Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jelmer

Stoppen Met Blowen

Recommended Posts

Hoi Mensen,

 

Ik heb me hier maar eens aangemeld, vanwege het feit dat ik na een verslaving van 8 jaar gestopt ben met blowen.

Vanaf 12 jaar oud heb ik geblowd en vanaf mn 14e rookte ik eigenlijk praktisch elke dag. Tot een dikke maand terug rookte ik minstens 2 gram per dag.

 

Vanaf het moment dat mn softdrugsgebruik te veel werd heb ik vaak last gehad van clusterhoofdpijn-aanvallen. Clusterhoofdpijn is de minst voorkomende vorm van hoofdpijn die er is en ook gelijk de pijnlijkste.

Tijdens aanvallen ben ik wel eens flauwgevallen van de pijn. Ook ging het vaak gepaard met overgeven. In het begin kwamen de aanvallen in periodes (clusters) maar later is het chronisch geworden, waardoor ik dagelijks aanvallen had.

Hierdoor heb ik mijn opleding niet gehaald, en later ook meerdere banen kwijt geraakt.

Bij het CWI hoef je niet aan te komen over clusterhoofdpijn, want de keuringsarts kent het niet: gevolg--> financiële problemen.

Kort samengevat kan ik wel stellen dat deze ziekte je leven simpelweg kapot maakt en ervoor zorgt dat je in een sociaal isolement terrecht komt.

Ik ging niet meer op vakantie, was vaak nog geen 5 minuten op bezoek en kon weer naar huis omdat ik teveel pijn had, bezoek de deur uitzetten etc.

Ook sliep ik weinig vanwege aanvallen die snachts plaats vonden waardoor ik belangrijke tentamens en solicitatiegesprekken miste.

 

Het enige wat hielp tegen de pijn was een jointje, terwijl ik dondersgoed wist dat dit jointje tegelijkertijd ook de oorzaak was van mn aanvallen, en het feit dat het chronisch was geworden.

 

Ik ken nog 2 personen die clusterhoofdpijn hebben opgelopen door het overmatige softdrugs gebruik.

 

Sinds een maand of 2 heb ik medicijnen via een neuroloog van het pijnbestrijdingscentrum in Dokkum. De reden waarom ik nu pas medicijnen heb, na 8 jaar in Pijn geleefd te hebben is dat de ziekte dusdanig zeldzaam is dat mn huisart het niet kende en maar weinig raad wist met de symptomen die ik noemde. Rust was het dan de tip die ik kreeg, wat resulteerde in verveling----> Joinje roken.

Mn medicijnen bestaan uit injecties Immigram, en pure zuurstof, wat ik moet inhaleren vanuit een cilinder.

Pas nu ik medicijnen heb besef ik hoe ik al die jaren als een zwak verslaafd persoon geleefd heb. Ik heb letterlijk geen goed woord meer voor mezelf over en krijg daar binnenkort psygische hulp voor.

Het is namelijk wel erg confronterend als je in de spiegel kijkt en een persoon ziet met een zuurstofkapje op zn hoofd, de tranen in zn ogen en een gezicht, wit en bezweet van de pijn.

Verder is het ook erg confronterend dat als je jointje is uitgewerkt je gelijk naar de wc kan gaan om je broek naar beneden te trekken en een spuit in je been te duwen die bijna een centimeter naar binnen gaat, waardoor je er gewoon blauwe plekken aan over houd.

Sindsdien was ik het spuugzat en heb ik de knoop door gehakt;

Mn wietdoos met inhoud ritueel verbrand, alles asbakken de deur uit (vanwege het vele zuurstof dat ik in huis heb mag er eigenlijk toch niet gerookt worden, maarja als je verslaafd bent neem je dat gevaar voor lief) en 12 gram goede K2 door de wc gespoeld (sorry jongens).

Enkele dagen later ben ik op vakantie gegaan naar Noorwegen. Hier ben ik goed tot mezelf gekomen ondanks dat het aantal aanvallen per dag verdubbelde wegens afkickverschijnselen.

Ik heb 2 nachten niet geslapen, en de nachten erop dat ik wel geslapen heb heel veel gezweet, onrustig geslapen en nachtmerries gehad.

 

Zoals ik al zei ben ik nu al een dikke maand clean en heb ik me in jaren niet zo goed gevoeld. Het aantal aanvallen loopt al sterk terug. Of ik er helemaal vanaf kom kan ik nog niet zeggen. Het zou best kunnen dat ik door het blowen, de rest van mn leven met een ziekte zal rond lopen, maar als ik geluk heb zal ik uiteindelijk helemaal pijnvrij zijn.

