Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

phil91

Geslachtsbepaling

Recommended Posts

hey ,

 

sinds precies een maand heb ik nu 10 x hollands hoop zaadjes. ze hebben de eerste 3 weken nadat ze ontkiemd zijn op mijn dak gestaan en hebben daar ontzettend veel blad (7 vingers) ontwikkeld vergeleken met de lengte die ze toen hadden (<20 cm). ze staan nu sinds een paar dagen bij me in de tuin omdat je ze van straten ver kon zien. ik heb ze daar in 10 tot 20 liter bakken gezet op een plek waar ongeveer 9 uur per dag de zon vol op schijnt. ze zijn nu 20 tot 30 cm groot en ik geef ze sinds 2 weken startmix van de growshop.

 

ik moet nu alleen zo snel mogelijk het geslacht van de planten te weten te komen omdat ik maar 5 planten van me ouders mag hebben en omdat de buurt nogal moeilijk kan gaan doen.

 

Ik kijk elke dag bij de vertakkingen maar kan nog geen spoor van draadjes vinden. ik heb het forum al afgespeurd maar kon niet echt iets goeds vinden maar heb dringend persoonlijk advies nodig. dus kan iemand mij vertellen hoe lang het ongeveer nog duurt totdat ze geslacht tonen of is het handig om een stekje van elke plant te verduisteren ik ben anmelijk over een week al opp vakantie en dan wil ik eigenlijk nog maar 5 planten in de tuin hebben staan.

 

groet en b.v.d.

Phil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had je eerder moeten bedenken. Een week tijd gaat niet meer lukken. Enige wat nog zou kunnen is van elke plant een tak verduisteren, maar of dat binnen een week lukt is de vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, vandaag beginnen met veruidsteren, gewoon een paar donkere zakken of iets dergelijks over een tak trekken, en hopen dat ze snel genoeg bloeikenmerken laten zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok verduisteren ik zal er ff over na denken. maar weet iemand miss hoelang t duurt zonder te verduisteren. en als je het geslacht ziet is dat dan al gelijk de bloei of hoe zit dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even de zoekfunctie gebruiken voor 't verduisteren aub... Staat meer dan genoeg op de site hierover...

 

Of 't lukt binnen 5 dagen betwijfel ik ook...

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar weet iemand miss hoelang t duurt zonder te verduisteren.

 

Tot je geslacht ziet? Geen idee. Als we dat konden vertellen hadden we het wel gedaan.

 

en als je het geslacht ziet is dat dan al gelijk de bloei of hoe zit dat?

 

Meeste soortjes laten voorbloei (geslachtsvertoning) zien na een bepaalde tijd (dat is dus al in de groei), bij sommige soortjes weet je het geslacht pas als ze de bloei in gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 enkele tak verduisteren zal je niet lukken, een plant groeit of gaat over in de bloei, er zal dus niet veel gebeuren bij het verduisteren van 1 tak. De funkties worden aangestuurd door de genen van de plant.

1 tak bestuiven is wel mogelijk, maar is ook een heel ander verhaal.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, nou dan is wachten volgens mij maar egwoon de beste oplossing en me verzorger goeie instructies geven. en nog een vraagje is er een middeltje of manier om die planten niet zo te laten ruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het kan aan mij liggen maar die geur hoort gewoon bij de planten :smoke

 

Minste wat je kan doen is in een hok plaatsen met een afzuiger erop, anders blijf je gewoon de geur houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ok maar zijn er geen middeltjes ofzo die de geur tegen gaan ofzo wan opzich vinden mijn buren het denk ik neit heel chil:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeej kerel mechien moet je eens kijken of je het waard vind om een koolstof filter aan te schaffen ben je meteen alle geur naar buiten kwijt.... suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien als je ff t topic had gelezen ahd je gezien dat ze buiten staan... dus dan heb ik niets aan een filter voor binnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook de hollandse hope, half maart heb ik ze gezaaid en de mannetjes begonnen zo een maand geleden hun geslacht te laten zien. De vrouwtjes herken ik pas sinds anderhalve week

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dat is dus anderhalve maand voor mannetjes en zijn die dus later waren dus allemaal vrouwtjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hoeft niet, opvallend was dat bij de mannetjes niet geheel duidelijk maar wel voorbloei te zien was, écht bolletjes op een steeltje. Daarna stonden er nog 5 planten waarvan het niet te zien was. Toen de dames in bloei kwamen zat er toch nog 1 mannetje tussenin.

 

smerige streek hè! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dit zijn mijn lieve schatjes (voor meer foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=TDTRVDNU) weet iemand of t handig is om ze nu te toppen? wat zijn daar de voordelen van? en moet je bij hollands hoop verduisteren om op tijd te kunnen oogsten of is hij uitzich zelf snelgenoeg met bloeien? groetjes phil

foto=c8lx6edo.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rond die grootte heb ik ze ook getopt, zolang je nu nog geen bloei ziet kun je ze makkelijk toppen. Dan worden het ronde compacte struiken met een hogere opbrengst.

 

Hollandse hope is een lowrider die al eerder bloeit en sneller klaar is. Het maximale staat op 8 weken. Ik heb zelf ook HH en laat ze gewoon afbloeien zonder te verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt bullseye

ik wil ze zeg maar ongeveer 1,80 m hoog laten worden. Ze zijn nu met pot erbij 70-80 cm is het dan handig om ze nu al te toppen of moet je dat pas doen als ze dicht bij de 1,80 zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo groot zullen ze niet worden in die potten , daar heb je meer grond voor nodig .

 

trouwens, Dat je door te toppen meer opbrengst krijgt is wat mij betreft nog maar de vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 enkele tak verduisteren zal je niet lukken, een plant groeit of gaat over in de bloei, er zal dus niet veel gebeuren bij het verduisteren van 1 tak. De funkties worden aangestuurd door de genen van de plant.

1 tak bestuiven is wel mogelijk, maar is ook een heel ander verhaal.

Ria

 

Het is ook mogelijk om op 1 tak mannelijke bloemen tussen de vrouwelijke te laten ontstaan .

Het inzetten van de bloei is toch niet genetisch bepaald maar wordt aangestuurd door de lichtcyclus ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien niet genetisch maar ik denk dat het nu al wel bepaald is, ik heb namelijk gelezen dat het in de eerste week na de ontkiemening bepaald werd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik denk dat die planten hooguit 1.50 m worden in die potten. Wel mooie planten opzich ;) .

Succes ermee want zxal vast wel wat moois worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is prima dan ik bedoelde ook 1,80 met pot die zijn ongeveer 30 cm, maar ik kan dus beter gewoon neit toppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...