Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Jack Herer Onder Inductie

Recommended Posts

Eindelijk ;) Hier kan ik weer lekker van slapen!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt erop dat er ergens in de ciclus iets fort is gegaan waardoor er veel bladeren een tik hebben gehad.Deze bladeren worden als eerste afgestoten,dit begint met paars worden van de steeltjes,hierna vergeelt langszaam aan het blad.Dit proces is niet meer tegen te houden en is op zich niet zon probleem,het zijn nl altijd eerst de fanleaves die de simptonen tonen.

Het enigste wat je kunt doen is het strak in de gaten houden,wat je ongetwijfeld al doet.Zorgen dat je de resterende 4-5 weken genoeg blad over hebt om de toppen te laten bouwen.Zo te zien hoef je je niet veel zorgen te maken,deze jacks kunnen wel wat hebben en zullen gewoon door stomen ;)

 

De toppen zijn nog druk aan het bouwen en dit zal nog weken doorgaan :specool

 

Goed werk Miss_j

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er nog steeds strak uit Missie :specool

Zoals sannie de problemen beschrijft, zo heb ik ze ook momenteel, maar maak me er op het moment ook niet al te veel zorgen over.

Het einde komt in zicht, nog even doorbijten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk het niet Paffie, op de toppen is het max 27 graden. De aanzuig ligt inmiddels binnen op zolder en met dit hoosweer heb ik zelfs de ramen dicht. De aangezogen lucht is 19 graden en aan het einde van de licht-aan periode loopt het op van 26 naar 27,5 op de toppen.

Oke, dan zou het daar niet aan mogen liggen, Ik zelf heb er ook last van, en weet dit aan de warmte die ze de eerste dagen hebben gehad.. Het valt me trouwens op dat ik het bij heel erg veel verslagen ziet momenteel...

 

Ik denk dat het allemaal wel in orde gaat komen, ben benieuwd naar de volgende update, ik ben ervan overtuigd dat ze nog lekker gaan doorbouwen... :specool

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kort gehouden de jack! :specool (zou dat door de lampen komen?) ;) (zit ik gelijk te denken aan een combi met natrium ed!) :blink:

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
:blink:

Hmmmm Miss G!rly, deze dames staan zo'n 13 weken, dus ik moet er nog 5!! :P Dus zelfs Spock zat nog aan de voorzichtige kant.

 

whahahaha, oeps :specool

 

G!rly = ;)

maarja, sorry voor de fout hihi. zijn wel zitten blijvers voor 13 weken :\ best lang.

succes nog Miss_J !!!

 

 

G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@Paffie: als je het in veel verslagen tegenkomt dan moet het een gemeenschappelijk iets zijn. Is het misschien doordat de aangezogen lucht veel koeler is dan op de toppen van de plant? Want dat is nu overal aan de hand.

 

@Fotografe: Bedoel je kort qua groei of kort qua scrogg? De scrogg is bewust zo plat gehouden omdat de stralingsdiepte van de lampen beperkt is. Als ik na de groei een veld van 15 cm diepte max heb dan kunnen de buds nog zo'n 15 a 20 cm omhoog en hoger niet. Vandaar het platte veld.

 

@G!rly: het vergt idd een lange adem, maar als het goed is komt de komende weken de kick en gaan ze nog mooie kaarsen maken :specool

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Paffie: als je het in veel verslagen tegenkomt dan moet het een gemeenschappelijk iets zijn. Is het misschien doordat de aangezogen lucht veel koeler is dan op de toppen van de plant? Want dat is nu overal aan de hand.

 

Dat is ook het eerste dat bij mij op kwam, de temp van het hok is het in ieder geval niet, hij komt momenteel niet hoger dan 25 graden, en het lijkt toch of de nieuwere bladeren er ook last van hebben. LV is prima, dus het moet wel iets met het aanzuigen te maken hebben denk ik... ik hoop dat het verder geen kwaad doet.. ik zal eens gaan testen om het raam dicht te gooien en kijken wat de temp doet als ik van binnen aan zuig, misschien dat er verbetering in komt...

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zozo miss_j das al een mooie topvorming die je daar hebt

als het zo blijft doorgaan... :specool

mjah die symptomen die komen blijkbaar niet alleen door het ec-gehalte, maar zitten ook in de lucht zou je denken zoals ze zich overal verspreiden :blink:

Veel plezier met het geduldig afwachten ;)

grtjs T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss_J wrote: Bedoel je kort qua groei of kort qua scrogg?

