Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johan V

Wind En Butt-weer

Recommended Posts

Als ik zoiets lees, rijzen me altijd de haren ten berge, heb ik het dan altijd zo klote gedaan, begint net, 6,5 kg, even met de schaar spelen in okt en nov. na ja. En 6,5 kg van 8 planten vindt ik ook bijzonder knap, ik ben met 1,5 dik tevreden hoor !

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=17581

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee ze zitten nog niet vol met toppen beginnen wel al met de voorbloei en ik heb er hier in de buurt zo,n 35 staan in potten die zijn een maandje eerder klaar als de vollegronders en ik heb er 32 in de volle grond staan tussen de coniferen en ik heb er een 25 bij vrienden staan en thuis maar 7,ik begin vanaf eind september tot de en met de eerste week van november (is een schatting kan ook iets eerder of later) met de schaar te spelen.

En nee ik heb geen wonderplanten maar ik kan niet overal zijn en ik lig niet wakker van 1 takje wat gebroken is.

Vorig jaar had de politie 100 planten van een meter a 1,2 meter van mij uit de mais gehaald d.m.v een helicopter vlucht,daar was ik wel een paar dagen bedroeft van en 3 jaar terug had ik 25 planten en die hebben ze allemaal zo goed als gestolen hebben nog wat mini topjes laten zitten daar ben ik nu nog pissig om.(had nog 400 gram van 25 planten :rofl )

Maar dat zijn ook andere dingen als een tak of top die gebroken of verrot is.

 

 

 

Kappers opleiding ?

 

 

Heb je nooit last van toprot gehad , bernard ?

Of was je oogst 6.5 kilo toprot / rotte top ?

 

 

Groeten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarbij spreek je je zelf ook nog van alle kanten tegen. Je hebt een profiel, daar staat in vanaf je lid bent en als ik dan je topics lees, we zijn allemaal als amateur begonnen, maar zo van de toren te blazen, heeft niemand wat aan, geeft valse hoop en verkeerde inlichting.

Ik hoop dat hier de moderator ook eens reageerd, die heeft ook genoeg kennis in huis om te weten of dit volledige onzin is of onkunde.

Iedereen is begonnen en fouten gemaakt, als je het al wat langer doet lukt het soms goed en soms de eerste keer al, maar ganz so einfach ist es nicht !

Ik ben al eens een maand geband hier omdat ik het met een bepaalde stelling of opvatting niet eens was.

Die ging me via PB allerlei verschrikkelijke dingen vertellen, onbeschrijfelijk, na ja dan laat je je wel eens gaan op het forum.

Meestal is het mijn bedoeling om te lezen en mooie dingen te zien en als ik het er helemaal niet mee eens ben, om er op te reageren, maar ja, met mijn leeftijd, kun je de jeugdige fantasie niet altijd bevatten.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze binnen gezet onder de tl

ik dacht geen risico lopen

dat is het best !! :rofl

dan maar een zwaar gewicht mee naar binnen

als ze maar veilig zijn.. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet wel zeggen dat de leesbaarheid van de posts is toegenomen. Nu de toegevoegde waarde nog :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou beste mensen ik zal wel niks meer posten als alles wat doe niet goed is,heeft het voor mij ook geen zin meer om mening te delen.

Bye Bye

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik vind nog steeds dat de meesten zich aanstellen met binnen zetten.

Daar word je plant nou echt beter van.

 

NOT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je niet kennen , bennie.

 

Kom met wat foto`s en laat ons je werk zien.

 

Laten we aan het eind van de rit kijken en de resultaten vergelijken.

 

Ik denk alleen dat als je de mogelijkheden hebt om je planten die al volop in bloei staan beschut te zetten , en dat niet doet tijdens regen/storm beetje onverstandig.

 

 

Toprot = op zijn zachts gezegd rot

 

 

En mono , jij vindt dus dat ik mijn volop bloeiende planten ondanks gevaar van diefstal,toprot,stormschade,regen,regen,regen lekker moet laten verdwijnen of wegrotten voor mijn eigen ogen ?

 

daar word je plant nou beter van.

 

 

NOT

 

Nee toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die van mij nog geen dag binnen gehad met het slechte weer.

Staan bijna 6 weken in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed. even pas op de plaats en waar ging het ook alweer over.

 

Het is helemaal geen issue dat iemand zijn mening verkondigt, het is alleen niet gewenst dat je daarmee anderen, die het anders doen, voor gek verklaart en omgekeerd. Wie wind zaait oogst storm zeggen ze wel eens. In zoverre ben ik het met ria eens. Het hoort niet over de communicatie te gaan maar over de inhoud.

 

Dus effe de koppen in een emmer ijs.

 

De een gaat voorzichtiger met zijn plantjes om dan de ander, om verschillende redenen. Die meningen zijn nu wel duidelijk denk ik. Het weer is nou eenmaal het weer. En iedereen behandelt zijn plantjes anders. Of je nou 3 lowrydertjes hebt of 84 planten: beetje respect voor elkaar en andere manieren van kweken.

 

Je menig is prima. Maar beter begonnen met "Ik vind zelf..." dan "Volstrekte onzin want...".

 

Kunnen we nu weer gewoon met elkaar omgaan vanaf nu? We zitten niet in een kinderklasje he.