 

Ik ben benieuwd of mensen hier de symptomen van clusterhofdpijn herkennen. Voor een goede beschrijving van de symptomen verwijs ik jullie naar: http://www.kopzorgen.nl/cluster.html

 

Ik adviseer iedereen die deze klachten herkend, ookal is het in lichte, beginnende vorm, om DIRECT te stoppen met blowen. Je zult er geen spijt van krijgen.

 

Groeten,

 

Jelmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant om te lezen. Zelf blow ik amper, maar er zitten hier wel wat die-hard junks die er wat van kunnen leren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra je merkt dat andere dingen onder je blowgedrag beginnen te lijden moet je eigenlijk altijd direct een pauze inlassen, maar veel blowen doet soms de wilskracht afnemen zodat dit moeilijk wordt. Ik denk dat de meesten dit wel zullen herkennen en diep van binnen goed weten dat ze het rustiger aan zouden moeten doen. Soms is het een soort sleur waar men inzit.

 

Er mag bij dit soort zaken zeker wat vaker stilgestaan worden Jelmer. Ik heb mezelf ook al een aantal maal bij de lurven moeten grijpen om te voorkomen dat mijn leven een heel verkeerde kant op ging. Jammer dat jij zo lang in dat kringetje bent blijven ronddraaien en het grote gevolgen heeft gehad. Laten we hopen dat jouw ervaring voor anderen een wijze les zal zijn zodat zij zelf ingrijpen wanneer het fout dreigt te gaan. Probeer jezelf altijd een spiegel voor te houden en neem waarschuwingstekenen uit je omgeving serieus. Je hebt maar één leven en je wilt niet weten hoeveel tijd om te blowen je nog krijgt... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jelmer,

 

Allereerst wil tegen jouw zeggen dat in feite je al een grote

overwinning hebt behaald ,je bent je bewust van een probleem,

dat is al heel wat .Ik vind het ook wel knap dat je zo eerlijk bent ,

denk dat meerdere mensen hier zeker wat aan hebben.Mijn

persoonlijke ervaring met stoppen:15 jaar lang weed roken en

dan stoppen was voor mij noodzaak ,ik was het nml gewoon zat .

Als de weed je leven bepaalt ,(dat deed het bij mij )dan kun je je

afvragen waar je mee bezig bent .Voor mij was de weed een

medicijn ,dat was het voor mij ook echt ,rookte het om bepaalde

zaken die ik heb meegemaakt ,te vergeten.Voor mij was het ,het

perfecte antidepressiva middel,mij heeft het zeker geholpen in een

zeer moeilijke tijd ,ik had het ook nodig om te kunnen slapen.

Maar het tij keerde ....het punt waar ik verder wilde en dat ik in een

keer doorhad dat ik helemaal niet meer zo depressief was .

Ondertussen was ik dus verslaafd geraakt aan een bepaalde sleur,

het duurde uiteindelijk best lang dat ik door had dat ik om de foute

redenen smookte .En het stoppen zelf (die ene dag),was makkelijk

ik was het nml zat ,wat ik wel heel erg moeilijk vond was daadwerkelijk

mn leven veranderen ......dus slapen gaan ..zondr mn medicijn .Vooral

in het begin is dat denk ik moeilijk ,maar hoe langer je niet rookt ,went

het ook redelijk snel .Ben ik antiweed?.Nee zeker niet ,anders zou ik

niet op dit forum mn ervaringen vertellen.Ben een grootliefhebber van

de weedplant en alle grow topics hier.Wel ben ik nu dus blij dat ik gestopt

ben .En Jelmer ,ik herken een hoop dingen in je verhaal en denk zowiezo

dat je op de goede weg zit nu .Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de positieve reacties. Eerlijk gezegd had ik een beetje gevreesd dat mensen dit niet positief op zouden vatten.

 

Interessant om te lezen. Zelf blow ik amper, maar er zitten hier wel wat die-hard junks die er wat van kunnen leren :P

 

Jij dus ook bedankt ;)

 

Zodra je merkt dat andere dingen onder je blowgedrag beginnen te lijden moet je eigenlijk altijd direct een pauze inlassen, maar veel blowen doet soms de wilskracht afnemen zodat dit moeilijk wordt. Ik denk dat de meesten dit wel zullen herkennen en diep van binnen goed weten dat ze het rustiger aan zouden moeten doen. Soms is het een soort sleur waar men inzit.

 

Inderdaad, en het is voor de één natuurlijk een stuk moeilijker dan de ander.

Ik heb nu voor mezelf erkend dat ik op dit gebeid erg zwak in mijn schoenen sta. Ik ben meerdere keren gestopt met blowen. Dan stopte ik als ik op vakantie ging. Maar als ik dan weer thuis was en in mn normale leventje terrecht kwam, was ik zo weer aan het blowen. Ik dacht dan dat ik er nu wel controle over zou hebben. Binnen een week zat ik dan weer in mn oude ritme.

