Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
richard3001

Teken!!

Recommended Posts

ok ik was bij me guerilla stek, lekker een t-shirtje zonder mouwen aan.

blijkt dat de brandnetels nu boven me hoofd uitkomen.

ik kwam er echt niet meer doorheen.

dus wat mij betreft is die stek zo veilig als wat, want er is echt geen doorkomen aan.

ik zit nu helemaal onder brandnetels.

maar toen kwam ik terug bij me auto aan zitten er vier teken vast in me arm gebeten.

ik ze eruit getrokken, ben ik naar het reisbureau gegaan loopt er 1 over me arm heen.

kom ik thuis vind me moeder er nog 3 in me haar.

en later kwam er 1 via me been omhoog gewandeld. :smoke dus ik wil niet weten wat die voor plek in gedachten had om zich eens lekker in vast te bijten.

hebben jullie er ook zo'n last van ? want ik vraag me toch echt af of het nie wijs is ff langs de dokter te gaan voor een anti-biotica.

plus krijg ik ook een bericht van de ggd over de processie rups.

blijkt dat me hele veld omgeven is door eikenbomen.ook fijn

jullie ook zo'n last van die beesten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google even,......kun je plaatjes vinden van beten.

 

Zodra je er een rode kring omheen krijgt als de donder naar de dokter toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze vast hebben gezeten zou ik zeker ff anti biotica gaan halen. ;) (kunnen zeer vervelende ziektes overbrengen) :smoke Hou je goed aan de kuur(afmaken ook),want anders helpt t nog niet. :P

 

kusjes fotografe

 

p.s. hoorde(pas geleden) verhaal van vriend van me die zijn hond ergens had uitgelaten(veld met hoog gras) en die hond(zielig beest) had er meer als 200. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, het is echt een plaag! Mijn katten hadden vroeger nooit teken. Nu kan ik iedere week teken van ze afhalen. Inmiddels met een vloeistof ik de nek preventief behandeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja het leven van een guerilla kwekerd gaat niet over rozen, dat blijkt maar weer :bier

 

 

Topic verplaatst naar Algemeen omdat ik geen idee waar ik em anders kwijt moet :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik denk dat het verstandig is om ff langs de dokter te gaan.

ben al vaker gebeten daar maar vandaag was extreem.

ff nog een vraagje tussendoor , me planten daar rekken erg ze krijgen nog geen zijtakken maar zijn al een meter hoog is stokken erbij echt nodig?

ze hebben toch wel dikke stelen maar ze schieten zo omhoog denk ik om dat ze meer zon willen.

ik doe zo veel mogelijk wieden daar maar het groeit zo hard dat het in een paar dagen weer terug is.

ik zet er liever nog geen stokken bij omdat ik er zelf bijna al niet bij kan komen laat staan met 120 tonkinstokken

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij hebben ze voor honden een tekenband, dan doe je die toch gewoon de volgende keer om je nek heen. Desnoods een paar om je enkels. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die krengen zoeken altijd de warmste plekjes uit en belanden daarom vaak onder je oksel of op je zak, of nog erger... Wat een ondingen zeg... Pffff.... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

plaatje_teek_1.jpg

Zeker als er een soort van bloeduitstorting begint, ga naar de dokter, er is nu een soort teek actief, die echt dodelijk voor de dieren is, ik weet niet de site, maar er word opgeroepen alle teken kostenloos naar een instantie te sturen. Storm in een glas water of niet, beware for the teek........

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij hebben ze voor honden een tekenband, dan doe je die toch gewoon de volgende keer om je nek heen. Desnoods een paar om je enkels. :bier
hahah ja daar zeg je wat ,ikheb me schoenen en benen gewoon met frontline in gespoten.

werkt ook bij me hond dus waarom bij mij nie?

