Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

John Doe

Suggesties En Bugs

Recommended Posts

Haha daarom ;)

 

Kuro, miramar, critical en nu jij ook nog wordt gek van die beesten moet nu echt de naam lezen omdat ik anders de verkeerde voor me heb ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de laatste tijd steeds vaker dat als ik foto's upload ze dubbel in me album verschijnen :thumbsdown:

 

greetz appel

 

Wees blij dat ze er staan.

Het lijkt wel of ik er steeds meer kwijt raak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even afkloppen heb zelf nog geen problemen onder vonden met foto`s en het uploaden (Niks weg en niks dubbel :rolleyes2: ).

 

Alleen af en toe dat dat post omgezet word naar html tags maar zal wel door mijn zelf komen (Wel eens als ik Toggle editor mode gebruik).

 

Kuro-neko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer is amnees weer terug van zijn ban?

wanneer is die gebanned?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mede growers,

 

Ik heb het hier al een paar maal gevraagd aan de forum admins maar zij hebben tot nu toe de stroomkosten calculator niet gevonden.

Daarom mijn vraag....heeft er iemand zoiets om de kosten per kweek uit te rekenen????

 

Bedankt

 

Beetje laat, maar is dit wat je ( en misschien anderen ook) zocht?

 

Kopie van kweekkostencalculator.xls

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm , zou gezworen hebben dat hier in dit topic posts van mij stonden.

mods men shit gedelete ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bug wanneer ik mijn foto album wou verwijderen tevens ben ik gewoon ingelogd....

Sorry, er is een fout opgetreden. Als je niet weet hoe je deze functie moet gebruiken, of niet begrijpt waarom je deze foutmelding hebt gekregen, probeer dan de help bestanden voor meer informatie.

[#1-albums-albums-delete-0] Sorry, je hebt geen rechten om deze functie te gebruiken. Als je niet ingelogd bent, kun je dit doen via onderstaand formulier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er iemand van de mods die zich eens een beetje kan en wil verdiepen in hoe het nu zit met het plaatsen van meerdere foto's tegelijk?

Ik en vele anderen met mij kunnen bij het uploaden maar 1 foto tegelijk selecteren.

Dus je selecteert 1 foto, klik op uploaden, selecteert volgende foto klikt op uploaden enz, dat schiet niet echt op.

Een enkeling kan wel in 1 keer meerdere foto's tegelijk selecteren en uploaden.

Waarom en of waardoor gaat dit bij de een wel en bij de ander niet?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier heeft geen enkele moderator invloed op helaas. :rolleyes2:

 

De meeste mods (ik ook) kunnen zelf ook maar 1 foto tegelijk uploaden, op de manier zoals je hierboven omschrijft.

Ik persoonlijk vind het geen probleem op deze manier.

 

Bij de oude layout vond ik het uploaden van foto's nog wat omslachtiger. Toen kon je volgens mij steeds 10 foto's tegelijk uploaden, maar die moest je toen ook 1 voor 1 selecteren.

 

Wij (de mods) hebben dit "probleem" een tijdje geleden al besproken n.a.v. het instructiefilmpje van Knutsel, waar hij dus meerdere foto's tegelijk selecteert.

Dit staat op de to do lijst voor de webmaster.

 

Meer kan ik er helaas niet over zeggen, omdat ik niet over meer info beschik.

 

Groeten Beaker

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuro-Neko kan namelijk wel meerdere foto's tegelijk selecteren en uploaden, vandaar dat ik die vraag ook stelde.

Ik snap dat jullie mods er zelf niks aan kunnen veranderen, maar omdat Kuro het wel kan leek het me dat het misschien iets van een simpele instelling van de browser of gebruikerspaneel op het forum zou kunnen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit staat op de to do lijst voor de webmaster.
moet nogal een lijstje wezen....wat heeft die janneman nu eigenlijk al gedaan, want kwa tekst op de site is het nog steeds bar en boos (je kunt niet in DEZE topic antwoorden), zag wel dat de adserver weer werkt (neem aan dat dat prio1 heeft gekregen ivm inkomsten), maar das een easy fix (was een 500 internal server error (chmod zal wel een beetje 'off' zijn geweest).

 

Dus wat is er al gedaan, en wat kunnen we nog verwachten?

 

Misschien dat of whazzup of sannie zelf hierop antwoordt kan/kunnen geven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tijd achter de post klopt niet. Die loopt 2 uur achter ongeveer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel de juiste tijdzone ingesteld bij je profiel instellingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DJ Broertje : Thanks M8 voor de stroomkostencalc.

Is al wel effe geleden dat ik in dit stuk van het forum heb gezien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dit nu weer?

