Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

veel succes met jullie hobby

 

Is het niet ook jouw hobby ? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe iedereen aan zijn stroom komt moet ieder voor zich weten....betalen,tappen,draaien,magneten...noem het maar op.

En dat sommige dan gaan roepen "je benadeelt de anderen"

Maar als ik zo eens rondkijk wie er de tijd heeft om overdag(door de week) allemaal op het forum rond te hangen....word ik daar ook niet door benadeelt en worden mijn hard verdiende euro's niet besteed aan jou dag loontje??????

En nu wil ik niet iedereen over een kam scheren.

Dus denk eerst na voordat je wat roept!!!!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

El loco,

 

Ik snap je niet helemaal. Hoezo worden jouw hardverdiende euros aan mensen gegeven die door de week (en dan denk ik dat je uitkeringsgerechtigden bedoeld) hier op het forum zitten? Betaal jij dan ook belasting over je gekweekte wietje? Dacht het niet... Heb zelf een uitkering gehad afgelopen halfjaar wegens werkloosheid (januari weer een job). Daar heb ik niet voor gekozen. Maar iemand die kloot met de stroom kiest daar wel bewust voor.

 

Ik ken mensen die terug laten draaien maar eigenlijk vind ik dit niet kunnen. Alsof je niet genoeg binnenharkt met je kweek. Dan nog de stroom gaan jatten vind ik erg asociaal. Heeft ook niks meer te maken met hobby-kweken.

 

Pasgeleden is er een kweek met 1000 planten opgerold in een pand waar ook andere mensen woonden die er niks mee te doen hadden (wel toestemming gegeven als het netjes gedaan werd, dus betaald, hielden er zelf geen geld aan over). De stroom werd gejat en nu is er dus een achterstallig rekening. Vogel die verantwoordelijk is, is gevlogen, lui die er nog zitten kunnen er voor opdraaien. Lekker hoor.

 

Als je tapt / draait of wat dan ook ben je verkeerd bezig. Welke uitleg je er ook aan geeft. Je benadeelt er veel mensen mee en ook mede-kwekers. Het hele (al niet zon beste) imago van het kweken lijd er ook onder.

 

Maar ja he, geld is belangrijker.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar ik wil wel betalen maar dat kan niet he , das de andere kant van het verhaal

 

wil er dan ook GRAAG Belasting over betalen :rofl

 

dus als er geen grote kweekers zijn die stoute dingen doen( die ze liefer ook niet doen ) dan zijn er geen

 

shops waar weed gekocht kan worden .

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

harry, hoezo kun je er niet voor betalen? Je WILT er niet voor betalen bedoel je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het helemaal eens met slapgezever, stroom jatten is gewoon asociaal en dom.. En dat argument 'als er geen grote kwekers zijn kunnen de shops ook niet bevoorraad worden' is natuurlijk bullshit. Als je dat als een soort goeie daad ziet dan geloof je in je eigen leugens. Grote commerciele kwekers kweken enkel voor de poen, niets meer niets minder.

Als je dan ook nog stroom gaat jatten, waar anderen vaak door benadeeld worden ben je in mijn ogen gewoon een crimineel. Om nog maar te zwijgen over de mensen die naast het kweken ook nog een uitkering hebben..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi slappezever..

 

Het was ook mijn mening...ik verwacht ook niet dat je hem moet snappen.

Maar ik begrijp daarin tegen jou mening wel.

 

En daarbij..

 

Ik snap wel wat Harry M bedoelt....degene die niet in die situatie zitten is het ook moeilijk uit te leggen...soms rest er geen andere keuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar als ik zo eens rondkijk wie er de tijd heeft om overdag(door de week) allemaal op het forum rond te hangen....word ik daar ook niet door benadeelt en worden mijn hard verdiende euro's niet besteed aan jou dag loontje??????

Zeg OETLUL

 

Ik mag dan wel dagelijks online zijn, pc staat in de huiskamer, maar pik het niet door jou als profiteur te worden bestempeld !!!! :rofl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zeg OETLUL

 

Ik mag dan wel dagelijks online zijn, pc staat in de huiskamer, maar pik het niet door jou als profiteur te worden bestempeld !!!! :rofl

 

Dan heb je het vast verkeerd gelezen :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi slappezever..

 

Het was ook mijn mening...ik verwacht ook niet dat je hem moet snappen.

Maar ik begrijp daarin tegen jou mening wel.

 

En daarbij..

 

Ik snap wel wat Harry M bedoelt....degene die niet in die situatie zitten is het ook moeilijk uit te leggen...soms rest er geen andere keuze.

