Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jopie

"bubble Cloner"

Recommended Posts

Ik heb eens wat info over die dingen gezocht en ze zijn erg makkelijk om zelf te maken. Schijnt dat klonen soms al na 3 tot 4 dagen wortelen. iemand ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn dat je ook linkjes erbij zet van de info die je er over gevonden hebt, of foto's of een quote, of iets waardoor mensen die er niet direct "in" zitten of geen idee hebben waar je het over hebt ook direct snappen waar je het over hebt...

 

Antwoord op je vraag, Ik heb ze in het verleden wel gezien, maar om eerlijk te zijn ook op 't oude OG niemand gezien die het in 4 dagen kon(misschien gemist)... Daarnaast is het snelle wortelen ook bepaald in de genetische aanleg van de plant en niet alleen afhankelijk van het medium.

 

Sommige soorten wortel ik binnen 6 dagen op een paperbus plug.. Andere doen er 8/9 dagen over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiekeboe.. :offtopic

 

Foto=UHTDYYCH.jpg

Foto=KYB6BVRC.jpg

 

9 dagen.. het gaat om zaad he!

 

Foto=WP3RGCRK.jpg

Foto=HSYYCZVF.jpg

dit 3 dagen erna... (12 dagen dus..stekformaatju)

 

 

mooie link :)

ga daar ook even een kijkje nemen..

 

ciao

 

EDIT

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry stijl, zal t nooit meer doen.... :offtopic

 

vind jij die paperbusjes beter werken dan steenwol? water je ze op dezelfde manier in als steenwol?

 

Nou vooruit dan :)

 

Jah ik kan beter overweg met paperbussen, wel de grote versie dan, 85 totaal op 1 tree. Heb de rest ook allemaal al eens getest waaronder steenwol en pitpot maar voor stekken heb ik toch het liefste de paperbus.

 

Het inwateren van paperbus is in principe hetzelfde als steenwol ja, gewoon zorgen dat ze niet te nat of te droog staan...

 

@bambino, via die buble methode? Heftig veel wortels hoor voor 7 dagen :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zulke mooie wortels heb ik nog nooit gehad na 7 dagen. Ik ga dit ook uitproberen. Van de week ff iets laten maken, want heb zelf 2 linkerhanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het ook mogelijk zijn om van een bubble-cloner over te stappen naar een aeroponics-systeem?

dus als ze de juiste maat hebben over te zetten in een andere bak met aeroponics?

bubbleponics is veel werk.. heb ik gemerkt en er zitten een paar nadelen aan.. :)

 

voor de aeroponics systeem bestaan er van die micro-sproeiers, zou dit niet gaan met een Membraan vernevelaar 6-voudige luchtbevochtiger die je dan in de voedingsbakzet?

Membraan%20vernevelaar%205%20voudig.JPG

 

ciao :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...