Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DigiRaven

85 X Power Haze (zegt Ie) + Verbouwingsplannen

Recommended Posts

Hier nu een klein testje van mij om te zien of ik het plaatsen met foto's onder de knie heb.

Volgende week begin ik hier aan een aangrijpende verbouwing van mijn hokje van 1,75 bij 4,40.

Deze word dan 3 bij 4,40 met 2 en misschien wel 6 adjust a wing kappen in U vorm (ligt aan huidige opbrengst).

Ik zal dan tevens met bakken gaan werken, en de altijd lekkende gardena sproeistok in v vorm vouwen (de derde in een jaar die teveel lekt), kunnen ze die dingen niet beter maken.

 

De verbouwing ga ik dus ook plaatsen.

Verder komt er een drooghok en een voorgroeihok. En ik houd ruimte over voor een moederhok voor als ik daar aan toe ben.

 

In ieder geval hier een aantal fototjes van mijn h6 -s.

Deze gaan er uiterlijk aankomende zondag af ivm de reeds voorgroeiende nieuwe haze dames in wording.

En voor de verbouwing heb ik en mijn buurman ook nog een dag a 2 dagen nodig. En dan kunnen ze volgende week donderdag a vrijdag in de bloei de nieuwe.

 

Oja, hier op de fotos staan ze 49 dagen in bloei en hebben ze daarvoor 9 dagen op 10 cm potjes geworteld onder een philips 400 watt hpi. Ze gaan morgen de 8e week bloei beginnen.

 

Foto=4ZAJIEPR.jpg

 

Foto=NOAN3VG6.jpg

 

Foto=YQUO6GE8.jpg

 

Foto=38TFDKOB.jpg

 

Foto=SGNYGJCY.jpg

 

Foto=RVQ6ULB8.jpg

 

Groetjes Digi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Het ziet goed wit in je hok Digiraven! Dat wordt wel lekker.

Je uitbreidingsplannen klinken goed, met alles erop en eraan. Hou ons op de hoogte :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er heel mooi uit! Volgens mij heb je het plaatsen van fotos wel onder de knie :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste aanwinst voor mijn nieuwe hokje hangt al in dit hokje sinds 2 weken.

Onder de lampen op de eerste foto hangt op 52 tot 62 cm een thermo hygro meter.

Heb er in 1 jaar al 2 versleten van de gs die niet zogoed vocht bestendig waren.

 

Dus ik dacht koop er eentje die buiten ook tegen de volle regen kan.

Dus heb een leuk weerstation gekocht in mijn huiskamer (niet dat ik het weer hoef te weten) maar heb nu dus 3 van die draadloze sensoren.

Werd namelijk soms wel erg moe van 5 keer per dag naar boven om te kijken of mijn luchtvochtigheid wel hoog genoeg is bijvoorbeeld bij de stekjes, of dat de temp bij de stekjes te hoog is, of dat het in het hoofdhok goed op pijl is. En dergelijke.

Dus vond dit een echte aanwinst.

Beter bestendig tegen het vocht. En ik kan vanuit de huiskamer alles in de gaten houden.

En ook nog de min en de max bekijken en dergelijke.

En zou er volgens dat ding dus ook nog uit op kunnen maken wat voor weer het morgen word, maar zover heb ik nog niet gelezen de laatste 2 weken. Daar ging het me niet om, misschien later.

Oja, op die meter heb ik tegelijkertijd de thermo van de smscom afgesteld. De smscom zat er toch 2 graden naast voordat ie inschakelde. Vergeleken met zowel mijn draadloze van het weerstation als met de standaard van gs.

 

Digi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij hoe ik de grond indeling in gedachten heb als ik 2 adjust a wings neem.

Het oppervlakte is wel erg groot voor de wings. Maar ik wil ze wel eens een kansje geven om het waar te maken wat er in de folder staat. Ze krijgen in ieder geval iets ondersteuning van de lampen die erboven hangen die wel iets extra geven.

