Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cheeks

Afbloeien Met Honing.

Recommended Posts

verwacht van die twee soortjes niet te veel, iedereen is daar zo verdrietig om in de sjop..
ja planten ruiken soms fruitig, maar meestal is het BS

ja je KAN een smaakstof toevoegen, een SMAAKstof, niet een rookstof, verbrand suiker is niet zoet maar vies ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zoete wiet wilt moet je sweet tooth toevoegen(dat is de toevoeging met het koala beertje op de fles);)

Dat spul werkt magnifiek,en zijn dus goede suikers welke gebruikt worden door je bodemleven.

Molasse werkt ook goed,maar met andere suikers geloof ik en geeft ook een ander resultaat.
 

Maar je wiet word niet (letterlijk) zoeter,maar krijgt wel meer smaak.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben hier dan wel begonnen met een no-till kweek, toch speel ik met de gedachte af te bloeien met een beetje sugar royal!
Ik heb het in mijn eerste kweek gebruikt en dat was toch wel mijn meest stinky kweek tot nu toe!

Het spul ruikt trouwens naar kauwgumballen. En ik kan me voorstellen dat als microben dat eten, er ook wel wat van die mierzoete geur geproduceerd als het verteert, en dat komt in je toppen terecht?
Zou kunnen!

https://www.plagron.com/en-LB/product/sugar-royal---Improves-taste-and-reduces-the-cultivation-period.html

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, want planten gebruiken geen suikers maar produceren ze :likken:

Quote

Sugar Royal is a very powerful organic stimulator based on amino-acids. It enhances the production of chlorophyll increasing the making of resin / crystals. This results in a strong end-product with the best smell and taste.

ken da? :whistle:

Quote

The biosynthesis of cannabigerol begins by loading hexanoyl-CoAonto a polyketide synthase assembly protein and subsequent condensation with three molecules of malonyl-CoA.[7] This polyketide is cyclized to olivetolic acidvia olivetolic acid cyclase, and then prenylated with a ten carbon isoprenoidprecursor, geranyl pyrophosphate, using an aromatic prenyltransferase enzyme, geranyl-pyrophosphate—olivetolic acid geranyltransferase, to biosynthesize cannabigerolic acid, which can then be decarboxylated to yield cannabigerol.[3][8]

volgens mij moet je alles behalve N geven ind e laatste weken :huh:

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, HUFFnPUFF said:

nee, want planten gebruiken geen suikers maar produceren ze :likken:

ken da? :whistle:

volgens mij moet je alles behalve N geven ind e laatste weken :huh:

Ja maar het gaat er juist om dat de plant is gestopt met het produceren van suikers en dat je de toppen toch nog wat laat aandikken met suikers die niet van de wortels komen maar uit een flesje, die uiteraard wel via de microben gaan.

Ik snap dat je niet helemaal tot het einde moet blijven voeren, maar je gaat mij niet vertellen dat het helemaal niks uit maakt voor de smaak wat je de microben (handmatig) voert... Als ik de hele dag vruchtensap drink ruikt mijn plas ook zoeter...

Het is wel weer zo'n discussie waarmee je alle kanten uit kunt....

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de plant geen suikers produceert.. is de plant dan nog wel iets aan het opnemen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe dan ook honing ontsmet, dus vermoord je je bioleven?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, HUFFnPUFF said:

hoe dan ook honing ontsmet, dus vermoord je je bioleven?

Kijk dáár zit wat in!

ik heb trouwens vorige keer afgebloeid met extra bijenpollen....
Misschien niet het beste idee, maar het zit wel vol met stoffen waarvan je zou zeggen dat ze heel erg goed zijn, zoals magnesium en vitamines enzo...
Sja nu weet ik het ook niet meer nee, athans met honing/pollen niet..
Als ik zelf echter honing eet gaan mijn buik microben ook niet dood toch?

