Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik volg dit topic met veel aandacht.

Ik heb gisteren mijn 50 zaadjes van Vreeken gepoot.

Eerst ontdaan van de besjes en toen gepoot in een zelfgemaakt kasje op de logeerkamer.

En nu rustig afwachten en regelmatig de temp controleren.

Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie al eens geprobeerd om van de bladeren daadwerkelijk coke of base te maken? Mijn eerste doel is in ieder geval om de plantjes groot te krijgen en eerst eens de bladeren te kauwen. hiervoor, begreep ik, moet je al het nodige geduld hebben.

 

Vol verwachting klopt mijn hart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn plantjes nu een week (gekocht op 2-3 maanden oud), maar ze groeien inderdaad vrij langzaam :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik ben de zaadjes aan het kiemen. kan ik ze straks bij mijn andere plantjes onder 12/12 zetten.

 

Of doen ze het beter in de vensterbank? :blink:

 

@ Miele, coke maken dan moet je effe geduld hebben met je plantje er is geloof ik iets van 2000 kg blad nodig om 4 kg snuifkook te maken

 

Basecoke is niet zo moeilijk: knal je pakkie in een lepel, ammoniak er bij laten koken tot er een "bruine" druppel onstaat, daarja met een mesje er doorheen roeren zodat het afkoeld en uitkristalliseerd.

As op de pijp bonkie van die rommel en paranoia gegarandeerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi, ik ben de zaadjes aan het kiemen. kan ik ze straks bij mijn andere plantjes onder 12/12 zetten.

 

Of doen ze het beter in de vensterbank? :blink:

 

@ Miele, coke maken dan moet je effe geduld hebben met je plantje er is geloof ik iets van 2000 kg blad nodig om 4 kg snuifkook te maken

 

Basecoke is niet zo moeilijk: knal je pakkie in een lepel, ammoniak er bij laten koken tot er een "bruine" druppel onstaat, daarja met een mesje er doorheen roeren zodat het afkoeld en uitkristalliseerd.

As op de pijp bonkie van die rommel en paranoia gegarandeerd!

 

Ik heb ze gewoon in de vensterbank staan. Tot nu toe leven ze nog steeds.

 

5 kg bladeren voor 50 gram cocaine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, ik ben nieuw op het forum hier.

 

Ik heb ongeveer een week/anderhalve week geleden mijn zaden van Vreeken ontvangen, die ik een week daarvoor had besteld (10 voor E20,- + zak verassingszaad). Geen foto's van, maar ze waren in een perfecte staat! Een donkere bloedrode kleur vruchtvlees. Alle 10 zaden zonder kneuzingen.

 

Het vruchtvlees eraf halen was het moeilijkst. Nachtje in vers citroensap en toen gezaaid in gewone potgrond. Zonder een kasje (propagator). Gewoon in de kamer, temperatuur rond de 23 graden. In het begin overgoten met veel water. mn ma zei dat het wat droger moest, dus heb ik 2 dagen geen water gegeven. Zaden wat te droog, dus weer ietsie meer water. na een week een plantenspuit erbij gehaald en dat gaat makkelijker.

 

Gisteren vond ik een zak cocopeat bij de Welkoop en heb hem meteen gekocht. Zaadjes overgezet (er kwam al wat groen uit, eentje was al 2 cm lang!). Beetje spuiten op de nieuwe grond en ze gaan nog steeds lekker... 10 van de 10 komen uit

 

 

vraag 1: Wanneer komt de dag dat ik mijn eerste oogst binnenhaal? :blink:

vraag 2: Mijn zaden vormen al een stengeltje (wortel?) dat de grond in gaat. Moet ik de zaden ook de grond in drukken?

 

 

Nog een advies over Vreeken zaden: Bestel de E. Coca zaden buiten de topdrukte. In de tijd wanneer je normaal niet zaait dus. Ik deed het net voor de herfst en had ze heel snel en goed binnen.

Edited by tadnecty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij groeien ze vrij traag dus je eerste oogst is denk ik komende zomer :blink:

 

Normaal moeten de zaden zo'n 1 cm onder de grond zitten. Misschien de je er een klein laagje aarde overheen kan gooien. Ik zou ze iig niet in de grond drukken, dan kan je de wortel beschadigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaadjes ontkiemen in het donker bij 25 graden ongeveer wanneer hebben ze licht nodig en hoe veel licht....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze nu al in het licht zetten. Gewoon een normale lichte plek (geen zonlicht) of onder een TL balk. Zodra ze namelijk ontkiemen in het donker denken ze dat ze nog steeds onder de grond zitten en worden het lange sprieten.

