Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AK-47

3x Nothernlight Onder Tl + Buitenkweek

Recommended Posts

Yoyo people,

 

Dit is onze eerste 'binnenkweek' in een kastje met als soort Northern Light

 

anyway hier zijn die foto's :

 

de kast (80,5x57x90)

 

1mi1.jpg

 

kastje met deur dicht

 

8rs8.jpg

 

lampen (1x 18watt 2x 15watt 2x20w) slechte foto, niet alle lampen staat aan

 

5lp0.jpg

 

Zaadjes aan het ontkiemen

 

9mw3.jpg

 

Nog 1 x met schotel erop

 

10vu9.jpg

 

Nog een paar foto's van me andere planten in een kas :jump:

 

11yc7.jpg

 

12ve0.jpg

 

13jd5.jpg

 

14ai6.jpg

 

me buitenplanten bloeien nu ook :P

 

:offtopic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

goed bezig, altijd leuk om weer iemand te verwelkomen in de geweldige wereld van onze hobby.

 

Ik ben een optimist, maar ik moet je wel waarschuwen voor te hoge verwachtingen. Je kan een mooie kweek draaien onder alleen maar tl, maar je hebt toch echt wel minstens 70-100w aan licht nodig om een cannabis plant fatsoenlijk te laten afbloeien. Het zal leuk zijn om te zien hoe je plantjes zich ontwikkelen en voor 8 euro heb je dan natuurlijk ook niks te verliezen. Maar in het beste geval haal je er 48*0,8 = 38 gram, maar realistisch gezien kan je blij zijn als je er na 4 maanden eindelijk een keertje 10 gram slecht ontwikkelde toppen vanaf haalt.

 

Koop 4 36w tl balken bij de gamma voor +/- 30 euro en zet er in elke hoek eentje verticaal neer. Met nog een zak allgrowmix van 7 euro ofzo heb je net genoeg voeding voor een volledige kweek. Sloop een oude computerfan en voeding uit een oude pc en monteer deze rechtsbovenaan, en wat gaten linksonder. Zaai er 5, wacht tot het geslacht bekend is en hoe de beste 1 of 2 planten over en je bent voor minder dan 50 euro(extra materialen zoals tape enzo kosten ook altijd wat) een echte hobbykweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey,

 

goed bezig, altijd leuk om weer iemand te verwelkomen in de geweldige wereld van onze hobby.

 

Ik ben een optimist, maar ik moet je wel waarschuwen voor te hoge verwachtingen. Je kan een mooie kweek draaien onder alleen maar tl, maar je hebt toch echt wel minstens 70-100w aan licht nodig om een cannabis plant fatsoenlijk te laten afbloeien. Het zal leuk zijn om te zien hoe je plantjes zich ontwikkelen en voor 8 euro heb je dan natuurlijk ook niks te verliezen. Maar in het beste geval haal je er 48*0,8 = 38 gram, maar realistisch gezien kan je blij zijn als je er na 4 maanden eindelijk een keertje 10 gram slecht ontwikkelde toppen vanaf haalt.

 

Koop 4 36w tl balken bij de gamma voor +/- 30 euro en zet er in elke hoek eentje verticaal neer. Met nog een zak allgrowmix van 7 euro ofzo heb je net genoeg voeding voor een volledige kweek. Sloop een oude computerfan en voeding uit een oude pc en monteer deze rechtsbovenaan, en wat gaten linksonder. Zaai er 5, wacht tot het geslacht bekend is en hoe de beste 1 of 2 planten over en je bent voor minder dan 50 euro(extra materialen zoals tape enzo kosten ook altijd wat) een echte hobbykweker.

 

bedankt voor je reply, hier heb ik veel aan. Ik zal binnekort even langs de gamma gaan om die 4 36wattjes te halen en waar haal ik zo'n zak allgrowmix? :)

 

Edit : morgen doe ik de ventilatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

36 watt buizen zijn 1,2m lang + nog een beetje voor het lampvoetje zit je snel aan 1,25m voor 18W heb je dus aan 62 cm genoeg. Je kasje is 80 breed en 57 diep dus je kan makelijk 8 armaturen naast elkaar plaatsen.

 

Probeer met de juiste kleur je plant van dichbij te belichten licht = gewicht

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 watt buizen zijn 1,2m lang + nog een beetje voor het lampvoetje zit je snel aan 1,25m voor 18W heb je dus aan 62 cm genoeg. Je kasje is 80 breed en 57 diep dus je kan makelijk 8 armaturen naast elkaar plaatsen.

