Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wrangler

Durban Poison Op De Antillen

Recommended Posts

Hi peoples, ;)

 

Iedereen ok hier???? :blink:

Ok, even :specool Wat een goed idee die muizenvallen ;), maaaarrrrr.....

Leguanen zijn nogal slim, :rofl en ze houden niet zo van kaas, weet je.

Ze houden wel van ruige seks, misschien moet het zoiets worden dan??? :P :tu :rofl

 

gallery_7114_968_25930.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bon dias fellow farmers, :specool

 

Hier mijn nieuwe update vanuit de zonnige Antillen. :wOOt

 

De plant heeft nu een hoogte van 150 cm bereikt en blijft maar groeien....

Voorlopig geen last van ongedierte meer gehad. :smoke De plant ziet er nog steeds lekker strak en gezond uit.

 

Ik geef nog steeds 3x per week bijvoeding en de waterconsumptie ligt nog steeds rond de 0,5 liter /dag.

De gemiddelde dagtemperatuur blijft 30 °C en de RV ligt rond de 80%.

Wel heeft de regenperiode langzaam z'n intrede gedaan, dus ik houd de meteo scherp in de gaten. :specool , want als het hier regent, nou dan regent het ook goed! Sunrise: 06.34 en Sunset: 18.07

 

Goed, tot zover.

Hieronder nog een paar pic's. Mijn dame staat lekker mooi te wezen tussen de palmen. De ontwikkeling van de bloei is goed zichtbaar als je deze foto's vergelijkt met foto's uit voorgaande berichten.

 

Keep busy! :verrygood

 

med_gallery_7114_459_152726.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_692685.jpg

 

med_gallery_7114_459_259047.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_840651.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_240497.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je der niet eens een veel grotere pot onder zetten? :smoke

 

verder ziet te plant er trouwens perfect uit,

en die beesten bij jou in de tuin zijn vet :verrygood

 

baas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een grotere pot is wel aan te raden, dan heeft ze later in de bloei minder gele bladeren en waarschijnl;ijk dikkere toppen, maar in dit stadium moet je haar niet overpotten!! Er is kans als je dat als je het nu doet dat ze door de stress en grotere pot weer tijdelijk in de groei schiet, dan krijg je een misvormde plant met veel eenvingerige bladeren.. Misschien beter nog een weekje wachten..?

 

Groet plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé thankzz voor de tip guys, ik ga op zoek naar een groter appartement voor mijn "mama sita" ;)

 

@ Baas: ja, lekker vet, maar een grote bedreiging voor mien plantje. Gisteren is er weer een zijtak gesneuveld. Ik had de plant hoog en droog gezet met het idee dat ze voor die verdomde salamanders onbereikbaar was, maar voor die beesten is schijnbaar geen barricade te hoog als ze een lekker wietblaadje willen scoren... :(

 

@ Plantkas: Ik zal je advies zeker volgen, thanks man! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bon dias medeforummers, ;)

 

Hier volgt de update van december. Terwijl jullie waarschijnlijk al elke avond voor de open haard van jullie oogst genieten :huh: worstel ik met de elementen van de natuur om mijn plantje gezond naar de eindstreep te brengen. Dat blijkt meer en meer nogal een behoorlijk karwei te zijn hier in de Antillen... :D

 

Vandaag heb ik alweer een jonge leguaan uit de kruin van mijn meisje moeten plukken :smoke en wederom een aanval van die verdomde wantsen moeten afslaan :(

Ze ziet er iets gehavend uit op dit moment, mede omdat ze wat veel (regen) water heeft gehad, want de regenperiode is hier immers aangebroken en dan valt er op sommige onverwachte momenten toch een hoop water uit de lucht, man, dat zijn pas échte hoosbuien weet je :|

 

De bloei lijkt langzamer te gaan dan ik eigenlijk verwachtte, maar dat zou logischerwijs een gevolg kunnen zijn van de beperkte voedingsmogelijkheden die ik hier heb. Misschien dat de meer ervaren leden onder ons aan de foto's kunnen zien in welk bloeistadium de plant zich nu bevindt en hoe lang zij nog ongeveer moet, om dat dan vervolgens weer te vergelijken met de situatie in Nederland. :smoke

Vanaf het moment dat het zaadje uitkwam is de plant nu 5 maanden oud.

