Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bambino

''bubbleponics''

Recommended Posts

Heeft er iemand ook een idee waaróm dit niet werkte? Hier een paar dingen die ik dacht:

  • Nog steeds te veel licht aan de wortels -> bak ondoorzichtig maken
  • Plastiek gaf giffen af -> Misschien metalen (inox) bakken gebruiken
  • Wortels kregen te weinig zuurstof -> sterkere pompjes/meer pompjes
  • voedingstekort -> zoeken en aanvullen

Waarschijnlijk is dit een hoop onzin bij elkaar. Ik heb amper ervaring met de plantjes, maar ik ben toch

benieuwd waar het hier misgelopen is. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zou het ook wel graag willen weten.

Maar daar komen we toch niet achter denk ik.

Pas als iemand het nog eens probeerd en net zo lang doorgaat tot het wel lukt.

Zullen we weten wat het was.

 

Zonde man :no

Maar veel geluk met de volgende kweek.

En gaaf om te zien dat het het geprobeerd hebt.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

shit bambino gecondoleerd!Ja,achter de oorzaak komen we nooit misschien als ik het een keertje ga proberen maar dan zien jullie me wel in me eigen topic.

 

R.I.P

 

Greetz,

 

Pindakaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer maar helaas :lol:

het heeft i.i.g. met de ph- te maken die ik er puur bij gooide..

het was ook erg veel werk om steeds die 2 bakken te verwisselen, aangezien ik ''het'' een beetje verstopt heb doormiddel van de dozen strategisch ervoor te zetten e.d.

steeds door die smalle opening kruipen.. :no

ik ga binnekort die homebox/tent halen bij alien.

1,2 m² en ga verder in de schuur..

eerst met een 600watt en daarna met een 1000 watt,

jullie zijn mij wel weer verschijnen in de bouwdoos en bij de kweek verslagen als het zover is..

bedankt u guys :whistling

 

ciao :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

de oorzaak dat de wortels teveel licht kregen valt i.i.g. af ; mijn planten stonden op aarde in zwarte potten en hadden hetzelfde probleem.

 

te weinig zuurstof bij de wortels ook niet ; ik laat ze altijd goed droog worden en voed met kleine beetjes (liefst 2x per dag 150 ml)

 

en de pure ph- tsja, dat is voor mij niet echt mogelijk he met aarde, ik hou me altijd netjes aan ph 6,0 en toch had ik precies hetzelfde probleem.

 

 

denk toch echt dat het die bak is, :P dat er weekmakers inzitten of in je luchtslangetjes ofso.

 

in ieder geval veel suc6 met de homebox :no ---> ik heb hem ook staan en ik ga over 5 dagen oogsten.

 

ook staan er alweer 6 nieuwe zaailingen dicht onder mijn 400 watter.

 

besteld op snow-white.nl 5 besteld--> 6 gekregen! alle6 binnen 2 dagen ontkiemd en binnen 2 dagen al een paar cm lang.

 

als ik een camera heb maak ik een verslagje.

 

groet bambino, en zal je homebox verslagje zeker volgen en proberen te helpen waar nodig is. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Jammer Bambino, het is natuurlijk wel een heel gevoelige methode, weinig ruimte voor fouten in voeding en ph want je hebt geen enkele buffer.

De wortels hebben niet te veel licht gehad, dan waren ze namelijk groen verkleurd.

Als er te weinig lucht door het water werd gepompt zou je waarschijnlijk bruine wortels hebben gehad en een soort van overbewateringsverschijnselen.

 

Ik zou zo niet kunnen zeggen wat het wel geweest is. Maar een duidelijk en leuk verslag was het wel.

 

Bedankt :no

Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat het wel te laat is, maar opkrullende bladeren is een tekort aan magnesium.

En de wortels zagen er slijmerig uit. Of je water temperatuur was boven de 25 graden of je pomp was niet genoeg.Dat is een tekort aan zuurstof in het water. 1 bubbel steen per plant is meestal het beste dan groeien de wortels beter.

 

Je had het ook lichtdicht moeten maken. Ik heb een paar fotos met mijn webcam genomen, niet echt goeie kwaliteit. gallery_9401_1439_29295.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
eerst met een 600watt en daarna met een 1000 watt,

 

400 Watt -> 55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2

600 Watt -> 98000 Lumen, effectief oppervlakte 1,2 m2

1000 Watt -> 115000 Lumen, effectief oppervlakte 1,7 m2

 

1000watt is dus heel inefficient, maarja, je bent al met een ander projectje bezig zag ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht van 600+400 watt = 152.000 Lm tegen 115.000 Lm van de 1000watt, maar vraag me af hoe die dan zoveel dieper straalt? Dat die een stuk meer warmte afgeeft in verhouding tot licht lijk me ook nadelig, of is dit ook niet zo ? :)

 

sorry, voor de offtopic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 600watter heeft in verhouding idd veel meer lumen.Maar wel eens een 1000watter zien branden? :) Voor grote planten is dit ideaal,voor een scrogveld overbodig.Dan zou je bv weer aan 400watt genoeg kunnen hebben.

