Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

John Doe

Problemen Sinds De Hack Van Juli 2006 - OPGELOST

Recommended Posts

Hi,

 

Het forum is gelukkig weer online, maar er zijn nog wel een paar dingetjes die nog niet (helemaal) werken. Post hier als je problemen hebt met de site. Ik probeer in deze eerste post dan een overzichtelijk lijstje bij te houden. Wanneer het probleem dan verholpen is, dan kan het hier weer van het lijstje worden gestreept.

  • Verholpen
    [aff_tick.png]Alles is Engelstalig in plaats van Nederlands Werkt weer
    [aff_tick.png]Er zijn een paar fora zonder moderator (Sanny, Rataplan, Atmo en ik zijn super mods, wij kunnen dus overal editten, in overleg met andere mods zal dit worden aangevuld)
    [aff_tick.png]Linkje naar "The moderating team" in de voettekst geeft een foutmelding Werkt weer
    [aff_tick.png]Linkje naar "Today's top 10 posters" in de voettekst geeft een foutmelding Werkt weer
    [aff_tick.png]In de lo-fi version gaan de links in de koptekst toch weer naar de normale versie Voor zover ik weet is dit normaal, ik zie niets raars op dit moment
    [aff_tick.png]Show All bij de smileys werkt niet
    [aff_tick.png]Portaal pagina
    [aff_tick.png]Wellicht een idee om het
versienummer van IPB uit de voettekst te verwijderen. Maak een hacker niet wijzer dan ie al is. ]Werkt :specool bedankt john
[aff_tick.png]De titel van de homepage bevat nu "Powered by Invision Power Board". Zou mooi zijn als dat weg kan
[aff_tick.png]Avatars zijn weg
[aff_tick.png]favicon.ico is nu het standaard icoontje van Invision PowerBoard.
Dat kan toch mooier :verrygood
[aff_tick.png]Wellicht een idee om de "Queries" link uit de voettekst te verwijderen. Wederom: je wilt een hacker niet wijzer maken dan ie al is. Staat debug toevallig aan? Debug stond aan idd, en hierdoor waren direct queries te zien. Is nu opgelost.
[aff_tick.png]In Mozilla Firefox ziet de banner rechtsboven er vaak lelijk uit. Die valt dan over andere zaken heen. Bijvoorbeeld op de homepage zelf. In Microsoft Internet Explorer gaat het wel goed.
[aff_tick.png]Arcade werkt niet
[aff_tick.png]Gallerij werkt niet (dit doe ik als laaste, op dit moment is het open zetten van gallerij een groot veiligheidsrisico
[aff_tick.png] Email's en update's over topics/pm's worden niet verzonden.
[aff_tick.png] Speciale tekens zoals ë die al in de database stonden voor de hack/crash worden niet meer goed weergegeven. Degene die nu worden ingetypt gaan wel goed. Het lijkt er op alsof de tekst in het verleden als Unicode UTF-8 in de database stond en nu wordt teruggelezen als WestEuropean ISO8859-P1. Je ziet namelijk typisch twee tekens terugkomen in plaats van het ene speciale teken vroeger. De byte-codes die je nu ziet lijken heel erg op de byte-codes die gebruikt worden in de UTF-8 encoding. Ik vrees eerlijk gezegd dat hier niet zo veel meer aan te doen is. Er staan nu tenslotte twee verschillende coderingen in de database en het is bijna niet te doen om te achterhalen welke records in welke codering staan. geen oplossing voor, gesloten
[aff_tick.png]Als ik in mijn profiel heb ingesteld dat de RichTextEditor moet worden gebruikt, dan zie ik helemaal geen editor als ik een nieuwe post maak. Ik moet echt de normale editor kiezen in m'n instellingen. Als ik de normale editor heb ingesteld, dan krijg ik trouwens de RichTextEditor te zien.
[aff_tick.png] Niet echt een issue naar aanleiding van de hack, maar misschien een handige tip. Alle CSS info staat nu in iedere pagina opgenomen in de HEAD. Dit is zo'n 23kb aan style-info wat bij iedere pagina wordt meegestuurd. Als je de site wat sneller wilt krijgen en wilt besparen op de bandbreedte dan is het wellicht een idee dit in een los .css bestand te zetten wat dan netjes door de lokale browser wordt ge-cached. Zal wat rommelen in de template voor nodig zijn.invision eigen, geen oplossing voor op dit moment
[aff_tick.png] In de HEAD van de pagina's staan een verwijzing naar een javascript "jscripts/flashchat_pop.js" Deze file kan echter niet gevonden worden. Volgens mij bestond dit probleem ook al voor de hack, maar goed.
[aff_tick.png] Wanneer je bent ingelogd met het vinkje aan om je inlog te onthouden Log in het vervolg in op wietforum.nl ipv wietportaal.nl
[aff_tick.png] Als je je avatar probeert te wijzigen, dan komt er een waslijst foutmeldingen
 
