Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Floyd

10 Hollands Hoop Planten

Recommended Posts

maak je geen zorgen... ik heb de mijne helemaal geen water gegeven, het gaat er prima mee, zoals atmo zeer vaak benadrukt, de planten houden van een droge grond, en het is heus niet zolang droog geweest dat de wortels het grondwater niet meer kunnen bereiken, een metertje onder de grond zit er wel degelijk genoeg water

 

 

 

 

EDIT: oei ze staan in potten... ja dan drinken ze eens een degelijke hoogte bereikt wel vlug een litertje of meer per dag :rofl wateren dus! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies ! in potten en/of kuipen is heel anders dan in de volle grond . Op sommige 'volle gronden ' kan ook wel eens een echt water tekort ontstaan ( hoger gelegen zanderige grond bv),maar meestal is dat niet het geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het rare is dan weer dat ik altijd zo gedoseerd mogelijk water geef aan de planten, maar ik merk toch elke keer weer na die flinke regenbuien waar de grond helemaal nat staat dat ze het meeste groeien, afgelopen dagen weer een groeispurtje meegemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dezelfde ervaring als Blowmonkey. Bij mijn PP's die water met de blumat krijgen is het overigens ook zo dat er grote verschillen zijn in grondvochtigheid. Op het moment dat een blumat gaat druppelen is de grond al erg droog (140 - 180 mBar) maar voor het vocht de sensors heeft bereikt is deze al weer erg nat (40 - 60 mBar), dus daar zit een behoorlijk verschil in. De planten reageren daar echter heel goed op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hier ook. Ze zijn helemaal opgeknapt weer sinds alle regenval van gisteren. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hhoooiii

 

wat heeeeeerlijk om me plantjes (moet maar beginnen met planten te zeggen :rofl ) terug te zien na die lange 3 weken. nooit verw8 dat eruit die 10 zaadjes planten kwamen die net zo groot zijn als me zelf. thanx flo voor je perfecte verzorging :P :rofl

 

ik ga wel gelijk actie ondernemen, mijn ouders vinden het namelijk juist helemaal niet chil vinden dat me planten nog geen geslacht hebben vertoont en dat er dus 10 ipv +/-5 bomen op het terras staan. Verduisteren is dus nu noodzaak en ik denk dat ik ze ook korter moet houden omdat de buren ze nu kunnen zien wat misschien voor problemen kan zorgen.

 

Wat vinden jullie het beste buigen of toppen? en hoeveel uur zon moeten ze (missen) om in de bloei te schieten?

 

groetjes phil91 (de eigenaar :rofl )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom terug phil. Zoals je ziet, Floyd heeft niet stilgezeten! Kijk het verduister topic even goed door zou ik zeggen! Tonen ze nog helemaal geen geslacht? Nog geen voorbloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

goed nieuws zeeer goed nieuws,

ik kan nu nadat ik net heeeeel goed heb gekeken bij alle planten bij de oksel beginnede "balletjes" zien. het leken mij op de "balletjes" waar een vrouwelijke draadje uitkwam, maar dat vind ik wel vreemd omdat ze het alle 10 hebben.

kan het ook zijn dat zich een mannelijke tros daar vormt?

 

(sorry voor dat ik geen foto heb mijn camara is niet macro genoeg misschien kan ik binnekort met een andere een goede foto uploaden)

 

phil

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het rare is dan weer dat ik altijd zo gedoseerd mogelijk water geef aan de planten, maar ik merk toch elke keer weer na die flinke regenbuien waar de grond helemaal nat staat dat ze het meeste groeien, afgelopen dagen weer een groeispurtje meegemaakt.

 

Het weer van de maand juli vroeg om veel meer water dan er nu nog nodig is . Zo heb ik een 60 liter kuip met 3 planten van ruim boven de meter waar 8 liter water per dag in moest . Zo was het op de 19 e van juli ruim 35 graden bij een luchtvochtigheid van 25 % !! Onder dit soort omstandigheden gaan er opeens heel andere regels op. Natte kleding is vele malen sneller droog dan normaal bv ,dus er verdampt ook vele malen meer water .

 

Je ziet dat er meerdere mensen op het forum tegen een droogte probleem zijn aangelopen .

 

Als ze na regenbuien opeens sneller groeien dan stonden ze voorheen te droog lijkt mij . Het gegeven water kreeg wellicht niet eens de tijd zich goed door de grond te verdelen tijdens die warme droge dagen .

Wanneer het regend of heeft geregend is de lv hoog en de temperatuur omlaag waardoor het (regen)water nu wel de tijd krijgt zich te verdelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het weer van de maand juli vroeg om veel meer water dan er nu nog nodig is . Zo heb ik een 60 liter kuip met 3 planten van ruim boven de meter waar 8 liter water per dag in moest . Zo was het op de 19 e van juli ruim 35 graden bij een luchtvochtigheid van 25 % !! Onder dit soort omstandigheden gaan er opeens heel andere regels op. Natte kleding is vele malen sneller droog dan normaal bv ,dus er verdampt ook vele malen meer water .

 

Je ziet dat er meerdere mensen op het forum tegen een droogte probleem zijn aangelopen .

 

Als ze na regenbuien opeens sneller groeien dan stonden ze voorheen te droog lijkt mij . Het gegeven water kreeg wellicht niet eens de tijd zich goed door de grond te verdelen tijdens die warme droge dagen .

Wanneer het regend of heeft geregend is de lv hoog en de temperatuur omlaag waardoor het (regen)water nu wel de tijd krijgt zich te verdelen.

mooi verhaal, kan me er wel watbij voorstellen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer te lang had geslapen en pas om ee nuur of 12 m'n planten zag , moest ik gelijk met m'n nog duffe kop veel water gaan geven omdat ze slap hingen .

