Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jorje

Mijn Plant Heeft Geel Bruine Bladeren

Recommended Posts

Ik heb een vraag (natuurlijk)

mijn planten hebben sinds een paar dagen gele blaadjes met daarop verspreide bruine vlekjes. ik vraag me af wat het is, komt het omdat hij de voeding nodig heeft om toppen te produceren? maar dan snap ik die bruine vlekjes niet. of is het een ziekte (wat ik niet echt denk).?

ik heb hier een paar foto's geplaatst.

 

http://img242.imageshack.us/my.php?image=foto1310xq8.jpg

 

http://img242.imageshack.us/my.php?image=foto1310yh7.jpg

 

http://img90.imageshack.us/my.php?image=foto1313uq9.jpg

 

http://img218.imageshack.us/my.php?image=foto1314ci3.jpg

 

Grtz Jorje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik het zie is het normaal,die bladeren zitten onderaan de plant neem ik aan en deze sterven af omdat ze overbodig zijn,ze vangen toch geen zonlicht meer maar moeten wel gevoed worden en dat heeft geen nut want ze doen niks zinvols.

 

En wat betreft die bruine vlekken dit heb ik ook maak je er geen drukte om ik denk dat het bij het afstervingsproces hoort van de plant.

 

Als je zo,n bladeren boven in de toppen hebt zou ik me meer zorgen,dan heb je echt een probleem.

 

Greetz Bernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehhhhh,..... heb jij last van zure regen ofzo?

 

Dit is niet echt gezond zo te zien :wacko:

Maar geef ff wat meer info en dan kan iemand er misschien ook iets zinnigs op zeggen.

 

gr.Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier heb ik nog wat foto's van de hele plant. ik heb trouwens 8 planten. en ze hebben er allemaal last van.

ik had het vorig jaar ook maar dan niet echt van die bruine vlekken. is het niet omdat hij de voeding uit de plant haalt???

het kan natuurlijk ook zijn omdat het zo lang heeft geregent.

ik hoor het wel

 

ps: als je goed kijkt zie je dat er bijna geen gele bladeren boven in de plant zitten.

 

 

http://img242.imageshack.us/my.php?image=foto1315kr7.jpg

 

http://img105.imageshack.us/my.php?image=foto1316bq1.jpg

 

http://img97.imageshack.us/my.php?image=foto1317bn6.jpg

 

http://img92.imageshack.us/my.php?image=foto1311dp7.jpg

 

http://img243.imageshack.us/my.php?image=foto1312kw6.jpg

 

 

grtz Jorje

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan aan mij liggen of aan de foto's maar ik vind de kleur van de bladeren op zich ook wel erg licht. Verplaatst naat ziektes, beestjes en bladproblemen. Vertel wat meer over de voeding, pH etc. voor iedereen hier weer wat gaat roepen. Lees de stick in dit forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit met min of meer het zelfde probleem: gele bladeren met bruine stippen of vlekken. Zie mijn planten net weer sinds donderdag (lowlands was ... tja ... relekst :wacko: ) en moet zeggen dat ik er niet echt blij van word. Ik dacht eerst dat de gele bladeren kwamen door de warmte van een tijdje geleden. Met wat regen en mestkorrels zag het er allemaal weer beter uit. Nu dus weer nieuwe gele bladeren, na veel regen. Wat ik mij afvraag is of de regen niet mijn potten helemaal voedingsarm maakt, dat ze dus gewoonweg gespoelt worden. Is dat een redelijke aanname?

 

Mijn planten zijn net begonnen met bloeisymtomen en wil natuurlijk alles tot een goed einde brengen. Binnenkort dus maar eens een afdakkie maken, maar het zou wel fijn zijn als iemand met verstand van zaken kan melden of door de regen mijn potten voedingsarm kunnen worden. Ze hebben gaten in de onderkant. btw...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zullen we jouw bladproblemen voor het overzicht even in een ander topic behandelen kobuz? Anders gaan de antwoorden zo door elkaar lopen. Of kijk effe mee, wellicht is het hetzelfde probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom heb ik ook eerst gekeken of er een soortgelijk probleem is en dit lijkt er wel op. Vandaar dat ik het hier erbij heb gepost. Aangezien Jorje ook in potten kweekt vond ik mijn teorie hier wel op zijn plaats. De vraag is alleen of die theorie ook maar ergens op slaat.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik ook al in een ander forum heb gezet, heb ik ook precies dezelfde problemen. De oplossing bij OF het probleem is het voedseltekort. Mijn planten staan in te kleine potten nu waardoor de plant/wortel verhouding totaal niet gelijk staat. In de potten gaan 40 liter, maar daar zijn de blijkbaar al erg in geworteld.

 

Door ruimtegebrek kan ik ze niet overpotten, bij 1 plant heb ik het kunnen doen in een cementkuip en daarmee verdwenen de symptonen. Tja.. Bij de andere 2 moet ik het doen met wat extra voeding :wacko::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, dat is een bekend probleem. Het is me overigens opgevallen dat planten die later geplant / gezaaid zijn dat probleem veel minder hebben, de wortels worden niet zo groot. Dit lijkt me een logische verklaring. De verhouding wortels / medium is zoek.

 

Ik had het ook met mijn sativa, de fanleafs begonnen volledig te vergelen van oder af. Dat is ook gestopt met een grotere pot.

 

Meer voeding is vaak geen oplossing, het loopt er zo weer uit en de aarde heeft onvoldoende bufferend effect waardoor de pH de mist in gaat - waardoor weer tekorten ontstaan etc etc.

