Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AK-47

3x Nothernlight Onder Tl + Buitenkweek

Recommended Posts

Je geeft veel te veel water of je wilt graag mos kweken :lol:

Minder water geven,dan worden je planten ook voller groen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor reflexie kan je het beste even langs de praxis gaan en een pakketje radiotorfolie kopen, kost je 3 euro en het reflecteerd en isoleerd, allebei lekker meegenomen. Verder kan je nog aluminium tape op de bovenkant van je buizen plakken, dat scheelt aanzienlijk in het aantal lumen wat je nu echt van je lampen afkrijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je geeft veel te veel water of je wilt graag mos kweken :wacko:

Minder water geven,dan worden je planten ook voller groen.

 

greetz sannie

bedankt voor de tip, ik d8 al zon beetje dat dat er niet bij hoorde. we hebbe ze gister in een 3 zaailingen in een grote bak gedaan met nieuwe aarde. de 2 stekjes waren na anderhalve week niet eens geworteld, in de kliko ermee

 

gr thai :lol:

foto's komen binnenkort

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je geeft veel te veel water of je wilt graag mos kweken :lol:

Minder water geven,dan worden je planten ook voller groen.

 

greetz sannie

 

Thnx voor de tip :wacko:

 

voor reflexie kan je het beste even langs de praxis gaan en een pakketje radiotorfolie kopen, kost je 3 euro en het reflecteerd en isoleerd, allebei lekker meegenomen. Verder kan je nog aluminium tape op de bovenkant van je buizen plakken, dat scheelt aanzienlijk in het aantal lumen wat je nu echt van je lampen afkrijgt.

 

Mwah dit spul nu werkt ook best en waar de lampen hangen pas geen folie of in iedergeval t zal weinig nut hebben omdat er niet zoveel ruimte meer over is op die ''hangende'' plank, tnx voor de tip :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik had ze net water gegeven voor het foto's maken dus vandaar denk maar ik let er nu wel veel op :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap wat je bedoelt bananas, maar wat AK-47 klopt. ik had hem watergegeven voor de foto genomen werd omdat hij toen de heledag nog geen water had gehad.

 

gr thai :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

de heledag nog geen water had gehad ???

 

Nou dat kan wel denkt ik geef ze om de 2 a 3 dagen water, nu doe ik on de dag maar zijn zo'n 40 cm hoog

 

Niet teveel water jongens ik zou 2 a 3 dagen even niks geven zo groot zijn ze nog niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampen lager en minder water laat die wortels maar flink zoeken, worden ze groot en sterk van. Lampen lager omdat je planten teveel strekken en onder TL is dat het laatste wat je wilt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er best goed uit hoor, het strekken valt naar mijn idee nog erg mee en het is vooral het steeltje. Het word pas echt vervelend met tl als je veel verschil gaat krijgen tussen de internodes. Ik zou het licht er de komende week echt op 1 cm vanaf houden, dan zul je direct zien dat ze zich echt in de breedte enorm gaan ontwikkelen.

 

Als je planten overigens wat verder zijn, ongeveer de 5e set blaadjes is het echt aan te raden om ze voorzichtig met behulp van touwtjes te gaan buigen. Met een beetje moeite kun je zo een vrijwel gelijk bladerdek maken en zorg je ervoor dat straks al je toppen voldoende licht krijgen.

 

 

mijn tl kweekje, 4x hindu kush onder 126w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer da'k geen foto's zie. Kan je ze niet hier in je gallerij plaatsen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ solomine bedankt voor je tip. hier zullen we in het vervolg om denken.

 

@ yoesem hij hangt er nu ongv 2 á 3 cm boven dus ik laat hem gwoon hangen, anders moet ik weer gaan kloten die 1 á 2 cm en daar heb ik geen zin in. ;)

 

@ soca misschien moet je ff wachten, soms duur t het wel ff voordat ze zichtbaar worden. bij mij doen ze het gwoon

 

allemaal bedankt voor jullie tips

 

gr thai :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jammer da'k geen foto's zie. Kan je ze niet hier in je gallerij plaatsen ?

 

 

Ik zal da nog wel ff doen :smoke

 

en tnx voor de reply's hier hebben we veel aan :specool

 

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ak-47 en ik hebbe gister 1 plant geknipt, helaas konden er geen fotos gemaakt worden want de camera was niet beschikt baar. we hebbe 6 uur geknipt en ze hangen nu te drogen. fotos komen nog en het gewicht ook nog.

 

gr thai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updatoe

 

1 van de buitenplanten geknipt en opgehangen

 

1ly2.jpg

 

2xw7.jpg

 

4fg1.jpg

 

1tje nog van 1 van de plantjes buiten

 

3gv3.jpg

 

 

 

De norterhnligts zijn nu tijdelijk ff verplaatst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

De plantjes nu tijdelijk in een kas

 

5jz5.jpg

 

6xr4.jpg

 

Me andere meiden

 

7ol7.jpg

 

8so0.jpg

 

Best wel last van toprot maarja life is hard

 

dat was het weer voor vandaag.

 

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee nee, ff wachten!

 

ziet er lekker uit in je kas...

 

misschien volgend jaar wat ventilatoren neerzetten om de lucht een beetje te laten circuleren...helpt altijd!

wanneer ga je ze omhakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou.. aangezien die dingen door dit k*tweer bijna weg beginnen te rotten meschien dit weekend

 

en goed idee trouwens maar als die planten weg zijn eerst een GROTE beurt in die kas

Share this post


Link to post
Share on other sites

jup, morgen of zondag beginnen met de laatste 3

zal wel een zware klus worden, aangezien we al met 1 plant 6 uur bezig waren

 

gr thai :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...