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe veel honing eet jij?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2269714/

ik zou het niet verwaarlozen in een binnenkweek

 

Quote

Als ik de hele dag vruchtensap drink ruikt mijn plas ook zoeter...

maar jij verbruikt het als voeding en schijt (:likken:) het ook uit, de plant zou het niet eens opnemen?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

een stuk wiet wat je puur rookt heeft altijd een rauw vuige funkyness als smaak.

en het smaakt zelden naar aard bos of fram bessen .

gewoon naar wiet .
laatste weken wat spoelen is alles .

en dat de producenten spul maken waardoor het en beter smaakt ruikt sterker werkt meer opbrengt een sneller afbloeid ?

de aarde is ook niet meer plat heey .

voor knippen 48 of 24 uur donker zetten maakt het ook milder .

en pis en scheit  niet te veel aan ruiken :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaj mac ik had zo vroeger een afghaan joh, dat was gewoon cantaloepwiet :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, macerror said:

een stuk wiet wat je puur rookt heeft altijd een rauw vuige funkyness als smaak.

en het smaakt zelden naar aard bos of fram bessen .

gewoon naar wiet .
laatste weken wat spoelen is alles .

en dat de producenten spul maken waardoor het en beter smaakt ruikt sterker werkt meer opbrengt een sneller afbloeid ?

de aarde is ook niet meer plat heey .

voor knippen 48 of 24 uur donker zetten maakt het ook milder .

en pis en scheit  niet te veel aan ruiken :likken:

Dat schij(n)t anders heel gezond te zijn!
;)

Maar ja nu je het zegt, toen die run rook mijn aarde ook naar natte hond...!
Niet echt wat je aangenaam noemt, maar het leverde juist de meest stinky terpy wiet op! In de goeie zin van het woord, de strawberry amnesia was echt de bom die daar vanaf kwam... Maar goed geen pijl op te trekken dus idd

Trouwens zou ik suikers dan rond week 5 bloei toevoegen en dus niet echt 'afbloeien' er mee...

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Sunbeam said:


ik heb trouwens vorige keer afgebloeid met extra bijenpollen....
 

Wat een onzin.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, FoolOnTheHill said:

Wat een onzin.

Ik zou het nu ook niet meer doen bijenpollen ik had ze in huis weet je en je denkt ze staan in bloei en pollen zijn van bloemen, dus dat klopt qua voeding dan 1:1 lol, ik twijfel nu of het wel goed is omdat het idd antibiotisch is.... Maar voor de rest van de suikers zeg ik, baat het niet dan schaadt het niet.
Afbloeien is ook wel een riskante term om te gebruiken, toch hoor ik her en der wel dat mensen melasse tot het eind mee meegeven.
En ik denk dan; zo lang het niet direct opneembaar is kan je geven wat je wil wanneer je wil... (behalve honing/pollen) dan.
Toch?
(en ik zou ook geen zoetjes meegeven dan ben je echt gestoord! Dat zijn chemicalien...)

Een andere theorie die volgens mij ook weer hout snijdt is dat je de focus moet leggen op de gezondheid van de plant en dat dan de plant zelf voor de smaak zorgt. Dat is volgens mij ook waarheid. En daarmee spreek ik mezelf en mijn eerdere posts in dit topic gelijk tegen! Dit is namelijk voornamelijk de theorie die ik ook aan hang! Toch flirt ik met het idee van specifieke suikers voor een edge in de latere smaak! En over smaak valt natuurlijk niet te twisten :P

Toch hangt er allemaal wel vanaf of je kweekt op een levend medium of niet en wat voor voeding je voor de rest gebruikt hebt,.. Heb je een mooie organische kweek lopen dan heeft die melasse wellicht meer effect, maar ook ik zou zeggen doe het niet tot het eind.. waarom zou je namelijk?
nou
Om het bodemleven aan de gang te houden omdat de plant, > wortels, zelf geen suikers meer aan maakt, nou ja dat is dus typisch no till stijl! Want je pot gaat door naar de volgende ronde, als je even later je aarde weg gooit en je hebt er net microbenvoer in gegooid, ja waar ben je dan idd mee bezig..
 

