Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

een kennis van mij heeft er 4 Stijl, hij gaat er zaad van maken en als het lukt krijg je er wel.

 

ahh, als je nog zaden overhebt... ik ben er ook :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk topic stijlloos,

 

Op cocagrowers.org is wat idd info te vinden over het telen van cocaplanten.

Maar er staat niet echt wat info om het indoor te doen onder hpi lamp,welk medium,voeding enz

Wel is te vinden dat het niet bepaald snelle groeiers zijn,maar wat zou het resultaat zijn bij 18 uur licht onder een hpi lamp?

 

Gr mobie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja goeie vraag, als ik 't zou weten had ik waarschijnlijk wel planten gehad :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er eentje staan (pas gekregen), hij is 18 cm hoog, en 25 cm breed.

de blaadjes zijn inderdaad wel een beetje lichtgroen, heb een boek besteld bij cocagrowers.org, en hoop er met behulp van dat boek een leuk plantje van te maken (op internet is niet veel info te vinden)

gr flutkweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopies,

 

FF serieus he ... in die film waterworld waar aarde schaars is en dus ook bladgroen heeft onze hoofdrol speler een sinasapplestruikje met nog 4 blaadjes als je er dan iedere dag 1 blaadje vanaf vreet dan hou je een kale struik over ..

 

Dus @ Stijlloos ...

 

Het duurt al 5 jaar voordat je er van mag plukken en het duurt 30 jaar voordat je er echt van mag gaan eten ...

 

Lijkt mij allemaal onhaalbaar ...

Zoals die Qatters die de hele dag bladeren herkauwen dat komt er niet van met zo'n bonsai cocastruik..

 

Of ben ik weer te negatief ??

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk topic stijlloos,

 

Op cocagrowers.org is wat idd info te vinden over het telen van cocaplanten.

Maar er staat niet echt wat info om het indoor te doen onder hpi lamp,welk medium,voeding enz

Wel is te vinden dat het niet bepaald snelle groeiers zijn,maar wat zou het resultaat zijn bij 18 uur licht onder een hpi lamp?

 

Gr mobie

Dit staat er wel over het growen van deze plant:

Kweken onder 400Watt

Contributed by 123

Saturday, 01 October 2005

Voor mensen met een grote eetlust voor cocablad is het kweken met 400 Watt kwikjodide lampen (wit licht) een optie, de planten zullen weelderig groeien, zelfs nog sneller dan in hun natuurlijke omgeving omdat de fotoperiode zonder problemen verlengd kan worden tot 18 uur per dag.

 

Je moet er dan wel een aangepaste ruimte voor inrichten met afzuiging en ventilatie zodat je de temperatuur en luchtvochtigheid goed kan regelen. Bij een Growshop kun je alle materialen kopen die nodig zijn voor een kweekruimte. Een koolstoffilter is niet nodig omdat cocaplanten vrijwel geen geur verspreiden Gebruik een 400watt lamp voor een oppervlakte van 1 x 2 meter, dit is genoeg voor 2 grote, of meerdere kleine planten.

Het gevaar voor verbranding van de bladeren, en vooral jonge planten is aanwezig.

Hang daarom een 400 watt lamp minimaal 100 cm. boven jonge planten, en min 50cm. bij oudere planten

Houdt de luchtvochtigheid boven de 50% tot een maximum van 80% en de temperatuur tussen de 20- en 30 graden Celsius. Zorg voor voldoende luchtcirculatie, maar richt de ventilator niet rechtstreeks op de planten maar liever tegen het plafond.

Cocabladeren kunnen van harde wind beschadigd raken.

Besproei de planten 1x per week met gedestilleerd water, dit vinden ze heerlijk en bevorderd de groei. Jonge cocaplanten groeien langzaam (2 cm. per maand), maar als ze ouder worden neemt hun groeisnelheid toe tot 2 cm. per dag!

