Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stijlloos

We Kunnen Weer Stemmen, Wie Kies Jij...

Wie kies jij  

105 members have voted

  1. 1. Welke partij

    • Stemmen doe ik niet aan, het maakt toch geen fuck uit
      32
    • PvdA
      3
    • VVD
      19
    • GroenLinks
      6
    • D66
      5
    • SP
      20
    • Ik ben te jong om nog te mogen stemmen
      17
    • CDA
      3


Recommended Posts

Hahahahah goeie inschatting stump ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Groenlinks/PvdA/SP zijn er om de "armen" arm te houden.

 

Heh.. Volgens mij is dit de omgekeerde wereld, want het huidige (of sjah, van vorige week tenminste) kabinet heeft dus al jaren de armen armer laten worden en de rijken rijker laten worden. Daar zaten de oppositie partijen zo flink op te hameren een tijdje geleden.

 

Ik stem lekker links, die partijen gaan wat menselijker te werk, ik wil trouwens ook geen godvergete A6-A9 verbinding door m'n fucking achtertuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben ik de enige die denk dat links wiet wil legaliseren?

Nee, en ik zal juist op een partij stemmen die wiet wil legaliseren. Ik vind het belachelijk dat mensen nog steeds opgepakt worden voor het groeien van wiet en dat er miljoenen euros verspild worden aan het opsporen, oppakken en veroordelen van groeiers. Een hypocriet beleid waar ik zeker niet achter sta.

 

Ik snap heel goed waarom jij, en waarschijnlijk veel anderen hier op het forum, tegen legalisatie bent. Je inkomsten zullen wegvallen bij legalizatie. Je kan, na legalisatie, natuurlijk met je ervaring wel een grote wietboerderij beginnen als je wat geld hebt om te investeren.

 

Ikzelf ben wat idealistiser ingesteld en kies niet voor mn eigen geld, maar voor een realistisch en niet hypocriet drugsbeleid. Ik groei 20 plantjes voor eigen gebruik en moet toch bang zijn omdat het als iets crimineels gezien wordt, terwijl ik wel naar de coffeeshop mag lopen en daar mijn wiet kopen. Ik mag het wel kopen, maar niet groeien. ;)

 

De hele anti-drugs propaganda houdt zich op deze manier mooi in stand. Vooral als we naar Amerika kijken. Duizenden mensen werken bij de DEA en de DEA is degene die het drugsbeleid bepaalt. De DEA weet donders goed dat ze hun baan kwijt raken als ze drugs gaan legaliseren. Hetzelfde geldt voor de illegale commerciele producenten en daarin staan de producenten en de bestrijders dus eigenlijk aan dezelfde kant en zorgen er zo voor dat duizenden levens verpest worden omdat ze iets met drugs doen(nu heb ik het over de VS, ben me bewust dat dit een beetje off topic is, maar kan me erg opwinden over het drugsbeleid in Amerika. Ik ken iemand die daar 10 jaar moet zitten omdat hij een paar pillen heeft doorverkocht, een jonge student die geen vlieg kwaad deed).

 

In Nederland is het helemaal niet zo erg, maar ik denk dat er een land moet zijn in Europa die laat zien dat legaliseren prima werkt en na verloop van tijd denk ik dat Europa als geheel zal volgen.

 

Je stemt op de VVD(dit maak ik op uit je posts, ik maak wat aannames, sla me maar als ik dat onterecht doe ;)), maar helemaal niet voor het liberale idee. Je wil juist geen vrije wietmarkt, maar een gecontroleerde markt waarbij de prijs "kunstmatig" hooggehouden wordt. Niet echt een liberaal uitgangspunt.

 

Je bent natuurlijk helemaal vrij om zelf te kiezen waar en waarom je op een partij stemt en dit is ook geen persoonlijke "aanval", maar een "aanval" op je argumenten om op de VVD te stemmen. Ik neem aan dat dit duidelijk is in dit soort discussies, maar ik zie nogal vaak dat mensen het te persoonlijk opvatten dus zeg ik het er maar even bij.