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij synthetisch gevoerde wietjes van de betere shop toch altijd het gevoel gehad dat bijvoorbeeld de citrus component veel meer naar voren komt dan in mijn organisch gekweekte wiet. Die aarde proef ik soort van wèl terug.
En het zou best gewoon kunnen zijn dat ze bij die shop wiet hun grow en de voeding zo goed onder controle hebben, zeg maar tuned in, dat de planten alles krijgen dat ze nodig hebben en dus helemaal zo gaan ruiken als dat ze genetisch in elkaar zitten. Terwijl ik bij mijn grows nog niet dat niveau heb bereikt?
Maar goed ik denk ook wel dat de omgeving waar je plant in staat, die bij een aarde kweek dus naar aarde ruikt(!) misschien wel de belangrijkste oorzaak is voor het later terug proeven van die aarde in je wiet!
Zou het niet?

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honing werkt wel antibacterieel maar hoe/waarom maak je dan een honeytek??
Juist.......schimmel kan er wel mee omgaan in bepaalde situaties,ook paddo's worden vermeerderd door middel van honey tek.

De oude Egyptenaren gebruikten Honing inderdaad om op wondes te smeren,tegen bacteriele infecties.
Ze hadden ook al hersenchirurgie succesvol uitgevoerd,wat de meeste mensen niet weten.
En de eerste batterij op fruitsap :P

De echte smaakmakers zijn spore elementen die worden vrijgegeven door je bodemleven,dat is wat ik merk.
Daarom werkt guanokalong ook zo goed voor de smaak,zitten veel belangrijke spore elemente stofjes in.
Zo staat het ook op deze fles van BAC F1 booster :nerd
Meestal klopt het label van BAC echt wel.

Geen pretentieuze reclame,doet gewoon wat het zegt op het label:tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/5/2018 at 10:19 AM, BIK said:

Weet iemand hoe dat dat zit dan met al die smaakjes wiet in de shop enz ?

Pineapple Kush
Strawberry Haze

en wat voor soort combi's

Heb het een keer gevraagd en volgens hun was het zo gekweekt. Dus gemaakt door het kruisen.
Maar als je hydro kweekt dan kan je toch zo een smaakstof oid toevoegen?

Cnnbs heeft daar meerdere artikelen over geschreven meen ik.

Toevoegen aan het voedingswater lijkt me een hoop gezeik, als het uberhaupt al goed werkt. Wat etherische olie in een sprayflesje doen en dan over de wiet in een zak sprayen lijkt mij een stuk minder gedoe, maar dat komt hopelijk niet zo vaak voor. Meeste smaken en geuren komen gewoon van de wiet zelf af, alhoewel ik de ananas niet echt kan identificeren in de pineapple kush is het wel een lekker wietje, proef meer de og erin terug dan de pineapple. Aardbei ben ik zelf niet zo'n fan van, meeste aardbei ruikende wietjes doen mij aan die chemische milkshake aardbei geurstof denken,  die echte (bos)aardbei geur heb ik alleen van een levende plant gehad, nooit van een gedroogd wietje nog. Ben zelf ook een fan van de cantaloupe ruikende wietjes nu, goddamn wat een lekker geurtje. :p

On 10/7/2018 at 4:33 PM, HUFFnPUFF said:

hoe dan ook honing ontsmet, dus vermoord je je bioleven?

 

Er leven gewoon oa melkzuurbacteriën in honing, zou een heel klein percentage peroxide in honing zitten, maar die hoeveelheid suikers wil natuurlijk ook wel helpen tegen een hoop schimmels, bacteriën en virussen. Je geeft het alleen niet onverdund aan je planten, net zoals dat kleine beetje citroenzuur wat je meegeeft, is ook niet schadelijk voor je bodemleven.

