Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jonick

Luchtvochtigheid

Recommended Posts

ik ben al bij een paar zaken geweest om een luchtbevochtiger te kopen,maar ze staan me aan te kijken of ik van een andere planeet kom! wat is nou de juiste benaming en wat en waar kan ik nou het beste zo'n ding kopen om de vochtigheidsgraad te verhogen? bvd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

toevallig dit net in een ander topic gepost waar men met airco in de weer ging (af te raden wegens het feit dat dat veel vocht uit de lucht onttrekt):

 

Van overgrow: Een bak (grote plastic bak van curver met deksel) met aam de ene smalle kant een inlaat en aan de andere de uitlaat, op de inlaat van je kast aansluiten. De bak voor de helft gevuld met water. Verspringend in de bak hangt dik filterpapier dat het water opzuigt (dus het ene papier 2/3 aan de linkerkant, het volgende papier 2/3 aan de rechterkant etc) zodat de lucht langs het natte filterpapier getrokken wordt. De verdamping van het water zorgde voor een temperatuurverlaging van enkele graden en zorgde tevens voor een hoge luchtvochtigheid. Kosten: pak hem beet 10-15 euri's. Best wel het proberen waard lijkt me..

 

Zo werken koelers die op waterverdamping werken allemaal overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Let er wel op dat je geen luchtbevochtiger dmv stoom koopt. Dat jaagt je temp alleen omhoog en doet weinig voor de LV. Je moet een ultrasoon met een membraan kopen. Boneco 7131 is een merk + type. Je hebt ook die membraan vernevelaars met 1, 3 of 5 membranen. Even kijken bij de GS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let er wel op dat je geen luchtbevochtiger dmv stoom koopt. Dat jaagt je temp alleen omhoog en doet weinig voor de LV. Je moet een ultrasoon met een membraan kopen. Boneco 7131 is een merk + type. Je hebt ook die membraan vernevelaars met 1, 3 of 5 membranen. Even kijken bij de GS

bedankt allemaal we gaan er direkt een halen! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...