Ik heb nu voor mezelf erkend dat ik er simpelweg niet mee om kan gaan en gewoon nooit meer moet blowen.

Wat ik bij mij ook heel duidelijk vind is dat het een gewoonte was om op bepaalde momenten te blowen.

Sowieso was het al het eerste wat ik deed nadat ik wakker werd. Eerst een jointje, dan een douche en wie weet daarna nog ontbijten, gevolgd dor een joint, want na eten was een joint een must.

Vervolgens nog een jointje draaien voor onderweg, naar waar dan ook ik naartoe moest. Op school of op het werk kon ik dan enkele uren niet blowen, waardoor ik een aanval kreeg. Uiteraard waren mijn bazen en leraren op de hoogte van mijn ziekte en mocht ik dan naar buiten om een frisse neus te halen. Een goede manier was dat om weer een jointje te kunnen roken. Soms rookte ik op deze manier 5 gram per dag.

 

 

Er mag bij dit soort zaken zeker wat vaker stilgestaan worden Jelmer. Ik heb mezelf ook al een aantal maal bij de lurven moeten grijpen om te voorkomen dat mijn leven een heel verkeerde kant op ging. Jammer dat jij zo lang in dat kringetje bent blijven ronddraaien en het grote gevolgen heeft gehad. Laten we hopen dat jouw ervaring voor anderen een wijze les zal zijn zodat zij zelf ingrijpen wanneer het fout dreigt te gaan. Probeer jezelf altijd een spiegel voor te houden en neem waarschuwingstekenen uit je omgeving serieus. Je hebt maar één leven en je wilt niet weten hoeveel tijd om te blowen je nog krijgt... ;)

 

Zoals ik eerder aangaf wil ik nooit meer blowen. Ik weet van mezelf dat ik daar nooit meer controle over zal kunnen krijgen. Ik sta er zelf nog altijd verbaasd van hoe verslavend het kan zijn, en het voor veel mensen is. De meeste mensen zijn hier niet van bewust. Als je informatie leest over Wiet (wie herrinert zich niet nog de campagne "hasj en wiet, wat weet je wel en wat weet je niet?" word er verteld dat het alleen geestelijk verslavend werkt, en dat zelfs dát wel meevalt. Ik heb meerdere spreekbeurten gehouden op school over drugs, softdrugs etc. en weet nog dondersgoed hoe ik altijd een scheiding maakte tussen harddrugs waar je ontwenningsverschijnselen van krijgt en softdrugs die alleen geestelijk verslavend zijn.

Na nachten zonder slaap, dagen lang zweten in de kou, trillende handjes, nachtmerries en een diep onrustig gevoel in mn lichaam weet ik wel beter. Mn lichaam heeft er minsten een week lang om geschreeuwd, en dat was niet de eerste keer.

wat jij zegt over dat mijn ervaring een wijze les kan zijn voor anderen is uiteraard precies mijn reden waarom ik deze topic geopend heb.

Uiteraard ook jij bedankt voor de reactie!

 

 

Hoi Jelmer,

 

Allereerst wil tegen jouw zeggen dat in feite je al een grote

overwinning hebt behaald ,je bent je bewust van een probleem,

dat is al heel wat .Ik vind het ook wel knap dat je zo eerlijk bent ,

denk dat meerdere mensen hier zeker wat aan hebben.Mijn

persoonlijke ervaring met stoppen:15 jaar lang weed roken en

dan stoppen was voor mij noodzaak ,ik was het nml gewoon zat .

Als de weed je leven bepaalt ,(dat deed het bij mij )dan kun je je

afvragen waar je mee bezig bent .Voor mij was de weed een

medicijn ,dat was het voor mij ook echt ,rookte het om bepaalde

zaken die ik heb meegemaakt ,te vergeten.Voor mij was het ,het

perfecte antidepressiva middel,mij heeft het zeker geholpen in een

zeer moeilijke tijd ,ik had het ook nodig om te kunnen slapen.

Maar het tij keerde ....het punt waar ik verder wilde en dat ik in een

keer doorhad dat ik helemaal niet meer zo depressief was .

Ondertussen was ik dus verslaafd geraakt aan een bepaalde sleur,

het duurde uiteindelijk best lang dat ik door had dat ik om de foute

redenen smookte .En het stoppen zelf (die ene dag),was makkelijk

ik was het nml zat ,wat ik wel heel erg moeilijk vond was daadwerkelijk

mn leven veranderen ......dus slapen gaan ..zondr mn medicijn .Vooral

in het begin is dat denk ik moeilijk ,maar hoe langer je niet rookt ,went

het ook redelijk snel .Ben ik antiweed?.Nee zeker niet ,anders zou ik

niet op dit forum mn ervaringen vertellen.Ben een grootliefhebber van

de weedplant en alle grow topics hier.Wel ben ik nu dus blij dat ik gestopt

ben .En Jelmer ,ik herken een hoop dingen in je verhaal en denk zowiezo

dat je op de goede weg zit nu .Succes

 

Ik herken veel in wat jij zegt. Niet alleen was wiet voor mij een medicijn tegen een ziekte die ook door wiet veroorzaakt was, het was ook een middel om rust in mijn hoofd te krijgen, goed te slapen etc.

