Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johan V

Wind En Butt-weer

Recommended Posts

Ik ben van het weekend begonnen met verduisteren en nu gaat de zon voor een week weg.

 

Vandaag zet ik de (nog goede) planten ook maar binnen voor de zekerheid:

 

dsc00237yn1.th.jpg

 

De andere plantjes (die op gemixte kut-grond staan :rofl ) laat ik wel buiten onder de tafel staan; Eens kijken hoe ze erop reageren, dan weet ik dat ook gelijk zonder risico te lopen.

 

 

Maar hoe doen jullie dit? Gewoon laten staan? Ik heb planten gezien die je niet zomaar ff naar binnen haalt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, ik laat ze gewoon buiten. Ze kunnen wel tegen een stootje hoor. Bind deze week nu wel een aantal takken op omdat die wat lang worden. Verder gewoon een stok ernaast, en die eventueel tuien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon buiten, hoop dat ze het trekken. Vooralsnog wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, voor mij zit er niks ander op dan ze buiten te laten staan. (ga ze niet uitgraven :rofl )

maar k denk dat ze dit toch zeker wel kunnen hebben hoor.

k heb ze net even nagelopen, maar zie niks wat op schade lijkt. :rofl

nou maar hopen dat het niet nog erger wordt :rofl

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Achja, had jij dat niet de eerste keer? Heb nu in ieder geval wel gezien dat mijn planten een flinke hoosbui met hagel en wind kunnen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach interreseert me niks als er wat takken uitwaaien,had het maar geen plant moeten ga er niet vanuit dat er wat gebeurt maar als er wat gebeurt noem ik het pech maar dat kan haast niet want het zijn buiten planten en die zijn door de natuur zo gevormt dat ze er tegen moeten kunnen en dat planten niet tegen regen kunnen is mij onbekent,hagel is mij bekent dat dit geen fijne gevolgen kan hebben,maar regen en een beetje wind,stel je niet aan mensen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er net goeie toppen inzitten wil je niet een week lang zulk weer hebben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

de nodige maatregelen treffen en hopen dat t goed komt.

 

greets

lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten doen het redelijk, 2 van 14 planten zijn wel een beetje scheef gaan staan, en ik woon op een plek waar heel veel wind is, langs de roer, en achter de roer alleen maar weilanden, dus daar waait het hard.

 

maar die heb ik ff gefixed met een stokje ernaast :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik heb een veranda waar me 2 buitenplanten staan. Ik zit midden in de bloei op dit moment en ik zet de planten met slecht weer s'ochtends gewoon onder het afdakje van de veranda. Zo kunnen me toppen niet zeik en zeiknat worden. Kost wel wat moeite.... het weerbericht volgen :rofl

 

Met goed weer (zoals de afgelopen 2 hittegolven) staan ze de hele dag in de volle zon :rofl

 

Groeten Kweekfreak :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zeiken dit, niet zeiken dat. Er wordt naar meer ervaring t.a.v de buitenteelt gevraagd. Als je het dan zo goed weet, geef dan gewoon antwoord. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
,maar regen en een beetje wind,stel je niet aan mensen...

 

Juist ja. Dus jij vind het geen probleem dat je planten verzuipen? Doordat ze zo vreselijk nat staan waaien ze ook nog eens 10 keer zo makkelijk om. Je zegt nou wel dat een buitenplant er tegen zou moeten kunnen, maar dat is gewoon onzin. Bomen zouden er volgens jou ook tegen moeten kunnen, maar in de werkelijkheid is dat vaak niet zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens Blowmonkey, daarbij komt nog dat de meeste mensen hier hun planten in potten hebben staan, dat maakt ze toch wat kwetsbaarder..

Een beetje ongerustheid is echt zo raar niet, t zijn toch een soort kindjes ;p

ondertussen maar op wat droger weer hopen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijne staan indd in een pot, vandaar een afdakje :rofl

 

Plant.jpg

 

 

4,5 week oud :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet die van mij onder een afdakje als het regent, als het echt hard waait gaan ze binnen onder de TL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet zoveel keus, ik heb er maandag en vandaag 1 geoogst, maar ik heb er nog 3 staan met dikke toppen en ben niet zo blij met veel regen en vochtige nachten (90 %), maar het is eventjes niet anders.

Binnen zetten is voor mij geen optie, slechte ervaringen mee, waait het niet en de schimmel slaat zo toe.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog de mazzel dat mijn plantjes niet zo groot zijn (Nou ja, noem het maar mazzel, NOT, maar ze zijn klein) en dus makkelijk te verplaatsen.

Onze woonkamer loopt om de patio heen, met grote schuifpuien, dus ik kan ze altijd in de zon zetten achter het raam, alleen zie ik het niet zitten om 's middags langs te rijden en ze weer voor een andere schuifpui te zetten.

 

Maar ze gaan bij mij ook weer naar binnen straks! Voel me er toch prettig bij op het moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van mij assortiment staan er een aantal achter het huis en als er ook een tak uitwaait,komt er weer op een andere tak wel weer wat meer aan,en als het ook een paar gram minder opbrengt kan ik niet van wakker liggen,en ik heb er ook nog een groot aantal bij iemand met toestemming tussen zijn coniferen geplant bij een kweker hier uit de buurt en die beregent ze om de 2 weken met dat droog weer van laatst en dan krijgen ze ook een beregenings haspel die uit een 26mm dop met 10 bar water wegspuit,op hun pens en er zijn nog takken of net wat afgebroken,dus zo snel heb je zo,n plant niet naar de klote,en wat betreft dat bomen er niet tegen kunnen,tegen windkracht 12 niet nee maar tegen normaal weer kunne ze zonder problemen tegen maar die regen die we de laatste 4 dagen hebben gehad stelt toch niks voor zo,n windje met een paar druppels teminste hier was er niks aan het handje,ik heb er ooit een paar takken uitgewaaid gehad,en ik heb er niet wakker van gelegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof ook wel dat ze het overleven.....maar ik vind het zielig!!!! Mijn lieve plantjes!!!! :rofl

En hou ze gewoon graag heel, mijn eerste kweek ooit...is toch een beetje onwennig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha bernie :rofl

thats the attitude, het zijn maar planten hoor mensen. Laat die regen een beetje, dat is de natuur, als je nou midden in de bloei of het eind ervan zit is minder maargoed. En wind is in mijn ogen alleen maar goed. Alst maar geen storm is inderdaad.

 

ik ga der eentje roken, laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...