 

 

 

 

Ikzelf ben een sociaal liberaal. Ik ben voor grote persoonlijke vrijheid; mensen moeten zoveel mogelijk hun leven kunnen leven zoals ze dat zelf willen, als ze anderen maar niet tot last zijn en mensen krijgen volledige beschikking over hun eigen lichaam. Wat ik in mn lichaam wil stoppen is mijn keuze en daar moet ik vrij in zijn. Als iedereen een beetje tollerant is, kan vrijwel iedereen zo rustig zn gang gaan.

 

Op sommige punten in de economie ben ik niet zo liberaal maar wat socialer/linkser. Het is erg moeilijk om hier een partij bij te kiezen. Omdat de VVD eigenlijk helemaal niet staat voor persoonlijke vrijheid(wat ik wel zou verwachten van liberalen, maar ik noem het daarom ook fop-liberalen) valt de VVD eigenlijk echt af. D66 komt waarschijnlijk het dichts in de buurt, alleen die vallen me in de praktijk dan wel weer heel erg tegen.

 

Het is allemaal niet makkelijk. Echt zeker weet ik nog niet waarop ik ga stemmen. Het zal denk ik PvdA, SP of D66 worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

superrr LINKS... ;) maar of dat nog bestaat??

Tsja waar stem ik op..ik heb geen vertrouwen meer in de politiek..

Maar niet stemmen is ook stemmen , toch?

Wie zwijgt stem toe..

euh...in ieder geval links, ik weet nog niet welke partij het meest ideale cannabis beleid naar voren brengt..

Share this post


Link to post
Share on other sites
NIEUWRECHTS

 

Wat ben jij een NSB-er zeg.

Jou zouden ze is moeten leren zwemmen met een molensteen om je nek.

Zo zie je maar weer dat nazi's dom zijn.

Want die nazi partijtjes zijn allemaal anti drugs!

 

//EDIT, even netjes aub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger stemde ik altijd

 

PVGGIR

 

PARTIJ VAN GEEN GEZEIK IEDEREEN RIJK

 

 

Maar tegenwoordig gaat mijn voorkeur naar

 

 

PVHWP

 

PARTIJ VOOR HOGERE WIETPRIJZEN ;)

 

tokkie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik stem niet maar laat me ook de mond niet snoeren want hou de politiek wel in de gaten

 