 

Foto=8PMX36UO.jpg

 

Mocht er van de huidige genoeg afkomen dan probeer ik het meteen anders zoals hieronder.

Iets meer bereik, maar niet die 1,75 maar maar 1,50, waardoor 2 elkaar ondersteunen.

Mochten ze hun werk niet goed doen dan heb ik ze maar omdat ze er wel leuk uitzien, maar dan zal ik het groei gebied een stuk kleiner maken en alles dichter op elkaar zetten.

 

Foto=IVKIVB8P.jpg

 

Groetjes,

 

Digi

Share this post


Link to post
Share on other sites

zozo dat zijn leuke plannen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
:smoke Je pakt het goed aan, das duidelijk :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx allemaal.

 

:Stijlloos.

Ben er niet helemaal zelf op gekomen hoor.

Het speelt al een tijdje in mijn hoofd. En de bedoeling was eerst een klein hokje erbij.

Maar na een aantal PMs en adviezen over inrichting en afzuiging en dergelijke van oa: Miss J , John Doe, Sannie, TAW en misschien nog wel meer ben ik tot mijn huidige plannen gekomen.

Dit leek het efficients. Zowel voor de dames. Als voor mij om overal nog bij te kunnen.

 

Zit alleen nog in de knoop met mijn gedachte hoe mijn afvoer te gaan regelen.

Heb 1 afgedopte schoorsteen kanaal die niet gebruikt word van 125 een dakpijpje van 125 lager gelegen. Een klein dakraampje van 40cm bij 40 cm die ik nu gebruik en een dakraam van 125 cm bij 90 ongeveer.

Alleen wil niet met de winter opvallen door het grote raam te ver open te hebben. En sneeuw en dergelijke laten smelten.

Maar ik wil ook niet teveel over te kleine pijpjes uitblazen.

Dus daar ben ik nog niet echt uit. Maar dat komt ook ongetwijfeld goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou even gaan testdraaien op die pijp, gewoon afzuiger op max d'r op zetten... Het zou namelijk wel kunen werken je zuigt niet mega hoeveelheden af...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit

 

ben benieuwd hoe het word na de verbouwingsplannen :bier

 

 

maar in je topic titel staat 85x power haze (zegt ie)

 

bedoel je dat je niet zeker weet of het power haze is?

 

of heb ik ergens over heen gelezen :smoke

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:Stijlloos

Ik heb nu een diameter geluidslichtdichte slang van 250 mm, nu kan ik daar idd een verloop voor krijgen naar 125. Dus ik kan het proberen idd. Hoop niet dat het hoorbaar is buiten,maar dat is te testen idd.

Er komt een 2de ondersteunende slakkehuis bij met filter met een ongeveer gelijke diameter.

Mocht ik het dan wel iets van horen is het misschien een oplossing om mijn smscom simpel te vervangen als een van miss j zo een spc7 van de eerste opbrengst. Daar kon ik dan geloof ik ook een max snelheid op aangeven. Dat zou misschien een hoop helpen dan als ik toch 2 zuigers erop heb werken. Maar ga idd eerst even proefdraaien. Misschien gaat het wel in een keer goed. Hoef ik niet bang te zijn dat de zuiger door de extra tegendruk in de brand vliegt.

Dat ga ik trouwens ook doen na de eerste opbrengst. Boven iedere lamp ga ik dan zo een autobrandblusser hangen van bootschappen van 1 kilo en boven de vsas. Al die electra zit me toch niet lekker.

 

:anti bomb stic

Haal al voor de 3de keer powerhaze bij hem. Alleen ik ben geen kenner, als het pp is of santa maria hoef ik zo het verschil nog niet echt te zien, dan moet ik ze echt naast elkaar hebben.

Dus ze kunnen me op dat gebied nog een hoop wijs maken. Dus ik ben goedgelovig en geloof hem maar dat het power haze is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon even testen joh, je weet dan gelijk wat je moet doen... :smoke

 

 

Blussers boven je lampen :unsure: Voor zover ik weet onstaat 98% van de brandjes bij VSA's en schakelborden... Boven je lampen lijkt me dus zinloos...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt dan weet ik dat.

