Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

phil91

Geslachtsbepaling

Recommended Posts

je kunt altijd doen zoals ik doe: Effe een paar tegels ui je terras en je potten ingraven. Scheelt je weer 30 cm.

 

Bloei is door lichtcyclus bepaald, niet door genen. Je kunt iedere willekeurige plant op ieder willekeurig moment in de bloei zetten. Ook al zou het anders "bepaald" zijn ;)

 

edit: autoflowering uitgezonderd natuurlijk hehe

 

edit2: ik heb verslagen gelezen waarin één tak werd verduisterd om het geslacht te bepalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, 1 van mn zaailingen heeft gister zn geslacht laten zien, een vrouwtje, maar hoe komt dit? Normaal laat een mannetje dit toch eerder zien, btw het is Afgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd! Wellicht dat je alleen vrouwen hebt ;) ? Is overigens geen wet dat mannen zich eerder laten zien hoor. Heb het ook anders meegemaakt. In de diverse verslagen kun je ook lezen dat mannen later nog gekapt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gefeliciteerd! Wellicht dat je alleen vrouwen hebt ;) ? Is overigens geen wet dat mannen zich eerder laten zien hoor. Heb het ook anders meegemaakt. In de diverse verslagen kun je ook lezen dat mannen later nog gekapt worden.

 

Inderdaad dat kan . De mannen zullen vooral eerder komen als je planten geforceerd in de bloei zet en de voorbloei als het ware overslaat.

 

Wanneer de fenotypen van een partijtje zaad van 1 ras erg verschillend zijn (niet stabiel ras) dan zullen de planten ook op verschillende momenten geslacht tonen/voorbloeien .

 

ja dat is prima dan ik bedoelde ook 1,80 met pot die zijn ongeveer 30 cm, maar ik kan dus beter gewoon neit toppen?

 

daar zijn de meningen over verdeeld

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jongens ik ga op vakantie .. hoop dat mijn verzorgers goed op me plantjes letten... hoooi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik ben Floyd, de verzorger van de planten van phil91.

Ik probeer af en toe ook wat foto's te posten en vragen te stellen indien dat nodig is.

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Groetjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL

Das nog eens een verzorger ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wordt het niet eens tijd om een kweekverslag te openen in outdoor? Denk dat we het onderwerp "geslachtsbepaling" nu wel behandeld hebben he ;) .

 

Welkom Floyd! doe je best he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hooooi

weer ff ontopic: ik kan nu nadat ik net terug kom van vakantie bij alle planten bij de oksel beginnede "balletjes" zien. het leken mij op de "balletjes" waar een vrouwelijke draadje uitkwam, maar dat vind ik wel vreemd omdat ze het alle 10 hebben.

kan het ook zijn dat zich een mannelijke tros daar vormt?

 

(sorry voor dat ik geen foto heb mijn camara is niet macro genoeg misschien kan ik binnekort met een andere een goede foto uploaden)

 

groetjes phil

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogelijk is het nog te vroeg om het goed te zien, dan zou het OF een mannetje OF een vrouwtje kunnen zijn.. Goed blijven kijken, volgens mij moet je heel veel geluk hebben als het alle 10 dames zjn

Share this post


Link to post
Share on other sites
mogelijk is het nog te vroeg om het goed te zien, dan zou het OF een mannetje OF een vrouwtje kunnen zijn.. Goed blijven kijken, volgens mij moet je heel veel geluk hebben als het alle 10 dames zjn

 

het begint er wel op te lijken. ik heb nog even goedgekeken en ik kan bijna zeker zegegn dat er iig 5 vrouwtjes tussen zitten die andere kan ik nog niet zegegn maar lijken erg op de bolletjes van de vrouwtjes er lijken ook een soort van topjes te vormen maar foto's volgen binnekort..

 

phil

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn Hindu Kush zijn ook nog niet allemaal te bepalen. De "bolletjes" kunnen ook indicatie zijn van vrouwelijke planten, even geduld dus nog. Pas als het echte bolletjes worden of er witte haartjes uit groeien kun je het goed bepalen. Ik ben ook nog steeds benieuwd. Een plant die net die bolletjes begon te vertonen en volgen een "ingewijde" toch echt een mannelijke plant was, staat nu gewoon in vrouwelijke voorbloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand weer eens duidelijke foto's plaatsen van een mannetje en een vrouwtje? In dat andere topic zijn de foto's al verwijderd.

 

Want ik heb werkelijk geen idee, ja een bolletje of haartjes, maar daar houdt het op.

En ik wacht liever niet totdat er zo'n viezerik tussen zit die ze allemaal bevrucht.... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

naar mijn weten zijn deze 2 hier onder vrouwtjes. volgens mij heb ik (nog) geen mannetjes dus die kan ik je niet laten zien. het is wel erg beginned dus je moet goed kijken ( naar de ''zakjes'' met haartjes op de uitlopers/stekken).

Op mijn album staan nog een paar vrouwtjes als je die kan vinden kan je het in het echt ook. http://www.mijnalbum.nl/Album=TDTRVDNU

 

Foto=7AMWINZ8.JPEG

 

Foto=OUNNXPZ3.JPEG

 

 

kan iemand mij zeggen of dit een vrouw wordt of dat het nog mannelijk kan worden?

 

Foto=DNDJRPIE.JPEG

 

 

 

Ik heb ook een plant waar op de plaats van de''zakjes'' van het vrouwtje blaadjes en stengeltjes groeien. is deze plant gewoon gek of is dat een kenmerk van mannen?

 

ik ben nog aan het proberen om ze groter te laten zien

 

groetjes phil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker geen concrete bewijzen vooralsnog. Toch zou ik vrouwtje zeggen, das omdat bij mijn vrouwtjes het een beetje hetzelfde uitzag als bij jou :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer zo ook wel ff een macro foto te maken, kunnen jullie meekijken....maar volgens mij zit het wel goed.... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is te donker buiten om nog macro foto's te maken, doe ik morgen wel als de zon (misschien) schijnt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het nog gewoon even afwachten totdat je het duidelijk ziet dat er bijv haartjes komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey johan,

mooie foto's alleen ik zie nog geen haartjes uit de zakjes komen misschien moet je zelf eens met een vergrootglas van boven af kiijken dan zie je soms een heeeel klein haartje eruit komen , dan weet je dat het wel goed zit.

groetjes phil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn inderdaad erg scherpe fotos, hier kunnen een hoop andere gebruikers met man/vrouw vragen een voorbeeld aan nemen.. Ikzelf kan echter nog geen echte voorbloei verschijnselen zien, tenminste niet wat betreft het geslacht..

Nog even wachten of misschien dat iemand anders wel duidelijkheid kan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou er nog geen eed op kunnen aflegggen - Nog even geduld.

 

Tip: kijk met name boven in de plant bij de topjes, daar zie je het het eerst.

 

Prima foto's overigens inderdaad. Nog prettiger is het om ze gelijk in je topic te plaatsen en daarvoor de WietForum gallery te gebruiken, zo voorkom je in de toekonst gebroken linkjes (MijnAlbum ruimt regelmatig op als een album niet meer bekeken wordt) en is het een stuk eensvoudiger te bekijken.

 

rex1.gif

 

Zie dit topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...