tot nu toe zie ik alleen broodboksers oftewel graaigajes

onze commissaris de koningein in zuid holland heet Jan Fransen. Heeft u de goede man weleens gezien? Ik niet, nog nooit. Hij is anoniem, welhaast non-existent. De onzichtbare man is er niets bij.Gisteren zag ik Jan voor het eest, inde krant. Het is de meest gezichtsloze bestuursfunctie van Nederland:commissaris van een provincie. Daarom verbaast het mij niet dat ze allemaal stuk voor stuk tientallen bijbaantjes hebben. Dat valt niemand op. De inkomsten daarvan zij geheim, maar je hoeft geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben.om te begrijpen dat hier veel, heel veel geld mee gemoeid is. anders zouden ze het ons wel vertellen. de fuctie van commissaris der koningin is een fossiel uit het verleden. ooit zal het de bedoeling zij geweest dat het hof oren en ogen had inde provincies, maar al sinds de komst van moderne communicatiemogelijkheden, zoals de postduif, zijn ze tamelijk overbodig.dat blijkt ook wel; je hebt er maar een halve week werk aan. dus worden kamerleden en minsters die het rustiger aan willen doen, al sinds mensenheugenis tot commissaris benoemd. Wiegel,Nijpels,Alders, ukent ze wel. ze krijgen als het ware de routebeschrijvong naar de pot goud aan heta einde van de regenboog. in die positiekunnen ze namelijk ongegeneerd oogsten wat ze jarenlang hebben gezaaid: er ligt een sappige akker vol contacten . een netweerk datt mits zorgvuldig geoogst, veel geld waard is. Het is als graaien in een lingo bak met alleen maar groene ballen. ed nijpels verklaarde in elsevier: de gemiddelde commissaris wekt vijftig tot zestig uur. watt we verder in zinze vrije tijd doen, is aan ons. vrije tijd? welke vije tijd dan?jan fransenheeft maar liefst dertig nevenfuncties. wat is zijn hobby?Slapen? Ieder weldenkend mens weet dat hier iets grondig scheef zit. Ten eerste : op het moment dat je alles doet, doe je niks. Ten tweede: iemend met een baan van zestig uur en dertig parttime baantjes schoffelt zichzelf binnen de korste keren het graf in. Haoanners hebben er een moii woord voor: seppuku. (dood door overwerking). Ze zouden zwaar overwerkt en overspannen moeten zijn, maar zo te zien ze er niet uit. Hans Alders blaakt van gezondheid en van gewichtsafname door stress is ook niet echt van sprake bij dit gezelschap. laat ik maar hardop zeggen wat iedereen weet : het is een luizenbaantje, in de letterlijke zin des woords. Comimissarissen zijn het grootste graaigajes dat er is. Minister Remkes zegt dat het salaris van een commissaris niet hoger mag zijn dan dat van een minister, 'maar dan gaat het alleen om het hoofdsalaris'- de 122.000 euro die ze al krijgen. Dat alle commissarissen er in praktijk nog exorbitant hoog loon bijbeunen, maakt volgens Remkes niet uit. Dat zou ook stom van hem zijn; het is de kip met gouden eieren, voor iedere bestuurder. De taken van een commissaris zijn grofweg: burgermeester benoemen, de veiligheid van de burgers waarborgen en bij een ramp ingrijpen. Hun eigen schofterige peonschepperij bijvoorbeeld. Ik denk helaas niet dat ze het zullen doen. Ik denk helaas niet dat ze het zullen doen. Zij klauwen uit een grabbelton met gegarandeerd grote prijzen - ze hebben ze er zelf in gestopt. Wij kijken met lede ogen toe en knagen onze tanden stuk, op de zuurstok die openbaar bestuur heet.

 

 

 

stukje uit boek van sjaak bral collumnist cabaratier

 

mzzl.s kc

 

nog zin in stemmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalechief,

 

 

ik stem niet maar laat me ook de mond niet snoeren want hou de politiek wel in de gaten

 

tot nu toe zie ik alleen broodboksers oftewel graaigajes.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hey chief,

 

Ik krijg weer last van mijn identiteitscrisis ;)

 

Kan jij mij zeggen of ik bij de broodboksers of bij het graaigajes hoor? ;)

 

Tokkie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tokkie ik zie tussen de kamerleden geen tokkie ?snap je ff niet

 

als jouw partij erdoor komt stem ik op deze kunne we samen graaie

 

 

mzzl,s kc ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annom, mooie bijdrage aan dit topic. Kritiek kan ik zeker waarden en zeker in deze vorm ;)

 

Kijk bij mij is het raar, aan de ene kant verdien ik centjes bij aan de plant en de andere kant is de liefde voor de plant.

Ik vindt heel simpel dat iedereen z'n eigen rokertje moet kweken zonder afhankelijk te zijn van shops, stekkenboeren of apotheken. Zonder lastig gevallen te worden door bv politie enz, gewoon max 1 lampje en 5 planten. Dit moet gewoon compleet legaal kunnen imo.

 

 

@mono, het is een democratie, NieuwRechts en PedoPartijen moeten kunnen zolang ze niks verkeerd doen. Daarnaast laat ze zichzelf lekker organiseren, lekker makkelijk te volgen voor de AIVD en de politie. Aan de macht komen ze toch niet omdat hun ideeen hier te bekrompen voor zijn.