 
Reeds nog open
 
Niets

//EDIT Lijst even geupdate :( goeie actie john

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan vandaag verder met ons best te doen john doe

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed om effe alles op een rijtje te hebben. Lekker getest JD? Komt wel weer goed hoor! Belangrijkste: er kan weer gepost worden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lekker getest JD? Komt wel weer goed hoor! Belangrijkste: er kan weer gepost worden

 

Yep, ik ben al lang blij dat het forum er weer is en dat we geen topics kwijt zijn!!!

Nu alleen de laatste dingetjes nog weg werken. Daar leek het me wel handig voor om een gezamenlijk lijstje bij te houden.

 

Stijlloos (en anderen die geholpen hebben) voor president :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Show all smilies doet het niet

avatars werken nog niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch wat met die klote hackers van tegenwoordig :verrygood

Maar gelukkig zijn alle topics ernog en hoeven we ons ook niet opnieuw te registreren zoals vorig jaar :(

 

Goed werk moderators, voor het terug brengen van de site! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als andere mensen nog bugs hebben post ze hier, wij voegen ze wel toe aan de lijst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je telkens weer inloggen als je het forum opent, zelfs al vink je 'onthouden' aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet je telkens weer inloggen als je het forum opent, zelfs al vink je 'onthouden' aan.

 

Inloggen werkt hier prima en wordt ook netjes onthouden in zowel Internet Explorer als Mozilla Firefox. Lijkt dus eerder een probleem bij jou lokaal. Accepteer je wel cookies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm hier heb ik dat probleem niet, zijn er meer mensen met dat probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet je telkens weer inloggen als je het forum opent, zelfs al vink je 'onthouden' aan.

 

heb ik geen last van :verrygood

 

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wel, en eerder nooit gehad. kan de avatar ook niet krijgen, ik krijg dan een pagina vol foutmeldingen

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij zal het een probleempje op mijn pc zijn. Ik kan m'n homepage niet meer veranderen, het wordt allesinds niet opgeslaan. Heb al eens tijdelijke bestanden en cookies verwijderd zonder resultaat. Zal straks eens controleren op fouten.

 

Oh well, al goed dat het forum terug marcheert ! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hetzelfde probleem, ik moet me iedere keer weer opnieuw aanmelden terwijl ik er voor de hack geen last van had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden de mensen met die inlog problemen eerst eens willen proberen alle cookies te verwijderen:

  • In het Extra (Tools) menu, selecteer Internet-opties (Internet Options)
  • Selecteer het Algemeen (General) tabblad, en ga naar de Tijdelijke Internet-bestanden (Temporary files) groep
  • Druk op Cookies verwijderen (Delete Cookies) en daarna op OK
  • Druk op Bestanden verwijderen (Delete Files), selecteer Alle offline items verwijderen (Delete all offline content) en druk daarna op OK
  • Druk op OK

Probeer het dan nog eens.

 

Als dat ook niet werkt, zou iemand met die inlog problemen eens alle HTTP headers willen tracen?