 

 

Die krengen zoeken altijd de warmste plekjes uit en belanden daarom vaak onder je oksel of op je zak, of nog erger... Wat een ondingen zeg... Pffff.... :smoke

so jullie maken me wel paranoia hoor.

heb meteen me vriendin maar ff laten kijken of er niet zo'n beest zit "op een plekje waar de zon nooit schijnt."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk "buiten" en heb regelmatig teken, ik trek ze dr uit en heb verder nergens ooit last van gekregen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze er meteen, en op een goeie manier eruit draait met een speciaal tekenpincet is de kans op de zieke van lyme erg klein.

 

Blijf vooral goed opletten en als er rooie ringen om het wondjes onstaan, meteen naar de dokter. Als je dat meteen doet is er helemaal niks aan de hand. Niet meteen bang worden als je rooie ringen ziet dus, maar wel meteen handelen.

 

Je hoeft niet voor elke teekbeet naar de dokter en dokters horen ook niet zomaar antibiotica uit te schrijven voor een tekenbeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo''n apparaatje zal via je been omhoog kruipen en zich op je eikel vastnieten.....

bijvoorbeeld als je in slaap gevallen ben tussen het gras op een zomerse dag.

 

dat zoou een goeie zijn voor t topic''complot theorieen''

 

greets

lee :bier :smoke

 

off topic;

ik zag 2 jaar geleden een documentaire op sbs 6 over enge beestjes..

er was daar een rivier met een soort kleine langwerperige visjes die via je urine buis naar binnen glippen als je in dat water staat te pissen.

ze schijnen 1 meter hoog uit t water te kunnen springen,die kleine cocksuckers.

de vissen komen op urine af,ze lieten ook een man aan t woord die t was overkomen...

er staat daar ook een bord met;plassen in t water is hier gevaarlijk /zoiets.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je ze er meteen, en op een goeie manier eruit draait met een speciaal tekenpincet is de kans op de zieke van lyme erg klein.

 

Blijf vooral goed opletten en als er rooie ringen om het wondjes onstaan, meteen naar de dokter. Als je dat meteen doet is er helemaal niks aan de hand. Niet meteen bang worden als je rooie ringen ziet dus, maar wel meteen handelen.

 

Je hoeft niet voor elke teekbeet naar de dokter en dokters horen ook niet zomaar antibiotica uit te schrijven voor een tekenbeen.

ach een anti-biotica kan nooit kwaad het helpt ook tegen een hoop andere dingen waar je misschien niet van weet dat je het heb, soa's bijvoorbeeld :bier

kheb ff gelezen wat die ziekte van lyme allemaal kan veroorzaken en daar word je ook nie vrolijk van.

ik ga toch maar ff langs de dokter , voordat ik over een paar weken in 1 keer begin te stuiptrekken.

ook omdat ik echt helemaal onder de brandnetels zit is het niet te zien of die tekenbeet een rooie kring heeft achtergelaten.

en hebben jullie het ook gehoord over die processie rups? ook zo'n fijn beestje.

LEE had het al over complot theorieen, zou het kunnen zijn dat de nederlandse staat deze beesten heeft uitgezet om ons guerillakwekers het werk moeilijker te maken? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel antibiotica uitschrijven kan wel degelijk kwaad omdat bacterieen dan sneller resistent worden tegen dat antibioticum. Dit zorgt dat een antibioticum niet meer werkt en dat er een andere antibioticum moet worden ontdekt en gemaakt. Als iedereen maar lukraak antibiotica gaat nemen, zijn er straks geen werkende antibiotica over.

 

Dit is de reden dat artsen niet zomaar een antibiotica uitschrijven, al doen ze het eigenlijk nog veel te makkelijk.

 

In Frankrijk gebruiken ze veel te veel antibiotica waardoor ook wij in Nederland en in de rest van Europa een probleem krijgen met resistente ziekteverwekkers. De fransen verpesten het dus ook een beetje voor ons.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teken hebben 24uur de tijd nodig om door je huid heen te komen.

 

Heb je langer dan 24uur een teek kan je snel naar de dokter gaan :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teken hebben geen 24 uur nodig om door je huid heen te komen. Je kan niet meteen besmet raken omdat de bacterie zich in de darmen van de teek bevinden en zich pas gaan vermenigvuldigen als het eerste bloed gezogen is.