 

Waar thee en koffieplanten groeien, voelt een cocaplant zich ook thuis. Dus eigenlijk meer een subtropisch dan een tropisch klimaat. Als je in een land woont waar het nooit vriest, dan is het heel gemakkelijk. Graaf een ruim gat in je tuin en strooi hierin rijkelijk tuincompost. Plaats de cocaplant in het gat en druk de aarde zacht aan en geef water. Als het weinig regent geef je 1x per week water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier in de growshop verkochten ze ook coca planten een klein stekje kost 55 eu en voor een wat grotere plant betaal je 150 eu tog best prijzig zo'n plantje :P :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 10 cocaplanten staan.

1 grotere plant van inmiddels ca. 70 cm. en 9 kleine plantjes (opgekweekt uit zaad).

Je kunt al veel eerder dan na 5 jaar bladeren gaan oogsten, zonder dat de plant er aan ten onder gaat.

Voor het maken van coke moet je alleen inderdaad een heel bos hebben anders schiet het niet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er ook 4 staan ,1 grotere en 3 zaailingen,ga er nog meer van kopen ,en idd onder 400 watt lamp gaan ze hard ,het kauwen is zo lekker ,kreeg verleden week een grote zak met blad ,en een zak maagzout [ zuiveringszout] heerlijk gewoon ,,daarom wil ik er een paar grote [ dure bij kopen ] lekker blijven kauwen hahahahhaha

 

 

 

dit is tie zit nu in 4 liter pot zal iets beter gaan nu afbeelding034ap8.jpg

 

 

 

miss kunnen we wat ervaringen delen met elkaar

:specool

 

afbeelding034ab8.th.jpg

 

afbeelding036qm7.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb er ook 4 staan ,1 grotere en 3 zaailingen,ga er nog meer van kopen ,en idd onder 400 watt lamp gaan ze hard ,het kauwen is zo lekker ,kreeg verleden week een grote zak met blad ,en een zak maagzout [ zuiveringszout] heerlijk gewoon ,,daarom wil ik er een paar grote [ dure bij kopen ] lekker blijven kauwen hahahahhaha

Ziet er mooi uit die plant.

Ik heb nog nooit bladeren gekauwd, moet het maar gauw eens proberen.

Mijn cocaplant heeft pas geleden bijna al zn bladeren verloren. Ze werden eerst geel, vervolgens bruin en vielen toen af. Ik schrok me te pletter, maar gelukkig is de plant inmiddels weer heel snel helemaal volgegroeid. Het schijnt dat dit een bekend fenomeen is bij cocas (in het engels heet dit 'going deciduous').

Heb jij dit ook al eens meegemaakt met je plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

afbeelding037ut3.th.jpg

 

hoi edson door dit beest ben ik er ook een stuk of 11 blaadjes kwijtgeraakt :blink: lekker opgekauwd met het zout [ maagzout ,of zuiveringszout ,bij de drogist te verkrijgen voor weinig ] en je hebt het nodig om de alkoloiden eruit te krijgen [ sneller ]

maar jij kan best wat blaadjes eraf trekken hoor begin bij de oudste bladeren ,zit het meest in .die zitten bij de stam & oksels van de plant,

laat ze drogen en haal het steeltje eraf ,maak ze nat op doe ze ff in je mond ,leg tussen elk blaadje 7A8 een laagje zout en vouw of rol het dicht ,daarna tussen je wang leggen en na ongeveer 5 a 10 minuten ff op bijten ,nu komt het zout en de stof vrij ,herhaal dat tot het spinazie wordt,slik het door of spuug het uit ,je tong en keel zijn verdooft nu .en i8ets meer energie

 

drogen kan je onder een lamp gaat sneller

 

en sproei eens met demiwater vinden ze lekker

en jou plant kan wel eens te droog ,nat hebben gestaan ivm bladverlies ,of ander soort licht gekregen ,maar goed ze ,hij,doet het weer ,dus puk de plant en ervaar het

 

goodluck edson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maaar ondertussen nog geen zaden of stek :blink:

 

Waar koop ik nou in hemelsnaam een paar goeie zaden voor een leuke prijs...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodluck edson

Ik ga het komend weekend maar eens kauwen denk ik.

