Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stekje

Slappe Bladeren

Recommended Posts

yow,

 

Ik heb thuis 9 durban poison plantjes staan. De meeste van hen staan mooi vol en groen ook al zijn ze niet zo groot maar bij sommige plantjes hangen de bladeren volledig slap en zijn ze wat vergeeld. Ik heb ze nochtans allemaal op dezelfde manier behandeld. Kan iemand me vertellen hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe worden de blaadjes geel, van binnen uit of van buiten naar binnen? blijven de nerven wel nog groen???

het geeft een tekort aan, wat geef je je planten voor voeding???

 

als de vergeling van binnen naar buiten gaat dan duit dit vaak op een ijzer te kort, of een zwavel te kort!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je met van binnen naar buiten? Het begint meestal met de puntjes van de blaadjes, bij sommige blaadjes is het zelf zo dat de puntjes volledig bruin en verschrompeld zijn terwijl de rest van het blad nog fris groen is. Bij de gele blaadjes zijn de nerven ook volledig geel tot zelf wit.

De planten staan in een alreeds bemeste potgrond waar ik wat bloedmeel in heb vermengd.

De gele plantjes nemen ook minder water op dan de groene..... kan het misschien liggen aan een overbewatering?

ik kijk uit naar jullie antwoorden

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rofl daar kunnen we niets mee. Bladproblemen? die kun je bij ziektes, beestjes en bladproblemen kwijt (inmiddels hiernaar verplaatst). Lees gelijk de sticky in dit topic om ervoor te zorgen dat je voldoende informatie geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neig naar een kalium te kort, lees in het sticky over bladproblemen en te korten, bovenin de rubriek: ziektes, ongedierte& lbadproblemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst fotootje en voldoende informatie, dan gaan roepen dames en heren.

 

Topics in dit forum die onvoldoende informatie bevatten worden gesloten en verwijderd om het forum schoon te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, het was blijkbaar niet belangrijk want 4 dagen geen reactie. slotje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...