Dan neem ik direct 1 2 kilo variant voor boven het schakelbord. Ga die andere dan niet ophangen als dat onnodig is.

En ik ga de afzuiger aansluiten op de dakpijp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog even het schema wat ik gebruik.

Bevalt me tot nu toe prima. Ik verhoog op een bepaald moment de a + b net zolang tot ik randjes krijg die beginnen te verbranden en dan ga ik 10 procent terug en dat houd ik dan aan.

Dit op aanbevelen van BioNova en heb deze keer geen ec meter gebruikt. De man van bionova zei tegen mij doe het nou gewoon zo en ga dan pas weer een keer meten, maar zorg dat de basis maximaal is en de toevoegingen minder. Dit bevalt tot nu toe dus perfect. Op een spikkeltje hier en daar na dan. Maar dat kan ook komen door de toevoegingen die ik doe.

 

Als mijn hok klaar is dan houd ik voor de standaard 4 meter zoiezo dit schema nog een keertje aan. Heb hem zo een keertje in elkaar gedraaid. Maar tegelijkertijd ga ik de potten onder de wings links en recht een keer volledig Hesi of BioBizz geven om het verschil te kunnen zien.

Ik weet niet of ik het eerder had gemeld, maar ik kweek op cocos.

 

Foto=J8V7V74A.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Album=BCXX8TMX de plek waar je hem groot kunt zien.

Het enige wat niet klopt op het schema zijn de ec waardes. Daar ik compleet het standaard schema heb aangepast.

 

Zou hem niet klakkeloos zo overnemen. Bij de haze soort die ik nu heb staan is dit me nu al 2 keer goed bevallen. Met het soortje ervoor wat ik nooit heb geweten wat het was hadik vanaf week 4 mega veel vlekjes roestkleurig op de bladeren. Dus bij die ging het wat minder hiermee. Maar kan ook gekomen zijn doordat ik toen nog co2 tabletten toevoegde.

 

Digi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had vandaag mijn nieuwe dames willen halen voor t voorgroeien. Is mijn vaste stekkenboer gewoon los.

Ze komen over uit rotterdam en belgie bij hem op het moment.

Had niet verwacht dat ik nog met dat probleem zou krijgen te kampen.

Dus ga morgen maar rondje noordholland friesland doen denk ik.

En mijn zaden vast planten. Zodat ik binnenkort dat probleem niet meer heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DigiRaven mooie hokie heb jij :smoke

 

mooie plannen heb jij

 

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je.

Gaat allemaal helemaal goed komen de komende 2 weken.

Maar ga vandaag weer op jacht naar dames zodat ik ze nog wel op tijd heb om door te kunnen starten.

Maar valt idd tegen op het moment zoals het andere topic voorspelde.

Mijn eigen boer heeft nog nooit zonder gezeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat ik echt niet meer had verwacht stekken te krijgen de aankomende tijd.

Werd ik vanochtend ineens erg blij toen uit onverwachte hoek er 80 nieuwe dames werden aangeboden.

Het gaat volgende week dus allemaal helemaal goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er waren helaas onverwachte veranderingen waardoor ik de mooie stekjes heb moeten afzeggen en de verbouwing heb moeten vertragen.

Heb ondertussen wel de spullen binnen en de 5 adjust a wings avenger kappen + superspreaders.

Kan niet wachten tot ik kan beginnen. alleen zal de verbouwing aankomende week in 1 hoogstens 2 dagen moeten plaatsvinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je niet het gevoel dat je op die zijkanten beter 3 lampen kan hangen in plaats van 2? Je hangt nu twee lampen op een afstand van 3 meter. Ga je dat redden?

 

Ach, misschien is het wel beter om het eerst eens zo te proberen. Lampjes er bij hangen voor de volgende ronde kan altijd nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...