Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ganjaman007

Probleem Bij Het Kweken

Recommended Posts

Hallo ik en een vriend wouwen graag paar plantjes kweken voor eigen gebruik.

Maar we hebben probleem al onze plantjes gaan dood

 

We denken dat het aan onze ruimte + materiaal licht

 

kamer = + - 3m op 3m

aarde met ph waarde 5.5/6

licht = 500w geel oranje kleur (( we denken dat het aan het licht zou liggen ))

we geven 1 tot 2 maal per dag water

 

Waaraan zou het volgens jullie liggen ?? we hebben gedacht om TL lamp te kopen of is het geen nut ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool hoi leuk dat je het wilt proberen, maar als ik jouw was zou ik eens een paar van de Sticky`s

doorlezen die er hier in overvloed staan.

En de info die je geeft is ook niet voldoende, maar daar kom je wel achter na het lezen :verrygood

Niet lullig bedoeld maar heb me zelf eerst bijna scheel gelezen voor ik begon.

 

Gr Spock.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al zeer veel gelezen

 

BRON.

 

Dusja maar zou het aan het licht kunnen liggen of niet moet het een TL lucht zijn of kan ik gerust verder met het gewoone licht van 500w oranje geel kleur ?

 

Moet ik nog extra materiaal kopen. Ik heb nog niet veel geld om mij alles te kunnen permiteren willen julie me AUB helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb al zeer veel gelezen

 

BRON.

 

Dusja maar zou het aan het licht kunnen liggen of niet moet het een TL lucht zijn of kan ik gerust verder met het gewoone licht van 500w oranje geel kleur ?

 

Moet ik nog extra materiaal kopen. Ik heb nog niet veel geld om mij alles te kunnen permiteren willen julie me AUB helpen

 

Dan weet je ook dat men hier graag wil weten :

Wat voor lamp, 5ooW oranje zegt niet zo veel.

 

Wat is je temp in dag en nacht?

Op wat voor medium kweek je?

Wat is je lv?

Hoeveel water geef je?

Ect ect ect.

 

We horen het wel.

 

Spock.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben dus (in het kort)

-dus bloempoten

-licht 500w kweet niet welk een dat is sry ( maar best TL lamp zeker ? )

-aarde ph 5.5 is goed zeker ?

-kamer is totaal afgesloten voor daglicht.

-we hebben 1 ventilator

 

 

-water > smorgens en savons

-temperatuur >> zal ik nagaan kzal mijn termometer eens meedoen

 

 

Zou het met dat materiaal moeten kunnen lukken ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben aan het rondlezen op de site heb net zeer handig topic gevonden

kweken

 

Is het eigelijk echt al belangrijk voor al deze materialen te hebben LV meters PH meter enz..

IK werk niet en heb geen geld over :verrygood kwil gewoon graties kunnen :specool

 

Met het materiaal dat ik heb is het dus niet mogelijk of ??

 

 

sry voor het zagen maar ik heb bijna alles gelezen op een andere site en nu is het weer allemaal anders uitgelegd kword er gek van

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles graties.. dan zeg ik 1 woord

 

BUITENKWEEK

 

het is niet allemaal nodig maar het ''bevorderd'' de aanmaak van.. :specool

ciao :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja het is onmogelijk om buitenkweek te doen..

 

Maar kwil weten of het mogelijk is met het materiaal ik al heb (( eventueel een andere licht kopen > TL lamp )) of moet ik echt ph en lv meters enz kopen ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg altijd maar zo niet is onmogelijk.. :( :specool

 

die meters zijn niet nodig ze geven alleen de waardes aan van het klimaat en substraat ect...

het is natuurlijk wel beter...

een tl is leuk om voor te groeien misschien meerdere, hoe meer hoe beter..

je hebt nu een 500 watt? zal wel geen kweeklamp zijn..

kijk even op www.leafman.nl

je hok is 3 bij 3 meter.. eigen gebruik jaja.. :(

een 400 watt is goed voor 1m² een 600 watt voor 1,2 ² ...

afzuiging aanzuiging koolstof filter... klimatecontrol... dan ben je volgens mij al een heel eind..