 

Probeer met de juiste kleur je plant van dichbij te belichten licht = gewicht

hey solomine, er staat 80.5x57x90 en volgens mij staat dat voor lengte x breedte x hoogte dus breedte is 57 en ik denk dat ik geen 8 x 18 watt naast elkaar geplaatsen, iemand nog een andere oplossing.. als het moet dan doen we het wel maar we gaan eerst uit van de andere oplossingen, evengoed bedankt solomine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey solomine, er staat 80.5x57x90 en volgens mij staat dat voor lengte x breedte x hoogte

 

Dan is de lengte richting toch lang zat en ze zijn 5 breed die bakjes dus als je ze met een beetje tussenruimte ophangt kan je er wel een paar kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap je solomine maar ik wil niet zoveel 18wattjes in mn kast hebbe, liever 4x 36watt maar dat schijnt weer eens niet te passen, zijn er geen kleinere versies van de 36watt??

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil niet zoveel 18wattjes, liever 4x 36watt maar dat schijnt weer eens niet te passen.

 

2x18=36 dus ik zie het verschil niet zo. Er zijn wel ander vermogens met tl mogelijk. Alleen je maakt het onnodig duur en niet handig om aan te komen. Ook kijk misschien niet de gewenste kleuren te verkrijgen. Zelf zit ik nu met 4 x 36 watt en dat gaat opgebouwd worden tot 8 tl max en dat op 150 x 50 x 120

 

Kijk anders naar tl 5 daar zijn hele andere maten in en schijnt beter voor de kweek te zijn.......Dat zou een volgend project van me kunnen worden die tl 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie weet welke TL lampen het beste zijn kwa kleur etc. en waar haal ik fittingen want ik kan wel lamp + fitting kopen maar dat kost duurder als alles appart! ben vanmiddag met thai langs de gamma en praxis geweest en geen fittingen gevonden maar wel 33 18wtt 1250 lumen. als ik er daar 4 van haal zit ik wel met het probleem van de fittingen, iemand een winkel waar ze die verkopen???

 

En weet iemand of een 60 w met 420 ook goed is ?

 

tnx

 

en nu ga ik ff een shiva + black maroc mixxie roke :)

 

peace :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updateje ik heb bijna genoeg watjes om te kweken :: hoop ik :: over de 100 w iedergeval :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de gamma verkopen ze complete sets TL met armatuur voor zo'n 7 euro per stuk. Volgens mij kijk je niet goed.

 

Die lamp van 60 watt is zeker zo'n lamp die op de buis (dus niet aan het uiteinde) pootjes heeft die je in het armatuur drukt? Dat is geen TL, maar een bijzonder soort gloeilamp. Dit is geen geschikte lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi..ik gebruik 7x 30W TL buisjes.

Armaturen via marktplaats, kostte 5,- stuk, incl. snoertjes en evt. coolwhite (alleen voor de groei) buizen.

 

gallery_6976_164_38107.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij de gamma verkopen ze complete sets TL met armatuur voor zo'n 7 euro per stuk. Volgens mij kijk je niet goed.

 

Die lamp van 60 watt is zeker zo'n lamp die op de buis (dus niet aan het uiteinde) pootjes heeft die je in het armatuur drukt? Dat is geen TL, maar een bijzonder soort gloeilamp. Dit is geen geschikte lamp.

 

ja zoiets dachte we al dus die dingen hebben we niet gehaalt alles tot nu toe is nog steeds TL :P

 

tnx voor de reply :offtopic

 

and @ soca

 

Mooi ding :) :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben nu inmiddels 73 watt in de kast hangen, er komen nog 3x 18watt TL in. ik hoop dat het genoeg is, zoniet dan hoor ik het wel. nu ff lekker gaan smoken met AK-47.. LATERZZ :) :offtopic :jump:

 

over een maandje of 3 doen we een nieuwe ronde maar dan met een 400watt natrium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tl lijkt me veel fijner om te kweken dan natrium ,

zou het ook goedkoper zijn ?

 

en de bloei , gaat dat met tl ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
wie weet hoe ik computer ventilators draaiend kan maken?!

 

De voeding uit een oude pc slopen? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey spaceindo

 

je bent wel een beetje agri he :)

 

ik ben wel benieuwd of het allemaal gaat lukken met ak47 en thai

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey spaceindo

 

je bent wel een beetje agri he :offtopic

 

ik ben wel benieuwd of het allemaal gaat lukken met ak47 en thai

ja moet lukken, straks een update :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

15xv9.jpg

 

scrognetje gemaakt

 

en de nothernlightjes ontkiemen al :offtopic

 

16en1.jpg

 

andere 2 zaadjes waarvan 1 in een potje is gedaan

 

17eg9.jpg

 

ff in potje met verse grond en de ontkiemde zaadjes erin en hup onder de TL :P

 

18hs9.jpg

 

19wv8.jpg

 

morgen ff de ventilatie alleen nog installeren ( heb het al klaar liggen :jump: ) en dan zijn we bijna klaar

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...