Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wrangler

Durban Poison Op De Antillen

Recommended Posts

Bon, zoals beloofd een kweekverslagje uit de Antillen.

Dit is mijn eerste verslag ooit, so don't be to hard on me.... :lol:

 

Begin juli met veel pijn en moeite een aantal zaadjes Durban Poison en mariuhana aan het ontkiemen gekregen. Uiteindelijk kon ik 3 zaadjes mariuhana en 1 zaadje Durban in de grond stoppen.

Ik gebruik gewone potgrond, die ik verrijk met gedroogde schapenmest (30%) vis-emulsie en bloed- en beendermeel. Na 2 dagen kwamen er 2 mariuhana zaadjes uit, die later te weinig licht kregen en dus verder door het leven moeten als lichtscheut. Aangezien ik nog veel moet experimenteren besluit ik om ze hiervoor te gebruiken en ze dus toch verder groot te trekken.

 

 

Na 4 dagen komen de andere 2 zaadjes uit. De temperatuur is redelijk constant, elke dag rond de 30°C met een RV van 70%.

 

tn_gallery_7114_459_635280.jpg

 

tn_gallery_7114_459_815934.jpg

 

Ik laat de natuur rustig haar gang gaan en wacht geduldig op de andere zaadjes die nog moeten kiemen. Twee dagen later zijn de jonge plantjes al aangevreten door een jonge leguaan.... :)

 

tn_gallery_7114_459_432421.jpg

 

tn_gallery_7114_459_381976.jpg

 

Zo te zien valt de schade nogal mee en ik besluit om de plantjes op een veiligere plaats te zetten.

 

Ik besluit om de twee lichtscheutjes te helpen door ze om te potten, waarbij ik met een priem een 'schacht' in de grond maak, om zodoende de wortles zo diep te plaatsen dat de plant nog maar 5 cm boven de grond uitsteekt. Om ervoor te zorgen dat ik water kan geven direct bij de wortels maak ik een tweede schacht, schuin naar de wortel toe, waar ik vervolgens een rietje in steek. Dit is mijn waterkanaaltje en op deze manier hoop ik te voorkomen dat de steel van de plant niet nat wordt en zodoende kan gaan rotten.

 

tn_gallery_7114_459_883603.jpg

 

tn_gallery_7114_459_667293.jpg

 

Na enkele dagen blijken de 4 plantjes het redelijk te doen. Om ze niet te veel aan de directe zon bloot te stellen, plaats ik ze onder een van onze palmboompjes. Ik geef dagelijks gewoon, maar wel voldoende water.

 

tn_gallery_7114_459_729310.jpg

 

tn_gallery_7114_459_510721.jpg

 

Begin augustus denk ik dat de plantjes niet zo kwetsbaar meer zijn en besluit ik om ze wat meer zonlicht te geven, daar groeien ze immers goed van, niet??

Als ik 's avonds thuis kom blijkt dat ik ze beter met wat sunblock factor 50 had kunnen insmeren. Mijn kraamkamer zit onder de brandwonden.... :wOOt

 

tn_gallery_7114_459_442991.jpg

 

tn_gallery_7114_459_605083.jpg

 

 

Iets minder enthousiast met het zonlicht is het motto dus. Er is ook nog zoiets als zon-intensiteit en die is rond deze tijd van het jaar erg hoog, dus terug naar de beschutte plek onder het palmboompje...

Een paar dagen later blijkt de schade (alweer) mee te vallen. De plantjes zien er niet slecht uit met de minimale middelen die ik hier heb. Dit zijn de meest recente prentjes van mijn kroost.

Volgende keer meer.... :rofl

 

tn_gallery_7114_459_309237.jpg

 

tn_gallery_7114_459_639694.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag wrangler

 

Zaailingen zouden volop in de zon moeten kunnen staan,stekken vinden dit minder prettig.

Het lijkt erop dat je aarde een beetje ingeklinkt is?

 

Succes verder

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het moet idd geen probleem zijn om in de zon te laten staan, zolang je maar goed ventileert(natuurlijk alleen binnen en in een kas) buiten hoeft dat uiteraard niet, ik denk dat je aarde te droog was.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om eens wat anders te horen/zien dan plantjes in nederland.

Ben benieuwd hoe groot ze op de antillen zullen worden met dat weer, dat lijkt me toch echt wel een ideaal klimaatje.