 

Ik hou het er voorlopig op!

 

Nog wel iets wat ik van atmo heb geleerd: los een zak potgrond in water op en geef dat an je planten. Voeding en pH komen dan weer op een wat beter niveau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal die tip eens gaan proberen dan, want overpotten is geen optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij planten in potten en kuipen is het meest logische na zware regenval dat je grond overbewatert is !! een veel groter probleem dan vaak wordt aangenomen. Zit je eenmaal met te natte grond dan heeft voeden totaal geen zin meer .

 

Als allereerste check zou ik kijken hoe nat de grond is in de potten/kuipen ,juist diep in de grond . Hebben je potten misschien in een laagje water gestaan tijdens die heftige regen? Dan is overbewatering erg waarschijnlijk .

 

tja, dat is een bekend probleem. Het is me overigens opgevallen dat planten die later geplant / gezaaid zijn dat probleem veel minder hebben, de wortels worden niet zo groot. Dit lijkt me een logische verklaring. De verhouding wortels / medium is zoek.

 

Interessant punt . Vaak zijn de later gestarte planten vitaler/gezonder vanwege het geschiktere klimaat in hun eerste levensmaand ,dit zou ook een reden kunnen zijn . Verder gaat de grond in kwaliteit over het algemeen achteruit naarmate de kweek langer duurt . bv door verzuring of verzilting .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had mijn planten al een tijdje geen voeding gegeven. (Ik weet het, het is stom)

en toen onstonden die gele bladeren. toen ik dat dus opmerkte gaf ik ze meteen voeding, en 2 dagen daarna weer (ietsjes meer dan normaal, omdat de potgrond armer is en die maar 6 weken meegaat) en nu merk ik dat er minder gele bladeren komen. en er een goede topvorming komt.

het is ook zo dat je de plant vanaf het begin tot het eind, eigenlijk 3 keer moet overpotten zodat de wortels weer gaan zoeken en verder groeien.

En het is ook zo hoe natter de grond, hoe luier de plant wordt.

 

greetz jorje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij planten in potten en kuipen is het meest logische na zware regenval dat je grond overbewatert is !! een veel groter probleem dan vaak wordt aangenomen. Zit je eenmaal met te natte grond dan heeft voeden totaal geen zin meer .

 

Als allereerste check zou ik kijken hoe nat de grond is in de potten/kuipen ,juist diep in de grond . Hebben je potten misschien in een laagje water gestaan tijdens die heftige regen? Dan is overbewatering erg waarschijnlijk .

Interessant punt . Vaak zijn de later gestarte planten vitaler/gezonder vanwege het geschiktere klimaat in hun eerste levensmaand ,dit zou ook een reden kunnen zijn . Verder gaat de grond in kwaliteit over het algemeen achteruit naarmate de kweek langer duurt . bv door verzuring of verzilting .

 

Blij dat ik nog even hier kijk voor ik een nieuw onderwerp heb gestart. Allereerst bedankt voor je antwoord Atmo, mijn grond staat inderdaad redelijk nat. Ik heb wel gaten aan de onderkant dus hoop dat de schade meevalt. In ieder geval wil ik wel dat met de potgrond proberen. Wat ik mij afvroeg is wat voor mix ik moet hebben. Heb net een handje bij een emmer water gegooid en dacht dat ik beter wat meer kon informeren, dan maar een beetje aanklooien. Moet ik echt waterig houden, of mag het een beetje dik worden?

 

Ik zal vanmiddag maar eens even de handen uit de mouwen steken om te kijken hoe het nu echt met de grond gesteld is. Vind het alleen een beetje eng om zomaar diep in de potten te 'steken'......maar heb al eerder gelezen dat het niet echt kwaad kan voor de wortels.....of wel?

 

Een beetje bange kobuz, die alle hulp erg waardeerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het meest eenvoudige om goed te controleren in jouw geval kobuz (als je het durft) is aan de stam de plant gewoon even heel voorzichtig uit de pot te trekken en goed naar je aarde te kijken. Volgens mij moet dat nog wel gaan. Ik heb het vorige week bij mijn kushes gedaan om even te kijken. Zal er morgen even een fotootje van maken, wortels zijn super!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik had mijn planten al een tijdje geen voeding gegeven. (Ik weet het, het is stom)

en toen onstonden die gele bladeren. toen ik dat dus opmerkte gaf ik ze meteen voeding, en 2 dagen daarna weer (ietsjes meer dan normaal, omdat de potgrond armer is en die maar 6 weken meegaat) en nu merk ik dat er minder gele bladeren komen. en er een goede topvorming komt.

het is ook zo dat je de plant vanaf het begin tot het eind, eigenlijk 3 keer moet overpotten zodat de wortels weer gaan zoeken en verder groeien.

En het is ook zo hoe natter de grond, hoe luier de plant wordt.

 

greetz jorje

 

Beter in één keer in de grootste pot plantten denk ik zelf , en dus helemaal nooit overpotten.

Bij zaailingen krijg je dan de penwortel zoals die hoort te zijn namelijk rechte naar beneden de diepte in . Als ze wel zijn overgepot maakt de penwortel al snel een bocht en staat een stuk minder stevig in de grond.

 

Over die potgrond met water : Neem veel meer potgrond halve emmer vol en de rest water bv . Dan moet je het water nog zien af te tappen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is ook zo dat je de plant vanaf het begin tot het eind, eigenlijk 3 keer moet overpotten zodat de wortels weer gaan zoeken en verder groeien.

 

Gewoon van eerste keer in grote pot zetten, overpotten van plant is ook neit zo goed voor de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...