Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Jack Herer Onder Inductie

Recommended Posts

Guest Miss_J

:) De volgende ronde :)

 

Zoals je in mijn topic over mijn tweede kweek hebt kunnen lezen en zien, had ik alweer stekken geworteld van mijn S&S moeders. Ze stonden voor te groeien toen ik een voorstel kreeg wat ik eigenlijk niet kon weigeren:

er waren mooie Jack Herer stekken die nog een kast zochten om hun kunsten te vertonen. Tsja, en niet zomaar genetica, maar de Jack van Sannie! Dat kon ik niet weerstaan en heb mijn plannen omgegooid.

 

:offtopic :jump: :P :no :|

 

De S&S stekken staan er nog en ik ga twee mooie uitzoeken die ik als opvolger van mijn huidige moeders ga opgroeien. De twee die ik nu had waren eigenlijk te hoog. Hierdoor was ik eigenlijk constant bezig om ze in toom te houden. Nu ik toch 26 stekken heb staan heb ik maar besloten de twee mooiste er uit te zoeken.

 

Ik heb gister al mijn oude grond opnieuw klaar gemaakt. Bovenste laag eraf samen met dat deel van de stronk. De rest heb ik in speciekuipen gestort en losgemaakt om een nieuw mengsel te maken in de volgende verhoudingen:

30L gebruikte aarde,

15L nieuwe aarde,

15L cocopeat,

3L wormenmest,

handjevol bloedmeel.

 

De wormenmest had ik wat meer in willen doen maar ik had niet meer. Ik overweeg nu wel om lekker wat levende wormen uit te zetten. Deze kunnen dan mooi de wortelresten van de vorige kweek omzetten in wormenhumus.

 

Dit mengsel heb ik in 24 potten van 11L gedaan tot op 7cm van de rand en ingewaterd met water met een PH van 6.0. Aan het einde van dit verhaal heb ik dit nieuwe mengsel nog even gemeten voor de zekerheid. De PH kwam op 6.5 en de EC op 1.2.

 

En dus vandaag de reis ondernomen om mijn nieuwe babies op te gaan halen. Ze stonden nog in hun stekblokjes op een bedje van seramis en hadden allemaal al lekker veel wortels. Hoogste tijd om eens kennis te gaan maken met een beetje aarde. Dus thuis gekomen direct aan de slag gegaan om de nieuwe aanwinsten in hun nieuwe verblijf te zetten.

 

gallery_5822_345_33041.jpg

Omdat ik de grote potten al klaar had staan heb ik maar besloten om ze gelijk daarin te zetten en niet meer eerst in pieterpotjes voor te groeien.

 

gallery_5822_345_83676.jpg

En dus staan die kleine ukkies nog een beetje verloren in hun grote pot.

 

Ze zijn wel beresterk, want de reis in hun doos, het overpotten en die nieuwe lampen op hun koppie lijkt ze allemaal niets te kunnen schelen. Geen hangende kopjes of blaadjes. Lekker strak rechtop, om blij van te worden.

 

Natuurlijk heb ik even mogen kijken en ruiken aan de SMM van Motarebel die Sannie nu in zijn kast heeft staan (topic). En dat was lekker kan ik jullie verzekeren :) . Er waren veel verschillende pheno's qua geur en bloeivorm. En reken maar dat ik uitgebreid heb gesnuffeld en gekeken want ik ben niet met lege handen naar huis gegaan. Als kers op de taart heb ik mogen kiezen tussen al dat lekkers en heb ik een mooie stek mee naar huis gekregen :wOOt

Mijn keus is gevallen op een heerlijk fruitig ruikende dame met een gemiddeld postuur, #47

 

gallery_5822_529_45541.jpg med_gallery_5822_529_21401.jpg

Hier is ze dan. Een dametje welke een toekomstige moeder van me gaat worden en waar ik heel blij mee ben. Ze is inmiddels Miss Blue gedoopt :)

 

Ga er maar eens lekker voor zitten, want dit wordt een lange rit. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig san ,maar waarom geen !! vierkante potten ???? maar zo heb iedereen wat toch hahahah,zou alles volzetten daar in je hokkie sannie ,maar goed ga je volgen he ,[ je topic dan ]

 

goodluck babe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein maar fijn miss :)

 

veel suc6 met deze derde ronde

 

 

Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites
goed bezig san ,maar waarom geen !! vierkante potten ???? maar zo heb iedereen wat toch hahahah,zou alles volzetten daar in je hokkie sannie ,maar goed ga je volgen he ,[ je topic dan ]

 

goodluck babe :)

 

 

Het is Miss J héj, niet Sannie :jump: :offtopic

 

Miss J kweekt onder TL en san denk ik toch niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@Banananas: Sannie heeft ook gekweekt met de inducties en weet daar heel leuke resultaten mee te halen (natuurlijk :) )

 

@Thunderbolt: het is idd Miss_J en niet Sannie. Maar om je vierkante potten vraag even te beantwoorden. Het heeft te maken met de dubbele bodem in mijn kast. In deze bodem zitten allemaal gaten waar de verse lucht doorheen omhoog komt. Met ronde potten op schotels kan de lucht ook vrij omhoog tussen de planten door. Als ik het helemaal dicht zet met vierkante potten is de luchtstroom niet zo mooi. Ik heb dus net mijn deense bodems en vierkante potten (7L) eruit gegooid om verder te gaan met deze :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ja miss_J :offtopic

 

Vanwege de tegenvallende gewichten van je vorige ronde,vond ik het tijd worden om de ultieme opbrenger in je hok te zetten.Deze plant is door mezelf ontwikkeld en kan daarom samen met jou erg goed gaan inschatten waar de evt kinderziektes in je kast zitten,want ja die zijn er wel anders had je meer gewicht gehaald.