 

Error The server returned an error during upload

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo beste mensen van dit superforum!

 

Ik had misschien wel een leuk ideetje dat misschien als het een beetje opgepakt wordt door de grote visionairs hier op het forum weleens een nieuwe standaard zou kunnen zijn, namelijk het volgende;

 

Het is altijd nog een beetje schatten wanneer je oogsten met elkaar vergelijkt. Eerder hadden we daar de opbrengst per vierkante meter voor maar toen iedereen een flink aantal jaren geleden door kreeg dat het toch ook wel heel veel uitmaakt hoeveel licht je boven die meter hebt hangen is de nieuwe standaard langaam geworden; het aantal gram per watt.

 

Maar dit is toch ook niet echt helemaal ideaal omdat je niet weet hoelang iemand eroverdoet om die gram per watt te halen; 2 mensen die allebei op het forum zeggen 1 kg te halen met 2 keer 600 watt doen het op het eerste gezicht even goed maar als de eerste 11 weken over dit resultaat doet en de tweede 8 weken dan doet de tweede het toch echt een stuk beter (die heeft meer te roken/kan er langer mee uit of kan meer verkopen/verdienen.

 

Nu heb ik een voorstel voor een nieuwe methode, stel,

 

Drie personen die kweken willen een beetje met elkaar vergelijken wie er het meeste resultaat haalt.

 

Jan

2 x 600 wt

84 dagen(12 wk)

1360 gr

 

Piet

1 x 400 wt

63 dagen(9wk)

270 gr

 

Klaas

20 x 600 wt

49 dagen(7wk)

9500 gr

 

Maar wie heeft de groenste vingers?

 

Met de simpele formule: opbrengst:dagen:watt= G.D.W. (gram per dag per watt) is dit in 1 oogopslag te zien.

 

Jan

1360:84:1200= 0.0135 GDW

Piet

270:63:400= 0.0107 GDW

Klaas

9500:49:12000= 0.0162 GDW

 

Jan 0.0135 GDW

piet 0.0107 GDW

Klaas 0.0162 GDW

 

Dus klaas heeft de groenste vingers. Als klaas nu een topic op dit forum had ging ik in ieder geval even kijken om deze extra goed door te lezen om te zien met welke methode hij dit resultaat heeft behaalt en welke eventulele trucjes hij toepast

 

Op de langere termijn is deze methode echt heel handig. Als je bijvoorbeeld persoonlijk bijhoudt wat je GDW is per oogst zul je gaan zien dat dit een heel interresante lijn zal weergeven. Vooral als je een beetje experimenteerd met de voorgroeiperiode en aantal planten per meter kun je met de GDW methode direct in 1 oog opslag zien wat de beste opstelling was.

 

Op landelijke of wereld schaal is het helemaal interressant. Als we hiermee bv 10 jaar geleden waren begonnen konden we de GDW elk jaar flink zien oplopen. Als we de GDW nu allemaal langzaam beetje bij beetje gaan gebruiken dan zul je zien dat een heel interressante maatstaaf zal worden die net als het T.H.C percentage elk jaar als het goed is iets zal stijgen omdat de kweekmethodes steeds verfijnder zullen worden.

 

Wat ook super zou zijn is dat als je de gemiddelde GDW van een aantal jaren zou volgen dat je op de langere termijn kunt gaan zien in welk jaar een significante verbetering plaatsvond. Voorbeeld:

 

1990 GDW 0.0101

1991 GDW 0.0103

1992 GDW 0.0103

1993 GDW 0.0105

1994 GDW 0.0109

1995 GDW 0.0113

1996 GDW 0.0114

1997 GDW 0.0114

1998 GDW 0.0115

 

Tussen 1993 en 1995 was er een flinke verbetering van het GDW en als er toen net een nieuwe soort lamp van phillips was uitgevonden zou dit dan wel eens een goede verklaring kunnen zijn.

 

Door mijn GDW bij te houden heb ik de idelale opstelling in mijn hokje gevonden en kan ik direct op een lijstje zien hoe de langere termijn verloopt. Ook kan ik jullie mijn GDW vertellen zonder dat ik jullie mijn aantal planten of lampen hoef te vertellen.

 

Mijn GDW is bijvoorbeeld

 

2001 GDW 0.0152

2002 GDW 0.0165

2003 GDW 0.0171

2004 GDW 0.0163

2005 GDW 0.0172

2006 GDW 0.0183

 

Vergelijk dit maar met jouw GDW (opbrengst:dagen:watt). Doe ik het toch redelijk?