Voor mij was het ook een antidepressiva. Het probleem is echter dat je de hele dag stoned moet zijn wil het je de hele dag vrolijk houden en rust geven. En dit was bij mij, naast boven genoemde klachten juist de oorzaak van een nog zwaardere klachten van depressie.

Ik kwam in een cirkel terrecht. Ik blowde veel, voelde me daarom suf en sip als ik wakker werd en rookte daarom direct een joint etc. etc.

Ik verlang nog altijd naar die rust en dat zal ook wel zo blijven denk ik, maar het is gewoon geen optie meer.

Ik ben er helemaal zat van.

 

Ik ben ook zeker niet antiweed geworden (zoals jij dat noemt). Ik heb een verzameling waterpijpen gehad van hier tot Tokyo en ben 6 jaar bezig geweest met het elk jaar weer doorkruisen van mn van dat jaar beste planten, met als resultaat een buitenwiet waar ik trots op mocht zijn.

Echter, hier ben ik ook mee gestopt, als ik een plant oogst, wil ik ook testen of ie wéér beter is als vorig jaar, ik ken mezelf immers langer dan vandaag. Geen planten meer dus en alleen mn Arabische waterpijpen,die ik altijd voor de sier heb gehad (ze roken immers toch voor geen meter) heb ik nog, de rest heb ik weggegeven. Het zijn echter wel aspecten omtrent het blowen die ik nog steeds hardstikke leuk vind.

Ik heb ook niks tegen blowen. Ik ken zat mensen die er wél controle over hebben en bijvoorbeeld 1 of 2 jointjes roken in het weekend. Voor mij is het echter niet weggelegd.

 

Ik ben wel heel anders aan gaan kijken tegen de wetgeving in Nederland. Ik heb namelijk veel minder de neiging om deze te verdedigen. Ik kon een tijdje terug minister Donner bij wijze van spreken wel schieten toen hij de hedendaagse softdrugs met harddrugs vergeleek, maar kijk daar nu heel anders tegen aan. Het was voor mij eigenlijk een manier om mijn verslaving te beschermen, iets wat ik nu pas inzie.

Als ik op dit forum lees over akties voor het legaliseren van wiet, dan verklaar ik die mensen finaal voor gek, terwijl ik daar vroeger wel anders over dacht. Dit neemt niet weg dat ik nog altijd positief sta tegenover het gedoogbeleid. Ik vin namelijk wel dat iedereen voor zichzelf de keuze moet kunnen maken of hij/zij het wil

 

Nogmaals bedankt voor de goede reacties. Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet alleen sta. Ik heb namelijk nooit openlijk met anderen mensen hier over gepraat (nog steeds niet). Dat is op een forum met vreemde mensen toch een stuk gemakkelijker. Dit is echt een heerlijke opluchting voor mij ;)

 

Groeten,

 

Jelmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote dat het bij jou zou is gegaan. Respect dat je het onder ogen hebt kunnen zien en drastische maatregelen hebt getroffen. Daar is volgens mij een hoop wilskracht voor nodig, waar je dan weer je nieuwe kracht uit kan putten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Jelmer,

 

Cool dat je uitgerekend naar het hol van de leeuw komt om je ervaringen te delen ;)

 

Ik denk dat je niet de enige bent die anders is gaan denken over blowen door de jaren heen. Zelf rookte ik jaren dagelijks totdat ik zag dat ik stil stond en de wereld vooruit ging. Kwam vroeger dagelijks in een shop en later dagelijks in een kroeg waar geblowd mag worden. Super leuke en vage gesprekken gehouden met mensen die fan-tas-tische plannen hadden. Geweldige ideeen van mensen gehoord...

 

Totdat ik ze 10 jaar later tegenkwam in dezelfde kroeg, en ze nog steeds diezelfde fantastische plannen hadden... maar er nooit geen ene ruk van uitgevoerd hadden... er was niks veranderd. Ze zagen er alleen wat verlepter uit.

 

Van mijn vrienden die ik mijn opleiding had ben ik uiteindelijk de enige die toen het afgemaakt heeft. Daar ben ik nog trots op. Nee, ik ben ook niet anti-blowen geworden. Ben wel anti MISBRUIK. Ook de binnenkweek vind ik zelf niet leuk om te doen (wel om er over te lezen en plaatjes te zien...). Het lijkt een sport te zijn geworden om de meest vette kristaltoppen te maken die er zijn. Een white widow of K2 vind ik echt niet leuk meer. Maar een leuk buitenweedje op zijn tijd kan wel (ik blow nu zelden maar blijf het buitenkweken geweldig vinden).