Hoe suikers invloed hebben op de plant is trouwens wel een stuk uitgebreider en ingewikkelder dan het verhaal dat het alleen maar goed voor het bodemleven zou zijn. Toegevoegde suikers aan je medium heeft weldegelijk een direct effect op de plant, het zou zelfs als een (soort van) hormonaal signaalmiddel worden gebruikt, regelt oa ontkiemen, wortellengte, bladafzetting, etc. Suikers kunnen ook gewoon worden opgenomen door de wortels, alleen word alles eerst omgezet in sucrose voor het wordt getransporteerd naar de eindbestemming. Meeste suikers zijn inderdaad gewoon een vorm van koolstof en stikstof die door het bodemleven worden gebruikt, maar een percentage wordt zeker wel opgenomen door de plant.

Nog ff wat leesmateriaal, gevonden toen ik naar een specifiek artikel zocht die ik totaal niet meer kan vinden, maar ze zijn wel interessant genoeg om hier neer te zetten:

Glucose control of root growth direction in Arabidopsis thaliana

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4071822/

[Uptake of exogenous sugars and responses by rice root of young wild-type and ospk1 mutant seedlings]

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23167196

Sugars, signalling, and plant development

https://academic.oup.com/jxb/article/63/9/3367/580792

Sugars take a central position in plant growth, development and, stress responses. A focus on apical dominance

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpls.2014.00313/full

The link between sugar availability and plant defence

http://edepot.wur.nl/342765

Plant Sugar-Response Pathways. Part of a Complex Regulatory Web

http://www.plantphysiol.org/content/124/4/1532

Carbohydrate-modulated gene expression in plants. P

https://www.annualreviews.org/doi/abs/10.1146/annurev.arplant.47.1.509LA


Shoot-to-Root Signals Regulating Root Growth and Nutrient Uptake in Response to Light: Sugars, HY5, and Stem-Piped Light
https://www.cell.com/current-biology/pdf/S0960-9822(17)30791-1.pdf


Effects of glucose on the uptake and metabolism of glycine in pakchoi (Brassica chinensis L.) exposed to various nitrogen sources

https://bmcplantbiol.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12870-017-1006-6

Effects of Exogenous Injection of Different Sugars on Leaf Photosynthesis, Dry Matter Production and Adenosine 5′‐Diphosphate Glucose Pyrophosphorylase (AGPase) Activity in Sweet Potato, Ipomoea batatas (Lam.)https://www.researchgate.net/publication/230072416_Effects_of_Exogenous_Injection_of_Different_Sugars_on_Leaf_Photosynthesis_Dry_Matter_Production_and_Adenosine_5'-Diphosphate_Glucose_Pyrophosphorylase_AGPase_Activity_in_Sweet_Potato_Ipomoea_batatas_L

Bij die laatste injecteren ze het, maar het idee is hetzelfde.

Wat ik echt zocht was een oud artikel over toegevoegde suikers bij cannabis en dat het een verhogend effect zou hebben op terpeen/thc percentages. Volgens mij was het russisch en oud, maar misschien denk ik dan aan het onderzoek naar co2 door wortel opname. Kwam wel deze tegen, echt een paar dagen geleden online gekomen:

Use of ABA/Methyl Jasmonate/Sugar to increase terpene and cannabinoid production in cannabis sativa:

http://www.freepatentsonline.com/y2018/0279611.html

Focus ligt toch wat meer op de combinatie, maar het werkte allemaal beter met suikers erbij. 
 

 

 

 

 

Edited by Blowmonkey
word

Share this post


Link to post
Share on other sites

op kokos krijg je wiet die veel flauwer is in geur en smaak dan op aarde .

wanneer komt het geneties bepaalde smakenpallet dan het beste naar boven ?

en die russen roken bermwiet  mischien rijden ze met een giertank suikerwater door de bermen aldaar ?

 

:vape:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee mac die bermen hebben ze nodig om met gekke voertuigen over te rijden :lol:

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...