Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wrangler

Durban Poison Op De Antillen

Recommended Posts

Hi fellow farmers,

 

Hier mijn nieuwe update. Vandaag heb ik haar omgepot naar een 20 Ltr. pot en helaas moest ik constateren dat de wortels onvoldoende ontwikkeld waren. :(

Ik denk toch dat de oorzaak hiervoor gezocht moet worden in de beperkte (voedings) middelen die ik hier tot mijn beschikking heb. Als er mensen zijn die mij willen/kunnen adviseren hieromtrent, dan hoor ik dat graag natuurlijk :specool

 

De plant heeft nu een hoogte van 90 cm bereikt en groeit momenteel dus zo'n 10 cm per week. Gezien de sumiere ontwikkeling van de wortels ga ik de bijvoeding wat opvoeren. I.p.v. 2x per week bloed- en beendermeel te geven zal ik 3x per week bijvoeden. Het is momenteel erg warm hier en de plant vraagt dagelijks dan ook een liter water. :bier

De gemiddelde dagtemperatuur is 31 °C en de RV ligt rond de 78%.

Sunrise: 06.24 en Sunset: 18.26 Aantal zonuren: 12 :no

 

Goed, tot zover.

Hieronder nog een paar pic's. Succes met oogsten iedereen ;) en have a nice smokey weekend :smoke

 

De blaadjes hangen nog wat, maar dat komt door het overpotten...

med_gallery_7114_459_897991.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_827468.jpg

 

En nog twee shotjes van bovenaf....

med_gallery_7114_459_508107.jpg

 

med_gallery_7114_459_49116.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let je er wel op dat je pot niet te warm wordt? Door hem bijv vol in de zon te zetten.. Dat komt de groei van de wortels ook niet ten goede he!

 

Misschien je pot wat ingraven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je gelijk in, maar een constante temperatuur van rond de 30 graden in een broeierige pot is ook niet mis lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo daar fellow farmers,

 

Hier mijn nieuwe update van de maand oktober.

Leuk om te zien dat jullie allemaal bezig zijn met jullie oogst. :smoke

Wat dat betreft moet ik nog een beetje geduld hebben. Jammer genoeg heb ik vorige week wederom bezoek van een leguaan gehad. :o

Ondanks mijn genomen voorzorgsmaatregelen kostte deze vegetarische schranspartij mij deze keer de grootste zijscheut van mijn plant. :nerd ;)

De zijscheut sneuvelde waarschijnlijk onder het gewicht van de leguaan en is afgescheurd van de hoofdstam. Om infecties te voorkomen heb ik de wond die hierdoor ontstond behandeld met wortelgel van Clonex. :no

Momenteel ziet het ernaar uit dat de plant hier verder geen hinder meer van ondervind.

 

De plant heeft nu een hoogte van 120 cm bereikt en groeit nog steeds. Ik geef nog steeds 3x per week bijvoeding in de vorm van bloed & beendermeel. De waterconsumptie zit wederom op 0,5 liter /dag.

De gemiddelde dagtemperatuur is 30 °C en de RV ligt rond de 80%.

Sunrise: 06.26 en Sunset: 18.14 Aantal zonuren: 12 :P

 

Goed, tot zover.

Hieronder nog een paar pic's. Succes met oogsten iedereen :rofl en have a nice smokey weekend :j

 

med_gallery_7114_459_359994.jpg

 

med_gallery_7114_459_196955.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_173592.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tomas, <_<

 

De eerste bloeiverschijnselen zijn inderdaad al zichtbaar. ;)

Ik ben even naar beneden gelopen om een fotootje te schieten. :search:

Aangezien het hier op dit moment nogal waait is 'tie niet helemaal scherp, sorry..... :wOOt

 

med_gallery_7114_459_215534.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello again fellow farmers,

 

Hier mijn nieuwe update van deze week.

 

De plant heeft nu een hoogte van 130 cm bereikt en groeit nog steeds. Ze begint al aardig wat bloei te vertonen. :specool

Jammer genoeg heb ik ook weer wat last van ongedierte. :) Welk beestje het is weet ik niet, daarom heb ik maar een topicje met foto's gedumpt in het daarvoor bestemde forum.

Ik geef nog steeds 3x per week bijvoeding in de vorm van bloed & beendermeel. De waterconsumptie zit nog steeds op 0,5 liter /dag.

De gemiddelde dagtemperatuur is 30 °C en de RV ligt rond de 80%.

Sunrise: 06.27 en Sunset: 18.11 Aantal zonuren: 12 :)

 

Goed, tot zover.

