Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wrangler

Durban Poison Op De Antillen

Recommended Posts

Die zit nog met leguan aan het spit op het strand ,splif in de ene en rummetje in de andere hand.

 

Vermoedelijk, en bij ons vriest het .

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi guys :o

 

Even :rofl

Kerst is inderdaad een rare gewaarwording hier. ;)

Boompje optuigen en je huis versieren met kerstverlichting bij 30°C geeft nu eenmaal geen kerstgevoel. :o

Het kerstdiner hebben we kerstavond verorberd op ons terras, onder de fantastische Carribbean moonlight.... :P

Romantisch? Ja

Kerstgevoel? Nee

But who cares. Kerst is een familiefeest en onze familie zit nu eenmaal 10.000 km verderop te verkleumen van de kou. :wOOt

Voor de rest is het tering druk hier. Ik werk in de hotellerie en de week voor Kerstmis begint het hoogseizoen hier. Al die gekke, spierwitte kaaskoppen (ofwel magamba's) die hier kerst en nieuwjaar komen vieren, grappig om te zien! :wOOt

As we speak wordt ik knettergek van het vuurwerk en knallers om mij heen. Complete maandsalarissen gaan hier momenteel in rook op. Alles om de kwade geesten voor het begin van het nieuwe jaar te verjagen.... :o

Waarschijnlijk huizen die 'bad spirits' niet in het lichaam van een leguaan, want zo te zien kan het hun gene ene ruk schelen, met een ontembare honger en een onverwoestbaar doorzettingsvermogen wordt mijn stelling nog elke dag belegerd. ;)

 

Maar enfin, Mama sita doet het naar omstandigheden nog steeds goed. ;) De buds beginnen zich langzaam maar zeker steeds meer te ontwikkelen. Het is al zo vaak gezegd hier, maar naar alle waarschijnlijkheid gaat het allemaal iets trager (natuurlijker?) hier omdat ik niet die anabole steroïden ter beschikking heb zoals bij jullie in klein Siberië. ;) :D

Enfin, morgen ben ik vrij en zal ik mijn topic effe 'pimpen' met een paar pica's.

Voor nu een lekkere Jamaicaan en dan samen met die andere mama sita lekker relaxed op ons terras (en ja, we hebben uitzicht op de Caraïbische zee....)

 

Té mañan ku Dios kè (tot morgen als God het wil)

 

Wrangler :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot morgen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe geen ballen in je boom gehangen buiten? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi there all you beautifull peoples :P

Oliebollen, champagne en vuurpijlen al klaarliggen? :D

 

Tijd om het zaakje weer een beetje te updaten. ;)

 

@Whazzup: kerstballen in een wietplant trekken niet alleen leguanen aan hier :wOOt

 

Er is gelukkig niet veel meer te vertellen dan dat de de buds zich aardig ontwikkelen. ;)

Ondanks dat we in de regenperiode zitten hebben we elke dag nog flink wat zon.

De regenbuien die er vallen zijn gelukkig maar van korte duur en worden meteen opgevolgd door zon en wind, waardoor de kans op budrot tot nu toe erg klein lijkt. :rofl

 

Ik heb de stek die ik eerder dit jaar van deze plant genomen heb nu volop in de voeding en in de zon staan. Ze is niet helemaal in haar goede doen getuige het feit dat er blaadjes te zien zijn varierend van 3 vingers tot zelfs maar 1 vinger. Zelf denk ik dat dit komt omdat ik haar een aantal maanden rustig heb moeten houden om te voorkomen dat ze in de verkeerde periode tot bloei zou komen. ;)

Enfin, oordeel zelf maar aan de hand van onderstaande pica's.

 

med_gallery_7114_459_664182.jpg

 

med_gallery_7114_459_90658.jpg

 

med_gallery_7114_459_726920.jpg

 

med_gallery_7114_459_319864.jpg

 

med_gallery_7114_459_513975.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_204092.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_98480.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_328050.jpg

 

Hier de pic's van de stek. De licht gekleurde blaadjes zijn nog een souvenier van een eerder behandelde wantsenplaag.

 

med_gallery_7114_459_766452.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_102166.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_635934.jpg

 

 

Verder wil ik vanaf mijn duschi eiland voor morgen iedereen een geweldige jaarwisseling toewensen! :o

Tot volgend jaar! :o :o :wOOt

 

Wrangler :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij ook een goed en gezond nieuwjaar :P

En die plant die gaat lekker toch :o Beginnende kristallen op de blaadjes :rofl

 

En dat stekje kan je altijd nog voor het raam afbloeien als het weer te streng(nat..) wordt!