Ik ben wel redelijk benieuwd naar de wetgeving of hantering daarvan en waar je ze hebt staan. Kun je niet eens wat mooie omgeving fotos maken :wOOt :) ?

Suc6 in ieder geval!

 

groet uit nederland

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijken mij zeker en vast geen brandwonden hoor, daar zou ik men hand voor in het vuur durven steken :wOOt..., te veel zon en licht outdoor in combinatie met een goede verluchting lijken me ook niet zo heel waarschijnlijk

 

 

 

ph/voedings/water probleem?

 

GEMIDDELDE TEMP

http://www.weeronline.nl/cgi-bin/cgi_klima...211549448001110

 

klimaat antillen

 

lijkt me zeeeeeeeeer ideaal idd... jammer dat je zo laat begonnen bent, bloeiseizoen lijkt me daar al begonnen, anders had dat wel eens een zeer bijzonder verslag kunnen worden

 

zonsopkomst 06:27

zonsondergang 19:04

 

NEERSLAG

http://www.weeronline.nl/cgi-bin/cgi_klima...821154944800111.

 

in september ligt de gemiddelde neerslaghoeveelheid nog vrij laag, opletten voor november wel blijkbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Hey JahJah,

 

Ben inderdaad wat laat begonnen, maar ik zie dit eerste seizoen dan ook meer als een try out. Bedankt overigens voor de meteo-sites. Die kan ik goed gebruiken hier. :wOOt

 

Mzzl,

 

Wrangler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, Bon dias iedereen, tweede deel van mijn verslag.

 

Ik heb mijn plantjes verhuisd naar hun definitieve schuilplek, ver verwijderd van eventuele pottekijkers. Ik heb namelijk het vermoeden dat de politie hier niet zo tolerant is als in Nederland... :)

 

Ik geef elke dag water en 1x per week wat bijvoeding. Vooralsnog ben ik tevreden met het huidige resultaat Vanmorgen heb ik de kraamkamer afgezet met glasscherven om mijn kroost enigszins te beschermen tegen de nieuwsgierige leguanen. :wOOt

 

tn_gallery_7114_459_77850.jpg

 

tn_gallery_7114_459_551390.jpg

 

tn_gallery_7114_459_53803.jpg

 

tn_gallery_7114_459_126766.jpg

 

tn_gallery_7114_459_271297.jpg

 

tn_gallery_7114_459_265332.jpg

 

tn_gallery_7114_459_51528.jpg

 

Veel succes iedereen met zijn / haar kweek! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

zielig man, je gaat toch geen glas neerleggen :wOOt

zijn zat andere, diervriendelijkere, manieren om ongewenste gasten te weren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Catastrofe! :wacko:

 

Gisteren is het dan toch gebeurt, mijn plantjes zijn kaalgevreten door een leguaan! :verrygood

Ze zagen er allemaal zo goed uit, s'morgens nog alles naar alle tevredenheid gechecked, s'middags is de vraatzuchtigheid begonnen. De ontdekking viel me toch wel enigszins zwaar moet ik zeggen.

1 plant is helemaal verloren gegaan, terwijl de andere drie zwaar gehavend, maar nog steeds in leven zijn. Ik hoop dat de jonge blaadjes snel herstellen en zich verder zullen ontwikkelen. :wOOt

Iemand soms ervaring met het 'herstellen' van planten na een kaalvreetpartij??? :)

 

Om dit soort teleurstellingen in de toekomst te voorkomen zal ik mijn strategie moeten aanpassen. Ik denk dat ik een voliere ga bouwen voor m'n plantjes :lol:

Maar ja, zoals ik in het begin al zei: dit eerste jaar is een experimenteel jaar en dit soort gebeurtenissen leveren uiteindelijk juist de ervaring op die nodig is om hier op de Antillen je eigen plantjes te kweken, niet?

 

Hieronder enkele foto's van het resultaat. Ik vraag me alleen af of die leguaan mijn tuin stoned verlaten heeft.... :D

 

tn_gallery_7114_459_842320.jpg

 

tn_gallery_7114_459_641886.jpg

 

tn_gallery_7114_459_361054.jpg

 

tn_gallery_7114_459_449821.jpg

 

tn_gallery_7114_459_237909.jpg

 

 

Hier een foto van de vermoedelijke dader.... :smoke

 

img1131ia9.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fry the little cocksucker ...