 

* Bedoel qua groei! :blink:

 

uitleg: De internodenafstand bij (extreme)sativaas nemen (vooral in eerste weken bloei!) vaak zulke sprongen,dat deze planten door vrijwel niemand te(remmen!) groeien is,omdat simpelweg de plant door deze eigenschap te hoog wordt! :specool (& door de onderlinge(te grootte) afstand van de internodes is een goede oogst vrijwel onhaalbaar!) ;) Vandaar dat ik mijn (positieve) bedenkingen heb over het gebruik van de inducties& dit (ook)in combi met de reguliere verlichting. :tu (zeker zomers!) :P

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Om nu te voorkomen dat het weer te laat wordt doe ik vanavond lekker al een update. Ik ben even de kast in gedoken voor wat oefenwerk met de nieuwe camera en dit is het geworden:

 

med_gallery_5822_345_92174.jpg

 

med_gallery_5822_345_83965.jpg

Net niet scherp maar wel lekker :blink:

 

med_gallery_5822_345_67567.jpg

 

med_gallery_5822_345_51150.jpg

 

med_gallery_5822_345_52271.jpg

Lekkere kristallen toch.

 

Deze keer alleen maar beelden, de woorden komen wel weer.....

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Miss, lekkere pics.

 

Say .. it's the following .. Ik heb ook last van die omhoog krullende bladeren, en dan vooral in de hoek onder de ventilator. Deze plant krijgt dus minder luchtstroom langs de bladeren. Mss dat dit er wat mee te maken heeft.

 

Veel succes nog!

 

grtz,

tjieler

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou bijna vergeten dat ze niet onder natrium staan te rijpen.

 

ziet er lekker uit hoor miss j..

 

pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

En daar is weer een update 67 dgn 12/12 dus 9,5 week:

 

med_gallery_5822_345_90913.jpg

 

Na de dip met bladproblemen ben ik weer op het goede spoor. De planten zien er natuurlijk niet meer zo mooi uit als voor de dip, helaas, maar ze gaan wel door. Dat echte 'puisterige' bouwen van de buds is nu goed te zien:

 

med_gallery_5822_345_44990.jpg

 

Het ziet er altijd zo bruut uit vind ik, dat soort opbouw. Ik heb al eerder gemeld dat de haren in golven komen. Daar lijkt echt een ritme in te zitten. De ene licht-aan periode komen er bosjes nieuwe haren bij, en de volgende licht-aan periode lijken die langzaam bruin te worden en komen er geen nieuwe bij. Volgende periode weer nieuw, dan weer afrijpen en zo door. De ene ochtend lijken de buds heel fris en de volgende wat rijper. Dit is de ochtend van de rijpere buds: minder witte haren.

 

med_gallery_5822_345_67695.jpg

Deze liggende tak laat mooi zien waar het bij het scroggen om gaat. De top rechts steekt een 12cm omhoog maar alle lager gelegen buds krijgen ook veel licht en zijn net zo hard als de hoofdbud. Die kleine budjes zijn nu een centimeter of vijf en ik verwacht nog wel wat groei te gaan zien daar.

 

med_gallery_5822_345_4864.jpg

 

De witte stukken papier zijn keukenpapiertjes waar ik Orius roofwantsen op het uitgestrooid. Die papiertjes heb ik op het net tussen de toppen gelegd zodat ik al die zooi niet over de toppen hoefde te strooien. (bedankt San B))

 

Voor het mooie zou het net wel wat voller mogen liggen. Dat zou ik bij een volgende ronde Jacks zeker nog meer nastreven. Een volgende ronde zou ik nog even wat langer voorgroeien (tegen de drie weken) en wellicht ook nog een keer toppen om de planten wat breder te krijgen. Zo leer je toch elke keer weer en zie ik ook het nut in van verschillende keren achter elkaar met de zelfde planten kweken. En elke keer neem ik me voor nog een ronde te doen met een soort en dan komt er weer zo'n leuk aanbod dat ik mijn plannen toch weer omgooi.

