Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
schaapie

Ontmanteling Ondergrondse Hennepkwekerij Wapenveld

Recommended Posts

Bron: Fotoserver.nl

 

In Wapenveld zijn vijftien ingegraven zeecontainers ontdekt waarvan er twaalf in gebruik waren als hennepplantage. De containers bevinden zich onder een Paardenwei van een paardenboerderij. De politie ontdekte dinsdagochtend in een schuur 150 hennepplantjes.

 

De eigenaar gaf direct alle medewerking aan het opruimen. Na een grondige inspectie ontdekten agenten na een intense Henneplucht, in een van de stallen een trap die leidde naar de ondergrondse kwekerij. Waar aan een lange gang de zeecontainers waren geplaatst. De twaalf gebruikte containers stonden in zes rijen van twee aan elkaar gelasde containers waarvan de helft vol met wietplanten stond. Het gaat om in totaal om zo'n 3000 wietplanten.

 

De bewoner van het perceel en 7 aanwezige medewerkers van het bedrijf zijn aangehouden. Bij de ontmanteling werd de polite geassisteerd door het brandweerkorps Wapenveld, medewerkers van de gemeente Heerde. In de loop van de middag kwam ook de burgemeester van Heerde, dhr Hoornstra ter plaatse om zich op de hoogte te laten stellen. Energieleverancier NUON is ter plaatse geweest. Maar er is géén stroom afgetapt. Men voorzag de kwekerij in de eigen behoeft door twee inmense diesel agregaten.

 

Met veel manschappen en materieel werd de hele dag gewerkt aan de ontmanteling.

Door het openslijpen van het dak van een van de zeecontainers kon men veel sneller de materialen naar boven halen. Enorme afzuigers werden m.b.v. een minikraan naar boven getakeld.

 

Na de middag werd begonenn met het afgraven van de zeecontainer met de 2 Agregaten. Deze zeecontainer werd middels een grote kraan uit het gat getrokken. Daarna konden de agregaten worden verwijderd en zijn deze ook afgevoerd door de gemeente.

Wat er verder met de lege zeecontrainers gaat gebeuren is nog niet duidelijk.

 

Aan het eind van de middag zijn er ook nog een aantal dure, op het terrein gestalde, auto's in beslag genomen en heeft de politie ook de woning volledig doorzocht.

 

a-plattegrond.jpg

img_6794.jpg

img_6869.jpg

gerben-dcs00912.jpg

img_6860.jpg

img_6931.jpg

http://www.fotoserver.nl/new/archief/20040...II/img_6962.jpg

img_6972.jpg

img_6980.jpg

img_7001.jpg

img_7005.jpg

img_6925.jpg

 

 

//EDIT @schaap Het is verboden topics of reply's 1 op 1 over te nemen. 't Zou ook niet leuk zijn als iemand anders jou FAQ of verslag op een andere site zou posten. Bericht vervangen door 't orginele artikel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah, valt niet op met die containers bij mij in de straat en vervolgens weken spitten in de tuin om ze onder de grond te krijgen, dus als je slim bent doe je dit dus niet :verrygood

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol zo slim was het toch niet... ze zijn ontdekt! Betere filtertjes moeten kopen he :verrygood

 

Snap trouwens niet dat iemand zomaar zonder dat het opvalt een serie aan elkaar gelaste zeecontainers onder de grond kan stoppen! Dat vind ik pas knap!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sja, het ligt nogal achteraf maar idd knap :(

Wel erg professioneel gedaan allemaal en erg goed idee zo, ook met die diesel agregaten.

Maar ik denk als ze de kwekerij in die schuur niet hadden gedaan waren ze vast niet gepakt geweest :specool

Maarja, bij zo´n kwekers is het aantal planten nooit genoeg..

 

Jahbless :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrienden van ons wonen er tegenover, maar nooit wat gemerkt hoor! ik heb daar zelfs nog wel de hondjes uitgelaten!

 

erg leuk, maar jammer dat ze zijn opgepakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

het schuurtje met 150 plantjes zal wel een afleidingstaktiek zijn. Hij ging er waarschijnlijk van uit dat als hij meteen toegaf en meewerkte, er vanaf zou komen met een boete voor die 150 plantjes en klaar is kees.