Ben benieuwd wat mijn GDW in 2010 zal zijn. Als er een revolutionaire nieuwe ontwikkeling zal plaatsvinden de komende jaren kan deze wel flink oplopen. Laten we hopen dat de GDW in 2010 rond de 0.0270 ligt.

 

Voor het gemak kun je de 0.0 ook weg laten zodat je meer een index cijfer krijgt. bv GDW van oogst nr3 is 204 en GDW van oogst nr4 is 208 en van oogst nr 5 198 (klote spint!!). Ook zul je zien dat bij veel mensen de GDW in de zomer een stuk lager is.

 

Als iedereen die een topic heeft gehad als afsluiter in de laatste post vermeld wat de GDW was kun je heel mooi terugzoeken. Zo kun je alle verschillende topics mooi met elkaar vergelijken en direct zien wat wel en niet goed werkt ook kun je zien of de aanpassingen die iemand in zijn hok heeft gedaan of die een beetje resultaat hebben opgelevert als je meerdere opeenvolgende oogsten van die persoon met elkaar vergelijkt.

 

Trouwens het is ook wel handig om altijd een standaard afsluiting per oogst topic in te voeren waarin je nog eens kort en bondig vermeld wanneer de oogst gestart is, wanneer de bloei gestart is en welke voeding je hebt gebruikt en wat het resultaat is natuurlijk. Op deze manier hoef je als je nog iets wil weten niet helemaal terug te zoeken.

 

Voorbeeld;

 

Soort: PP

zaad/stek: stek

start groei: 01-05-06

start bloei: 12-05-06

Oogst: 13-07-06

Voeding: Hesi

Toevoegingen: Phythamin,green sensation

Ph: Begonnen 5.9 geeindigd 6.2

Medium: Light mix aarde plagron

GDW: 0.201

 

Zo kun je bij oude topics waarvan de titel je aanstaat direct naar de laatste pagina gaan en kijken naar de laatste foto's die gemaakt zijn en naar de standaard afsluiter. Wanneer het je dan interressant genoeg lijkt dan kun je besluiten of het de moeite waard is om het topic van begin tot eind eens door te lezen.

 

Nou wat vinden jullie van dit "kleine" ideetje?

 

Hallo beste mensen van dit superforum!

 

Ik had misschien wel een leuk ideetje dat misschien als het een beetje opgepakt wordt door de grote visionairs hier op het forum weleens een nieuwe standaard zou kunnen zijn, namelijk het volgende;

 

Het is altijd nog een beetje schatten wanneer je oogsten met elkaar vergelijkt. Eerder hadden we daar de opbrengst per vierkante meter voor maar toen iedereen een flink aantal jaren geleden door kreeg dat het toch ook wel heel veel uitmaakt hoeveel licht je boven die meter hebt hangen is de nieuwe standaard langaam geworden; het aantal gram per watt.

 

Maar dit is toch ook niet echt helemaal ideaal omdat je niet weet hoelang iemand eroverdoet om die gram per watt te halen; 2 mensen die allebei op het forum zeggen 1 kg te halen met 2 keer 600 watt doen het op het eerste gezicht even goed maar als de eerste 11 weken over dit resultaat doet en de tweede 8 weken dan doet de tweede het toch echt een stuk beter (die heeft meer te roken/kan er langer mee uit of kan meer verkopen/verdienen.

 

Nu heb ik een voorstel voor een nieuwe methode, stel,

 

Drie personen die kweken willen een beetje met elkaar vergelijken wie er het meeste resultaat haalt.

 

Jan

2 x 600 wt

84 dagen(12 wk)

1360 gr

 

Piet

1 x 400 wt

63 dagen(9wk)

270 gr

 

Klaas

20 x 600 wt

49 dagen(7wk)

9500 gr

 

Maar wie heeft de groenste vingers?

 

Met de simpele formule: opbrengst:dagen:watt= G.D.W. (gram per dag per watt) is dit in 1 oogopslag te zien.

 

Jan

1360:84:1200= 0.0135 GDW

Piet

270:63:400= 0.0107 GDW

Klaas

9500:49:12000= 0.0162 GDW

 

Jan 0.0135 GDW

piet 0.0107 GDW

Klaas 0.0162 GDW

 

Dus klaas heeft de groenste vingers. Als klaas nu een topic op dit forum had ging ik in ieder geval even kijken om deze extra goed door te lezen om te zien met welke methode hij dit resultaat heeft behaalt en welke eventulele trucjes hij toepast

 

Op de langere termijn is deze methode echt heel handig. Als je bijvoorbeeld persoonlijk bijhoudt wat je GDW is per oogst zul je gaan zien dat dit een heel interresante lijn zal weergeven. Vooral als je een beetje experimenteerd met de voorgroeiperiode en aantal planten per meter kun je met de GDW methode direct in 1 oog opslag zien wat de beste opstelling was.