 

Zo ook met het vervolg op deze kweek. Ik was druk aan het broeden op plannen voor de volgende kweek, want als ik zelf stekken wilde snijden, dan had ik bijna aan de gang gemoeten. Maar zoals zo vaak rolde het ballletje weer heel anders. Misschien hebben sommigen het al gelezen in Nevilles post in de plantenkamer. Neville krijgt zaden opgestuurd van de Blue Buddah en van de Mendocino Purps. En nu heb ik de eer om mij over een aantal van deze bonen te mogen ontfermen. Het zijn twee zulke toffe soortjes dat Miss_J wel een rondedansje door de kamer heeft gedaan toen ze dat hoorde B) . Binnenkort start ik met de Blue Buddah, de Purps komen in het nieuwe jaar. En vanzelfsprekend ga ik van het hele proces een paar mooie picca's maken en een uitgebreid verslag neerzetten. Weer zaailingen is ook iets om naar uit te kijken, dat blijft toch iets speciaals en iets wat ik iedereen een keer kan aanraden. Niets mooiers dan je eigen zaailingen en die prachtige symetrische jongelingen te zien groeien uit zo'n klein pitje. Als je dan eerst zo'n sprieterig steeltje ziet met twee van die ronde blaadjes kan je je niet voorstellen dat er later van die mooie gedrongen, symetrische jonge planten uit groeien:

 

gallery_5822_545_24289.jpg

Prachtig toch? Kan geen stek tegenop :specool

 

Ik ga dus een hele leuke tijd tegemoet. De Jacks zijn in de meest spannende tijd nu, kijken hoe de laatste loodjes zich ontwikkelen. En binnenkort heb ik zaailingen staan, wat ook een feestje is.

Het is fijn om een kweekster te zijn! B)

 

:j :huh: :no :no :no :no :P :rofl :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes strak en goddelijke planten! :huh:

 

petje af hoor voor jullie allebei :specool

 

groeten

 

BK :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten doen het zeer behoorlijk miss j!Deze volgende internodebloeiers maken het tijdstip van oogsten er zeker niet makkelijker op!Groot voordeel is wel dat deze topjes vaak nog meer harsen bevatten,het geurige boeket zal nog gaan toenemen,nu goed laten afrijpen,en je zal een heerlijk rokertje gekweekt hebben :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. weer speciale soortjes Miss_J, dat wordt weer genieten. Lijkt er op dat de volgende mod meeting maar weer bij jullie gehouden moet worden :j. Ziet er toppie uit! :specool De foto's worden ook iedere keer nog beter he.. Al gewend aan de camera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat nog steeds lekker :specool

Zelf al een idee of deze ronde beduidend meer gaat brengen dan voorgaand ?

Nog een week of 2,5 en dan kunnen jullie de scharen weer gaan slijpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Zoals het er nu voor staat hoef ik gelukkig nog even een poosje geen beslissing te nemen over het tijdstip van oogsten, Rataplan, maar het zal idd niet makkelijk zijn. Eerst nog een paar weekjes lekker laten zwellen.

 

@Whazzup: Ja echt speciaal soortje. Ik denk dat we na de oogst van de Jacks maar eens hier moeten meeten, tegen oud en nieuw of een nieuwjaarsborrel/blow. Kunnen we de Jacks gaan proeven. Verder zal ik ter voorbereiding op de BB's alvast wat foto's opzoeken om het nieuwe topic in stijl te starten.

 

@Stumper: Ze moeten nog een week of vier, maar ik moet zeggen dat de buds goed hard zijn en al behoorlijk in gewicht worden. Her en der gaat er al eentje wat leunen. Het gaat er dan wat rommelig uitzien, maar de boodschap is natuurlijk positief: leunen = gewicht. :specool Ik durf geen schattingen te doen omdat ik van eerdere kweken geleerd heb dat het er heel mooi uit kan zien maar het gewicht nog tegen kan vallen. Al verwacht ik wel dat ik de vorige keer minstens evenaar en er waarschijnlijk wel overheen ga.

Zo niet, dan wil ik toch eens een ronde onder HPS gaan kweken om te kijken of het aan de lampen of aan de kweker licht. Dit vergt echter wel weer een verbouwing van de kast dan, want ik heb nu lekker de softbox in de kast hangen, en dat is dan niet meer mogelijk ivm de hoogte die de lampen nodig hebben.

Zo hebben Sannie en ik het er al eens over gehad dat we een keer lampen wilden ruilen: hij mijn ufo's en ik zijn wings. Want Sannie is ervan overtuigd dat de ufo's potentie hebben. Maar ja, ik ben geen Sannie he? En dat ruilen is lastig omdat onze kweken vaak niet gelijk lopen.

Maar niet te hard van stapel lopen, eerst eens rustig afwachten. En dan weer kijken.

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...