Minder opbrengst maar bij kobuz ging het goed, en het is een experimentje lijkt me?

 

Succes!!

gr.speed :wOOt

 

Oogsten als 80% van de witte haartjes bruin zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Wrangler,

Die toppen trekken nog mooie dicht ,op het juiste moment over gepot.

 

Jij ook een geweldig en denderend nieuwjaar op de eilanden ,ook voor je vrouw en kinderen .

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begint nu lekker te gaan, maar je moet nog wel een paar weken wachten voor je kunt oogsten denk ik. Speedway heeft gelijk over de stek, achter het raam bloeit ook gewoon door als het weer het buiten niet toelaat. Heb nu nog twee planten voor een raam staan in de keuken en die zijn een week of twee geleden begonnen met bloeien tot mijn verbazing :wOOt Verwacht er alleen niet veel van aangezien ze alles hebben wat je een plant niet wilt laten hebben (die planten van mij dan he).

 

Oja, en natuurlijk een superfeestje gewenst vanavond he :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi guys,

Iedereen weer boven water? :P

 

@ Speedway: Same to you man. Het is inderdaad een experimentje. Als ik zie dat het niks wordt zal ik alsnog mijn laatste zaadjes in de grond stoppen. Achter het raam plaatsen is hier tot nu toe nog niet nodig (gelukkig). ;)

 

@ Buble: Ja, dankzij de goede adviezen lijkt het erop dat het toch nog wat gaat worden. Best wishes to you and your family too. B)

 

@ Kobuz: Feestje was wel in orde hier. Mooi en veel, heeel veel vuurwerk. Het vuurwerk heeft hier wel weer haar tol geeist: 1 dode en tig min of meer ernstig gewonde jongeren. :P

Ja, oogsten is inderdaad een kwestie van geduld, maar ik denk dat die laatste (geduldige) loodjes voor iedereen zwaar wegen voordat je eindelijk kunt oogsten. :verrygood

Wat binnen is kan immers niet meer mislukken. Ik moet er niet aan denken dat mijn plant in het zicht van de eindstreep alsnog door iets of iemand naar de eeuwige grasvelden wordt gejaagd...

Trouwens, wat heeft die stek van jou dan allemaal allemaal onder haar leden? :huh:

 

Greetzz,

Wrangler :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij spint, meeldauw, TMV en heb nog wat anders zien lopen wat me niet helemaal koosjer leek. Verder een hoop rotte bladeren en stress -> staat boven de altijd loeiende verwarming in de keuken, waar ook bijna altijd het licht aan is. Ze staan er ook alleen maar omdat ze niet doodgaan :P Ik raak ze in ieder geval niet meer wanneer er een verdieping hoger ook wat lekkers staat. Zal binnenkort eens een fotootje van die plantjes posten.

 

grtz

 

ps. balen is dat altijd van dat vuurwerk... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wrangler,

 

De beste wensen :verrygood

 

Op de laatste fotos zien je toppen er beter uit, heb je al weer nieuwe fotos gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rom: Ik heb afgelopen week weinig tijd gehad :smoke Beetje druk hier nu in het hoogseizoen. Aanstaande weekend post ik weer wat pica's.

Ahjo,

 

Wrangler ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bon dias gagna-farmers :whistling

 

Hier de update van 13 januari.

De regenbuien beginnen nu toch wel intensiever te worden hier, waardoor ik genoodzaakt ben om de toppen op te binden. ;)

Door het eigen gewicht van de toppen en de belasting van de regen worden de zijtakken dermate zwaar, dat er vorige week alweer 1 zijtak afgebroken is. :(

Uiteraard heb ik deze tak niet weggegooid, maar uit pure nieuwsgierigheid geknipt en geforceerd gedroogd. :smoke Ik heb tenslotte niks te verliezen, toch? B)

Gisteravond ons eerste jointje gerookt van deze, zeg maar, onrijpe Durban Poison......

 

Jullie moeten mij geloven als ik zeg dat deze wiet nu al ongelooflijk lekker is ;) :P

Ik weet dat dat tegenstrijdig is met jullie ervaringen met het roken van onrijpe wiet, en ik heb er dan ook helemaal geen verklaring voor. :cry Wie het weet mag het zeggen....

