Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Jack Herer Onder Inductie

Recommended Posts

Guest Miss_J

Zo, het grote bloeien is begonnen. De planten zijn nu zo 20/25cm hoog en 1x getopt. Ze beginnen mooi bossig te groeien nu en heb besloten dat het tijd is om ze op 12/12 te zetten. Ze hebben nu, na het planten van 8cm hoge stekkies, twee weken kunnen groeien. En omdat ze behoorlijk veel groeikracht hebben en ook nog een week of vier doorgaan nadat de klok omgegaan is, leek dit me het geschikte moment.

 

Even een paar picca's om een idee te geven van de plantjes:

med_gallery_5822_345_26401.jpg

De verticale latjes op de achtergrond zijn voor het ophangen van de scrog-netten. Ik kan op verschillende hoogten haakjes indraaien waar ik het net zo in hang. In het midden steun ik dan nog met een stokje. Werkt flexibel en snel.

 

gallery_5822_345_68022.jpg

Is het geen lekker bossig poepie? Nu nog schattig, straks mij de baas, die monstertjes.

 

gallery_5822_345_71488.jpg

Inmiddels zijn de schimmels aangeslagen en is de kleur weer een paar tinten donkerder geworden.

 

De bedoeling is om het net op 30cm hoog te hangen. Dus zal het er wel hangen als ik maandag de update ga doen. Die dames zijn de laatste dagen ineens uit de startblokken gekomen en ik vrees dat ik nog ga zweten de komende weken om het allemaal keurig op het net te krijgen. Maar ik kan er weer heerlijk van genieten, dus mij hoor je niet klagen :P

 

Jah Bless

Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

he miss, gaat lekker zeg..

 

en een mooie kleur :P

ja die schimmels doen het goed tot nu toe bij mij,

ga je zeker volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ziet er toch goed uit :P

Klein beetje stress gehad, maarja wie niet.

 

Wat is dat voor een printplaatje aan dat snoertje?

Sensoren van JD?

 

Gr Spock.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ja Spock, dat zijn de LV en temp sensoren. Die meten op de toppen, er is nog een temp voor onder het blad als we straks meer bladerdek hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor Miss_J ! Miss Blue ziet er echt wel om te smullen uit. *kwijl* :wOOt

 

Op een goeie afloop :smoke

 

Grtz :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

gallery_5822_345_8045.jpg

 

Ik had natuurlijk vrijdag al even tussendoor geupdate maar laat mijn vaste maandag ook niet voorbij gaan. Vanmorgen vroeg al snel even in de kast gedoken voor een paar pics want ik draai nu van 20:00 tot 08:00. Het gaat lekker. De schimmels zijn aangeslagen. De dames gaan duidelijk meer drinken. De groei zit er lekker in, de rechterkant is inmiddels bij de 30cm gearriveerd. Ik heb ze maar even een beetje op grootte gezet. Dan kan ik de lampen ook lekker optimaal hangen.

 

De temp in de kast wordt beter nu de planten hoger worden. Geen idee of dit door de lampen komt die bij stekken natuurlijk laag boven de potten hangen, waardoor er weinig ruimte voor circulatie is. Of dat de planten de temp zelf beter gaan reguleren. Ik denk een beetje van allebei.

 

med_gallery_5822_345_55501.jpg

De planten zijn lekker aan het vullen, de zijscheuten groeien al lekker bij.

Ik heb al even zitten kijken wat er te dieven valt, maar met het net zo laag zit het er dik in dat ik de meeste zijscheuten op het net kan binden. Ik wacht nog rustig even af.

 

gallery_5822_345_75612.jpg

Tegen licht-uit zie je de planten hun blaadjes allemaal naar de lampen richten

 

med_gallery_5822_345_21556.jpg

 

gallery_5822_345_95596.jpg

 

Zodra de planten 10 cm voorbij de hoogte van het scrognet zijn leg ik het net er overheen en ga ik de eerste scheuten binden.

 

Ik heb tot nu toe nauwelijks voeding gegeven. Wel wortelstimulator en 1 keer een lichte voeding. Ik zag dat de stekken her en der gele puntjes aan de blaadjes kregen dus heb de voeding even achterwege gelaten, een paar keer alleen maar water gegeven. Er zit tenslotte ook het nodige in de grond. Nu de schimmels aangeslagen zijn ga ik weer met voeding starten. Ik vertrouw erop dat de schimmels samen met de planten in staat zijn om het te reguleren en overvoeding nu niet snel meer voor zal komen.

