Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

Vroege Bloeiers

Recommended Posts

Nu iedereen flink zit te balen van het rotweer buiten zijn er meerdere mensen die volgend jaar een vroege bloeier willen neerzetten. Welke zijn er allemaal en wanneer bloeien ze af, zijn ze schimmelresistent etc.

 

Welke ik ken:

 

Brabants paars. Deze had ik vorig jaar gezet en die is ruim op tijd klaar. Kan me het niet precies herinneren maar ik dacht eind september. Geen enkele last van schimmels of budrot. Heb deze soort jaren geleden ook al eens geteeld. Erg makkelijke plant. Een echt goede buitensoort. Alleen vind ik de smaak nu niet meer zo lekker, heeft een beetje een kruidige nasmaak. Hij ruikt ook iets aparter. Moet je van houden.

 

euh.. dat was em dan. Mischien kennen jullie er nog een paar?

 

EDIT:

Ik heb nu early skunks buiten staan. Enige wat ik er nu over kan vertellen is dat het een hele mooie volle plant is. Redelijk makkelijk te onderhouden. Heb nog geen idee wanneer ie afbloeit maar nu (we beginnen aan de september maand) zit er nog geen topje in. Dus ik verwacht dat ie half oktober, of mischien zelfs pas eind oktober klaar is. Op zich schijnt ie schimmelresistent te zijn. Ik update dit over 2 maanden wel weer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk das nou nog eens een leuk topic... Ik zal em zoiezo ff verplaatsen naar de planten kamer omdat daar de eigenschappen van soortjes woorden besproken.

 

Voor zover ik weet hebben alle early varianten deze eigenschappen maar zelf geen buiten-ervaring mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Purple power, relatief vroeg en zeker erg bestand tegen toprot. M'n pure power plant vorig jaar was zeker niet vroeg, maar zeker wel heel erg toprot bestendig. De OB pheno die ik vorig jaar had staan was ook zeker toprot bestendig en evenvroeg als de PP, maar de overige pheno's waren dat totaal niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je dit ook willen toelichten? Mijn bedoeling van deze thread is om voor mezelf en degenen die ook buiten kweken meer inzicht te krijgen in mooie vroege soorten. Ervaringen van kwekers vind ik een stuk interessanter en betrouwbaarder dan de halleluja verhalen van (sommige) zaadbanken. Alvast bedankt :)

 

edit. bovenstaand slaat op de post van go ahead eagles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Double fun, zie het verslag van atmo. Biddy Early van Magus (volgens enkele verslagen heeft die zelf wat autoflowering eigenschappen). Tja, en wat dacht je van de beroemde topknotius. Was dat niet jamaican pearl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof er weinig van dat die topknots strain Jamaican Pearl is.

Iedereen die Jamaican Pearl heeft staan heeft nog steeds geen toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viking kruisingen zijn erg vroeg, maar moeilijk te vinden.

 

Verder zijn in Denemarken wat gasten actief met soorten die in augustus klaar zijn, maar daar is het ook eerder donker dan hier dus ik weet niet wat ze hier zouden doen.

 

GreenAmbassador heeft voor Nederland de vroegste soort, op een ander forum te zien, (maar ik mag niet 'linken' geloof ik).

 

Verder heb ik alles 'Early' van Nirvana gehad maar echt vroeg zat er echt niet tussen.

 

Early Durban x ( Paddohead) onbekende kruising was mijn vroegste bloeier ooit, ik begon toen pas dus wist niet dat het bijzonder was.....augustus klaar, reuze grote plant ook nog.

 

Maar maak het eigenlijk nog wat uit, er is nog nooit zoveel regen gevallen, misschien worden oktober en november wel droge maanden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dan zal het altijd kouder zijn !! zo koud meestal dat je planten bijna stil staan.

 

 

Over de vroege bloeiers :

 

Vaak zie ik posts van mensen die dachten een vroegbloeier te hebben gekocht en waarvan nu blijkt dat ze niet vroeg de bloei in zijn gegaan . Dat zijn er zoveel dat ik durf te beweren dat sommige zaadbanken de boel belazeren of niet goed weten waar ze mee bezig zijn .

 

Om zaden van een ras te verkopen als vroegbloeiers zullen de planten uit dat zaad stabiel / uniform moeten zijn ,d.w.z. dat de zaden in alles erg veel op elkaar lijken net als bij stekken van 1 moeder. ze moeten dus zoveel mogelijk op het zelfde tijdstip in de bloei gaan ( vroeg in het jaar dus). Om dit met zaden voor elkaar te krijgen zijn er vele jaren van stabiliseren nodig zodat de nakomelingen steeds meer op elkaar gaan lijken .

Wordt al deze moeite eigenlijk wel gedaan door elke zaadproducent ??

 

Men zou bij elk soortje eigenlijk een goede beschrijving moeten geven over hoe het soortje tot stand is gekomen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowrider gaat automatisch na zoveel internoden in de bloei of na een paar weken.

Het maakt niet uit hoeveel uur licht.

Das wel fijn vind ik persoonlijk.

HH (hollands hope) ging bij een vriend van mij begin augustus in bloei--> ietsjes eerder als de

"gemiddelde" buitenplant. :no

En bij zijn omschrijving staat ook dat het een vroegbloeier is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is eigenlijk zo gebeurd, je koppel wat buitenkwekers met hele vroege bloeiers hier op het forum ,verstuur wat stuifmeel, en je hebt een vroege kruising.

