Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mono

Wietboter voor spacecake

Recommended Posts

Ok hier ff een mooi formule/recept voor schone wiet boter.

 

Voor bv een goede space cake moet je iets van 5 gram wiet halen (meer mag ook :wOOt ).

Knipafval werkt ook erg goed maar dat is ff testen hoeveel je nodig heb.

 

Ok nu gaan we beginnen je haal als je cake maak ff de benodigde hoeveelheid boter.

Dit doe je in een pan met water en breng je net niet aan de kook. (dus net niet borrelen)

Het mooiste is ff koken en dan de vlam net terug draaien.

Nu doe je de wiet ff in een keukenmixer of je afval om het zo klein mogelijk te maken.

Nu vergroot je namenlijk het contact oppervlak van de wiet/blad met thc.

Vervolgens gooi je de gemale wiet/bladeren in de pan bij het water en boter mengsel.

Dit kan je ongeveer een minuut of 30 laten verwarmen.

De thc zal zich nu aan de vetzuren van de boter gaan binden.

Na de 30 minuten moet je de boel door een keunkezeef gooien.

De gemalen zooi zal achter blijven en het water/boter mengsel zal doorstromen.

Het is niet een slecht idee om de zeef na te spoelen met apart gekookt water.

Nu moet je de pan laten afkoelen en als die niet warm meer is ff in de koeklast zetten.

Nu zal de boter bovenop het water komen en kan je deze er af scheppen.

Deze boter zal THC rijk zijn en heerlijk zijn om een spacecake mee te bakken.

Of een lekkere kruidenbotertje mee te maken.

 

Grtz,

 

Mono (space ze!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je voor t recept. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

k heb het gistere zelf geprobeerd en dit is wat er van kwam:

 

ik heb eerste een pannteje water aan de kook gebracht.

Foto=3WRS3X38.jpg

 

toen het kookte heb ik er 10 gram gemalen wiet ingekwakt. (gewoon in een grinder gemalen)

dit heb ik 3 kwartier laten koken op hoog vuur.

Foto=VLKXOCLW.jpg

het water werd bruin van kleur en stond verschrikkelijk (naar bloemkool ofzo :smoke )

 

na 3 kwartier heb ik de boter erbij gedaan.

Foto=ACDFRLTM.jpg

Foto=H47ESRKA.jpg

en heb ik het nog 2uur laten koken op laag vuur.

 

daana alles gezeeft en de boter opgevangen in een bakje.

ik moet nu even mn schoolboeken gaan ophalen :wacko: en als ik terug kom plaats ik de foto's van de boter die nu een nacht in de ijskast staat.

 

-grz- Cannakid

 

 

was ik weer..

nou ik haalde net het bakje uit de ijskast, en dat zag er lang niet slecht uit.

totdat ik de plak doorsnee... :)

het is een miezerig dun plakje geworden met daaronder een halve liter vies bruin water..............

Foto=BLYKLAJU.jpg

Foto=BECIMXO4.jpg

hoord dit zo of heb ik iets fout gedaan??

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de fotos ziet het er perfect uit,

de thc die eerst in de wiet zat zit nu in de boter.

dat bruine water hoort zo.

er verdampt ook een deel van de boter tydens het koken,

dus het volume van de boter zal altyd dalen,dit hoort.

 

van 5 gram van deze boter in een plakje cake (per persoon)of door een soepje heen gemengd is genoeg voor een thctrip van 12 tot 18 uur werking...

 

zover ik kan beoordelen heb je niets verkeerds gedaan.

 

greets

lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er goed uit.

Maar als het water kookt is eigenlijk de temperatuur te hoog en verlies je te veel boter ja.

De kunst is om het water onder het kookpunt te houden.

En ja je boter word niet meer keihard zoals voorheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oohh, oke

nou dan ga ik het zo maar uit het bakje halen :)

bedankt :wacko:

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk wel dat het de bedoeling is dat je eerst je boter smelt in het water en dan er pas je wiet inkapt, niet dat je je wiet eerst 45 min laat koken in water, dat heeft volgens mij geen nut...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk wel dat het de bedoeling is dat je eerst je boter smelt in het water en dan er pas je wiet inkapt, niet dat je je wiet eerst 45 min laat koken in water, dat heeft volgens mij geen nut...