 

@kalechief, leuk stukje tekst d'r zitten wat goeie dingen in. En owh ja ;) gebruik volgende keer eens een entertoets, d'r is vrij moeilijk doorheen te komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stijlloos

het is een democratie, NieuwRechts en PedoPartijen moeten kunnen zolang ze niks verkeerd doen

 

Ik vind dat je een rechtse partij niet kunt vergelijken met een pedo-partij.

Dat er pedofielie bestaat is al te erg voor woorden,en dat mensen er nu recht vooruit komen geeft maar aan in wat voor een "zieke"maatschapij we leven.

Ophangen die hufters.

 

Verder heb ik niet zovee lfeeling met politiek

Wel met kinderen

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou dan wel een paar bomen vrij.

Voor mensen die denken dat nederland een staat moet worden voor de Uber Mensch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach van mij hoeft het ook niet, maar de basis van democtratie is vrijheid van meningsuiting, dat is het enige wat ik zeg...

 

Zoals ik al zei, laat ze lekker op de voorgrond treden, des te duidelijker wij ze kunnen herkennen. Ikzelf vindt het van de gekke dat er zomaar veroordeelde pedo's naast scholen en peuterspeelzalen kunnen wonen zonder dat iemand daar van op de hoogte is...

Als 't aan mij lag hadden we die gasten met z'n alle op een afgesloten, onbewoond, eiland gezet, groot hek er omheen met 380V zonder zekeringen. Geen contact meer met de buitenwereld en zeker niet met kinderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sannie goed gezegd eigenlek wil ik wel links stemmen maar ze springen op de bres voor pedo,s

 

dus niet stemmen maar

 

@stijlloos zal er volgende keer opletten .maar hier op het forum ,zijn me eerste computer actie,s

mijn zoon heeft me 3a4 maanden geleden de 21e eeuw ingesleurd

 

 

mzzl,s kc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heeft iedereen het toch altijd over pedo's

 

Ff een groot misverstand uit de weg helpen.

 

Er is een heel groot verschil tussen pedofielen en pedosexuelen!!!

 

Een echte pedofiel zal een kind nooit kwaad doen en er zeker ook geen sex mee willen.

Een pedofiel houdt van kinderen in het algemeen en in zekere zin is elke vader/moeder een pedofiel.

 

 

Een pedosexueel is eigenlijk waar wij(de maatschappij) zo'n (terechte) afkeer van hebben.

Die hebben alleen interesse in sex met kinderen en dat soort gasten zijn het doodschoppen nog niet waard natuurlijk.

 

Hetzelfde geldt voor homosexuelen en homofielen.Alleen met het grote verschil dat die volwassen zijn en zelf moeten weten wat ze doen

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm helemaal met tokkie eens, we zijn wat afgedwaald van het topic(ik ook).

 

Gaan we dus maar weer on-topic? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was blij toen ze viel, eindelijk een ander kabinet.

Maar 't zal toch niet een opgezet spelletje zijn?

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokkie,

 

Jij zegt het en ik heb het gedacht ;)

Zijn wij dan weer de slemielen die daar in trappen?

Ik heb steeds vaker de gedachte van: ze doen allemaal maar,ik zorg wel voor mijzelf.

Ik weet het is niet de goeie(sociale) gedachte maar worden wij als kiezers,belastingbetalers en rechtschapen burgers ;) niet iets te vaak in de zeik genomen door die witte boorden criminelen in Den Haag?

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

High allemaal,

 

Nou heb ik begrepen dat nu Balkenkutje op zijn rug ligt die nieuwe snelweg die over mijn zwembad en over Tokkies achtertuin gaat, nu ook van de baan is klopt dat ?

 

Moeten alle plannen nu opnieuw door de kamer heen ?

 

Dat zou toppie zijn ...

 

 

Weet iemand hoe de SP tegenover nederwiet staat ?

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...