Ik begin met 1ml/L en ga dit de komende weken verhogen. EC meet ik wel maar dit is meer als eigen referentie dan als maatstaf. Ik heb nu nog een fles voeding staan van een test. Deze fles heeft een lagere EC dan de voeding die ik altijd gewend was. Maar EC in deze biologische voeding zegt niet zo veel, vandaar dat ik ook niet op de EC doseer. Straks schakel ik over op de voeding van B.A.C. en deze zal weer de EC waarden hebben die ik gewend was. Maar ook dan doseer ik eerst weer in ml/L en noteer ik alle bijbehorende EC waarden. Ik maak overigens elke gietbeurt verse voeding aan (wat er over is gaat naar de kamerplanten). Zodra ik een goed plaatje heb bij de EC waarden van de nieuwe voeding ga ik daar wat meer aandacht aan besteden. Tot die tijd doe ik het lekker in ml/L.

 

Tot zover maar weer. Volgende week zullen de netten over de planten liggen en de eerste scheuten gebonden zijn. Er gaat genoeg gebeuren de komende paar weken.

 

Grtz Miss_J & the Jacks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss_J & the Jacks, wat een liefde voor elkaar.

 

Ziet er nog steeds erg mooi uit, ik schaam me voor het feit dat mijn mooie jacks in de vuilnisbak zijn beland.

 

Vraagje over de mistmaker, welke ik ook heb aangeschaft.

Ik heb het idee om de sensor welke de rlv meet die in de mistmaker verwerkt zit eruit te slopen zodat ik deze met een snoertje tussen de planten kan hangen.

Heeft JD dat ook gedaan, is dat het printje op de foto van zaterdag ?

 

Groetjes aan je jacks en ga zo verder :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verslag.... :P ,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Hai Stumper,

Nee die printplaat is van JD's Meten is Weten project. Hij meet op twee plaatsen de temp in de kast, op en onder het blad, en de LV. Daar is die printplaat voor. Continue meting die we op een pc opslaan

 

med_gallery_5822_345_18691.jpg

onder en boven blad meting lijken nu omgedraaid omdat er nog niet echt veel blad aan zit. We moeten de sensoren nog beter neerhangen.

 

Ik heb wel dat kapje eraf waarmee je de straal richt zodat de mist wat meer naar de grond valt als het uit het apparaat komt, zo hou ik het meer bij de lage planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Missie :P

 

Ik had idd al gezien dat jullie de kap van die mistmaker eraf hebben en dat richtmondje.

Ga ik bij de volgende ronde ook eens testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ik zal JD eens vragen om er wat meer over te vertellen in dit topic. Hij heeft er al eens iets over gepost volgens mij, maar dat moet je maar net gezien hebben.

Hij heeft in Amerika een vent gevonden die allemaal meetsensoren in elkaar knutselt voor een leuke prijs. Een soort module systeem. Zo loggen we nu alles naar de pc en JD heeft van de data weer grafieken gemaakt zoals het plaatje. Waarbij je een x- aantal minuten/uren/dagen/weken terug kan kijken voor een op te geven periode.

 

Vind hij leuk om te meten en ik kan er echt dingen in terug kijken als ik dat nodig vind. We meten nu temp op verschillende plaatsen en LV. Ik zou het liefst ook een soort tensio meter continue hebben en temp van het medium. En dat zal ook nog wel eens gebeuren in de toekomst.

 

Nu nog al die data in mijn eigen processor verwerken en ik kan ook superplanten kweken, hehehehe.

Hmmm, ik denk dat dat ook een beetje fingerspitzengeful blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou zeer interessant zijn om juist in het medium aan het meten te gaan . De ec in de grond meten zou geweldig zijn ,dan heb je gegevens die je normaal gesproken nooit hebt . Het opvangen van drain water bij hydro geeft ook de EC in de matten nog niet weer .

 

Ik zat te denken om 2 speciale electroden ( titanium met mixed metal oxide coating ) die niet gevoelig zijn voor zuren , in de grond te steken en de weerstandswaarde tussen de 2 electroden te meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Atmo: dat zou zeker interessant zijn. ik heb de technische knowhow niet in huis. Ik weet niet hoever JD komt met de techniek, maar de data zal hij een eind mee kunnen komen. Kunnen we niet een aantal mensen bij elkaar krijgen hiervoor? Er zijn vast wel wat techneuten te verzamelen voor dit project en genoeg mensen die een moord doen voor de uitkomsten.

 

Een EC-meter ombouwen?

 

Link

 

Er moet toch wat te vinden zijn?

 

Leuk leuk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij heeft in Amerika een vent gevonden die allemaal meetsensoren in elkaar knutselt voor een leuke prijs. Een soort module systeem.

 

Is dit een kennis of is het openbare info? Zou ook wel eens wat willen met digitale meting en sturing...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is weer een happy stel dames Miss j.

