Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

growertjen

Spaarlamp Kweekje!!

Recommended Posts

ik kan m'n lamp er tot1 cm boven zetten omdat ik er een 4cm bij4cm pcfannetje heb naast hangen temp blijft zon 24 gr bij het plantje

 

growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

let idd wel op die temp.

een spaarlamp kan ook warm worden..

goed idde om die pc fan erlangs te hangen.. :no

waait je plantje nu niet krom? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb ze in de brico, en in de makro gehaald. het zijn 100 watt spaarlampjes die de kleur warmwit geven!

Warmwit is meestal 2700 of 3000K en dat is een goede kleurtemperatuur om mee af te bloeien. Er zitten nog wel wat haken en ogen aan, maar ik weet zeker dat je hiermee best leuke plantjes gaat kweken. Een paar lampjes erbij lijkt me geen overbodige luxe, want volgens mij zijn het geen 100 watters maar 20 watters ofzo... Waarschijnlijk staat op de verpakking dat ze "evenveel" licht geven als een 100W gloeilamp?

 

Veel succes in elk geval! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 6 spaarlampen ong. 1000 lummen per stuk en ze hebben allemaal dezelfde luchtkleur: 2700K , ik heb er nu 4 stekken onder staan , mischien maak ik hier nog een verslag van.

 

 

Schaapie

 

P.S.: op deze sitestaan dat 2700K en goede kleur is voor groei en bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, is juist goed. Dan wordt de stengel steviger / dikker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit, de aankomende tijd zie je ze gewoon groeien

 

Lekker doorgaan zo

Share this post


Link to post
Share on other sites
lol ziet er best goed uit!!! en wat als het een mannetje is? :smoke :wOOt

:smoke laten we hopen voor hem dat het een vrouwtje is he!

Positief denken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we zeggen dat het een vrouwtje is kan er dan onder deze spaarlampen (warmwit) een paar grammen van geoogst worden of is dat uitgesloten??

 

growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laten we zeggen dat het een vrouwtje is kan er dan onder deze spaarlampen (warmwit) een paar grammen van geoogst worden of is dat uitgesloten??

 

growertjen

 

Zie het als een leerproces en tuurlijk zal er iets af komen, probeer je plantje klein te houden met je lampen er dicht op. Hoe lang heb je de lampen branden

 

Volgens mij kan je al beginnen met bloeien. Dan groeien ze 2 a 3 weken nog gewoon door. Je hebt anders kans tot je plant veel te groot gaat worden en je hem dan met die lampen niet voldoende licht kan geven

Share this post


Link to post
Share on other sites
hij ziet er langs boven groot uit maar is eigenlijk maar klein 10 cm hoog ofzo, ze eeft sinds het begin van dit topic onder 18/6

 

Nou waarom niet, je kan dan al eerder zien of je een man of vrouw heb staan. Hoelang wil je hem anders laten groeien. Als je hem nu op 12/12 zet groeit je plantje gewoon door. Je hebt maar een paar kleine lampjes dus. En zaadjes kunnen nogal doorgroeien. Wil jij een plant van 1 Meter met die kleine lampjes

 

solo hoeveel grammetjes schat je als het een vrouwtje wordt??? :P

 

Dat weet ik niet, maar als je alles laag kan houden en de gehele plant kan belichten haal je mischien wel iets meer als 0,5 gram per watt maar dat gaat aan heel veel dingen liggen

 

En natuurlijk niet dood laten gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaadje086.jpg

 

zaadje085.jpg

 

zo staat hij er nu bij, is het normaal dat er uit een oksel aan de stam 4 nieuwe takjes komen hij is egt wel erg laag en breed(niet getopt ofzo)

 

growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...