Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
platinum

De Gevaren Van Het Afzuren

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik weet niet of het normaal vraag is maar ik meld het toch maar hier

ik zuur de laatste jaren men water met ph - af (de planten reageren hier heel goed op)

maar ik heb het idee dat ik zelf er niet goed op reageer zijn er hier mensen op

het forum die dat herkennen oa: minder goed ademhalen duizeligheid

ik heb veel over voor men planten maar als men Gezondheid er onder lijdt moeten

er toch maatregelen worden genomen heeft iemand enige tips hoe je er het beste mee

om kunt gaan Klinkt misschien allemaal wat overdreven maar Voorkomen is Beter dan genezen.

 

Mvg,

 

Platinum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe weet je zo zeker dat het van de ph- komt?

Kan toch ook dat je allergisch bent voor iets anders?

Ik zou in ieder geval met plastic handschoenen aan werken.

Het zuur van ph- moet je natuurlijk niet op je handen (huid)krijgen maar het zuur dampt er eigenlijk alleen maar merkbaar uit als je het in warm water zou doen en niet in gewoon voedingswater met een normale temp(20 graden).

 

 

 

gr tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH- voor de groei is HNO3

 

Salpeterzuur (HNO3) is een geelkleurige, dampende, verstikkende, hygroscopische en corrosieve vloeistof. Salpeterzuur is een sterk mineraal zuur met oxiderende eigenschappen en is volledig oplosbaar in water. De dichtheid en oxiderende eigenschappen variëren afhankelijk van de concentratie.

 

Het zuur wordt geproduceerd uit ammoniak door oxidatie over een platina katalysator en absorptie van geformeerd stikstofoxide in water.

De grootste toepassing van salpeterzuur is de productie van stikstofhoudende vaste en vloeibare meststoffen. Aanzienlijke hoeveelheden worden ook gebruikt in de chemische synthese van tussenproducten voor producten zoals vezels, kleurstoffen, geneesmiddelen, explosieven. Salpeterzuur wordt verder gebruikt als reinigingsmiddel in de zuivelindustrie, voor behandeling van metalen en als een stikstofbron voor microbacteriële waterzuiveringsinstallaties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ph- de hele kweek door.Gaat prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ik heb begrepen dat je ook met andere stoffen kan afzuren zoals citroen. Maar daar zou je dan eerst eens goed op moeten zoeken want ik weet niet of dit stabiel is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij breekt citroenzuur ook bepaalde stoffen af die belangrijk zijn voor de plant heb ik me ooit laten vertellen ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gebruik ph- de hele kweek door.Gaat prima.

 

Tuurlijk ik ook maar dan vooral de ph - voor de bloei( fosforzuur) .

 

Volgens mij breekt citroenzuur ook bepaalde stoffen af die belangrijk zijn voor de plant heb ik me ooit laten vertellen ?!

Zou best eens het geval kunnen zijn ja , weet iemand hier meer van? en kan het onderbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook met azijn afzuren, heb ik weleens gezien in spanje, nooit zelf gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duizeligheid , slecht ademen ?

 

je bent de eerste die ik hier over hoor :rofl

k heb der zelf geen last van... en de mensen in mijn huidige omgeving ook niet

denk idd dat je voor 1 van de bestands delen evt alergisch bent , zo heb ik het wel als ik op de bloemen veiling aanwezig ben :s daar heb ik namelijk gewerkt als transporteur van rozen etc ....

alergische reacties als ik zware inspanning doe bv sleep van 20 karren eff met de hand wil aankoppelen en lekker tussen de rozen doorloop met als gevolg jeuk, irritatie, en blaasjes op mun huid

inmiddels ander werk en nergens meer last van :wOOt loop liever door andere soorten heen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey platinum

 

krijg je die duizeligheid als je ermee bezig bent met b.v het water mengen???

 

of krijg je die duizelig heid als je wiet "rookt" van een plant die aanzuurd water geeft gehad???

 

 

ik heb zelf namelijk ook last van duizeligheid,flauwvallen,en hartkloppingen als ik gerookt heb.

15jaar terug kon ik roken wat ik wou maar toen werd ik niet raaar of onwel.

 

tegenwoordig wel daarom ben ik gestopt met t roken.

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Pitt" ik krijg duizeligheid als ik het door het water aan het mengen ben dan voel ik me

ineens Hi en krijg ik rode ogen en bloed uitstortingen blaasjes op huid niet extreem hoor maar wel aanwezig

zijn er niet andere middellen waar de planten ook goed op reageren ik ben niet van plan om hier

op deze manier mee door te gaan hoop dat iemand er ook wat aanheeft.

 

gr platinum

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan ook met azijn afzuren, heb ik weleens gezien in spanje, nooit zelf gedaan.

