijp met amberkleurige triches en met de schimmel viel het eigenlijk achteraf wel mee, ik had een boodschappentas bijna helemaal vol van die ene plant (inclusief takken), kun je nagaan.

 

Heerlijke lucht in mn schuur nu terwijl die bende droogt :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ro1984

 

Hahah dat is indd een goeie lucht ja :ph34r: ik heb ze op me kamer hangen, bijna boven me bed lol :blink: ik moet eigenlijk ook me planten knippen maar ik wacht nog 1 weekje en dan vind ik het goed :kill:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is goed tegen de regen, maar de lage temperatuur en de hoge luchtvochtigheid geven nog steeds een hoge kans op rot.

De rot greep inderdaad om zich heen :verrygood

Afgelopen vrijdag noodgedwongen de zaag in de planten moeten zetten. Ik had ze nog graag even laten staan maar er was geen houden meer aan. De veelbelovende toppen waren aardig aangetast.

Gelukkig is er toch nog aardig wat afgekomen en ziet er ook redelijk tot goed uit. Gedeelte hangt te drogen en een gedeelte te curen in water.

De les van dit jaar: Volgend jaar veeeeel eerder beginnen met verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nu net bij mij ook wat toprot verwijderd, ik hoop dat het niet terugkomt, anders hak ik ze deze week nog om, maar wil liever wachten tot het weekend, want de weersvoorspelling zegt dat het deze week niet tot weinig regent, dus laten we dat maar hopen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...