Als je Internet Explorer gebruikt dan kun je daarvoor een plugin downloaden op http://www.blunck.info/iehttpheaders.html

Als je Firefox gebruikt dan moet je even naar http://livehttpheaders.mozdev.org/installation.html gaan

 

Als je de plugin eenmaal hebt geinstalleerd, sluit dan al je browsers. Start dan een nieuwe browser en start de tracing. Ga dan naar het forum en log in terwijl je het vinkje om je inlog te onthouden aan hebt staan. Deze trace dan even opslaan.

 

EDIT: laatste deel maar even verwijderd. Als de cache legen niet helpt, dan kan stijlloos ook naar een andere cookie naam schakelen op de server. Da's dan waarschijnlijk handiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat mij opviel in t begin van de hack,

is dat ik via mn pc luidsprekers,eigenlijk mn versterker,eerst een geluidje hoort hetzelfde als dat je met je muis ergens op klikt,

en 5 seconden erna 5 het geluid van een stuk of 6 foutmeldingen snel achter elkaar.

mij leek het op een trojanachtig iets,die iets wou doen,maar er niet meer uit kon komen en daarom dat geluid van die foutmeldingen(ik zit achter een router,een trojan kan hooguit naar binnen komen,maar niet langs de router naar buiten)

(of het moet een goede trojan zijn,)

 

 

ik heb ook t probleem dat ik via internet explorer de site nog steeds offline zie en via mozilla firefox geen probleem.

 

daarnaast als ik me inlog moet ik me opnieuw inloggen,terwijl ik t blokje onthouden als ik inlog heb aangevinkt.

 

en vanmiddag kon ik mn avater niet veranderen,wat ik beloofd heb....

als ik dat probeer kryg ik anderhalf scherm vol linuxtaal,weet ik wat voor taal,het lukt in ieder geval niet.

 

maar goed,dit waren de klachten,

ik hoop dat de moderatorers er iets aan hebben,

 

ik ben in ieder geval blij dat alles weer online is,

en hoop dat t niet gauw weer gebeurt...

 

greets ;) ;) :P :P :P

lee :specool :( :( :( :j ;) ;)

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

- dat de site in Internet Explorer nog op offline staat ligt aan je lokale browser cache. Je kunt er voor kiezen ale tijdelijke internet bestanden te verwijderen onder Opties. Je kunt ook proberen een keer Ctrl-F5 in te drukken. Als het goed is dan forceer je je browser daarmee de pagina opnieuw op te halen

- Inlog onthouden lijkt bij meerdere mensen niet te werken, maar we weten nog niet echt wat de oorzaak is. Moet toch iets zijn met je cookies

-Avatar veranderen werkt inderdaad nog niet. Daar wordt nog naar gekeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, Ik denk dat GreenGrower z'n account graag terug wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze bestond al, alleen niet onder de naam GreenGrower :verrygood Ook tbv veiligheid. Maar reeds is nu ook zijn schermnaam aangepast :specool

 

Qua inloggen heb ik alle cache's leeggemaakt dus in theorie zou dit moeten helpen. Mochten mensen problemen blijven houden dan pas ik de cookie's wel aan zodat deze automagisch in de cache onder een andere naam worden weggeschreven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

als ik foto wil plaatsen vind ik helemaal boven in mijn scherm de melding:

 

IPB WARNING [2] move_uploaded_file(./uploads/1153130628/gallery_5822_86_62850.jpg): failed to open stream: Permission denied (Line: 1115 of /modules/gallery/lib/gallery_library.php)

 

IPB WARNING [2] move_uploaded_file(): Unable to move '/tmp/phpZZ4buT' to './uploads/1153130628/gallery_5822_86_62850.jpg' (Line: 1115 of /modules/gallery/lib/gallery_library.php)

 

zet de upload directory goed open Stilo, er is nog wat aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kryg nog steeds mn avater niet veranderd,

afbeelding upload is gefaald,wordt er beweerd.

ik heb nu even mn avater weggehaald,

maar nog steeds ryen linuxtaal,en bovenstaande melding als ik mn avater wil veranderen,

de avater is iets van 18x34 pixels,moet goed zijn.

 

greets :specool

lee :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...