 

omdat de boter met de thc scheikundige bindingen maakt moet de boter wel in het water zitten als je de wiet aan het koken bent. Anders ben je alleen een beetje wiet aan het koken en kan het geen bindingen vormen die je zo graag wilt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd beter eerst de boter in het water te laten smelten zodat dit een emulsie vormt. Als dit mengsel kookt verschijnen er witte vlokken (schuim) bovenop het water, hetgeen je eraf schept omdat het anders als ongewenste stof in je wietboter terechtkomt.

Ik kook meestal wietboter van m`n knipafval en dat werkt perfect.

Grote pan met water, 1 a 2 kg boter toevoegen, schuim afscheppen en gehakt knipafval toevoegen (niet te fijn hakken, je wilt het blad er later nog wel uitfilteren), zo`n 7 a 8 uur laten pruttelen en daarna via vergiet, zeef en uiteindelijk kaasdoek de emulsie scheiden van het blad en af laten koelen. Resultaat is een giga hoeveelheid boter met een hoog THC gehallte (mits je genoeg afval had).

p.s. Ik smelt meestal m`n oude boter uit de vriezer mee met de versverkregen boter en laat de zuivere boter weer stollen in m`n oude vertrouwde wietbotervloot (scrabble punten ?).

Share this post


Link to post
Share on other sites
omdat de boter met de thc scheikundige bindingen maakt moet de boter wel in het water zitten als je de wiet aan het koken bent. Anders ben je alleen een beetje wiet aan het koken en kan het geen bindingen vormen die je zo graag wilt.

 

Dat weet ik en dat bedoel ik ook.

Ik lees hier echter dat die persoon zijn wiet 1st 45 minuten in gewoon water heeft laten koken vooraleer ie zijn boter heeft toegevoegd.

Net zoals jullie zeggen, bindt thc echter alleen met vet (boter dus) zodat het dus nutteloos is dat hij zijn wiet 1st 45 min in gewoon water laat koken.

1st ff duidelijk lezen wat er staat he gasten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikeys way:

 

au bain marie.

 

Een pan water op laag vuur opzetten, daar een andere pan of schaal in met de 500gr boter, deze laten smelten, bladafval / toppen / hash toevoegen naar eigen hoeveelheid, na 1 uur ongeveer door een thee zeefje halen zodat alle losse wiet / andere zooi uit de boter gefilterd wordt en lekker af laten koelen (mits je het niet meteen wilt gebruiken!)

 

Als ik een cake ervan maak gooi ik gewoon de vloeibare 'wiet boter' bij m'n beslag en hopsakee...

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dudes ik zie dat jullie geen kookles hebben gehad van mams.

er is een methode om je prutje automatisch niet aan de kook te houden maar tegen het kookpunt aan :

 

au bain marie

 

het werkt zo :

 

Je vult een grote pan met een laagjewater.

verhit dit water zoals u gewend bent. Als het water kookt doe je het vuur niet al te hoog.

laat hierin een kleiner pannetje drijven met daarin je wiet en boter of iets dergelijks.

 

300px-Bain-marie.JPG

 

Het grote voordeel van deze bereiding is dat het gerecht op deze manier gelijkmatig wordt verhit. Door de indirecte warmte bereikt het gerecht bovendien niet het kookpunt. Dit is belangrijk bij gerechten die bijvoorbeeld door het gebruik van eidooiers snel kunnen schiften. Ook ingrediënten die snel verbranden en daardoor bitter gaan smaken zoals chocolade kunnen het beste au bain-marie worden verwarmd.

Er zijn speciale au bain-marie pannen te koop. Plaats bij het ontbreken hiervan een steelpan in een iets ruimere pan. Let er wel op dat de bodem van de steelpan het hete water niet raakt.

 

 

 

jij was me te snel af mike (A)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisteren ook spacecake gemaakt. 5 gram skunk wiet.

