Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

growertjen

Spaarlamp Kweekje!!

Recommended Posts

ff wa pics van m'n low budget spaarlamp kweekje met 3 x 100 watt spaarlampjes

heb 2 k2 zaadjes ontkiemt waarvan er 1 worteltje had en de ander niets deed.

 

 

th_95360_indoor_179_122_554lo.jpgth_95368_indoor_180_122_582lo.jpgth_95375_indoor_182_122_423lo.jpgth_95387_indoor_184_122_312lo.jpg

th_95402_indoor_187_122_423lo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het zeer mooi gedaan! :)

Ik heb thuis iets gelijkaardigs staan !

:offtopic ben ik ook wel benieuwd naar

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hep er wel 300watt boven hangen dus moet wel lukken :offtopic maar maak je kast volgende keer wat grooter 400watt erin afzuigertje koolstoffilter en je kan er dan wel 300gram vanaf haalen als het goed gaat.is wat duurder in stroomverbruik maar dan hep ie wel wat.toch succes beeter met spaarlampen kweeken dan niet kweeken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is niet het juiste licht om er iets lekkers af te kunnen halen...

je kunt nog beter onder tl kweken (zuigt ook, maar alsnog beter dan dit)

grtz jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wel benieuwd hoe het met spaarlampen gaat. De kleur van het licht lijkt in ieder geval redelijk op dat van de HPS.

 

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is niet het juiste licht om er iets lekkers af te kunnen halen...

je kunt nog beter onder tl kweken (zuigt ook, maar alsnog beter dan dit)

grtz jv

 

Zou je kunnen onderbouwen waarom dit niet het juiste licht is? Er zijn wel degelijk spaarlampen die geschikt zijn voor de kweek. Alles draait om de goede lichtkleuren. Ik zie in dit verslag geen uitleg wat voor lampen het zijn en ik durf zel dus niet te concluderen of die lampen wel of niet werken.

 

@growertjen: heb je misschien wat meer info over die lampen? Waar komen ze vandaan bijvoorbeeld: bouwmarkt of growshop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeien gaat prima hoor. Bloeien weet ik niet, heb je toch een iets andere kleur voor nodig denk ik.

Hier een top44 uit zaad onder 1 spaarlampje grootgebracht

 

gallery_6976_276_25131.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewone spaarlampen van de bouwmarkt/Macro zijn vrees ik niet de goede lichtkleur. Het zal nog wel een tijdje redelijk gaan, maar een fatsoenlijke opbrengst zit er waarschijnlijk niet in.

 

Als je dan toch al bereid bent om 300W op te hangen, waarom dan niet gaan voor een 250W HPS (moeilijk te vinden) of anders een 400W HPS. In stroomverbruik maakt dat niet zo veel meer uit, maar de opbrengst zal veel beter zijn.

 

Je zou eventueel nog TL kunnen overwegen. Die kun je beter op lichtkleur uitzoeken, maar ook daarover zijn de meningen verdeeld of het afbloeien eronder goed zal lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook met tl is prima toppen te kweken,ook hier is licht is gewicht.

Des te meet wattage in de juiste lichtkleur des te meer grammen.

 

De lichtkleur is belangrijk,en zou zo rond de 2100-2700 K behoren te zijn.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ john doe,

 

het zag eruit als een huis tuin en keukenspaarlamp (en dat bleek het ook te zijn)

ik weet ook wel dat er geschikte spaarlampen zijn, maar die hebben een hele andere fitting etc, zien er meestal anders uit dan deze...

 

 

en een 250 watter kan je gewoon bij alien growshop bestellen...dus zo moeilijk zijn die niet te vinden..

 

 

 

afbloeien onder tl kan (heb het zelf ook gedaan) maar dan moet je er toch echt behoorlijk wat wattjes boven hangen...dan kan je er uiteindelijk net zo goed een 250/400wattje erboven hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar is er dan geen 1 andere oplossing (onder de 50 euro) voor af te bloeien :offtopic ??

Want nu nog een hps kope is een beetje belachelijk he ! na die spaarlampen ...

Weet er niemand een goeikopere potentiele bloeilamp ??

of bestaat deze niet :)

ciao

seba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent net 4 dagen bezig. Zet de lamp er zo dicht mogelijk op

 

Aftakkingen zal nog wel even gaan duren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...