Eat him alive ...

 

Je geeft het zelf al aan, een gaaswerk dat ieder levend en knagend monster kan stoppen.

Maar hoe stop je die wietdief ?

 

:wacko:

 

 

ps: Laat de gewonden planten gewoon doorgaan met groeien ....

Als ze bloeide kan dat ook maar dan zou je misschien iets minder oogsten hangt erg van hoelang ze al op 12 uur staan.

Edited by The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

And then there was one.....

 

Goed, we zijn weer 14 dagen verder en na de schranspartij is er al met al nog 1 plant over.

De Durban Poison is nu 8 weken oud en ik heb haar nu overgepot in een 15 ltr. emmer.

Om de plant te beschermen heb ik een soort kooitje gemaakt van kippengaas dat ik over de plant heen zet.

Verder ziet ze er wel gezond uit dacht ik zo.

 

Hieronder enkele pic's.

 

med_gallery_7114_459_261490.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_247094.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_139757.jpg

 

 

Keep up the good work! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bon dias fellows agrikultor,

 

Hier volgt de 5e update van mijn verslagje uit de Antillen. Ik weet dat het op dit moment weinig spectaculair is, maar meer kan ik er niet van maken.

De plant is nu 40 cm hoog en ziet er gezond uit. Om de andere week geef ik 1x vis-emulsie en 1x bloed- en beendermeel. :smoke

De temperatuur overdag ligt dagelijks zo rond de 29°C en de RV zit rond de 78%.

Momenteel is de sunrise 06.25 en sunset 18.40.

Dit komt neer op 12 uur zonlicht, terwijl ik er nu eigenlijk 18 zou moeten hebben realiseer ik mij :P . Hoe hebben jullie die koperen ploert langer in de lucht gehouden?? :smoke

 

Het is in ieder geval 'dushi' om te zien dat de kweekresultaten in Nederland er 'hopi bon' uitzien! Jullie hebben goed werk geleverd en ik bekijk jullie verslagen en foto's dan ook met veel plezier. Ik wordt er alleen een beetje ongeduldig van..... :P

 

Enfin, hieronder enkele pic's van mijn Durban Poison. See ya all next week! :wOOt

 

med_gallery_7114_459_176266.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_88699.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_344146.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze ziet er gezond uit iedergeval

en beter 1 dan 0 ja toch swa

iig suc6 met deze overlever

en als het nu al 12/12 gaat zal je wel snel bloei verschijnselen zien ,ben benieuwd ????

 

 

 

greetz kc :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk plantje man :smoke

lijkt net of die leguaan hem voor je getopt heeft, of had je dat zelf gedaan? :P

 

veel succes ermee!!! gezien de zonuren zou hij nu indd wel bloeiverschijnselen moeten gaan vertonen.

weet je al of het een vrouwtje is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk plantje man :D

lijkt net of die leguaan hem voor je getopt heeft, of had je dat zelf gedaan? :smoke

 

Inderdaad Burning Seed, dat is het werk van die leguaan. Njiete sjlechte hè? :P

De Durban Poison-zaadjes heb ik gekocht als 'feminised', dus ik ga er van uit dat het een dame is.

Ik kan nog geen bloeiverschijnselen waarnemen, ik denk zelf dat het daar nog een beetje vroeg voor is. Al moet ik toegeven dat 1 van de gesneuvelde Jamaicaanse plantjes op een gegeven moment wel al haartjes begon te vertonen.

Ik ben inderdaad ook benieuwd maar wacht intussen gewoon 'geduldig' af. :P

 

@ KaleChief: danki swa! Mi ta gusta di plantsji :wOOt

 

Oh ja, en bedankt voor de belangstelling, dat geeft de burger moed :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update. :wacko:

Plantje lijkt hopi okeee :wacko:

Ik heb afgelopen dinsdag tegen de mineervlieg gespoten en dat lijkt vooralsnog goed te gaan. :D

 

Hieronder weer enkele pic's. 7 vingers aan de blaadjes, wat wil de boer nog meer??? :lol:

Tot de volgende up-date :wacko:

 

Ahjó

 

med_gallery_7114_459_353456.jpg

 

med_gallery_7114_459_656000.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_263258.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_564045.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_384808.jpg

 

 

med_gallery_7114_459_108425.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

contabai swa hoe gaat het met de strijd tegen het ongedierte

wachten op een strenge winter gaat ook niet :wOOt

iig 7 vingers dat gaat de goeie kant op

en blijven posten he!

vind het leuk om te volgen zo ver weg ,ja toch

 

 

 

greetz kc :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Thankzz kale chief B)

 

Op dit ogenblik geen ongedierte te bespeuren. :( :D

Elke dag natuurlijk wel effe checkuh met die temperaturen hier.