Helemaal niet scherp in de keel, ondanks het feit dat ie nog zo jong is, een heerlijke high (nog nooit eerder als zodanig ervaren) en een lekkere, bijna zoete smaak in de mond en op de lippen. We hebben er in ieder geval zichtbaar van genoten ;) , want zeker sinds we hier op de Antillen zitten hebben we al heeeel lang niet meer zo'n wietje gerookt. :rofl

Ik ben écht benieuwd wat dat gaat worden als deze DP goed rijp en gedroogd is...... ;)

 

De plant zit echter (alweer) aardig onder de wantsen :( , maar ik durf in dit stadium van bloei niet meer te spuiten. De bladeren zien er dus niet zo florisant uit, maar dat neem ik maar op de koop toe. Het zal niet lang meer duren voor ik kan oogsten, dus ik houd de boel scherp in de gaten. :whistling

 

De stek doet het in ieder geval prima :tu , dus als mijn plant is uitgebloeid kan ik meteen verder met haar dochter, met dit verschil dat ik nu wat beter voorbereid en wat meer ervaren ben, dus zou het resultaat ook beter moeten zijn (hoop ik). :rofl

 

Bon, tot zover deze update. Geniet maar van de pic's, ze zijn vlak na een regenbui genomen en dat geeft er toch een speciaal sfeertje aan vind ik, of niet? B)

 

med_gallery_7114_459_433387.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_379844.jpg

 

med_gallery_7114_459_849095.jpg

 

med_gallery_7114_459_435768.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_345364.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_205471.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_294957.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_82764.jpg

 

med_gallery_7114_459_396325.jpg

 

De stek heeft zich goed herstelt en ziet er tot nu toe gezond uit.

 

med_gallery_7114_459_120083.jpg

 

Bij leven en welzijn tot de volgende update!

Smoke ze,

Wrangler :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je stekje gaat inderdaad lekker, en die plant van je ook, hij heeft er zin in ;)

Dat je wiet goed smaakte? Geen verklaring alleen: Mooi toch ;)

 

En die zaadjes, ik weet niet hoelang de zomer nog duurt bij jullie, wanneer wordt het herfst?

Moet je kijken of het nog de moeite waard zou zijn.

 

Al over binnenkweken nagedacht :smoke ?

gr.speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Speed,

Alles netchi???

Zaadjes, :rofl herfst, :rofl binnenkweken, hier op de Antillen???????? :smoke ;)

Ik weet niet of je een paar topicjes door elkaar gooit, maar uhhhhh..... ik weet niet waar je het over hebt man :P

Er zijn hier eigenlijk geen seizoenen zoals jullie die in Europa kennen. Het doorlopend zonnige jaargetijde wordt alleen gekenmerkt door het orkaanseizoen en het regenseizoen, verders altijd zon :cry van 06.00 in de ochtend tot 18.00 uur in de avond. ;)

Misschien net een blowtje teveel gehad...???? :tu

 

Geeft niet, als je haar maar goed zit :whistling :whistling ;)

 

Smoke ze,

Wrangler :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me haar zit inderdaad niet goed :smoke

Maar geen blowtje teveel :rofl

 

Wist niet dat jullie geen seizoenen hadden, dus jij kan gewoon continu door blijven buitenkweken?!

Is het dan geen idee om een stevig 'kasje' te maken. Dat ding van jou.. die KOOI ;)

Als je die een beetje regenbestendig gemaakt wordt kan je in het regenseizoen kweken(zonder rot en schimmel).

Als je hem dan ook nog eens in beton vergiet(zo heet dat?) dan kan je ook in het orkaanseizoen doorkweken! (najah is vast wel een andere optie dan in beton zetten!)

 

Ik denk dat je in ieder geval wel een beetje rekening met het klimaat zult moeten houden, dus een mini kas ofzo zou niet gek zijn denk ik, tegen de sterke wind en de harde regen?

 

gr.speed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bon bon

he wrangler als je die wiet op de antillen gewend bent dan smaakt je eigen weed al snel heel lekker maar ziet er goed uit ga zo door :smoke ;)

 

cannawates

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor! Mijn te vroege jointje was ook heerlijk zoet, geniet er maar van!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi there, :whistling

 

Weinig nieuws te melden hier. Mama sita haar buds rijpen langzaam, maar zeker.

