Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dragonlover

Passiebloem

Recommended Posts

en hier nog maar een en dit is zelf een van mijn favorieten want ik vindt het een geweldig mooie plant.

mijn moeder heeft 'm in de tuin en volgend jaar krijg ik daar een stek van.

 

Ingrediënten:

Passiflora incarnata (Passiebloem), gemalen bladeren en stengels.

 

Effecten:

Ontspannend en rustgevend. Passiebloem geeft een lichte marihuana-achtige high. Hallucinerend bij grotere hoeveelheden. Passiebloem wordt ook gebruikt om andere hallucinogenen te versterken.

Pas op: Passiebloem is een MAO-remmer.

 

Dosering:

Meng 8 gr. kruid met vruchtensap.

 

Inhoud:

Ca. 15 gram.

 

Waarschuwing:

Gebruik Passiebloem niet in combinatie met alcohol, andere drugs of MAO-remmers. Stop direct het gebruik van Passiebloem in geval van negatieve, lichamelijke bijwerkingen, zoals hartkloppingen, nervositeit, duizeligheid, misselijkheid, slapeloosheid, etc. Niet te gebruiken door minderjarigen.

 

 

passiebloem.jpg

 

groetjes dragonlover

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er een op mijn balkon staan ziet er echt prachtig uit en het groeit als een gek

maar dat het een genootsmiddel is wist ik niet

 

groetjes tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb jarenlang mogen genieten van een een gigantische passiebloem plant van de buren welke langzaam de schutting veroverde. Prachtige paarsblauwe bloemen! Jammer dat ze m omgehakt hebben, wist niet dat je er iets aan had.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

De meest voorkomende varieteit en die op jouw foto is passiflora caerulea.

 

Jou post gaat over de Passiflora incarnata, deze dus

gallery_5822_86_15468.jpg

 

Sommige zijn lekker en eetbaar, de caerulea smaakt nergens naar. Misschien dat deze ook niet geschikt is als drug.

 

Alleen de caerulea en de caerulea 'Constance Eliott’ (de witte) zijn redelijk winterhard te noemen. Andere varieteiten zijn dat niet en moeten s'winters naar binnen.

 

En Dragonlover, doe geen moeite met stekken. Neem gewoon een paar rijpe oranje vruchten dit najaar en stop deze in de grond waar je een passie wilt. Volgend jaar komt je jonge plant redelijk laat in het voorjaar naar boven met blaadjes welke je eerst niet als passie zult herkennen. Ze hebben nog geen vingers. Maar als snel zal zich een bos sprietjes vormen en zullen de eerste smalle vingers zichtbaar worden. Veel makkelijker dan stekken. Ik moet inmiddels wieden, want die rakkers komen overal op :wacko:

 

Ik vind passiflora helemaal geweldig en heb al vele verschillende binnen en buiten gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi miss j

 

dat dat zo gemakkelijk ging met die zaadbollen wist ik niet mijn moeder haalt er altijd zaden vanaf en kweekt ze dan binnen op.

 

ben nog eens verder gaan kijken en ik wist niet dat er zoveel verschillende soorten van waren.

ik toetste gisteren Passiflora incarnata in en toen kreeg ik de passiflora caerulea en de incarnata te zien dus ging ik ervan uit dat de caerulea een verzamelnaam was maar goed je hebt het helemaal opgehelderd :wacko: .

 

dat met die vruchten ga ik maar eens proberen alleen balen dat je er zzolang op moet wachten voordat je wat ziet.

mischien ga ik ook nog eens op zoek naar een andere soort die ik dan gewoon in een pot ga houden zodat die naar binnen kan zetten

 

vanaf nu heb ik er een nieuwe favoriet bij samen met de orchidee.

 

groetjes dragonlover

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, passiebloem staat bekend om zijn versterkende werking van meerdere drugs.

Kweek ze en maak er wat moois van :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...