 

Gaat wel weer goed komen.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier doen we het alemaal voor de mooie dames van miss_J :smoke

wat een lees voer zeer intresant :P

dit gaad weer helemaal goed kommen met miss_J & JD :wOOt

 

GR MI LATERS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

En nog even een pic van Miss Blue, mijn speciale dame:

med_gallery_5822_529_19529.jpg

 

Just for the fun of it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi bosje hoor..begint er al aardig stekable uit te zien :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Atmo: dat zou zeker interessant zijn. ik heb de technische knowhow niet in huis. Ik weet niet hoever JD komt met de techniek, maar de data zal hij een eind mee kunnen komen. Kunnen we niet een aantal mensen bij elkaar krijgen hiervoor? Er zijn vast wel wat techneuten te verzamelen voor dit project en genoeg mensen die een moord doen voor de uitkomsten.

 

Een EC-meter ombouwen?

 

Link

 

Er moet toch wat te vinden zijn?

 

Leuk leuk :lol:

 

Lijkt me een superplan , kunnen we eens wat wetenschappelijk onderzoek verrichten of een supergrondje samenstellen .

 

interessante link , wat je daar ziet lijkt veel op wat ik bedoelde . Weet je de weerstandswaarde van de grond dan kun je ook de EC bepalen. Er staat bv ook veel info over de eigenschapppen van klei grond , die zijn gunstig voor onze planten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mono: In het topic Meten is Weten in de Bouwdoos kun je lezen wat ik allemaal in elkaar geknutseld heb voor het meten van temperatuur en luchtvochtigheid. Ik wou het een beetje goedkoop houden en dus niet zo'n kant-en-klare (en dure) datalogger kopen. Ik werk zelf al jaren in de IT en wou dus iets doen met een oud PC-tje en daar alles mee meten. Alleen ben ik dan weer niet zo'n electrotechneut dat ik zelf allerlei printplaatjes in elkaar ga zitten solderen.

 

Er zijn goedkope sensoren (IC-tjes) van Dallas te krijgen, maar daar moet je dan zelf nog het een en ander mee knutselen voordat je ze vanaf je PC kunt uitlezen. En dat kan ik dus niet :lol: Gelukkig vond ik uiteindelijk een amerikaanse vent die het leuk vind om die dingen in elkaar te zetten en die verkoopt ze voor een hele schappelijke prijs.

 

@atmo: Die spullen komen van Peter Anderson. Ik heb een IOM #142A module als basis genomen. Je kunt hier DS2450 sensoren van Dallas op aansluiten. Dat zijn A/D converters waarmee ik de spanning kan meten. Zou ik dan die twee elektroden in de grond kunnen steken, op de ene 5V zetten en dan op de andere de spanning meten, of snap ik het niet helemaal? Alleen als ik dan de spanning meet hoe reken ik dat dan om naar een EC? Klinkt redelijk als de Contact Method zoals beschreven in de link van Miss_J

 

@OGDread: dat spul is dus gewoon op internet te koop bij Peter Anderson. Je moet dan wel zelf aan de slag om op je PC het een en ander te programmeren om alles uit te lezen. Kies een willekeurige programmeertaal waarmee je simpel commando's kunt sturen naar een seriele (of USB) poort en de reactie weer kunt uitlezen. Ik heb dit zelf geschreven in Java, maar iedere andere programmeertaal had ook gekund. Vervolgens gebruik ik RRDTool om de waarden op te slaan en de grafieken te maken. Als laatste heb ik wat simpele PHP pagina's in elkaar geknutseld op een webservertje wat ook draait op de PC waar ik alles mee meet. Via die webpagina kun je zelf je grafiek in elkaar klikken (welke waarden tonen, sinds wanneer, hoeveel uren/dagen/weken, etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alleen ben ik dan weer niet zo'n electrotechneut dat ik zelf allerlei printplaatjes in elkaar ga zitten solderen.

 

@atmo: Die spullen komen van Peter Anderson. Ik heb een IOM #142A module als basis genomen. Je kunt hier DS2450 sensoren van Dallas op aansluiten. Dat zijn A/D converters waarmee ik de spanning kan meten. Zou ik dan die twee elektroden in de grond kunnen steken, op de ene 5V zetten en dan op de andere de spanning meten, of snap ik het niet helemaal? Alleen als ik dan de spanning meet hoe reken ik dat dan om naar een EC? Klinkt redelijk als de Contact Method zoals beschreven in de link van Miss_J

 

De EC waarde die je in de grond gaat meten is van meerdere faktoren afhankelijk, anders dus als bij een meting in vloeistof . Dus de waarde hoeft niet eens per see in dezelfde eenheden te worden uitgedrukt,het kan ook ohms of volts . Mij lijkt het makkelijkst gewoon de weerstand tussen de 2 electroden te meten . De EC waardes verlopen gewoon lineair aan de weerstands waardes die je meet

 

Van invloed op de gemeten waarde zijn : het soort grond en z'n poreusiteit ,compactheid , hoeveelheid water , hoeveelheid zouten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

JD bedankt! dat programmeren dat lukt wel.. solderen is alleen ietwat veel gevraagd van mijn caffeine/nicotine handjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...