De eindspurt lijkt wel een eeuwigheid te duren, kwestie van geduld, dus ik zal nog even moeten wachten :no

Meer valt er jammer genoeg niet te vertellen. Leuker kunnen we het niet maken , wel........

 

Mzzl,

Wrangler ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mama gaat goed :no Durban Poison, ik vond het een erg smakelijk wietje vorig jaar..

 

Die stek van je groeit ook lekker!! Wat ik niet geheel snap is dat mama voluit staat te bloeien maar dat die stek niet meteen begint te bloeien maar eerst nog lekker een stukkie groeit.. Naar mijn mening zou deze ook bijna meteen gaan bloeien, maar dan zou elke plant dat doen met dat klimaat daar.. Hoe "weet" een plant op de antillen dan wanneer deze moet gaan bloeien??

Maar als een plant voor dat deze in bloei gaat altijd een x aantal weken groeit, zou je dus van moeder op moeder eindeloos van één enkel zaadje door kunnen kweken.. Of mis ik nu een essentieel onderdeel van de ontwikkeling van een plant op de antillen :whistling

 

In iedergeval leuk om plantjes in de zon te zien wanneer het hier ronduit K#T weer is ;)

 

Groeten PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awo Awo Wrangler, conta ku bo na Korsow? Die mami is hopi nechi :no . Ga zo door. Pasa un bon dia. Ajo, Binky-Toy

 

 

P.S. ennuh, jaargetijden op de antillen? Ze hebben 1 jaargetijd; ZOMER ;) . En binnenkweken hoef je daar al helemaal niet te doen. Staat hoge straf op, ÉN je hebt denk ik een afzuiger van 5000m³ nodig om een klimaat van 25°C in je hokkie te krijgen, aangezien het zooo warm is daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi guy's :hug:

@ Plantkas: Ben inderdaad benieuwd naar de smaak en de high van deze Durban Poison. Kan bijna niet wachten om het "smoke-verslag" te plaatsen hier. :whistling

De stek gaat inderdaad goed. :no Ik zag vandaag de eerste haartjes komen. Binnenkort wat verse pica's. :j

 

@ Binky-Toy: Mi ta bo na Korsow! :) Binnenkort hebben we oogstfeest hier..... ;)

 

Greetzz,

Wrangler ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi guy's, need your help this time...... :)

 

De plant is bijna aan het eind van haar bloeistadium en heeft op dit moment behoorlijk te kampen met ongedierte in de vorm van wantsen en bladluis. :P :P :)

De buds voelen écht zwaar aan, maar er zijn m.i. nog steeds onvoldoende bruine haartjes. :(

 

Nu weet ik niet wat ik moet doen. :smoke

Er zijn denk ik drie opties:

1. Bestrijden en uit laten bloeien, maar mag dit nog in dit stadium van bloei?

2. Rijp of niet rijp: oogsten die hap!

3. Oogst elke dag die toppen die rijp zijn, om zodoende de aantasting zoveel mogelijk te voorkomen.

 

Weet trouwens iemand of het kwaad kan als zou je de witte spinsels welke zich tussen de buds bevinden oproken?? :huh:

Hieronder volgen allereerst de pic's van de aantasting door het ongedierte, daarna nog enkele pic's van de buds op zich. Als je goed kijkt zie je ze op de eerste foto zelfs lopen, die krengen :)

 

Ik hoop dat jullie mij goed advies kunnen geven in dit geval. :(

Alvast bedankt in ieder geval!

 

Wrangler :specool

 

med_gallery_7114_535_378902.jpg

 

 

med_gallery_7114_535_489241.jpg

 

 

med_gallery_7114_535_175766.jpg

 

 

med_gallery_7114_535_295996.jpg

 

 

med_gallery_7114_535_519034.jpg

 

 

 

Nog enkele pic's van de buds:

 

med_gallery_7114_459_398559.jpg

 

med_gallery_7114_459_163884.jpg

 

med_gallery_7114_459_71816.jpg

 

med_gallery_7114_459_519814.jpg

 

med_gallery_7114_459_576042.jpg

 

med_gallery_7114_459_147086.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou t omhakken, die hap, ze hebben al eitjes gelegt, of wat is t ? Nog een spintplaag heb je geen zin in.

 

Dus oogsten!!! beetje bij beetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...