 

Weetje, vroeger toen de opiumwet werd aangenomen was de weed heel anders. Het heet nu nog softdrugs maar eerlijk gezegd klopt daar geen ene reet van. Ik heb naast blowen veel andere dope gebruikt (vooral pep) en heb dus vergelijkingsmateriaal. de binnenweed van nu is geen softdrugs. maar daar zullen de meeste mensen hier het wel niet mee eens zijn. Tuurlijk kun je zeggen dat je toch ook wat minder in je joint kan doen? Maar ja, dan kun je ook zeggen dat je net zo goed niet zon belachelijk sterke weed hoeft te kweken en dat dus een buitenweedje ook volstaat.

 

slappezever

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Jelmer,

 

Allereerst wil tegen jouw zeggen dat in feite je al een grote

overwinning hebt behaald ,je bent je bewust van een probleem,

dat is al heel wat .Ik vind het ook wel knap dat je zo eerlijk bent ,

denk dat meerdere mensen hier zeker wat aan hebben.Mijn

persoonlijke ervaring met stoppen:15 jaar lang weed roken en

dan stoppen was voor mij noodzaak ,ik was het nml gewoon zat .

Als de weed je leven bepaalt ,(dat deed het bij mij )dan kun je je

afvragen waar je mee bezig bent .Voor mij was de weed een

medicijn ,dat was het voor mij ook echt ,rookte het om bepaalde

zaken die ik heb meegemaakt ,te vergeten.Voor mij was het ,het

perfecte antidepressiva middel,mij heeft het zeker geholpen in een

zeer moeilijke tijd ,ik had het ook nodig om te kunnen slapen.

Maar het tij keerde ....het punt waar ik verder wilde en dat ik in een

keer doorhad dat ik helemaal niet meer zo depressief was .

Ondertussen was ik dus verslaafd geraakt aan een bepaalde sleur,

het duurde uiteindelijk best lang dat ik door had dat ik om de foute

redenen smookte .En het stoppen zelf (die ene dag),was makkelijk

ik was het nml zat ,wat ik wel heel erg moeilijk vond was daadwerkelijk

mn leven veranderen ......dus slapen gaan ..zondr mn medicijn .Vooral

in het begin is dat denk ik moeilijk ,maar hoe langer je niet rookt ,went

het ook redelijk snel .Ben ik antiweed?.Nee zeker niet ,anders zou ik

niet op dit forum mn ervaringen vertellen.Ben een grootliefhebber van

de weedplant en alle grow topics hier.Wel ben ik nu dus blij dat ik gestopt

ben .En Jelmer ,ik herken een hoop dingen in je verhaal en denk zowiezo

dat je op de goede weg zit nu .Succes

hallo allemaal ik merk dat iedereen eeen beetje met het zelfde probleem tekampen heeft/had

ook ik ben een denker en dat hebben we allemaal gemeen blowers

elke dag rook ik mijn jointjes maar niet tijdens werktijd ik heb mijn eigen bedrijfje.

maar 20 jaar blowen zou zeker een verslaving moeten opwekken en dat is ook zo,

maar tegelijkertijd heb ik ook veel ervaringen opkunnen doen die een anderr misschien

niet zo gauw mee zou maken.

na 20 jaar durf ik gerust tezeggen dat hoofdpijnen na wiet gebruik komt 9 v/d 10 x door achter gebleven

chemicalien en natuurlijk veroorzaakt het wanlust tegen over het bijv. werken

maar dat is absoluut niet gek toch,gekker wordt het als je in bed blijft liggen en denkt van morgen is er weer een dag dan kom je er niet je zult moeten en dat is het probleem en niet de wiet of stuf

dus denk niet zoveel en geniet want that`s life! :wOOt

Kortom ik denk depressies komen in ieders leven voor dat hoeft niet de schuld van de joint tezijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook gestopt met blowen

 

koop een krachtbank/fitnessapparaat van kettler eventueel bij marktplaats voor 150 euro ik heb er zelf ook 1 ik ging er enorm van zweten is goed voor lichaam en het hart en hoofd bonkte terwijl ik bezig was. mijn ademhaling gaat niet moeilijk meer. ik heb een paar keer erg zitten huilen het moet er gewoon uit je gaat ervan wennen, en nu ben ik tevreden familieleden hebben me een half jaar lang zitten dwingen dat ik hulp moet gaan zoeken bij psycholoog ik had volgens hun psychose ik werd heel snel kwaad op iedereen. ik liep met een zwaard de straat op met een mes met een knuppel. een familielid heefd zwaard mes knuppel uit me huis gehaald.