 

Je hebt mensen die voor alles naar de dokter gaan, helemaal hun eigen keus, maar het is echt niet nodig als je je niet grieperig voelt en er geen rooie ringen ontstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teveel antibiotica uitschrijven kan wel degelijk kwaad omdat bacterieen dan sneller resistent worden tegen dat antibioticum. Dit zorgt dat een antibioticum niet meer werkt en dat er een andere antibioticum moet worden ontdekt en gemaakt. Als iedereen maar lukraak antibiotica gaat nemen, zijn er straks geen werkende antibiotica over.

 

Dit is de reden dat artsen niet zomaar een antibiotica uitschrijven, al doen ze het eigenlijk nog veel te makkelijk.

 

In Frankrijk gebruiken ze veel te veel antibiotica waardoor ook wij in Nederland en in de rest van Europa een probleem krijgen met resistente ziekteverwekkers. De fransen verpesten het dus ook een beetje voor ons.

 

idd, wij zijn de dupe omdat velen het niet zo nauw nemen met de gevolgen. Wie zorgt ervoor dat het zo makkelijk verkrijgbaar is ?? money talks .. De wereld is om zeep en ik om boterkoeken ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg mee oppassen idd.

10% van de teken dragen de ziekte van Lym met zich mee, en een klein percentage heeft als verschijnsel rode kringen om de beet.

Dit is mijn schoonmoeder laatst overkomen en ze heeft dus daadwerkelijk nu de ziekte van Lym.

Ze heeft het al 3 weken, het begon met vermoeidheid etc. maar ze heeft nu ook erg last van de gewrichten.

De ziekte kan ook uit de handlopen heb ik gehoord.

 

10% is toch een groot percentage en een groot risico dat je loopt.

Goed mee uitkijken dus en altijd even langs de dokter gaan! Je kunt nooit weten.

 

Jahbless :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga zeker te weten ff langs , bedankt voor jullie reactie trouwens.

ik moet zeggen dat ik laatste tijd ook erg vermoeid ben ik ben al vaker gebeten sinds ik die guerilla plek heb daar.

normaal fitness ik elke dag maar ben al 2 weken amper geweest omdat ik 's avonds compleet gebroken ben

maarja het kan ook liggen aan dat abnormale warme weer .

hoewel alles wel lekker groeit zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teveel antibiotica uitschrijven kan wel degelijk kwaad omdat bacterieen dan sneller resistent worden tegen dat antibioticum. Dit zorgt dat een antibioticum niet meer werkt en dat er een andere antibioticum moet worden ontdekt en gemaakt. Als iedereen maar lukraak antibiotica gaat nemen, zijn er straks geen werkende antibiotica over.

 

Dat is dus echt fucking onzin. Of de bacterie of whatever is al resistent tegen de antibiotica, of het is het niet. Het kan alleen resistent worden als jij je kuur niet afmaakt of op hele verschillende tijdstippen je pilletjes neemt. Als je je kuur gewoon afmaakt word de bacterie niet resistent en sterft het gewoon af.

 

er is nu een soort teek actief, die echt dodelijk voor de dieren is, ik weet niet de site, maar er word opgeroepen alle teken kostenloos naar een instantie te sturen.

 

Dodelijk? Volgens mij heb je het gewoon over lyme, source please.

 

ze schijnen 1 meter hoog uit t water te kunnen springen,die kleine cocksuckers.

 

Ze springen niet maar zwemmen gewoon razendsnel via de straal pis je lul in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol ik dacht al wat zwemt daar mijn lul in? :smoke

 

Dat verhaal over antibiotica, volgens mij moet je dat anders zien Blowmonkey, kijk eens hier, ik denk annom dit bedoelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah zo, maar dat is niet dat bacterien sneller resistent worden voor een antibioticum. Het is bacterien uitnodigen die al resistent zijn tegen dat antibioticum bij een verminderde weerstand na een kuur. Resistentie ontstaat als een kuur niet goed wordt uitgevoerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...