 

Sorry loco maar ik kan echt niet begrijpen wat je nou bedoeld. Je draait er volgens mij omheen.

 

Je kan toch wel proberen de situatie uit te leggen dan? Daar gaat deze hele thread nou juist over. Als je met goede argumenten komt waarom het wel zou moeten kunnen hoor ik dat graag. Anders vind ik dat je het jezelf te gemakkelijk maakt. Door maar te zeggen dat ik het niet zou kunnen snappen omdat ik niet in dezelfde situatie zit. Welke situatie is dat dan?

 

Bedoel je soms dat als je kweekt je niet je stroom dokt omdat je niet wilt laten zien hoeveel kweekjes je al gedraaid hebt? Als dat het geval is, en je dus niet dat beroepsrisico wilt dragen, je in mijn ogen nog steeds een dief bent. En geen kweker met het hart op de goede plaats. Er zijn ook andere manieren te verzinnen om te zien hoe lang iemand al kweekt, aanslag op je filters bijvoorbeeld. Reken er maar op dat ze uit gaan zoeken hoe lang je al kweekt als je tapt. En reken er dan ook maar op dat ze het ruim genoeg nemen, ze gaan je niet matsen. Uiteindelijk draai je er dan toch voor op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry loco maar ik kan echt niet begrijpen wat je nou bedoeld. Je draait er volgens mij omheen.

 

Je kan toch wel proberen de situatie uit te leggen dan? Daar gaat deze hele thread nou juist over. Als je met goede argumenten komt waarom het wel zou moeten kunnen hoor ik dat graag. Anders vind ik dat je het jezelf te gemakkelijk maakt. Door maar te zeggen dat ik het niet zou kunnen snappen omdat ik niet in dezelfde situatie zit. Welke situatie is dat dan?

 

Bedoel je soms dat als je kweekt je niet je stroom dokt omdat je niet wilt laten zien hoeveel kweekjes je al gedraaid hebt? Als dat het geval is, en je dus niet dat beroepsrisico wilt dragen, je in mijn ogen nog steeds een dief bent. En geen kweker met het hart op de goede plaats. Er zijn ook andere manieren te verzinnen om te zien hoe lang iemand al kweekt, aanslag op je filters bijvoorbeeld. Reken er maar op dat ze uit gaan zoeken hoe lang je al kweekt als je tapt. En reken er dan ook maar op dat ze het ruim genoeg nemen, ze gaan je niet matsen. Uiteindelijk draai je er dan toch voor op.

 

Dan zijn we er toch....ik betaal acheraf!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan heb je het vast verkeerd gelezen :wOOt

Als je bedoelde dat de welwillende burger de stroomkosten van de jatter betaalt, soit.

Maar die opmerking over wie je hier doordeweeks etc. online treft snap ik nog steeds niet.

Niet iedereen werkt van 8 tot 16.30 en niet iedere werkgever is zo lullig WF te blokkeren. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant topic....heb er zelf ook al maar een vraagtopic over geopend, want ik zit er dus nog steeds over in dilemma wat ik nou moet doen.

 

Als ik het op een rijtje zet, kom ik hierop uit:

 

Betalen:

Pro: je blijft netjes en eerlijk, je benadeelt geen andere mensen

 

Contra: als ze je snappen kunnen ze aan je rekeningen precies zien hoelang je al bezig bent en mag je op een fijne belastingaanslag rekenen, plus je hebt kans dat het energiebedrijf de wouten tipt over jouw plotselinge hoge stroomverbruik --> dan snij je jezelf dus in je vingers omdat je eerlijk wilt blijven....nee, das een fijne dank!

 

Tappen:

Pro: het energiebedrijf ziet wel dat er een hoog verbruik is maar dit missen ze pas zodra ze na de jaarnota's zien dat er niet voor betaald is (en dan ben jij al weg met je hok), en als je tussentijds onverhoopt gepakt wordt kun je altijd zeggen dat het pas je 1e of hooguit je 2e kweek was

Contra: je benadeelt andere mensen en áls je na korte tijd gepakt wordt, ga je dus ook snoeihard voor gaas voor het jatten van stroom - en persoonlijk vind ik diefstal dan weer iets anders dan kweken. Ik wil niet jatten, ik wil kweken, want dat vind ik leuk. Als ik wou jatten, was ik wel inbreker geworden.