 

Misschien staat Growshop Alien hier voor open, maken we een EarlyAlien met z'n allen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je wacht ff en je zet het zaad op de toekomstige wietforum seedbay. :no

 

Die planten van green Ambassador zijn trouwens een Shiva x Powerplant kruising en een Erdbeer x Purple kruising, waarvan de eerstgenoemde het vroegst was, begon half juli al the bloeien ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik geloof er weinig van dat die topknots strain Jamaican Pearl is.

Wat het ook is.. het is een fantastische plant :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is eigenlijk zo gebeurd, je koppel wat buitenkwekers met hele vroege bloeiers hier op het forum ,verstuur wat stuifmeel, en je hebt een vroege kruising.

 

Zo eenvoudig is het niet want wie zegt er dat alle nakomelingen dan vroege bloeiers zullen zijn?? dat hoeft niet zo te zijn namelijk . Bovendien zijn er ook nog een hele reeks aan ander eeigenschappen die je in het ras wil . Sommige kruisingen geven gewoon geen lekker ruikende wiet bijvoorbeeld.

 

De nakomelingen van één moeder zijn verschillen nu eenmaal van elkaar , jouw broer lijkt ook niet precies op jou. Bij stekken van één moeder heb zie je wel dat deze allemaal dezelfde eigenschappen bezitten.

 

Er zijn methoden (veredelen) om de nakomelingen steeds gelijkmatiger te krijgen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Female Seeds zaad

 

Purple power : begin september

easy sativa : midden september

maroc : midden september

 

Goede, vrouwelijk en vroeg, :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Female Seeds zaad

 

Goede, vrouwelijk en vroeg, :no

 

Pfffff.... Ik heb deze zomer purple power van female seeds gehad. Goed? Nou nee (nauwelijks high). Vrouwelijk? Nou nee, 1 vrouw en 1 herma (1 plant vol zaad :whistling). Vroeg? Ja, in 7 weken afgebloeid (verduisterd).

 

Als met al ben ik zeer ontevreden over deze zaadjes. Ik vond het al zo raar dat ik 9 zaadjes aantrof in een zakje van 4. Net alsof ze wisten dat het baggerzooi was en er ter compensatie een paar extra hebben ingestopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja. En dit is ook al de 2e keer dat ik turtle power zie verkondigen dat de purple powers van female seeds begin september klaar zijn. Klinkklare onzin. De zaden gaan allemaal half tot eind augustus de bloei in en zijn 2 maanden later klaar. Dat is dus half tot eind oktober. Vorige keer ook al op gecorrigeerd maar blijkbaar is het niet opgevallen..

 

Dat ze herma zijn word trouwens keer op keer afgeschoven op de onervarenheid van de kweker.. Ik zelf geef meer de voorkeur aan een zeer onstabiel soortje wat erg snel herma neigingen vertoond. Het is ook al zeer onstabiel gezien de phenotypes, in 10 planten zal je zeker wel 3 of meer phenotypes tegen komen, het enige wat een beetje stabiel is is die bloetijd, zoals al gezegd zo rond half augustus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand hier in m'n buurt heeft wel purple power die voldoet aan de verwachtingen en is dus nu al klaar , maar blijkbaar gaat dit dus niet altijd op .

 

Elke lichting van een bepaalde soort kan weer anders zijn omdat ze simpelweg niet altijd van dezelfde moeder komen . Door de ouder planten steeds in kloon te bewaren ,jaren lang dus, kan men wel weer steeds precies dezelfde kruising maken

 

De herma factor is iets wat je zelf slechts ten dele kunt beïnvloeden, het andere deel is genetisch bepaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook een paarse gekweekt vorig jaar. Die is inderdaad behoorlijk op tijd. Maar niet te verkopen als je maar een gedeelte zelf houd (die wiet gieren komen nu al slijmen bij me lol)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Easy sativa lijkt mij wel een geschikt soortje wat ook vroeg bloeit. Heb geloof ik 2 mensen met een verslag zien staan op dit forum en bij beide begonnen ze al zeer vroeg te bloeien. Ga ik zeker in overweging nemen om volgend jaar buiten te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaha dat is wel een leuk onderwerp,..

kan ik voor volgend jaar mijn soortjes uitzoeken, wanneer ieder zijn plant en eigenschap wil documenteren!

zelf heb ik nevil(nevel)/pot of gold, in mijn kasje staan, vorige week bij thuiskweker gehoord dat het een haze soort is en dat ze lang moeten afbloeien.(lijkt er niet op)

nu ja, de bloei zit er goed in, binnen twee weken al een mooi topje. de plant is heel makkelijk en heeft zeven tot negen vingers en ontwikkeld heel veel toppen. mijn 2 plantjes staan in de volle grond in een kas en per stuk ongeveer 14 m3. ben natuurlijk veel te laat om een kweekverslag te maken maar ik zal proberen een bloeiverslagje van het plantensoort te maken!

 

andere ervaring: vorig jaar early girl gehad en die maakte lang niet zo snel toppen, ze zijn kwetsbaar en schimmelgevoelig. neem deze soort dus nooit meer....

alhoewel, nu ik mijn archief foto bekijk....

http://www.wietforum.nl/uploads/1157362396...2_229_38037.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen de rasnaam staat helaas niet garant voor vroegbloeiers blijkt wel , de ene keer bloeien ze kort maar bij iemand anders bloeien ze langer .

 

De meeste kans op een goede vroegbloeier heb je wanneer je een stabiel soort zaad hebt van een partijtje welke zijn uitgetest buiten en goed bevonden door een betrouwbare kweker .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen zijn er helaas erg weinig zaadbanken die de moeite nemen om stabiel zaad te produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...