 

Idd straf dat hij zoiets voor mekaar kreeg zonder dat iemand iets opmerkte. Hoe hebben ze het ontdekt ? Mss waren de flikken ingelicht door een babbelaar en wisten ze dat er meer te vinden was en is het niet ontdekt door de geur. Kvraag me af hoeveel oogsten er daar gedraaid zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde zeg. Snap niet dat ze zo knap iets op kunnen zetten en dan door geur ofzo gepakt worden. Hier in de buurt was ook een ondergrondse kwekerij gepakt,zat ingegraven in een loods. Zijn gepakt door brand bij de vsa's (amateurfout waarschijnlijk). :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje schaapie...wel een beetje simpel, als wietforum ff problemen heeft om naar hennepdesk over te stappen, en dan om de foto's van Hennepdesk over te nemen, en dan nog eens MIJN geschreven tekst over te nemen, en dan hier te posten.

 

Zo hoort dat niet schaapie !!! Jammer

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

voortaan netjes bronvermelding he schaap!

 

cardY.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap idd ook niet hoe je het voor elkaar krijgt om zoveel containers in te graven zonder dat iemand het ziet .ik bedoel zal wel gezien zijn maar als je toch containers ingraaft in je tuin moet er toch her en der een lampie gaan branden(figuurlijk he).die smeris is gewoon getipt natuurlijk je doet niet zoveel moeite en dan niet investeren in filters.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeetje schaapie...wel een beetje simpel, als wietforum ff problemen heeft om naar hennepdesk over te stappen, en dan om de foto's van Hennepdesk over te nemen, en dan nog eens MIJN geschreven tekst over te nemen, en dan hier te posten.

 

Zo hoort dat niet schaapie !!! Jammer

 

:verrygood

 

 

Sorry mijn excuses daarvoor , ik dacht ik plaats het hier even ik heb er nu onder gezet, bron : Rem , ik hoop dat je daarmee akkoord gaat :specool

 

 

Schaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites
...als wietforum ff problemen heeft om naar hennepdesk over te stappen, en dan om de foto's van Hennepdesk over te nemen....

 

Ik zie niet in waar wietforum problemen er mee heeft als jij overstapt naar HD. Ik zie ook de relevantie van je opmerking niet in. Er is niks tussen HD & WF(ruzie, problemen enz) maar dit soort opmerkingen creeert wel een gevoel dat dit er wel zou zijn.

 

Als mensen hier iets posten van hennepdesk is dat op hun eigen verantwoording, en bij klachten treden wij daar tegen op, zoals je ziet. Of dit nou van HD of welke site is dan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"...als wietforum ff problemen heeft om naar hennepdesk over te stappen, en dan om de foto's van Hennepdesk over te nemen...."

 

Rem bedoelt denk ik : "Als wietforum even offline is, om dan meteen naar HD over te stappen"

 

gr Bud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rem zal het ongetwijfeld GOED bedoelen.

 

Probleem verholpen :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

stom stom stom waarom 150 plantjes in je schuur als je er ruim 3000 in de grond hebt?

als ze die lucht een beetje hadden hadden gefixt was er niets aan de hand geweest..

de enigste reden die ik kan bedenken om zee kontainers te gebruiken is omdat ze goedkoop zijn..

had dan een grote betonne hok gemaakt als er iemand komt kijken zeg je dat je fundering aan het storten bent omdat je ooit nog een een huis op die dressuurbak wilt gaan zetten..

 

komt daar eigenlijk wel winst uit? als je 2 inmense argegaten hebt en 3000 vrouwen? met die benzine prijzen van tegen woordig :specool

 

ciao :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

met die agregaten kom je er makkelijk aan uit 3000 x 20 = 60000 gram aan +/-2,80 per gram = 168000 euro en dat ongeveer iedere 3 maanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kan je wel een tankwagen voor laten komen :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel masterlijk bedacht het zou ook wel heel wat gekost hebben om die die cnteners integraven

wel dom dat ze weer plantjes in de boerdrij hadden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn waarschijnlijk toch al binnen...vaak word het hebzucht..meer meer meer!!!

 

Maar ja waarom ook niet he!!!

 

En dan te bedenken hoeveel geniale ideeën(kwekerijen) hier in holland nog lekker aan draaien zijn :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woooo whahah dat is wel mooi gedaan ja!

 

Maar om even 14 containers ongemerkt in de grond te stoppen en er naar toe te laten komen.. vind ik knap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...