 

Over een maand of 2 kan je ze gewoon achter het raam in het zonlicht zetten of onder een TL balk. De zon is dan inmiddels niet zo sterk meer en glas weerkaats redelijk wat licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow! bedankt voor de info. Ik heb meteen 3 van mijn zaailingen uit de zon gehaald. De rest staat op een bankje uit de zon. Alle muren zijn wit en we hebben hoge ramen, zodat er heel veel zonlicht inkomt. In deze tijd hebben we de verwarming zelfs nog lekker uitstaan en het is nog steeds gemiddeld 25 graden. helaas heb ik heel weinig vensterbanken voor later. Waar moet ik straks met 10 planten heen? :whistling

 

Ik heb nu ook een klein houten kweekkasje in de kamer staan. Op een plantenbak gezet, daar giet ik nu steeds heet water in, zodat het aangenaam warm en vochtig is daarbinnen.

 

Zaden de grond in drukken is niet zo erg. Ik heb regelmatig even de zaden vast moeten houden en de spruiten zijn keihard. Ik ga ze meteen verder de grond in leggen (niet drukken dus) :blink:

Edited by tadnecty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb even een vraagje,

9 van de 10 zaden zijn ontkiemd, het zijn nu steeltjes van ong. 2 cm

op alle steeltjes zit nog de huls van het zaadje.

Vallen deze er zelf van af, of moet ik ze helpen er af te halen?

 

Gr. Venlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vallen er als het goed is vanzelf af. Je zou het plantje een beetje kunnen helpen door het er zelf vanaf te halen, maar alleen als dat makkelijk gaat. Anders gewoon laten zitten anders kan je het plantje beschadigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook 30 zaden, die nu allemaal ontkiemt zijn, als ze allemaal boven de grond uitkomen zet ik ze in een eigengemaakt kweekkast die ik gemaakt heb :specool

Dan kweek ik ze deze winter onder TL en in het voorjaar / zomer weer naar buiten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Help!!!: bij 1 van mijn planten, komt de wortel omhoog en niet het zaadje. :engel Is dit nu een mongool? :specool

 

1 zaadje is nu volledig boven de grond! hangt nog een beetje, maar verwacht wel dat hij recht zal gaan staan.

 

Een maat wil trouwens een waterpijp kopen. kan je de cocablaadjes ook roken? :smoke

 

En moeten de plantjes, als deze in een kasje staan ook frisse lucht krijgen?

 

 

Foto's komen morgen

:specool :smoke

 

ps. Ik kan niet wachten totdat ik wat krijg te zien en het echte werk begint. elke dag weer kijken hoe het gaat, grond vochtig houden, goede temperatuur enz. :bier

Edited by tadnecty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortel omhoog heeft met de manier van zaad in de grond stoppen te maken.

 

Ik heb daar een theorie over en proefondervindelijk geprobeert:

De ovale onontkiemde zaadjes die horizontaal in de aarde gedaan zijn komen normaal op.

Zaadjes die reeds ontkiemd zijn, met de wortel naar beneden in de grond gestopt komen normaal op.

Andersom krijg je wortels boven de grond en een plant met een krul net boven de grond.

Inderdaad een soort mongeaul.

 

Tocht is fataal voor Erythroxylum coca, alle bladeren eraf/geel in 48 uur.

Erythroxylum Novogranatense heeft hier minder problemen mee.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt. ik heb mijn mongeual al terug in de aarde gestopt. Vond het wat mongolisch. Tocht heb ik niet hier. vooral niet in de winter (anders wordt het koud he)

Share this post


Link to post
Share on other sites

*BUMP*

 

Ik heb nu de 7 plantjes die in het kastje staat eruit gehaald. Nu schieten ze in 1 keer de grond uit. Het overgrote deel is trouwens wel mongool :innocent:

 

Heeft iemand nog tips over het versnellen van de groei van de plant en ook de wortels? Graag een makkelijke manier en welke stof ik daarvoor kan gebruiken. IJzer of stikstof oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb daar een foldertje overgemaakt.

Volgens mij heeft whazzup de link ergens neer gezet.

Anders moet je me maar even contacten.

 

Suc6

 

*BUMP*

 

Ik heb nu de 7 plantjes die in het kastje staat eruit gehaald. Nu schieten ze in 1 keer de grond uit. Het overgrote deel is trouwens wel mongool :innocent:

 

Heeft iemand nog tips over het versnellen van de groei van de plant en ook de wortels? Graag een makkelijke manier en welke stof ik daarvoor kan gebruiken. IJzer of stikstof oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yooo

ten eerste, het is een struik geen plant.

het duurt jaren voordat ze groot zijn, vandaar dat ze ook zo veel kosten.

succes, broekluijsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij :lol:

 

10 van de 10 en ze groeien tussen de 1 en 3 mm per dag... Zonder kastje enz. budgetkweek dus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bij mij zijn er 9 van de 10 uitgekomen.

Ze staan nu onder tl-lampen.

Ze zijn tussen de 6 en 8 cm groot.

Ze hebben nu 4 a 6 blaadjes en zijn ong. 3 weken oud.

 

Gr. Venlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...