 

Nou, das toch een dilemma waar niet uit te komen is? Johan Cruijff zou zeggen "elluk voordeel hep weer se nadeel". Ga d'r maar aan staan, hoor. Ik vind het echt heel moeilijk om die beslissing te maken, want wat is nou de goeie?

Edited by Rebecca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel zo van hoeveel lampen heb je branden??

 

Heb je er een paar gewoon dokken, heb je er meer als 4 fozo............. Dan moet je het anders oplossen en is ook de boete in gecalculeerd.

Ik hoef niet te pikken betaal netjes alles .

Maar een andere kiest er wel voor.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb je een punt ertjuhh ,

 

ik wil wel maar kan niet omdat het iligaal is he kweken van weed :rofl

 

dus noem me wat je wilt ( ben toch al een zak )

 

de vriendelijke bloei en groei groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik betaal gewoon voor de stroom :no geloof ik ;) :whistling

 

Groeten Apollo

Share this post


Link to post
Share on other sites

we moeten betaalen anders gaat dat leuke hoby nie door :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik, zou graag gans de boel saboteren :no

 

eerst loop je cannakid af te zeiken in z'n eigen topic, nu ben je stroom jatten aan het verheerlijken? Wat kom je igenlijk doen op dit forum? Ik heb je nog geen enkele nuttige post zien maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen heeft recht op zijn mening

ook al strookt dit niet met de jouwe

of de meerderheid.

dit getuigt van respect naar je medemens toe

maar ja dit is mijn mening

respect :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

alhoewel je vraagtekens kunt zetten bij de moraliteit van de energiebedrijven en het huidige energie beleid-prijzen-globaal gezien enzo-wereldpolitiek,hele boeken zou je derover kunnen schrijven,is aftappen diefstal

zie tien geboden :) .

 

voor diegenen die dan zoveel strooom willen gebruiken dat het voor een prive persoon niet meer te verantwoorden is;dus zeker en vast veel meer dan eigen gebruik;richt dan gelijk een bedrijf op dat -zogezegd of echt -lekker veel stroom verbruikt.heb je gelijk iets te doen terwijl je wacht tot je kunt oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik, zou graag gans de boel saboteren :specool

 

 

GANS??

 

Jij bent nou echt een domme GANS :smoke

 

 

Tomas heeft helemaal gelijk :)

 

En als er nou 1 is die het woord "RESPECT" niet in zijn mond mag nemen ben JIJ het !!!!

 

 

Ask cannakid.

 

Remember?

 

Ik kijk nu al uit naar de dag dat jij hier een BAN krijgt :(

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kijk nu al uit naar de dag dat jij hier een BAN krijgt :)

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

stroom jatten??? waarom stroom stelen als je alles kan stelen wat je maar wilt,,

Sukkels..., stroom stelen.?????????.lozers..alle dieven zijn gewoon lozers..

gebrek aan visie..enwel op een zodanige manier dat andere daarvoor moeten betalen, dat gebrek aan visie..

Een donker gat in t bestaan van een lozer wat met stelen moeten worden gevult, anders lukt ze deze prachtige hobby niet,, anders kunne ze t niet..hebben ze eigenlijk niet de faciliteiten om zich met een zodanig project in te laten, dus stelen ze die bij elkaar.

Zijn er nu werkelijk zoveel rippers op deze aardkloot?? JAHHH!!!!!!!!!!! die zijn er.

Er zijn dieven in elke laag van de bevolking..hun verzamelnamen zijn, rippers, dieven, rovers, jatters,witte boorden, inbrekers, froudeurs, blablablablaa...

En dat gelul over, met 10 lampen moeten ze wel, vin ik ook bull.

Als het mogelijk is om met 1 lamp een redelijke winst te maken, dan kun je die winst vertienvoudigen met 10 lampen.. duuuuuhhh. de stroom wordt niet duurder als je meer lampen ophangt.. tis gewoon een kwestie van budgeteren, willen en tevreden zijn met wat je hebt.. easy come easy go...

stroom stelers hebben niets met de kweekscene te maken..het staat in mijn ogen opzichzelf, stelen......

En mag daarom niet inverband gebracht worden met kweken...

iemand kan ook stroom stelen om zijn drukkerij gratis te draaien?!?!?!? :specool !?!?!?!

"Drukkerijen worden niet langer gedoogd vanwege het hoge aantal illigale stroomaftappers in de brange'' :whistling

''Warme bakker gesloten vanwege iligaal stroom aftappen???????"

 

 

 

 

Cannabisten zijn geen dieven.!!!..en van wiet-kweken wordt je niet snel rijk.!!!...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...