 

Het mooie is dat je de ideaale basis al hebt staan en het ws de puntjes op de I zetten is.

We hebben weer een tijdje kunnen filosoferen over ons geliefde plantje en weten allebei zeker dat deze ronde een knaller gaat worden.

 

De strategie is bepaald :)

 

Miss_J veel succes deze kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dat is grappig...

 

ik vond de planten van miss-j al op die van sannie lijken.

 

maar nu word het werkelijkheid...

 

aardig van je sannie om een paar van die superplanten van je over te doen

aan een waardig tuinvrouwtje :)

 

succes miss-j met deze schatjes!!

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zal een mooi verslag worden miss!Zoals sannie al zei kan op deze manier enige kast probleem bovenkomen,succes er mee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga deze ook zeker volgen hier :)

veel suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes met deze grow. ik begrijp dat je m'n MF niet nodig hebt. ik zal m'n volgende kweek een verslag met foto's bijhouden, denk dat je deze plant onderschat. maar anyway....hoop dat je een mooie oogst binnenhaald. Ik heb wat SnS staan te wortelen, ervan uitgaand dat de genetics goed zijn.

 

Keep on growing.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze plant is door mezelf ontwikkeld en kan daarom samen met jou erg goed gaan inschatten waar de evt kinderziektes in je kast zitten,want ja die zijn er wel anders had je meer gewicht gehaald.

 

Kinderziektes in MIJN kast? Dat kan het natuurlijk niet zijn. :)

 

Het moet iets met de genetica of de kweekmethode zijn, kan niet anders :offtopic

 

Maar goed, ik zal wel weer terug moeten komen op mijn woorden en weer aan het klussen worden gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@Jopie: het is natuurlijk weer eens anders gelopen dan ik gedacht had, dat gaat altijd zo met mij. Ik onderschat je planten echt niet, ben ook wel nieuwsgierig maar heb helaas maar 1 kast :) Nu reken ik er gewoon stiekum wat op dat jij toch niet gaat stoppen aan het eind van dit jaar en dat jouw genetica er voorlopig wel een poosje zal blijven. Eerst mijn kast maar eens op orde brengen. Het is namelijk wat Sannie zegt. Hij kent zijn planten door en door en kan zo op afstand ook goed inschatten wat er gaande is. En op deze manier nog een extra oogje in het zeil is natuurlijk welkom.

 

@Moaner: Ik heb tweederde deel water met een PH 7 genomen (neutraal) en eenderde deel aarde. Dit even goed roeren en een poosje laten staan. Toen de PH en de EC gemeten. Nu is het meten van de EC een beetje tricky omdat ik ook die bloedmeel korrels heb meegegeven en die lossen zo natuurlijk extra snel op. Ik weet niet of dit de EC waarde ook vals laat stijgen, maar zelfs dan vond ik 1.2 nog prima.

 

Nu is de bovenste laag aarde waar de stekken in staan een mengsel van aarde en zaai en stekgrond. Om de wortels even de kans te geven wat te acclimatiseren. Maar dan hebben we het maar over een dag of drie vier, daarna zijn de wortels waarschijnlijk al zo diep dat ze bij de rijkere grond aangekomen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi werk Miss_J laat ze deeze ronde maar weer knallen

ik ga er eeven lekker voor zitten met een :offtopic

 

er bij :jump:

en met de mooie stekjes van sannie moet het nou

helemaal goed komen maar daar twijfel ik niet

aan het is je gegunt Miss_J :)

 

 

gr mi laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeh sannie doe mij ook eens een paar van die superopbrengers. niet zo flauw man

hahahah

ff vraagie welke soort is dat dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ehhhh Pampers, kijk eens in de titel van dit topic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat weet ik miss j maar omdat het een speciaal soortje door sannie gekweekt was ,dacht ik dat er misschien wat doorheenzit . maar ok ,even goed succes deze ronde en ik ga je zeker weer volgen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop voor je dat het deze keer qua opbrenst gewoon goed gaat. Deze Jack's bloeiden toch wat langer? Ik ben wel benieuwd of die inducties dat qua hoogte aankunnen. Ik weet niet hoe hoog die plantjes van Sannie onder die inducties worden maar het lijkt me dat die wel een tijdje doorgaan. Ik ga je volgen.

Lijkt me wel een tof rokertje voor jezelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...