 

Het 40 liter kuipje staat op een draaibaar plateautje op +/- 60 cm hoogte . In deze kuip zitten 7 gaten laag in de zijkant waardoor het mogelijk is om goed verdeeld water langs onder te geven . Het draaiende plateau blijkt erg makkelijk wanneer er de ruimte niet is om rond de kuip heen te lopen.

 

Ik was alleen echt tevreden met de watergift van de plant in die kuip , de plant heeft echt gebruik kunnen maken van het superweer.

 

 

 

Bloeien de hollands hoop planten al trouwens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, weer goed nieuws

 

ik heb net nog eens heeeel goed gekeken en kan bij 5 planten minuscule wittige haartjes uit de balletjes komen: vrouwen dus.

ik heb het vermoeden dat de andere 5 planten ook allemaal vrouwtjes zijn omdat de bolletjes bij elke plant het zelfde zijn.

wel jammer aangezien ik er maar 5 mag houden van me ouders moeten er misschien wel 5 dames weg :rofl :rofl :rofl

 

phil

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach phil, daar weet je vast wel een goed tehuis voor te vinden :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
ach phil, daar weet je vast wel een goed tehuis voor te vinden :rofl

 

ja ik kom uit 91 dus heb opzich niet vrienden die van hun ouders wietplanten mogen houden , heb nu wel 1 iemand maar dan is nog maar de vraag of hij et mag oogsten. hopen op het beste maar:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Hier nog wat foto's om de zaak een beetje te verduidelijken. Dit zijn foto's van een paar dagen oud maar nieuwe foto's zullen binnenkort vast komen, alleen dan moet je bij phil91 zijn want ik ga morgen op vakantie :rofl. Er zitten wat foto's bij van alle planten en ook wel een paar foto's van onderlinge planten waar de tekenen van voorbloei soms duidelijk te zien zijn.Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen. reacties altijd welkom!

 

http://img225.imageshack.us/img225/4268/foto1ut8.jpg

 

http://img63.imageshack.us/img63/2908/foto2cp9.jpg

 

http://img63.imageshack.us/img63/2175/foto3qh7.jpg

 

http://img215.imageshack.us/img215/3772/foto4mv1.jpg

 

http://img87.imageshack.us/img87/5031/foto5ec6.jpg

 

http://img87.imageshack.us/img87/5807/foto6mt7.jpg

 

 

En als je iets op te merken hebt horen we het graag.

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er goed uit! Fijne vakantie :rofl

 

Al een goed tehuis gevonden voor je overige plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

adres is gevonden hoop maar dat ik iets van de opbrengst krigjj als die er uberhaupt komt en de foto's die floyd net gepost heeft, kun je ook allemaal zien op ons album: www.mijnalbum.nl/Album=TDTRVDNU . Daar staan ze allemaal en nog veel meer je kunt ze daar groter en scherper bekijken:)

groetjes phil

Edited by phil91

Share this post


Link to post
Share on other sites

NOODGEVAL:

 

ik moet van mijn ouders voor woensdag 5!! planten weg doen. Van 7 planten weet ik zeker dat het een vrouwtje is. Bij 2 van de 3 planten waarvan ik het nog niet weet zitten er ipv balletjes of draadzakjes gewoon blaadjes!!!! de andere ziet eruit alsof het een vrouwtje wordt. 1 van de vrouwen (de mooiste ) heeft laatst een zeil op ze top gehad en het gaat met die top slecht, de blaadjes hangen maar zijn wel hard en groen.

 

betekend blaadjes ipv draadzakjes dat het mannen zijn? het zijn wel de mooiste van alle tien.

Kan de top nog herstellen er zitten nog geen bloemen aan?

 

ze staan nu verduistert en dat laat ik denk tot dinsdag zodat het geslacht duidelijker wordt.

 

Ik heb jullie hulp nodig welke moet ik kiezen? ik heb helaas geen foto's omdat ze in het donker staan

 

groet en bedankt.. phil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gecondoleerd man!

Maar ik snap ze ook wel, ik ben al heel blij dat ik er 5 van mijn ouders mag hebben, dan houd je de 5 sterkste vrouwtjes gewoon, en geef je de rest weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik moet zowiezo in ieder geval 2 van de 7 kiezen die weg moeten, maar ik wil dus nopg weten of die met blaadjes nog vrouwtjes kunnen worden wat ze zijn met uitstek de mooiste. en of slechte top nog goed kan herstellen dan kan ik weten welke ik meot kiezen na 2 dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet gokken op degenen die nog geen geslacht tonen, en top kan wel wat hebben, sommige kwekers breken hem zelfs voorzichtig om meer opbrengst te krijgen. Als het slechter word, dan word het meestal snel slechter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok goeie tip, maar heeft iemand welles gehad dat er blaadjes zaten op de plek van haartjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de foto's gezien en dat is gewoon nog geen teken van geslacht maar een uitlopertje denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey phil91,

 

mooie plantjes hoor :rofl Ze zien er ongeveer net zo uit als mijn hollands hoop plantjes. Ik vind het wel opvallend dat deze planten vooral hard in de hoogte groeien, het zijn geen echt brede planten. In pot tenminste, de planten die ik in de volle grond heb worden wel een stuk breder. Toch blijf ik het hoge planten vinden... :rofl

Ik heb een 3tal van deze plantjes op een dakterras staan, en die worden weer opvallend breed en bossig. Heel compact. Zal door de wind komen?

 

suc6 dermee in ieder geval. Kies gewoon de 5 beste vrouwtjes(waar je het zeker van weet) uit. Laat je niet verleiden door een grote of mooie eventuele man...

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...