 

ciao :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hadden 1 plantje dat goed groeie maar deze water geeft was naar portugal dusja hat maar om de 3 dagen water zou het daaraan liggen dat het stierf door de aanpassing van om de 3 dagen naar iederedag?

 

Het licht staat er ook voor mss beter er boven hange. Tzitten nu 4 nieuwe zaadjes in we zien wel.

Kzal de kamer afdekken met plastiekfolie voor weerkaatsing van het licht zodat het van alle kanten licht krijgt.

 

Ik hou jullie in de hoogte zal proberen foto's te hebben, en alle preciese informatie over ruimte en materiaal temperatuur snachts en dag enz...

 

Alvast dank voor jullie hulp :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee dingen die me opvallen:

 

Als ik het goed begrijp dan kreeg de plant eerst een keer per drie dagen water en nu twee keer per dag. Sinds je twee per dag bent gaan wateren ging het mis. Ik heb dan ook het vermoeden dat je ze veel te nat houdt. Het hangt er natuurlijk af hoe veel water je geeft, maar ik vermoed dat je met 2x per dag veel te veel geeft.

 

Daarnaast klinkt het alsof je gewoon een of andere bouwlamp van 500W gebruikt die vanaf de zijkant licht geeft. Je zult toch echt met een echte kweeklamp in de goede kleur aan de slag moeten gaan en die inderdaad boven je plantjes hangen.

 

Maar lees alstjeblieft goed alle info in het forum en in de literatuur door. Er is zo veel kennis aanwezig, maar daar moet je wel gebruik van maken. En post wat foto's dat maakt het een stuk duidelijker. 'k ben benieuwd naar foto's van je plantjes, die lamp en de algehele setup

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Het lijkt wel alsof je je niet echt verdiept hebt in wat een wietplant nodig heeft om het goed te doen. Normaal licht doet niets voor een wietplant of welke plant dan ook. Dan kan je em net zo goed in een kast zonder licht zetten. Je kan toch ook geen tropische vissen in een bak met warm water gooien, of wel?

 

Je moet een aantal factoren onder controle hebben om de plant te geven wat deze nodig heeft

-het juiste licht

-de juiste lucht (verse en met een goede vochtigheid)

-de juiste voeding

en dat is moeilijk te realiseren als het weinig moet kosten. Een paar honderd euries ben je zo kwijt.

 

Je moet de natuur nabootsen als je binnen wilt kweken. Als je gratis wilt zet ze dan lekker buiten.

 

Ik vraag je dringend om eerst te gaan lezen hier en dan het nog eens te proberen. Niet om te zeiken, maar anders blijf je klooien.

 

Grtz Miss_J :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb al tamelijk veel gelezen dus als ik het goed begrijp zouwen we een groeilamp + bloeilamp moeten aanschaffen? :verrygood

 

Er is tog wel een type lamp dat we zouden kunnen gebruiken voor bloei + groei, dat niet te duur is nee ??

(( HPS lampen er staat voornamelijk voor bloeiperiode ?? Nu komen somige uit maar gaan dood achter 2/3weeken dusja als ik dan overshakel naar zoon HPS lamp nee? ))

 

sry van mijn gezaag :unsure: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn ook hps lampen speciaal voor de groei..

wat je moet weten dat planten die in de groei zitten een ander soort licht nodig hebben dan planten in de bloei

 

je kunt met een bloei lamp ook laten groeien alleen is dit niet optimaal..

 

maar lees eerst deze site maar eens grondig door... :verrygood

 

ciao :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een goed begin ben je voor een hok van 3 × 3 al aardig wat kwijt hoor..

 

2 × Spiegel reflector á 12,75

2 × 600w Son-T plus lampen á 34,95 st.

2 × VSA 600w á 35,25 st.

 

Dan je buisafzuiger nog, wat zou het zijn? 475m³ á 72,95.

Je filter 800kuub? €124.95

Dan je slangen niet te vergeten..

 

Het is maar ongeveer een schatting wat je nodig zou hebben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...