 

Gezien het noodzakelijke heen-en-weer-gesjouw hier zit het overpotten naar een grotere pot er niet in. :(

Het spul moet in mijn geval een beetje handelbaar blijven dus ligt daar mijn prioriteit. :D

 

Goed, hier volgen de pics voor deze week. Have a nice smokey weekend you all.... ;) :tu

 

med_gallery_7114_459_725080.jpg

Aangeslagen en gehavend, maar strijdlustig en zeker nog niet verloren.... :D

 

med_gallery_7114_459_824950.jpg

 

Huidige bloeifase

 

med_gallery_7114_459_732193.jpg

 

Ook huidige bloeifase :P

 

med_gallery_7114_459_572913.jpg

 

En inderdaad.....nog eens dezelfde bloeifase ;)

 

med_gallery_7114_459_765778.jpg

 

Crimescene van de wantsen....

 

med_gallery_7114_459_122258.jpg

 

Maar we zullen doorgaan....... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe :D zonder boos te kijken:

Beschuit met muisjes of kopzorgen.....

 

De jonge leguaan die ik gisteren uit m'n plant heb geplukt moest toch ergens vandaan komen, niet? :D

Nou, vanmorgen wist ik het zeker, ik heb alweer een nest jonkies van 4 in mijn tuin rondspoken :huh:

 

Mixed feelings are my part....

Wat wordt het nu, beschuit met muisjes :smoke of nóg meer kopzorgen...... :smoke

 

Mag ik even aan u voorstellen, here comes evil: :smoke

 

med_gallery_7114_968_104597.jpg

 

 

med_gallery_7114_968_169051.jpg

 

 

med_gallery_7114_968_415562.jpg

 

 

med_gallery_7114_968_904142.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beschuit met muisjes :smoke !

 

Het schiet inderdaad niet op met die toppen daar :D

Maar volgende keer beter toch ?

 

Die open haard is hier niet echt nodig hoor.

We zitten hier nog steeds met herfst temperaturen...

 

Groeten,richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit je op zijn heerlijk plek op deze planeet, krijg je dat allemaal :P

Weer zo'n mooi voorbeeld van, je kan niet alles hebben.

 

Blijven wel mooie beestjes.

 

 

Met je toppen schiet het inderdaad niet op, volgende jaar eerder beginnen, grotere potten en een beetje bijvoeden, dat doet vaak wonder :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd nog weinig volume in de toppen te bespeuren!

 

Staan ze donker genoeg om te bloeien? t Lijkt zo of ze nog teveel licht krijgen...

t Lijkt wel alsof ze nog n heeeeele tijd moeten!

Pas op, ik ben n amateur hè, dus n schitterende visie heb ik er niet op! :P

 

Wel schattig zo , volop leven in de tuin! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat vooral het gebrek aan wortelruimte, waardoor de plant extreem "rootbound" word. de oorzaak is van de magere toppen, maar als het inderdaad praktisch onmogelijk is om een grotere pot te regelen heb je een pittig dillema :P

 

naja je hebt zoiezo een teringmooie kamerplant in huis :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er geen grotere potten te krijgen zijn maak je er toch zelf een

 

en hoeveel licht uren heb je daarom in verweggie stan ??

 

De vriendelijke groeien bloei groenten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zeker een mooie plant geworden ,helaas zal de opbrengst te wensen overlaten .

Volgende ronde zal beter worden ,daar ben ik van overtuigt !

Tips genoeg , eerder beginne, grotere pot ,zorgen voor superzaad,verduisteren .

Al doende leerd men .

 

Succes, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi guys, hier ben ik weer :D

 

Ik heb mij toch het een en ander van jullie tips ter harte genomen :P en heb met de middelen die ik tot mijn beschikking heb een 'vesting' voor m'n dame gebouwd. Laat die leguanen nu maar komen, ahaaa :) :)

 

Alles is wel low budget gebouwd, maar dat is hier nu eenmaal zo. :)

Ik heb zelfs een grotere, 40 liter pot uit weten te halen en haar meteen in nieuwe, verse grond gezet. Haar wortels waren trouwens goed ontwikkeld en mooi over de hele pot verdeeld.:P

 

Ze staat er nu al veel beter bij dan eerst, en ze verspreidt een heeerlijke geur, :wOOt dus ik denk niet dat het al te laat is om toch nog wat opbrengst te scoren.... :D

Hieronder nog wat pics.

Smoke ze en see you next time :D

 

med_gallery_7114_459_1375101.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_756775.jpg

 

med_gallery_7114_459_475424.jpg

 

med_gallery_7114_459_892645.jpg

 

med_gallery_7114_459_699170.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahah geweldig zon kooi voor je plant

wel jammer dat die toppen niet echt aanspekken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee hoe zit het met het aantal uuren licht daaro ??

 

anders mischien een optie om te gaan verduisteren ?