 

Nou kom op met die pics bernie en laat het eens zien. Ik meende het overigens óók toen ik zei dat je posts beter leesbaar werden. Want dat worden ze. Nu nog een beetje genuanceerder alsjeblieft. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn natuurlijk wel allemaal blowers...(lees coffeeshopbewoners)

blowers zijn over het algemeen toch andere mensen dan lui die in het philhamronisch orkest zitten....

ik vind het prima om elkaar af en toe voor rotte vis (of rotte top for that matter)...ruzie komt in de beste famillies voor...dus ook hier.

 

als ria het onzin of een debiele manier van denken vind, dan moet dat gewoon gezegd kunnen worden lijkt me, natuurlijk ook vice versa...het is geen scheldforum, maar zoals je zelf al zegd, ook GEEN kinderklasje, dus af en toe iets hardere bewoordingen heb ik persoonlijk geen moeite mee... :rofl stelletje mafketels allemaal hier....laten we het daar in elk geval over eens zijn..jatoch!?

zo dat was mn mening...ban me maar als dat persee mot :rofl

 

 

ik kan wel wat vinden in bernies manier van werken.....als je her en der zon 150 planten hebt staan dan boeit dat ene stukkie toprot niet...

 

maar hoeveel van de mensen hier hebben er zoveel staan? denk dat bernie een van de weinigen is...

mijn 6 plantjes gaan gewoon naar binnen als het schijtweer (mag dit woord wel dan :rofl ) dreigt te worden...

 

geen zin om die paar toppen die ik al heb dan ook nog te verwijderen omdat er rot inzit, of omdat mn hele plant om is geknakt...

 

 

grtz jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toprot wordt ook pas echt een probleem als het onder de 20 graden blijft. Met dit warme weer heb je er pas echt last van in de laatste weken als ze op hun allerdikst zijn, net zoals bij de binnenkweek.

 

En dan ligt het ook nog eens aan het soortje natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan snap je toch wel dat ik vind dat iedereen zo overdreven met zijn planten heen en weer sjouwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voornaamste reden dat ik loop te zeulen met die planten is het verduisteren !

Heb jij (mono) toch ook gedaan ?

 

Daarbij,

 

Voordeel 1-----ze staan veilig. (struikrovers !)

Voordeel 2-----ze staan droog. (met fannetje zachtjes aan voor een lekker briesje)

Voordeel 3-----ze staan absoluut donker. (ik heb een buitenlamp op ca. 8 meter)

 

 

 

 

 

Ik denk dat er bijna niemand is die ontkent dat planten alleen maar sterker worden door weersinvloeden.

 

Maar het gaat ons toch om iets anders ?

 

Maar mij gaat het er om aan het eind van de rit zo veel mogelijk van een plant af te halen en het liefst zonder toprot mee te maken.

 

Dat zal bij mijn sterke early girl die altijd buiten heeft gestaan dit jaar (hier in nederland !) wederom lastig worden vrees ik !

En dan ga ik toch echt weer een dakje of zo iets bouwen......

 

 

 

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit na de ervaringen van vorig jaar ook te denken aan een afdakje en mijn planten hebben overigens ook gewoon buiten gestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat toprot voornamelijk door de lucht vochtigheid komt en dat een afdak niet helpt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie een dikke top van hoge luchtvochtigheid niet door & door zeiknat worden , van regen wel.

 

Dus kies ik ook voor afdak evt icm een ventilator.

 

 

En daar zijn we weer; Planten die volop in de bloei staan gaan als het mogelijk is bij mij de schuur in. (welke luchtvochtigheid ?)

 

Evt. lampje aan........

 

gallery_6678_247_205034.jpg

 

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik wel met je eens hoor mono maar vorig jaar waren mijn toppen ook nog eens zo doorweekt door al die regen.. dat was ook niet lekker. De combinatie deed het hem waarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toprot wordt ook pas echt een probleem als het onder de 20 graden blijft.

 

Precies,

 

Ergens eind september veranderd in Nederland het neerslag tekort in een neerslag overschot (lange jaar gemiddelde) als gevolg van de daling in temperatuur .

 

neerslagtekort = er verdampt meer water dan dat er aan regen valt .

 

neerslagoverschot= er valt meer regenwater dan dat er verdampt .

 

Tijdens periodes van neerslagoverschot kan de plant onvoldoende water aan de lucht verdampen ,waardoor de toppen kunnen gaan rotten .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan snap je toch wel dat ik vind dat iedereen zo overdreven met zijn planten heen en weer sjouwd!

 

Nee. Snap jij het dat mensen hun waterafgifte willen reguleren? Planten die continu nat staan is gewoon niet goed, punt uit. Als mensen willen voorkomen dat ze nat staan, dan doen ze er wat aan. Dat jij vindt dat het helemaal niks uit maakt, dat is jouw opvatting, maar het is wel degelijk zo dat het gewoon niet goed is om je planten constant natte voeten te laten hebben, wortel rot, problemen met de EC, ophoping van zouten die naar beneden wordt gespoeld, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol ik geef je niet snel gelijk BM.

Maar er zit wel een beetje waarheid in maar dek dan je aarde af.

Of zo iets dan zien je planten teminste nog daglicht.

Ik blijf er bij dat de meesten flink overdrijven met het naar binnen zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...