 

Voor de echte supermegadikketurbo2litercola flessen zijn 1000watters een stuk beter als 600watters.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet dat het wel te laat is, maar opkrullende bladeren is een tekort aan magnesium.

En de wortels zagen er slijmerig uit. Of je water temperatuur was boven de 25 graden of je pomp was niet genoeg.Dat is een tekort aan zuurstof in het water. 1 bubbel steen per plant is meestal het beste dan groeien de wortels beter.

 

Je had het ook lichtdicht moeten maken. Ik heb een paar fotos met mijn webcam genomen, niet echt goeie kwaliteit. gallery_9401_1439_29295.jpg

 

1: de opkrullende bladeren kwamen door de warmte, dit was al uitvoerig besproken op de chat.

2: de wortels waren niet slijmerig..

Foto=OE8FNAGI.jpg

Foto=EORT4NAH.jpg

 

3: 400 liter lucht per uur op een bak van 20 liter lijkt mij MEER DAN voldoende lucht....

4: de bak was een aantal dagen lichtdoorlatend, maar meerendeel lichtdicht doormiddel van folie.

 

 

CIAO !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch een leuke en intressante manier van kweken :)

Vooral doorgaan met DWC heren!!

erg leerzaam

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
1: de opkrullende bladeren kwamen door de warmte, dit was al uitvoerig besproken op de chat.

2: de wortels waren niet slijmerig..

Foto=OE8FNAGI.jpg

Foto=EORT4NAH.jpg

 

3: 400 liter lucht per uur op een bak van 20 liter lijkt mij MEER DAN voldoende lucht....

4: de bak was een aantal dagen lichtdoorlatend, maar meerendeel lichtdicht doormiddel van folie.

CIAO !

 

Ik heb het weer helemaal doorgelezen en kan dus niet echt konstateren dat dit door warmte komt.

Warmte in het water??? of gewoon warmte boven de plant. Ik krijg bij 35 graden in de zomer geen opkrullende blaadje als ik epsom zout toevoeg.En op zo`n manier kweken heb je al minder last van warmte want de plant kan direct water opnemen. DWC en warmte van de Lamp veroorzaakt hoge LV omdat ze veel zweten.

 

In DWC of SWC als jij het hebt gedaan is magnesium tekort heel voorkomend, symptoom is blaadjes krullen naar binnen en dat is heel snel opgelost met epsom zout. Die witte vlekken zijn waarschijnlijk ph- druppeltjes of voeding die op de blaadjes kwamen en door het licht verbrand, anders was het voedingsproblemen. Dat is aan de pica`s niet goed to zien daarzijn ze te onduidelijk voor.Het ziet ernaar uit dat je teveel voeding hebt gegeven maar daar staat niets in je verslag vermeldt.

 

Wortels zagen er niet uit,Ik dacht eerst dat het groen was.Algen en licht maar het was een beetje bruin wat dus betekent dat je niet genoeg zuurstof in het water hebt en/of het water is te warm.

400 l/h is niet echt MEER DAN voldoende en als je water boven de 25 graden zit is dit absoluut niet MEER DAN genoeg.Ik had zelf minstens 600l/u gebruikt. Bedenk wel dat als je pompjes warme lucht uit je hok in het water zet dat je water temperatuur lekker omhoog gaat. En niet te vergeten dat je lucht op het water oppervlak oplost en niet in het water.Daarom is een grotere pomp beter omdat de lucht door the hydrokorels omhoog loopt en dus minder kans maakt op slechte bacterien en schimmels op je wortelgroei.

 

Als je Ph- direct op je wortels spuit en dan direct in het water zet maakt dat niet veel uit want dat verspreid dan in het water(Als Ik 10 druppels nodig heb om mijn water af te zuren en die direct op de wortels laat druppelen en dan in het water.)

 

Probleem no1 is warmte in het water-------> dus minder zuurstof------------> slechtere wortel groei

 

Ik vind het jammer dat het je niet gelukt is, het probleem lag echt aan de wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het probleem lag aan het toevoegen van ph- in de bak.

elke dag schooit de ph omhoog.

daarom deed ik enkele druppels ph- in de bak.

de pure ph- vloeide als het ware langs de wortels.

ik denk dat daar het probleem lag.

de planten werden gifgroen, echt licht groen

in die tijd gaf ik hesi bloei voeding, en had nog geen ec meter maar halveerde de dosis die vermeld stond op de verpakking.

ik had ook een nieuwe kast met een nieuwe opzet en de temperatuur schommelde heel erg, met pieken tot 35C

(sannie:) over een tijd zal ik er 1 op bubbleponics laten meedoen, gewoon om te kijken :)

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...