 

ik heb een paar weken terug van een kennis die in god geloofd papieren gelezen er stond een helleboel een stukje dat ik belangrijk vindt om te vertellen wat er stond: psychologen weten niet precies wat een persoon ervaart kan ie toch niet weten ook en laten huisartsen recepten voorschrijven tot je ermee akkoord gaat krijg je een contract van een jaar als medicijnen bijwerking hebben bij iemand laten ze huisartsen naar een ander recept schrijven en dan word het contract verlengt je kunt er niet zo mee stoppen je krijgt er afkickmedicijnen van na een jaar ik wou eerder stoppen mocht niet en ze raden me aan om naar andere medicijnen te overstappen fack you denk ik bij mezelf ik zei laat maar ik had nog een half jaar te gaan en dan wachten psychologen gewoon tot je moe en moe van wordt en het opgeeft, ik heb 1 x aan de anti-depressiva gezeten 2 jaar geleden en het ging slecht en slechter met me ik ging er steeds schever van lopen werd steeds moe en moe van. je zal wel denken dat je gek bent enzo is ook een beetje zo was ook bij mij nu is het een beetje minder geworden. ik heb nu mijn zwaard mes en knuppel terug ik laat nu mijn zwaard in huis staan nooit meer de straat op ermee zeggen ze want als ik iemand neersteek ga ik de gevangenis in en een zwaard zien ze als een wapen.

 

gewoon blijven lachen en niet meer onder invloed zijn :wOOt als je onder invloed bent moet je alsof doen, is de lol eraf

Share this post


Link to post
Share on other sites

respect voor de mensen die stoppen met blowen,

zo makkelijk als het lijkt is het namelijk niet.....

 

greets

lee :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
respect voor de mensen die stoppen met blowen,

zo makkelijk als het lijkt is het namelijk niet.....

 

greets

lee :wOOt

Zeker te weten, blowen is een onderdeel van mijn leven, jaren lang als pijn stiller en nu om rustiger te worden, want ik heb energie over, een ding weet ik, mijn lange termijn geheugen werkt perfect, antidepressiva zul je mij nooit zien slikken, wat half Nederland wel doet, iedereen heeft tegenswoordig wel een of andere geestesziekte. Is voor de huisartsen makkelijk om dat voor te schrijven en het een stempel te geven. Maar ja voor mij is het moeilijk om te stoppen dus.

 

Lee veel succes! en sterke toegewenst!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

de pillen van antidepressiva enzo die huisartsen voorschrijven op recept is gewoon niet van de natuur is chemisch rotzooi van chemisch rotzooi wordt je moe en moe van. bovendien gebruiken huisartsen je onverwacht als proefkonijn daar verdienen huisartsen geld mee.

 

een wietplant zonder chemisch voeding is ook van de natuur de farao had heel lang geleden ook hennepplantjes. mensen hebben bij zijn lijk resten van een wietblad gevonden. wat ik ermee wil zeggen als je wiet in coffeeshop of bij apotheek haalt je niet weet of het chemisch gekweekt is. meestal zijn ze wel chemisch gekweekt meer power meer groei meer wiet meer winst zo doen ze dat

Share this post


Link to post
Share on other sites
respect voor de mensen die stoppen met blowen,

zo makkelijk als het lijkt is het namelijk niet.....

 

greets

lee :wOOt

zo makkelijk is het wel het is of je wel of niet wilt stoppen als je zeker wilt stoppen hoor je er niet meer aan te denken. veel mensen zeggen zomaar aan iemand ik wil stoppen, maar aan de andere kant willen ze niet stoppen, ook jointjes van iemand aannemen omdat je het wietgeur ruikt en ernaar smakt maar als je er weer aanzit ben je jezelf niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit man, Jelmer, respect, wat een verhaal.

Denk je echt dat die hoofdpijnen door het blowen kwamen..

Vreselijk..

Van alle dingen in de maatschappij die koppijn veroorzaken is wiet toch wel de laatste die ik verdenk van dit soort aanvallen.

rook je nog tabak?

Want de bloedvaten in je longen zullen wel minimaal zuurstof opnemen als je zulke medicijnen krijgt.

 

Wel goed dat je tot de beslissing bent gekomen om definitief te stoppen met blowen.

Veel doen dat inderdaad niet en sukkelen maar aan.

 

Ik denk dat ergens mee stoppen net zo eenvoudig is als ergens mee beginnen,

Het heeft naar mijn idee alles te maken met ''willen'', of beseffen wat je wil.

 

veel mensen steken een blow op en zeggen dan terwijl ze de eerste zuig nemen; ''ik wil eigenlijk stoppen, ik blow veels te veel.''