Hieronder nog een paar pic's. De fijne draadjes die je op enkele foto's ziet zijn afkomstig van de zogenaamde zeedruif. Deze plant verspreidt haar zaadjes op dezelfde manier als de in Nederland bekende paardebloem. Have a nice smokey weekend iedereen ;)

 

med_gallery_7114_459_503712.jpg

 

med_gallery_7114_459_768149.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_305655.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_469010.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_376438.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_122437.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

contabai swa gaat lekkerr daar

hoop niet dat die zeedruif je planti bevrucht :specool

en wanner denk je te oogsten a060.gif

duurt nog we even ofniet

iig geluk toch

 

 

 

mzzl kc c010.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kalechief, :)

 

Kontabai javé, tur kosta bon?

Alles gaat wel netchi hier. :D

Behalve dan dat ik wat last van beestjes heb, zoals je hebt kunnen lezen. ;) Ik ben nog steeds uit aan het zoeken wat het is en wat ik ertegen kan doen. :)

Tot nu toe komt spint het meest in de buurt, maar ik ben nog niet zeker. :smoke

 

Ik denk dat ik pas over een maand of twee kan oogsten, dus ik moet nog even geduld hebben. :specool

Nice smiley heb je trouwens voor het 'kappen van de toppen' :)

En thankzz, want een beetje geluk heb je hier idd wel nodig.... :dope:

 

Ga je ruiken.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zag die pic met t ongedierte, weet niet wat het is, lijkt me een soort luis.. maar ik zou snel spuiten, ik weet niet of ze het verkopen daaro, maar zoek ff naar spruzit van ecostyle.. of anders een ander product tegen zuigende insecten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tomas, :)

 

Hoe'st met je kerel, alles pèr man?

 

Ecologische bestrijdingsmiddelen kun je vergeten hier. Je kunt hier bij wijze van spreken gemakkelijker aan Anthrax :dope: komen dan aan één of ander ecologisch bestrijdingsmiddeltje. :D :) :smoke

Ik denk dat ik een behandeling met knoflook ga proberen. ;)

Weinig reacties of adviezen tot nog toe in mijn topic van ongediertes, dus proberen we zelf maar wat :specool

 

ga je ruiken... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach desnoods gewoon een chemisch middeltje, hij bloeit pas net dus dat kan nog geen kwaad.. succes in je strijd tegen ongedierte :specool

 

imagesproductP0003303.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thankzz voor de adviezen mannen, maar ik heb denkelijk toch iets gevonden. :specool

Lees anders effe mijn topic in het ongedierteforum. ;)

 

Mazzel! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bon nochi brada. Conta ku bo na Antille? Haha. Laten we het maar in het nl houden. Mooi hoor, groeit goed zo te zien.

 

:specool Waar op antillen zit je?

 

Pasa un bon dia. Ayo.

 

~Binky-Toy~

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Binky-toy,

 

Ik ben idd niet ontevreden over de groei :specool

En om ook maar even ;) te antwoorden, ik ben gesetteld op Korsow :)

 

Ahjó

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi there Eskimo's, ;) :P :tu

 

Hier mijn nieuwe wekelijkse update vanuit de Antillen.

 

Er is eigenlijk weinig nieuws te melden. De plant heeft nu een hoogte van 140 cm bereikt en mag voor mij nu wel langzaam wel stoppen met groeien. :specool Ik vind haar wel hoog genoeg zo.....

 

Het goede nieuws is dat de wantsen vertrokken zijn. De plant ziet er weer lekker strak en gezond uit. :rofl

 

Ik geef nog steeds 3x per week bijvoeding en de waterconsumptie ligt nog steeds rond de 0,5 liter /dag.

De gemiddelde dagtemperatuur blijft 30 °C en de RV ligt rond de 80%.

Sunrise: 06.29 en Sunset: 18.08

 

Goed, tot zover.

Hieronder nog een paar pic's. De ontwikkeling van de bloei is goed zichtbaar als je deze foto's vergelijkt met foto's uit voorgaande berichten.

 

Keep busy! :blink:

 

med_gallery_7114_459_243380.jpg

 

med_gallery_7114_459_535024.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_407301.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_69116.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_60263.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat goed Wrangler maar waarom staat ie niet in de zon? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tomas, :P

 

De plant staat bij het krieken van de dag inderdaad nog in de schaduw. Deze foto is in de vroege ochtend genomen. Later in de dag staat de plant van de vroege middag tot de late avond in de zon. Als ik haar meer zonlicht wil geven staat ze té veel in het zicht en - nog erger - hebben de leguanen vrij spel. :specool

 

:blink: En er logeren toch weer enkele leuke exemplaren in mijn tuin...... :tu :rofl

Life is all about making choises.... ;)

 

med_gallery_7114_459_210329.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_433106.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh, maar toch ook wel gaaf dat die beesten gewoon in je tuin rondlopen (da's voor ons die er niet wonen overigens makkelijk zeggen :specool)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe dat zouden flinke muizenvallen moeten zijn :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...