 

mooie kast man ik had hem alleen iets groter gemaakt , maar aan de andere kant kun je de toppen mooi

 

scroggen aan het graas :P

 

De Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greetz,

 

gewoon laten gaan man, je zit daar met de beste ganga-omstandigheden uit, uw plantje is nog groen, mooi groen zelfs dus die komt wel goed, gewoon geduld hebben en je zal lekkere wiet roken!! naar mijn gevoel nog minstens een dikke maand te gaan, als ik die fotos zo bekijk :P

plantjes komen er niet zoveel groter denk ik omdat je met redelijk gelijke licht en donker uren zit, maar vergis ik mij niet dat er toch een periode is op het jaar waar er langer licht is?

 

Bless B.O.G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi bro's,

Leuk dat jullie even reageren. :D

 

@ Harry: Sunrise 06.45 - Sunset 18.11 = 11,5 uur licht op moment. :)

 

@ Tomas: rustig man, op de een of andere manier heb ik toch nog het gevoel dat het goed gaat komen zo. :wOOt

Geduld is als een bittere plant die zoete vruchten geeft.....:)

Geduld, en gras zal melk worden.... :D

Geduld, en plantje zal jointje worden...... :D

 

@ Beljam: De maanden juli en augustus hebben de meeste uren zonlicht in het jaar hier op de Antillen. :) Voor de rest ga ik helemaal met je mee, en ik kan bijna niet wachten tot ik mijn eerste 'homemade' jointje ergens relaxed onder een palmboom kan roken hier :P

 

Ga jullie ruiken...... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt eventueel je ton nog ingraven, heb je wat meer ruimte bovenin. Nou nog een slot en 220v op het gaas en je plant is gelijk beveiligd tegen rippers :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antiliaanse gevangenis weed , het ziet er wel grappig uit !!

Leuk hokje voor volgende ronde ook, ter bescherming en voor het verduisteren .

Pot heeft wel gaten onderin ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gezellig hier, nog maar een rondje :)

 

@ Whazzup: hey man leuk dat je even binnen wandelt, :P

Almost busy in every topic, hé dude :D

Inderdaad zou ingraven de beste oplossing zijn, maar ik woon in feite op een rots, :P de zogenaamde 'klip' zoals ze het hier noemen, met daar bovenop zo'n 10 cm dekgrond. Weinig graafwerk dus. :P

De struiken die je ziet hebben de eigenschap om met hun wortels in de poreuse klip te dringen, alwaar ze het daar aanwezige vocht absorberen en de struik als het ware verankeren. No way dat je zomaar een struikje uit de grond rukt hiero. De omstandigheden voor de natuur zijn hard en ruig hier op de Antillen en het gewas is daar dan ook prima op afgestemd. :D

 

@ Buble: Alles rustig man? :)

Ja, de volgende stap is het zoeken en maken van een zeil om te verduisteren, want de carribean nights staan niet voor niets bekend om hun speciale helderheid welke door de maan wordt veroorzaakt. Dat heb ik mij zelf ook te laat gerealiseerd. :)

Uiteraard gaten en een laag hydrokorrels onderin de ton. :wOOt

 

Thanks for passing by guys :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je toppen niet zo snel gaan, maar wat een mooie foto's van die leguanen! Kan je er niks aan doen dat ze in je planten kruipen? Misschien lusten ze wel een kommetje bier zoals de slakken hier :P

 

edit: whoops, heb een pagina gemist met lezen, zie je hok nu pas.....dat kan een mooie scrogg worden de volgende ronde :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoyo wrangler :D

 

je toppen groeien tegen mijn verwachtingen in niet zo hard...

maar zoals je al vaak genoeg hebt gezegd... met wat geduld hou je er vast nog wel wat lekkers aan over :P

 

volg je man..

 

greetz thug :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wrangler,

 

Leuk verslag, die leguanen is wel wat anders dan wat we hier gewend zijn, jammer dat je toppen niet zo dik willen worden, wanneer geef je ze trouwens water?

Ik heb vroeger een tijdje op een eiland in de Middellandse Zee gewoond en daar moest ik de planten aan het begin van de avond water geven ivb met het subtropisch-klimaat wat daar is.

Kan het zijn dat het daar aan ligt dat je plant net niet lekker drinkt?

 

Groeten van Rom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo bro's :P

 

@Thug: thankzz for your support man :)

 

@Rom: Ik geef mijn dame ook aan het begin van de avond water, dan verdampt de zooi niet zo snel en kunnen de wortels op hun gemakkie alle voeding opnemen. :showoff: Zodoende is ze 's morgens in goede doen om de hele dag volop van de zon te genieten..... :smoke

 

Ga jullie ruiken.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...