 

Heeft er iemand dit nog gedaan? Als het werkt is het wel een handige oplossing als je even zonder pH- zit. Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met afzuren met azijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Azijn afzuren is niet aan te raden

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dachten we ervan dat Platinum gewoon alergisch is voor die zooi.

Is echt niet raar als dat in een keer gebeurd, je kan toch ook een reactie krijgen op katten of honden haar,.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf doe het nooit, omdat ik gewoon te laks ben, maar handschoentjes aan, en als je het dan goed wil doen, een masker voor ofzo, en lange mouwen, ik heb daarna wel altijd dat mijn handen enorm jeuken.

 

Het is dikke troep, er is een keer iets uit de fles gevallen, en er zit gewoon een brandplek in de tafel.

 

 

neus

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Kijk eens bij Leafman op hun site daar hebben ze een ph- in poedervorm die zolang het poeder is ongevaarlijk is, maar eenmaal in contact met water een zuur vormt en zodoende de ph doet dalen.

Zit in de winkelkar, maar ik wacht eerst even op de ph meter die ik net heb besteld, als ik resultaat heb laat ik het weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik werk nu een aantal weken met het afzuren met ph-down in poedervorm, prima spul. Echt makkelijk te doseren en in droge vorm geen gevaar. Wat wil je nog meer.

 

Ben ik de enige gebruiker van dit goedje hiero??!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, ik pak salpeter en fosforzuur mee van m`n werk. Ontbinding van salpeterzuur lever wel nitrose gassen op, ook wel NOx genoemd, een ademgift. Misschien ligt het aan de samenstelling van de voeding die chemisch reageert met het salpeterzuur zodat er NOx vrijkomt. Salpeterzuur in water reageert niet.

Houd er rekening mee dat reacties met poeder veel heviger kunnen zijn, je lichaam bestaat voor zo`n 80% uit water en dit soort stoffen zijn sterk wateraantrekkend. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg oud topic misschien mAARRR

 

een water met ph van ongeveer 8 en hno3 reageerd op zeker !! je krijgt dan gewoon een zuur base titratie ...

ervan uitgaande dat er veel calcium in het water zit wat basisch is word in combinatie met bijv. hno3 cano3 gevormd ook wel calcium nitraat wat als het niet zoveel vocht aan zou trekken een goed bestanddeel zou maken voor vuurwerk maar dat is voor een kookles :D

 

gooi je nu bijv. kcl erbij kun je buskruit gaan maken ....

kcl + hno3 maakt kno3 is een goede meststof maar ook met zwavel en houtskool buskruit :specool

 

 

maar een reststof uit de reactie is dan chlorine gas wat in je longen hcl vormd :)

juist zoutzuur ... en chlorine gas is reuk en kleur loos om het nog wat veiliger te maken ..

 

 

 

maar zuur met base is reactie op ZEKER ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt zal dat vuurwerk eens testen :specool :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer eens wat met de helft of 2/3 regenwater, grote kans dat je helemaal niet af hoeft te zuren.

gr. flutkweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die brandplek die kom door salpeter zuur.

Als je salpeter zuur in de juiste concentratie heb dan vreet het zich door metaal heen.

Dus handschoenen zijn wel aan te raden.

 

(heb er zelf nooit mee gewerkt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn nu ook ph down tabletten wie heeft daar ervaring mee is de werking gelijk aan bijv. Canna ph -

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, het beste lijkt me om door te gaan met deze manier van afzuren, en probeer daarnaast eens wat veranderingen in je regelmaat, doe bijvoorbeeld eens een mondkapje voor en siliconen handschoenen.

En ja, je weet natuurlijk wel dat het gevaarlijk is om met sterk geconcentreerde additieven te werken.. B)

dus misschien moet je eens iets minder geconcentreerd proberen, of iets biologisch, zoals eerder al aangegeven: mengen met regenwater. Hier hebben ze bij een tuincentrum wel mooie tonnen voor met een kraantje die je zo op je regenpijp kan aansluiten. Als je dit doet probeer dan wel een filter ofzo in het uiteinde van de pijp te plaatsen, want niet alle viezigheid uit dat ding wil je in je planten hebben..

 

 

gtrz TW :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenwater biologisch???

Weet je wat het regenwater zuurmaakt? precies, Salpeterzuur en Zwavelzuur.

Beetje overtrokken dat het alemaal sterk spul is. De salpeterzuur die we gebruiken om af te zuren zit op zo'n 38%, vreet niet in 1 keer een gat in je hand hoor, hooguit wat gele vlekjes. Gewoon water bij de hand hebben om af te spoelen.

 

Enneh happydude, wat jij zei klopt niet helemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...