 

Eigenlijk willen ze niet stoppen, het is gewoon best lekker.

Hoe komt dat nouw?

 

Ik denk omdat ze veels te veel nadenken over het stoppen, inplaats van het beginnen aan een nieuw leven.

Een leven zonder wiet, na een aantal jaren stevig blowen.

Dit nieuwe leven vraagt om een andere structuur, een andere dag indeling en andere doelen.

 

Ik zelf weet niet of ik ooit stop, ik zal wel periodes hebben waarin ik minder behoefte heb om te roken, maar echt definitief stoppen zal ik wel nooit doen, ja 1 keer dan.

Soms zet ik doelen die me verplichten om te minderen wil ik suc6 boeken.

Dit doe ik (gelukkig)niet uit gezondheids redenen maar om verder te komen in het leven.

 

Als ik ooit een rede heb om echt te stoppen met blowen dan zal dat wel een heel belangrijke zijn,

Ik zal op zo'n moment in me leven dan ook zeker niet twijvelen, maar juist handelen, en stoppen.

 

Maar ik hoop dat ik altijd de vrijheid van kiezen mag blijven genieten, en op me 80ste nog lekker een jointje kan smoken..

Share this post


Link to post
Share on other sites
en neem waarschuwingstekenen uit je omgeving serieus. Je hebt maar één leven en je wilt niet weten hoeveel tijd om te blowen je nog krijgt... :)

 

hier ga ik mee akkoord hoewel je niet naar alle signalen vanuit je omgeving moet luisteren.

Elke doorwinterde blower zal al wel eens een grietje mislopen hebben door het blowgedrag. Ik ben zelf al eens voor de keuze gesteld geweest, stoppen met blowen of weg was zij. Je moet je eens voorstellen dat er een vrouw al huilend smeekt om er mee te stoppen. Dan begin je ook wel even na te denken over je gebruik. en dit zijn toch signalen vanuit je omgeving, niet??

Maar zo een keuze kan je als dagelijks blower onmogelijk door iemand anders laten stellen. Als je stopt met blowen dan mag dit niet enkel door externe factoren liggen maar moet de persoon er zelf ook achterstaan.

 

ik hoop momenteel dat ik de gave bezit om heel men leven te kunnen blowen maar de dag dat ik zonder kan en er niet de hele tijd aan denk, zal ik zeker wel ergens opgelucht ademhalen. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel blowen is echt niet goed voor je, natuurlijk omdat het roken slecht voor je lichaam is, maar vooral lusteloosheid, besluiteloosheid en weinig zelfdiscipline. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Ik blow nu eigenlijk ook teveel, als ik een dag niet blow is dat een uitzondering.

Dit komt vooral omdat ik de laatste 1,5 jaar niet bezig ben geweest met een studie, als ik ik september weer begin ga ik in ieder geval niet meer smoken doordeweeks.

Zal ook nog best lastig worden denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik blow nu eigenlijk ook teveel, als ik een dag niet blow is dat een uitzondering.

Dit komt vooral omdat ik de laatste 1,5 jaar niet bezig ben geweest met een studie, als ik ik september weer begin ga ik in ieder geval niet meer smoken doordeweeks.

Zal ook nog best lastig worden denk ik

denk je omdat je jezelf niet hellemaal onder controle kunt houden, dan zeg jij dat maar.

van alle soorten drugs zoals koffie thee medicijnen wiet coke heroine xtc etc. werkt het een paar uren na gebruik ervan tot je lichaam ervan gaat wennen (tegen de invloed vechten zeg maar) en dan blijft het 6 weken in je bloed.

 

het zal best lastig worden denk jij, ik weet het zeker stoppen is 6 weken niet meer achter drugs aangaan en daarna na denken of je wel of niet wilt stoppen lijkt me het beste dan van tevoren denken oh ik stop morgen en dan over een paar dagen neem je er weer een :wacko: :) :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoppen met iets wat je rlxd vind is in alle tijde moeilijk denk ik. Het ligt natuurlijk ook aan de persoon zelf.. Hier kan ik goed over mee praten; ik ben nml snel verslaafd aan iets wat ik leuk/lekker/mooi vind.

 

Afkicken is net zoals de verslaving een persoonlijk iets. De een zal afkicken door hulp van een goede vriend/vriendin/familielid, de ander door het lichaam te trainen (SmokeyCity).

 

Ik hoop dat de mensen hier weten wanneer ze moeten stoppen en diegene die moeten stoppen wens ik veel succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer ,dat hier nog steeds niets mee gedaan wordt door 1 van de admins.

Betr,er een sticky van maken bv,genoeg verhalen voor degene die zulke

problemen hebben,of voor degene die willen stoppen .

 

Het kweken van knotsen gaat voor, he . :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook al 14 jaar zonder moeite.