Hoe lang laat jij die bladeren drogen onder de lamp?

Dat de plant al zn bladeren verloor, komt niet door teveel/te weinig water/licht.

Het is een bepaald proces, en hieronder staat het precies beschreven:

 

Going Deciduous: Don't freak out when the plants go deciduous, usually about a year or a year and a half from sprouting. They drop almost all their leaves except the ones at the tip of the stems, turn yellow and mottled, and you think they're dying. They're not -- in fact, they're growing! Within a few days, little spike-shaped green sprouts will appear, and tiny, usually white, flowers.

 

Verder sproei ik inderdaad ook regelmatig met demiwater.

Ik heb mijn zaden + plant trouwens ook bij cocagrowers vandaan. Het is inderdaad prijzig, maar ja niets aan te doen. Van de 10 zaden die ik heb gekocht zijn er in totaal 9 uitgevonden, dus dat is best aardig. In ieder geval beter dan de verhalen die ik over khat zaden hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

afbeelding320pc5.th.jpg

 

hier me zakkie wat er van over is ,zat lekker vol ermee ,maar neem voor het resultaat er maar 7,8 blaadjes

ga ff dat zout halen edson ,gaat ook zonder ,maar MET is lekkerder

 

heb je trouwens al bloemetjes gehad aan je plant ???/

 

waar de kip me steeltjes kapot gemaakt had zie ik nu wat groens uitkomen ,dus ze.hij gaat goed

maar kan met me camera niet duidelijke foto,s plaatsen ,zeker niet van dichtbij pffffffff

 

als deze klaar zijn ga ik een paar grote kopen

afbeelding313tw3.th.jpg

 

en idd onder de 400watt lamp gaan ze okay hoor elke dag een paar nieuwe bladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag 8 blaadjes geplukt die nu liggen te drogen. Ben benieuwd, morgen maar eens maagzout kopen. Ik heb nog geen bloemen gehad aan mn plant, maar wel zijn op de plekken waar de afgevallen bladeren zaten meteen nieuwe zijtakjes en bladeren ontstaan. Inmiddels zijn deze ook echt uitgegroeid tot takken.

Ga je die grotere planten ook via cocagrowers kopen? Een paar maanden terug stonden er nog planten van ca. anderhalve meter maar die waren ongeveer €1500 per stuk en dat gaat mij toch wat te ver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo weer thuis ff daggie weg geweest ,mooi man dat je blaadjes geplukt hebt ,nu ff nat maken ff in je mond leggen ,en tussen elk blaadje een aardig wat zout leggen ,[meer dan op je eitje :P ] tot de ene laatste ,en ff oregamie doen :P ,ik ga de laatse blaadjes nu ook doen ,

 

nee zulke dure planten ga ik niet aanschaffen ,weet er een paar te staan van ongeveer rond de 400,500 eurrie,s die zitten al in een 7 liter pot ,beter 3 dan één kopen toch ,voor dat geld

 

 

dus na het afvallen van de leafs ,krijg je meer takjes en blaadjes terug , :blink: ,kickke man ,ze kunnen niet hard genoeg gaan hahahahahah

 

ik lees wel hoe je ervaring is geweest met het kauwen ,doe er lekker relax mee ,de eerste 5a10 minuten ben je bezig met het weken ,van de blaadjes,daarna een lichte bite erin ,en laangzaam verder gaan

 

go ahead pruimerd :ph34r: :kill: :evil: :( :lol: :D :wOOt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood Dat is een mooi wietveldje!!!

 

edit: ging over dit plaatje:

 

afbeelding313tw3.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...