Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

John Doe

Suggesties En Bugs

Recommended Posts

Hoi Allemaal

dat ips driver error ligt aan het feit dat de maximaal geconfigureerde hoeveelheid sessies naar de database (mysql waarschijnlijk) is berijkt. hierdoor kunnen er geen nieuwe query's op de database worden uitgevoerd totdat er een aantal query's voltooid is.

 

Dit soort problemen gebeurt zeer vaak op de standaard configuratie van mysql of postgresql.

vaak kunnen deze problemen worden opgelost door gebruik te maken van de interne caching mogenlijkheden van php (php-acp) en het finetunen van de instellingen van de database.

 

Ook kunnen er nog externe caching mogenlijkheden zoals memcached of varnish worden toegepast die de server en de database dusdanig ontlasten dat er eenvoudig pieken in de belasting van de server opgevangen kunnen worden en dit soort problemen zich niet meer voordoen.

 

Ook kan vaak worden volstaan door de apache webserver software te vervangen met nginx

owja dit is mijn dagelijks werk vandaar het technische geneuzel.

mochten de admin's vragen hebben dan kunnen ze mij een pb sturen.

 

Cheers,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

das een van de mogenlijkheden, je moet er alleen wel voor zorg dragen dat alle parameters in balans zijn wanneer dit niet het geval is zal je alleen maar meer problemen ondervinden.

wat ook vaak helpt is het gebruiken van persistant sessions zodat er niet voor elke query een nieuwe sessie naar de database geopend hoeft te worden.

 

vaak kan je met een goedgeplaatste index op een kolom in de database al een hoop performance winst behalen.

In extreme gevallen kan je zelf je writeback caching op je storage array uitschakelen om een hogere performance te verkrijgen of een andere memory scheduler in de kernel van linux compilen.

 

Kortom genoeg ruimte voor performance winst.

 

dagelijkse kost. ben al 13 jaar Unix/Linux consultant. vind die materie makkelijker dan een plantje growen.

 

Cheers,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

als elk lid nou 0,50 cent stort naar jou, pieter post, zorg jij dan dat het weer naar behoren werkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees, voor m'n favo forum doe ik het gratis, vind het zelf namelijk ook erg irritant.

enne k' heb ondertussen zo veel geleerd hier dat ik het niet eens zou durfen om er een vergoeding voor te vragen.

 

ik ben pas een jaar of 2 lid van wf maar ik lees al een paar jaartjes langer mee

 

Cheers,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem toch aan dat ze intern bij WF toch wel een DBA'er hebbem :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem komt bijna iedere dag rond 21u terug, zou me niet verbazen dat er rond die tijd ook

system backups/DB backups of DB pruning gebeurt. Een groot aantal gebruikers zorgt dan meestal voor IPS errors.

 

Zoals Pieterpost al zei; ff aan de DBA (of je server host) vragen of ie de DB parameters en scheduling wil nakijken.

 

(webserver blijft altijd gewoon draaien, dus het lijkt me geen server sizing probleem, eerder iets dat getuned moet worden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn die er dan ? andere hobby's :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hele forums over van alles en nog wat :wave:

 

 

 

Ik hou het toch liever bij cannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zeg:

Alleen toegang voor geregistreerde...!!

 

Zonder gasten kan dit forum weinig reclame inkomsten ontvangen met de gevolge van dien,..geen optie dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou fijn zijn als we zelf een PDF zouden kunnen plaatsen.

Dat is nu voorbehouden aan de mods.

Zit dat er in de nabije toekomst in?

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flinke downtime gehad.....

Mooi dat we er weer zijn :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ip table staat nog steeds gecrashed. misschien een goeie repair over de db en een optimize van de tables, misschien gelijk ff de indexes vernieuwen er bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

beste allen,

 

helaas net nu dat het forum op een nieuwe esx cluster staat gaat er een storage node onderuit.

we hebben alles verplaatst naar het nieuwe waar het toch heen moest storage node.

echter het duurde even voordat alles verplaatst was, en ik helaas wat tabbellen in de database moest repareren -,-

 

ons excuus voor het ongemak.

 

mocht iemand nog wat zien, dan verneemt john doe of ik het graag

groetjes

 

JD

Share this post


Link to post
Share on other sites

had net nog last van een IPS driver error

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

op welk punt was dat?

zoals ik zie in de database logs was de laatste melding van 12:49

wel zie ik wat phperror ivm de omschakeling van versie 5.2 naar 5.3 johndoe is daar mee bezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yaaaayy forum is back :lol:

 

je weet pas wat je mist als het er niet is :lol:

 

pluim voor de heren die het opgelost heeft

 

 

krijg alleen wel nog deze melding

 

Er is een fout opgetreden. Ga terug en probeer het nogmaals, of neem contact op met een Administrator voor hulp.

connection to localhost:3312 failed

 

deze melding krijg ik als ik de zoek functie gebruik (ongeacht wat ik in de search typ )

 

 

mvgr lip

 

 

ps wat eerder geoppert werdt voor alleen geregistreerde gebruikers zou zonder zijn ben ooit wegegaan bij hennepdesk door deze rede

waar ik nog steeds blij mee ben want dit forum is zo vrij en toegangkelijk voor iedereen heb hier een hoop kennis opgedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
op welk punt was dat?

zoals ik zie in de database logs was de laatste melding van 12:49

wel zie ik wat phperror ivm de omschakeling van versie 5.2 naar 5.3 johndoe is daar mee bezig.

 

rond die tijd ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yaaaayy forum is back :lol:

 

je weet pas wat je mist als het er niet is :lol:

 

pluim voor de heren die het opgelost heeft

 

 

krijg alleen wel nog deze melding

 

Er is een fout opgetreden. Ga terug en probeer het nogmaals, of neem contact op met een Administrator voor hulp.

connection to localhost:3312 failed

 

deze melding krijg ik als ik de zoek functie gebruik (ongeacht wat ik in de search typ )

 

 

mvgr lip

 

 

ps wat eerder geoppert werdt voor alleen geregistreerde gebruikers zou zonder zijn ben ooit wegegaan bij hennepdesk door deze rede

waar ik nog steeds blij mee ben want dit forum is zo vrij en toegangkelijk voor iedereen heb hier een hoop kennis opgedaan

 

idd ik zie het. excuus de technische opzet van het forum is nieuw voor mij. ik zie idd dat bij het zoeken er deze foutmelding komt. ik ben aan het uitzoeken wat hiervoor gestart moet worden..

 

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

beste allen, het bleek dat de zoekfunctie vanaf de omzetting niet meer werkte, het had gelukkig niks te maken de storing van vanochtend, ik was al flink aan het zoeken.. het blijkt dat voor deze zoekfunctie nog wat onderdelen geïnstalleerd gaan worden door JohnDoe.

 

groetjes

 

JD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bulk upload werkt ook niet goed, request naar server en dan ipv naar album kom je op de hoofdpagina van WF uit en zijn je foto's NIET toegevoegd aan wat voor album dan ook :)

 

13 x een losse foto toe gaan voegen aan een album en dan naar topic is me een beetje te gortig :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lostchild, je moet er ffies 6 tegelijk proberen, dat werkte bij mij wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Nog steeds die AT trading banner die er voor zorgt dat je via een omweg naar nieuws/media moet :)

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat ik verkeerd gezocht heb, maar waarom doet >algemeen>linkjes......... het niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) die doet het al een jaar of 3 niet meer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...