 

Voelde eigenlijk niet echt veel, dan nog maar een joint of 3 gerookt, we waren dan echt stoned, gewoon echt helemaal LEEG. ;) andere persoon heeft niet echt iets van gevoeld, en nog andere is 's ochtends stoned opgestaan en hij zei dat hij ZWEEFDE in z'n bed :specool .

 

Was toch wel raar, want het was zeker 0,6 gr wiet pp, en het was van allemaal hun eerste keer. Misschien temperatuur niet hoog genoeg door die au-bain-marie?

enkele foto's :

 

tn_gallery_6929_677_5763.jpg

benodigdheden.

 

med_gallery_6929_677_161674.jpg

 

wiet mooi verhakselen

 

med_gallery_6929_677_15579.jpg

 

 

AU bain-marie (misschien lag hier het probleem?)

 

med_gallery_6929_677_240014.jpg

 

wiet+boter........... = WIETBOTER!!!

 

 

oja, wanneer ik boter uit frigo haalde was hij helemaal hard en lag er geen rare vloeistof onder de wietboter.

 

 

al bij al toch es iets anders dat ik nog moet verbeteren hoor.(dosering, preparatie,...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 gram is best aan de mindere kant, hier gooien we meestal 5 hash en 5 wiet in een cake ;)

 

Btw je had je zooi wel ff mogen zeven!! :specool

 

suc6 met verbeteren banaantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeven, bedoel je wanneer de boter de wiet heeft "geabsorbeerd" dan de wiet eruitzeven?

 

Heb ik gedaan hoor, als je dat bedoelt :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
oja, wanneer ik boter uit frigo haalde was hij helemaal hard en lag er geen rare vloeistof onder de wietboter.

 

mischein omdat dat rare vloeistofje (water) in het pannetje er onder zat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au bain marie is alleen interessant met kleine hoeveelheden.

Als je een paar kilo knipafval wilt verwerken verlies je minder boter als je de hele zooi uitkookt.

THC houdt niet van water, wel van boter en die boter raak je niet kwijt door het koken.

De reden dat de op die manier gemaakte boter zo hard is ligt in de voorbereiding. Je spatelt het schuim van de boter (dat is de rommel die je niet wilt, oa weekmakers). :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

het valt me op dat niemand hier praat over de boter eerst clarifiëren. als je de boter smelt krijg je vlokken(eiwit) op de boter, die haal je eruit dmv van een pollepel. daarna gooi je het bijvoorbeel din een litermaat en zul je onderin ook witte zooi zien dat zijn de overige producten die de boter onzuiver maken zoals nitraat en koolhydraten, je zorgt er ook voor dat die niet in je boter terecht komen, zo zul je zuiverdere boter krijgen. hoe zuiverder hoe beter;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je eigen boter, door slagroom te overkloppen, en dan het vocht afgieten, je hebt dan 100% dierlijke boter, want slagroom mag volgens de warenwet geen additieven bevatten, en zal altijd 100% dierlijk produkt zijn. Roomboter in de winkel moet minimaal 98% dierlijk vet zijn, dus ze gooien er 2% rommel door. (gaat hard, 50 ton roomboter, en daar 2% van. tel uit je winst.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een beetje een bump, maar ik zit met een brandende vraag...

 

Ik heb 1 groot boterham zakje volgestopt met glinsterend droog bladafval (dus geen fanleafs of blaadjes die verder van de top zitten als 2 cm). dus nu vroeg ik me af hoe groot de cake is die ik hiervan kan maken.

 

Ik heb helaas geen foto en ook geen weegschaal.... (liggen allebei bij iemand anders, waar ik de komende paar weken niet langs kan gaan doordat de afstand te groot is).

 

Als je het in een wietzak voor 100 gram zou stoppen, zit deze ongeveer voor de helft vol...

 

Dus misschien iemand een schatting?? Graag wel serieus, anders space ik em zo dood :bier

 

Alvast bedankt,

Grtz Henkjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo henk, ik zou gewoon de helft erin doen. dan wordt hij in ieder geval niet te sterk. je kan toch altijd nog een plakje extra nemen. :bier

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...