Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
binobino

Mijn Nieuwe Groente Kast :)

Recommended Posts

Hallo mede kwekers,,

 

 

ik ben nieuw op dit forum heb al wel 1 post gedaan :rofl

 

ik heb vandaag mijn eerste echte kastje gemaakt (deed eerst net tl lampen)

ik heb een 400 watt lampje gekocht en een koolstof filter potten etc etc

mijn kast ik 80*55*250

maar ik heb een probleempje het word erg warm in mijn hokje en ik weet niet wat ze kunnen hebben mijn planten zijn sneeuw witje de echte damens komen nog zijn besteld en moet 2 week wachten :rofl

ik heb een afzuiging in het plafond met filter en normale ventilator en momenteel 2* sneeuwitje

maar het is gewoon te warm in me hokje boven de 35 :rofl luchtvotchtigheid is oke maar tempratuur niet

kunnen jullie mij helpen ?

 

binnenkort fotos zo dra de kleine dames er zijn hou ik alles bij

 

greetzz binobino

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat iedereen wel met een hogere tempratuur zit maar is je hokje ook niet te klein voor een 400 watter hoeveel zuig je af heb je inblaas????Waarhaal je verse lucht vandaan waarblaas je die weer uit??

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey Biokweekleek

 

ik heb momenteel nog geen inblaas alleen die ventilator uitblaas is aangesloten op standaard luchtpijp waar een afzuiger op zit weet alleen niet hoeveel kub :rofl

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat hij bedoelt is denk ik hoe krijgen je planten verse lucht? Hoeveel m3 je afzuiger is is zeker wel belangrijk aangezien dit een groot deel van je koeling is, maak eens een foto, kijk eens wat voor typenr. d'r bijvoorbeeld op dat ding staat enz...

 

Waar ga je met je "oude" lucht naartoe, direct naar buiten, of blaas je dit weer uit in je kamer. Je begrijpt dus al dat wat meer info gewenst is bij dit soort dingen, paar foto's maakt het ook vaak een stuk beter te begrijpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Wat voor ventilator? Een slakkehuisventilator, buisventilator of een huis-tuin-keuken ventilator van de bouwmarkt?

 

Blaas je de lucht uit naar buiten of in de ruimte waar je hok staat? Zo te horen zuig je passief lucht aan door gaten in de kast? Deze lucht is dan natuurlijk al boven de 20 graden. Dan gaat het door je kast en wordt het met 35 graden weer je ruimte in geblazen. Dit warmt je ruimte best op waardoor de lucht die de kast in gaat ook weer warmer wordt.

 

Twee dingen zijn belangrijk: frisse lucht je kast in en een goede afzuiging om de warmte af te voeren. Een ventilator uit de bouwmarkt trekt het niet. Die zijn niet gemaakt om aan slangen aangesloten te worden.

 

Laat even weten hoe het nu zit en we kunnen je helpen met de puntjes op de i.

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey

 

ik heb gekeken maar ik kan niet kijken wat er op mijn afzuiging zit (afzuiging zit namelijk op het dak!!) van de flat ik heb het idee dat die goed genoeg afzuigt (koolstof filter voelt lekker koud en zuigend aan)

lucht inlaat maak ik morgen winkels zijn dicht :rofl

ik heb wat fotos gemaakt van hoe mijn hok nu is beetje onduidelijke fotos camera trekt het niet :rofl

binnekort nieuwe fotos van de nieuwe dames

 

 

dsc00274uw5.jpg

 

 

dsc00275wq8.jpg

 

 

dsc00276fs4.jpg

 

 

dsc00277ws9.jpg

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even kijken....

 

1) Je meet je temperatuur op de verkeerde plaats, je zal deze in de schaduw op "top-hoogte" moeten hangen.

 

2) Je maakt gebruik van je centrale afzuiging ofzo? Het ontgaat me een beetje hoe en waarmee je afzuigt. Als het met die centrale afzuiging is, is het gelijk ook duidelijk waar je problemen vandaan komen in ieder geval...

 

3) Je hebt dus geen plaats waar je de verse lucht vandaan haalt als ik het goed begrijp, het komt nu dus tussen de kieren enz vandaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey

 

 

punt 1 klopt helemaal centraleafzuiging volgens mij is die afzuiging wel in orde

 

punt 2 klopt ik heb nog geen inlaat komt nu onder de deur door

dat ga ik morgen dicht maken en een inlaat maken via gat in de muur ik

 

punt 3 ik ga zo mijn meter op de juiste plaats hangen dan ga ik kijken wat die dan aan geeft

 

ik hou jullie op de hoogte

 

greetzz binobino

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je bedoelt dat je de centrale afzuiginstalatie van je flat gebruikt als afzuiging van je hok gebruikt,

dan zou ik;

een goede afzuiger kopen en de lucht je huis uit laat stromen maar zeker niet via de centrale afzuiging.

ik weet niet hoe t zat,maar in ieder geval heb je zeer grote kans dat je afgezogen lucht bij de buren in huis terecht komt.

die fout heb ik ook wel eens gemaakt vroeger in mn vorige flat,ook een wietlucht bij de buren in de kinderkamer,

dat kan je je hokje kosten,niet leuk... :rofl

afzuig nooit via centrale flat afzuiging lozen,is mijn advies.

 

greets,

lee,

en succes met de kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga mijn afzuiging weer terug buigen en maak een apparte afzuiging in de muur morgen

als ik die afzuiging weer dicht heb ruiken de buren het dan nog ??

en wat voor afzuiger moet ik kopen en wat kost dat ongeveer ??

 

dankje wel lee

 

greetz binobino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...