En ja, ondanks de weinige reacties blijf ik lekker doorgaan want we moeten elkaar toch blijven bestuiven, niet? :D

Ik reageer natuurlijk zelf op dit moment ook bitter weinig in andere posts, maar daar gaat verandering in komen. Laten we zeggen dat ik nog wat verlegen ben om zo spontaan te reageren als jullie doen. :no

 

Ik heb vandaag trouwens wat close-upjes gemaakt omdat ik denk dat de eerste verschijnselen van bloei eraan zitten te komen. :smoke

 

Later deze week een update.

:wOOt Ik heb nog een interessante Franstalige site gevonden waar ze een (voor mij) nieuwe manier van wortelen bij stekken laten zien. Ik zal kijken of het interessant is om dit in een "stekken-topic" te plaatsen.

Bon, veel succes met je kroost en té manãn ku Dios kè!

 

Smoke ze :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool man, jij moet vast wel uitkijken tot het moment todat je je eigen wietje kan roken, onder het genot van een cocktail in de brandende zon op de antille :no

 

suc6, ziet er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Dank je man. We zijn uiteraard nog niet zover, maar dan toch liever onder een palmboom dan in de brandende zon. :wOOt

Als het zover is zal ik een foto posten :( :rofl B) :no

 

Rook ze! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind eigenlijk dat hij ons wel eens uit had mogen nodigen om persoonlijk te kijken naar hoe het gras daar groeit !! ? :(

Antilianen zijn toch gastvrij zeggen ze , of ben je nog aan het inburgere , uurtje te laat hier ,en zo. :no

Vrouwtje erbij heb je al :wOOt Al is ze groen :smoke .

Succes , heb al wat zaden opgestuurd naar een maat van me op de eilanden.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bon dias tur hende,

 

Op het moment dat de meesten van jullie al volop aan het oogsten zijn of nog maximaal profiteren van het schitterende najaarsweer :( , volgt hier het vervolg van mijn wekelijkse update.

De plant laat op dit moment haar voorbloei zien en heeft nu een hoogte van 80 cm bereikt. Ik geef nu 2x per week bloed- en beendermeel als bijvoeding. Ze vraagt dagelijks een halve liter water.

De gemiddelde dagtemperatuur is 29 °C en de RV ligt rond de 78%.

Sunrise: 06.25 en Sunset: 18.31 Aantal zonuren dus: 12 :rofl

 

Volgend weekend ga ik haar verhuizen naar een 20 ltr. pot.

Voordat de plant haar voorbloei liet zien heb ik een 3-tal stekjes genomen waar ik later verder mee wil.

Deze moet ik echter proberen een beetje af te remmen omdat ik in de goede kweekperiode terecht wil komen (januari-juli). Iemand misschien een idee hoe ik de stekken kan afremmen in de groei? :smoke

 

Goed, tot zover.

Hieronder nog een paar pic's. Succes iedereen :no en have a nice smokey weekend :wOOt

 

med_gallery_7114_459_496591.jpg

 

med_gallery_7114_459_305619.jpg

 

med_gallery_7114_459_175429.jpg

 

 

 

med_gallery_7114_459_209302.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tomas: Zou zo'n coco hard aankomen als je lekker stoned bent? Misschien de moeite waard om eens een testje te doen tegen die tijd hmmm.... I'll think about it B) :no

 

@ Buble: je bent aardig op de hoogte van de rituelen hier... :rofl

Let's face it, life 's pretty cool in the Carribean swa :(

Is er trouwens een manier om in contact te komen met die maat van jouw, gewoon voor ervaringen uit te wisselen? :smoke

Dan voel ik me misschien niet meer zo alleen hier :wOOt :D

 

Wrangler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...