Meestal rook ik een aantal dagen in de mnd niet.

Om ffies te kijken hoe klerezooi er weer bij staat in de wereld.

 

Dus dan snel die damp maar aan, want daar word je wel vrolijk van :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik de avond ervoor gezopen hep hep ik sochtens ook een bonkende kop :wacko: maar hier zeggen we savonds een vent sochtens een vrak dus zal er wel bij horen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk mijn ervaring is een beetje het volgende. Ben zelf ook al vaker gestopt

 

 

1 keer omdat ik van me zelf dacht tot ik toch wel een beetje veel rookte en 2 maal door langdurig verblijf in het buitenland

 

De eerst keer was het hier in nederland teveel roken, geen vut, makkelijk en altijd stoned. Ben toen maar even wat aan mijn leefpatroon gaan doen. Waarbij het belangrijkste NIET meer naar de coffee shop. En toch meer met vrienden die niet rookte omgaan.

Maar ja in Nederland kan je er gewoon niet voor zorgen tot je er niet mee in aanraking komt. En ik vind het gewoon lekker.

 

Die keren in het buitenland was eigelijk wel makelijk. Je kan er dan stukke moeilijker aankomen. Tenminste de eerst 2 a 3 maanden. Maar belangrijker is tot het daar niet zo relax is. Je moet dan de gehele dag erover nadenken waar wel waar niet. Alleen of misschien is er toch wel 1 te vertrouwen. Nou op zo'n manier rook ik dan maar niet en drink ik dan liever een biertje. Als je daar dan zit merk je er niets van. Je komt daar niet zo makkelijk mee in aanraking en je ruikt het nergens.

 

Stoppen of niet.........Voormezelf gesproken NEE, veel te lekker maar niet nodig. Je kan makkelijk een dagje zonder. Probeer er geen gewoonte van te maken. En daar bedoel ik mee rook waneer je trek hebt en niet omdat je niks te doen hebt.

Probeer er mee om te gaan, het is gewoon te lekker om te laten liggen

 

Zelf rook ik nu 20 jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ik de avond ervoor gezopen hep hep ik sochtens ook een bonkende kop :wacko: maar hier zeggen we savonds een vent sochtens een vrak dus zal er wel bij horen

een bonkende kop lijkt me gevaarlijk(eufine je kunt ervan bewusteloos in sloop vallen en eraan doodgaan) als er een signaal uit je lichaam komt bijvoorbeeld een bonkende kop, misselijkheid of zo iets dan betekend dat een waarschuwing dat je lichaam aan je geeft (rustig aan met drinken wil je lichaam zeggen aan de andere kant pakken de hersenen stoffen op van bijvoorbeeld bier in het bloed en dat bloed stroomt door naar de hersennen en dat betekent een alcoholiste je lichaam waarschuwd je maar je hersennen willen meer van die stoffen hebben) het is bepaald niet grappig we zijn geen robotten we zijn mensen om voor zichzelf te gaan zorgen. en je denkt ow een bonkende kop en je gaat door wordt de volgende dagen erger en erger. (misselijkheid is waarschuwing van je hebt wat verkeerd gegeten iets ouds bijvoorbeeld of ander soort misselijkheid je eet dagen of weken hetzelfde.) ga van je lichaam wat leren is niet moeilijk voelen ruiken en zien. hoe ver kan een haai onder water naar bloed ruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
een bonkende kop lijkt me gevaarlijk(eufine je kunt ervan bewusteloos in sloop vallen en eraan doodgaan) als er een signaal uit je lichaam komt bijvoorbeeld een bonkende kop, misselijkheid of zo iets dan betekend dat een waarschuwing dat je lichaam aan je geeft (rustig aan met drinken wil je lichaam zeggen aan de andere kant pakken de hersenen stoffen op van bijvoorbeeld bier in het bloed en dat bloed stroomt door naar de hersennen en dat betekent een alcoholiste je lichaam waarschuwd je maar je hersennen willen meer van die stoffen hebben) het is bepaald niet grappig we zijn geen robotten we zijn mensen om voor zichzelf te gaan zorgen. en je denkt ow een bonkende kop en je gaat door wordt de volgende dagen erger en erger. (misselijkheid is waarschuwing van je hebt wat verkeerd gegeten iets ouds bijvoorbeeld of ander soort misselijkheid je eet dagen of weken hetzelfde.) ga van je lichaam wat leren is niet moeilijk voelen ruiken en zien. hoe ver kan een haai onder water naar bloed ruiken?
volgens mij moet jij stoppen met blowen wat een vaag verhaal zeg :wacko: maar dat met die haaien snap ik dan weer wel de groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij moet jij stoppen met blowen wat een vaag verhaal zeg :wacko: maar dat met die haaien snap ik dan weer wel de groetjes

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...