 

Op landelijke of wereld schaal is het helemaal interressant. Als we hiermee bv 10 jaar geleden waren begonnen konden we de GDW elk jaar flink zien oplopen. Als we de GDW nu allemaal langzaam beetje bij beetje gaan gebruiken dan zul je zien dat een heel interressante maatstaaf zal worden die net als het T.H.C percentage elk jaar als het goed is iets zal stijgen omdat de kweekmethodes steeds verfijnder zullen worden.

 

Wat ook super zou zijn is dat als je de gemiddelde GDW van een aantal jaren zou volgen dat je op de langere termijn kunt gaan zien in welk jaar een significante verbetering plaatsvond. Voorbeeld:

 

1990 GDW 0.0101

1991 GDW 0.0103

1992 GDW 0.0103

1993 GDW 0.0105

1994 GDW 0.0109

1995 GDW 0.0113

1996 GDW 0.0114

1997 GDW 0.0114

1998 GDW 0.0115

 

Tussen 1993 en 1995 was er een flinke verbetering van het GDW en als er toen net een nieuwe soort lamp van phillips was uitgevonden zou dit dan wel eens een goede verklaring kunnen zijn.

 

Door mijn GDW bij te houden heb ik de idelale opstelling in mijn hokje gevonden en kan ik direct op een lijstje zien hoe de langere termijn verloopt. Ook kan ik jullie mijn GDW vertellen zonder dat ik jullie mijn aantal planten of lampen hoef te vertellen.

 

Mijn GDW is bijvoorbeeld

 

2001 GDW 0.0152

2002 GDW 0.0165

2003 GDW 0.0171

2004 GDW 0.0163

2005 GDW 0.0172

2006 GDW 0.0183

 

Vergelijk dit maar met jouw GDW (opbrengst:dagen:watt). Doe ik het toch redelijk?

Ben benieuwd wat mijn GDW in 2010 zal zijn. Als er een revolutionaire nieuwe ontwikkeling zal plaatsvinden de komende jaren kan deze wel flink oplopen. Laten we hopen dat de GDW in 2010 rond de 0.0270 ligt.

 

Voor het gemak kun je de 0.0 ook weg laten zodat je meer een index cijfer krijgt. bv GDW van oogst nr3 is 204 en GDW van oogst nr4 is 208 en van oogst nr 5 198 (klote spint!!). Ook zul je zien dat bij veel mensen de GDW in de zomer een stuk lager is.

 

Als iedereen die een topic heeft gehad als afsluiter in de laatste post vermeld wat de GDW was kun je heel mooi terugzoeken. Zo kun je alle verschillende topics mooi met elkaar vergelijken en direct zien wat wel en niet goed werkt ook kun je zien of de aanpassingen die iemand in zijn hok heeft gedaan of die een beetje resultaat hebben opgelevert als je meerdere opeenvolgende oogsten van die persoon met elkaar vergelijkt.

 

Trouwens het is ook wel handig om altijd een standaard afsluiting per oogst topic in te voeren waarin je nog eens kort en bondig vermeld wanneer de oogst gestart is, wanneer de bloei gestart is en welke voeding je hebt gebruikt en wat het resultaat is natuurlijk. Op deze manier hoef je als je nog iets wil weten niet helemaal terug te zoeken.

 

Voorbeeld;

 

Soort: PP

zaad/stek: stek

start groei: 01-05-06

start bloei: 12-05-06

Oogst: 13-07-06

Voeding: Hesi

Toevoegingen: Phythamin,green sensation

Ph: Begonnen 5.9 geeindigd 6.2

Medium: Light mix aarde plagron

GDW: 0.201

 

Zo kun je bij oude topics waarvan de titel je aanstaat direct naar de laatste pagina gaan en kijken naar de laatste foto's die gemaakt zijn en naar de standaard afsluiter. Wanneer het je dan interressant genoeg lijkt dan kun je besluiten of het de moeite waard is om het topic van begin tot eind eens door te lezen.

 

Nou wat vinden jullie van dit "kleine" ideetje?

ik vind het een super idee een soort beurs grafiek trendline ect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word het niet eens tijd dat er bij de welkomst mail die nieuwe leden krijgen het filmpje foto's plaatsen en het verzoek om foto's in het wietforum album te plaatsen,DUIDELIJK word mee gezonden.

Want iedere keer een link moeten openen voor tinypiemel of dropbox ....

 

Edit: klein stukje tekst weggehaald.

Edited by achterlijkeharry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...