Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenParkiet

Cementkuip Nog Wat Toevoegen Nu De Bloei Begint?

Recommended Posts

Nu de bloei is begonnen bij mijn plant in een cementkuip

vraag ik mij af of ik wat bemeste grond kan toevoegen om goed de bloeiperiode door te komen,

wat doen jullie?

 

TX :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

bemeste grond toevoegen kan zeker geen kwaad integendeel.. bloeivoeding zou ook een goede toevoeging kunnen zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites
vraag ik mij af of ik wat bemeste grond kan toevoegen om goed de bloeiperiode door te komen

 

Je bedoelt gewoon erboven op gooien? Heeft geen zin. Vloeibare en snel opneembare voeding wil je nu geven, geen langzaam werkende bloeivoeding die in de grond zit gemengd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voed nu bij met BioBizz, maar zie witte verse wortels uit alle geboorde gaatjes komen,

 

plant moet nog tot oktober bloeien, zit met het idee te spelen of ik de kluit in een grotere 90 liter zet..

 

wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan altijd groter, geen probleem!

 

Let op met voeding: Als je aarde met die regen érg nat wordt heeft veel voeding ook geen zin, zeker niet vloeibaar, het loopt er zo weer uit of wordt niet opgenomen. In dat geval kun je het tijdelijk opvangen met bladvoeding in plaats van nóg een plens water aan je plant toe te voegen :). Straks met een hoop extra verse aarde heb je in ieder geval weer een goede basisvoeding, maar zoals blowmonkey zegt, snel opneembare voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tx guys, goed advies,

 

ik ga morgen verpotten en bladvoeding op halve kracht geven.

 

Denk dat met deze waterval buiten we extra scherp op onze planten moeten letten willen we schimmel zoveel mogelijk voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tx guys, goed advies,

 

ik ga morgen verpotten en bladvoeding op halve kracht geven.

 

Denk dat met deze waterval buiten we extra scherp op onze planten moeten letten willen we schimmel zoveel mogelijk voorkomen.

 

 

hey,

 

pas op met bladvoeding, men gaat vaak een te sterke oplossing geven wat de plant kan verbranden, meer is dan nooit beter...

 

en er komt best nog wat mooi weer aan zodat je via de grond kan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He green enfield! long time no see! Of zit ik gewoon op de verkeerd topics??

 

Inderdaad, niet te veel bladvoeding, de oplossing veel dunner dan voor gewone voeding. En ook met mate gebruiken, zeker niet iedere dag!!!

 

Hier een goed stuk over bladvoeding en voedingsgebreken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker een goed stuk over voeding.

 

Van dat Mandala seeds artikel over voeding heb ik begrepen dat vloeibare z.i.z. voeding vaak te sterk is.

 

BioBizz, wat ik gebruik, werd getest en is met 2 ml per liter voldoende,

dus niet wat ze zelf als advies geven 4 ml per liter !

 

Oke ik heb nu de BioBizz 1 ml op 1 liter genomen, tuingrond met wat merl en een handvol regenwormen.

 

Kijk het een weekje aan wat het wordt.

 

Bedankt guyz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...